Colt 2006 Benzina 1.3 Zgomot Motor
- GenuLozneanu
- EVO I
- Mesaje: 3
- Membru din: Joi Mai 08, 2014 9:47 am
- Localitate: Ploiesti
- Contact:
Observ si eu un zgomot, gen bataie, si nu ii gasesc explicatia. O bataie in stationare, ce seamana cu "bataia inimii". Un zgomot relativ infundat, cu o frecventa de 70-80 bpm. La acelerare (pe loc) se estompeaza. In mers aproape ca nu se mai aude, Nu este foarte sonor. Din exterior nu se aude, doar din interior. As recunoaste zgomot de curea, rulment, metalic, plastic. Apropo, pare ca se transmite in caroserie. Adica mai mult, se simte, decat se aude
Salve.
Fa-ti o verificare a injectoarelor: e posibil sa ai unul infundat. Eu am patit de curand asta cu injectorul de la cilindrul 1. Se pare ca a fost si o informare cu niste ani in urma pe care service-urile ar fi trebuit s-o faca dar la mine n-a ajuns care prevedea re-rutarea unui furtun de stropitoare de parbriz care face burta fix deasupra injectorului 1 si tot pica stropii de apa de la condens si altele.
Verificarea o faci in urmatoarea maniera: cu motorul pornit si capota ridicata scoti, pe rand, cate o mufa de comanda a injectoarelor. Daca observi ca se schimba mersul motorului inseamna ca infectorul e ok si pui la loc mufa. Daca nu se schimba nimic inseamna ca injectorul respectiv nu functioneaza si va trebui curatat sau schimbat. Personal iti recomand schimbarea, costa 280 lei cu tot cu manopera.
De asemenea e posibil sa fie problema si pe la bujii, verificarea o faci intr-un mod similar, adica scoti pe rand cate o mufa de la bobinele de inductie. Cand se schimba mersul inseamna ca e totul ok, daca nu se schimba inseamna ca bobina sau bujia nu-si fac treaba.
Succes.
Fa-ti o verificare a injectoarelor: e posibil sa ai unul infundat. Eu am patit de curand asta cu injectorul de la cilindrul 1. Se pare ca a fost si o informare cu niste ani in urma pe care service-urile ar fi trebuit s-o faca dar la mine n-a ajuns care prevedea re-rutarea unui furtun de stropitoare de parbriz care face burta fix deasupra injectorului 1 si tot pica stropii de apa de la condens si altele.
Verificarea o faci in urmatoarea maniera: cu motorul pornit si capota ridicata scoti, pe rand, cate o mufa de comanda a injectoarelor. Daca observi ca se schimba mersul motorului inseamna ca infectorul e ok si pui la loc mufa. Daca nu se schimba nimic inseamna ca injectorul respectiv nu functioneaza si va trebui curatat sau schimbat. Personal iti recomand schimbarea, costa 280 lei cu tot cu manopera.
De asemenea e posibil sa fie problema si pe la bujii, verificarea o faci intr-un mod similar, adica scoti pe rand cate o mufa de la bobinele de inductie. Cand se schimba mersul inseamna ca e totul ok, daca nu se schimba inseamna ca bobina sau bujia nu-si fac treaba.
Succes.
Ok dar la ambele defecte s-ar fi aprins martorul motor, nu? Un injector infundat duce la amestec sarac, auto-aprindere, rateuri... nu scapa neobservat de ecu, la fel si o bujie moarta.
Cand accelerezi, pe masura ce se estompeaza sunetul, se amplifica frecventa? Adica bataile cresc in frecventa cu turatia motorului? Cu ambreiajul calcat e vreo diferenta?
Cauze comune pt batai: scuturi termice evacuare, tampoane cauciuc evacuare, tampon motor, compresor AC. Se mai pot auzi batai si din interior, dar n-ar fi ciclice...de la clapeta de recirculare sau n-ar fi sub forma de bataie (clapeta dozatoare pt caldura)
Cand accelerezi, pe masura ce se estompeaza sunetul, se amplifica frecventa? Adica bataile cresc in frecventa cu turatia motorului? Cu ambreiajul calcat e vreo diferenta?
Cauze comune pt batai: scuturi termice evacuare, tampoane cauciuc evacuare, tampon motor, compresor AC. Se mai pot auzi batai si din interior, dar n-ar fi ciclice...de la clapeta de recirculare sau n-ar fi sub forma de bataie (clapeta dozatoare pt caldura)
Re: Colt 2006 Benzina 1.3 Zgomot Motor
Salut,
Am si eu un zgomot anormal la motor (e motorul de 1.1) si este de curand observat.
Se aude cumva din partea dreapta, asa mi se pare. E un sunet de o tonalitate mai joasa, o bataie ritmica.
Video-ul meu:
https://www.youtube.com/watch?v=3d6Q6Ui ... e=youtu.be
Zgomotul a inceput dupa ce am rulat vreo 7k km cu un ulei 10w40 semi-sintetic pe care masina l-a si consumat cam repede.
Acum am 5w40 si pare ca zgomotul sa se fi diminuat insa tot se mai aude putin.
Postez aici un video sa-mi spuneti si mie o parere, ce ar putea fi. Ar trebui sa ma ingrijorez? Sper sa nu fie o problema costisitoare.
