Scris: Dum Iun 23, 2013 2:45 pm
Salut,
As avea nevoie de ajutor, deoarece pe Mitsubishi Carisma povestea ovalizarii discurilor de frana se repeta in mod constant si nu exista nicio explicatie logica, sau cel putin nu se gaseste una.
In toamna anului trecut am schimbat discurile de frana (cele originale de pe masina din cate stiu eu, rezistand peste 150.000 km) deoarece erau destul de uzate si aveam o bataie destul de puternica in volan la franare de la viteze de peste 60 km/h si era o schimbare amanata cam jumatate de an. Odata cu discurile, am schimbat si placutele de frana. Ambele seturi (placute si discuri), Brembo, marca cu "prestigiu", iar bataia a disparut. In cateva saptamani bataia din volan a revenit, au fost date jos si verificate, erau ovalizate. Date la strung si indreptate, puse iar pe masina, franarea se facea in conditii umane. In alte cateva saptamani ovalizarea si-a revenit. Am zis ca e ghinion si am nimerit turcisme, chinezarii, ceva de proasta calitate. Indiferent de calitate, ma indoiam ca niste elemente din otel se pot deforma atat de usor (in decurs de cateva sute de km). Mentionez din start ca nu am franat puternic in apa, nu am dus masina la spalatorie imediat dupa o franare agresiva, nu conduc agresiv ca sa solicit discurile, ba chiar am fost atent la aspectul asta dupa rectificarea discurilor.
Urmatorul set de discuri a fost ATE, printre cele mai bune teoretic. Puse pe masina, la fel, a reaparut jocul in volan. Zilele trecute am lasat masina la mecanic pt verificari. Am schimbat bucsele (neschimbate in decurs de 180.000 km) pt ca erau destul de elastice, asta a fost cea mai probabila cauza. Nu a fost, comportamentul masinii e la fel. Discul de pe roata dreapta este de 2 ori mai ovalizat decat cel de pe partea stanga. Nu stiu parametrii comparati, insa valoarea care mi s-a spus era 15 fata de 12 admisibil, si fata de 8 pe partea stanga.
Pe langa bucse, s-au verificat capetele de bara, pivotii (la statie ITP). S-au schimbat rotile intre ele, toate sunt echilibrate (echilibrarea facuta de cel putin 2 ori si valorile la vulcanizare erau 5-15, ce denota ca jantele nu sunt distruse), geometria rotilor este facuta.
In momentul de fata singura varianta care mi-a zis mecanicul ca o am este sa schimb fuzetele (desi nici asta nu garanteaza succesul, e doar ipotetica).
Sa iau al 3lea set de discuri mi se pare inuman si ilogic. Din punctul meu de vedere, sunt la a 3a ovalizare de discuri, ovalizarea producandu-se progresiv, o piesa, o imbinare este facuta prost, slabita, nu stiu, dar nu cred ca am cum sa nimeresc otel atat de prost de 2 ori incat sa se deformeze asa usor intr-un timp atat de scurt la solicitari normale. Totodata nu cred ca placutele de frana pot fi dintr-un material atat de indeformabil in comparatie cu discurile incat sa le produca ovalizarea. Este doar parerea mea, dar ce se intampla imi depaseste logica, motiv pt care am postat aici.
Ce as putea face? Multumesc.
As avea nevoie de ajutor, deoarece pe Mitsubishi Carisma povestea ovalizarii discurilor de frana se repeta in mod constant si nu exista nicio explicatie logica, sau cel putin nu se gaseste una.
In toamna anului trecut am schimbat discurile de frana (cele originale de pe masina din cate stiu eu, rezistand peste 150.000 km) deoarece erau destul de uzate si aveam o bataie destul de puternica in volan la franare de la viteze de peste 60 km/h si era o schimbare amanata cam jumatate de an. Odata cu discurile, am schimbat si placutele de frana. Ambele seturi (placute si discuri), Brembo, marca cu "prestigiu", iar bataia a disparut. In cateva saptamani bataia din volan a revenit, au fost date jos si verificate, erau ovalizate. Date la strung si indreptate, puse iar pe masina, franarea se facea in conditii umane. In alte cateva saptamani ovalizarea si-a revenit. Am zis ca e ghinion si am nimerit turcisme, chinezarii, ceva de proasta calitate. Indiferent de calitate, ma indoiam ca niste elemente din otel se pot deforma atat de usor (in decurs de cateva sute de km). Mentionez din start ca nu am franat puternic in apa, nu am dus masina la spalatorie imediat dupa o franare agresiva, nu conduc agresiv ca sa solicit discurile, ba chiar am fost atent la aspectul asta dupa rectificarea discurilor.
Urmatorul set de discuri a fost ATE, printre cele mai bune teoretic. Puse pe masina, la fel, a reaparut jocul in volan. Zilele trecute am lasat masina la mecanic pt verificari. Am schimbat bucsele (neschimbate in decurs de 180.000 km) pt ca erau destul de elastice, asta a fost cea mai probabila cauza. Nu a fost, comportamentul masinii e la fel. Discul de pe roata dreapta este de 2 ori mai ovalizat decat cel de pe partea stanga. Nu stiu parametrii comparati, insa valoarea care mi s-a spus era 15 fata de 12 admisibil, si fata de 8 pe partea stanga.
Pe langa bucse, s-au verificat capetele de bara, pivotii (la statie ITP). S-au schimbat rotile intre ele, toate sunt echilibrate (echilibrarea facuta de cel putin 2 ori si valorile la vulcanizare erau 5-15, ce denota ca jantele nu sunt distruse), geometria rotilor este facuta.
In momentul de fata singura varianta care mi-a zis mecanicul ca o am este sa schimb fuzetele (desi nici asta nu garanteaza succesul, e doar ipotetica).
Sa iau al 3lea set de discuri mi se pare inuman si ilogic. Din punctul meu de vedere, sunt la a 3a ovalizare de discuri, ovalizarea producandu-se progresiv, o piesa, o imbinare este facuta prost, slabita, nu stiu, dar nu cred ca am cum sa nimeresc otel atat de prost de 2 ori incat sa se deformeze asa usor intr-un timp atat de scurt la solicitari normale. Totodata nu cred ca placutele de frana pot fi dintr-un material atat de indeformabil in comparatie cu discurile incat sa le produca ovalizarea. Este doar parerea mea, dar ce se intampla imi depaseste logica, motiv pt care am postat aici.
Ce as putea face? Multumesc.