Aici suna cam la fel motorul asta: https://youtu.be/SUs83HhmgJo?t=17 si asta https://youtu.be/Jn1kjXyOAIQ?t=3. Bataia exista si aici dar e de intensitate mai mica.
Eu suspectez ceva la scutul termic/toba sau poate lantul de distributie. Sau poate e sunet normal?
Clar voi ajunge in service pt o constatare dar intreband pe voi ma informez inainte de asta.
Am si eu un zgomot anormal la motor (e motorul de 1.1) si este de curand observat.
Se aude cumva din partea dreapta, asa mi se pare. E un sunet de o tonalitate mai joasa, o bataie ritmica.
Video-ul meu:
https://www.youtube.com/watch?v=3d6Q6Ui ... e=youtu.be
Zgomotul a inceput dupa ce am rulat vreo 7k km cu un ulei 10w40 semi-sintetic pe care masina l-a si consumat cam repede.
Acum am 5w40 si pare ca zgomotul sa se fi diminuat insa tot se mai aude putin.
Postez aici un video sa-mi spuneti si mie o parere, ce ar putea fi. Ar trebui sa ma ingrijorez? Sper sa nu fie o problema costisitoare.
Aici suna cam la fel motorul asta: https://youtu.be/SUs83HhmgJo?t=17 si asta https://youtu.be/Jn1kjXyOAIQ?t=3. Bataia exista si aici dar e de intensitate mai mica.
Eu suspectez ceva la scutul termic/toba sau poate lantul de distributie. Sau poate e sunet normal?
Clar voi ajunge in service pt o constatare dar intreband pe voi ma informez inainte de asta.
Mitsubishi Colt 1.1, 2007
Mitsubishi Colt Ralliart 2009, 1.5t
Suzuki S-Cross 1.6 allgrip, 2013
Mitsubishi Colt Ralliart 2009, 1.5t
Suzuki S-Cross 1.6 allgrip, 2013
Re: Colt 2006 Benzina 1.3 Zgomot Motor
Nu pare sa bata a motor care a mers fara ulei, ala bate mai infundat. Nu suna nimic infiorator, pare doar un pic zgomotos motorul. Cand accelerezi se schimba in vreun fel zgomotul? De disparut dispare la vreodata?
Re: Colt 2006 Benzina 1.3 Zgomot Motor
Zgomotul nu mai e asa de pregnant. Masina a facut vreo 500 km extraurban cu uleiul schimbat si se mai aude foarte putin acel zgomot. Nu prea stiu daca se coreleaza dar ...
Am auzit zilele trecute un colt tot cu motor de 1.1 si evacuarea lui se auzea foarte soft. Cred ca e ceva de la toba (imbinarea din motor catre evacuare, cumva pe unde e tabla aia termica) fiindca peste 3k ture se aude ca un mini ferrari.
Toate bune, ma bucur ca e ok. Stie cineva la cati km se schimba distributia? auzisem ceva de 200k sau nu se schimba niciodata.
Am auzit zilele trecute un colt tot cu motor de 1.1 si evacuarea lui se auzea foarte soft. Cred ca e ceva de la toba (imbinarea din motor catre evacuare, cumva pe unde e tabla aia termica) fiindca peste 3k ture se aude ca un mini ferrari.
Toate bune, ma bucur ca e ok. Stie cineva la cati km se schimba distributia? auzisem ceva de 200k sau nu se schimba niciodata.
Mitsubishi Colt 1.1, 2007
Mitsubishi Colt Ralliart 2009, 1.5t
Suzuki S-Cross 1.6 allgrip, 2013
Mitsubishi Colt Ralliart 2009, 1.5t
Suzuki S-Cross 1.6 allgrip, 2013
Re: Colt 2006 Benzina 1.3 Zgomot Motor
Ah, poate fi conul de imbinare dintre colectorul galeriei si catalizator. Cand il schimbi, sa schimbi si cele 2 suruburi cu arc ce il tin presat.
Distributia nu se schimba la un interval specificat, dar daca vreodata umblii la motor nu strica sa schimbi lantul si intinzatorul. Lantul se mai intinde in timp. Eu am >266.000km si nu am de gand sa-l schimb.
Mai devreme ar trebui inspectat jocul la supape. Fiind cu tacheti hidraulici, nu ai cum sa le ajustezi. N-am inteles prea bine deci de ce se specifica verificarea la interval regulat (parca in jurul a 100.000km) si nici cum se poate ajusta (tacheti mai grosi?!)
http://www.e-automobile.ro/categorie-mo ... aulic.html
Distributia nu se schimba la un interval specificat, dar daca vreodata umblii la motor nu strica sa schimbi lantul si intinzatorul. Lantul se mai intinde in timp. Eu am >266.000km si nu am de gand sa-l schimb.
Mai devreme ar trebui inspectat jocul la supape. Fiind cu tacheti hidraulici, nu ai cum sa le ajustezi. N-am inteles prea bine deci de ce se specifica verificarea la interval regulat (parca in jurul a 100.000km) si nici cum se poate ajusta (tacheti mai grosi?!)
http://www.e-automobile.ro/categorie-mo ... aulic.html
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori