Alte Pericole
- orgoviciladislau
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mie Ian 20, 2010 10:20 am
- orgoviciladislau
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mie Ian 20, 2010 10:20 am
QUOTE (orgoviciladislau @ Feb 13 2010, 12:03 PM) Acuma in 4x2 pocane tare cand este virat la mixim si asa si asa cand este virat moderat. Stie cineva daca
planetarele se schimba in garantie sau nu?
Daca pocane cand e 4x2, atunci inca este cuplat. Incearca sa mergi 4x4, apoi decupleaza, apoi mergi drept in spate cam 5 metri. Si apoi vezi cum se comporta in 4x2.
Legt de : ""Am luat o curba in 4x2 si am avut acel feeling ciudat"" ... Pai e iarna, e normal sa derapezi. E si mai normal sa derapezi cand esti pe tractiune spate...
planetarele se schimba in garantie sau nu?
Daca pocane cand e 4x2, atunci inca este cuplat. Incearca sa mergi 4x4, apoi decupleaza, apoi mergi drept in spate cam 5 metri. Si apoi vezi cum se comporta in 4x2.
Legt de : ""Am luat o curba in 4x2 si am avut acel feeling ciudat"" ... Pai e iarna, e normal sa derapezi. E si mai normal sa derapezi cand esti pe tractiune spate...
@Klez - derapeaza spatele si pe uscat - la drum drept aveam cel mult 40 km/h pe drum de tara, am dat de o portiune cu hopuri mici consecutive si spatele a fugit in dreapta imediat. Telescoapele sunt facute anume sa opuna rezistenta doar pe un sens si rotile raman in aer probabil. Sigur telescoapele spate trebuie schimbate. Am vorbit si cu un tip care concureaza la raliu offroad cu Isuzu pick-up modificat si el mi-a explicat treaba asta. El produce telescoape custom made da foarte scumpe la 1000 euro perechea (intr-adevar bijuterii, forjate direct in inox)...
- orgoviciladislau
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mie Ian 20, 2010 10:20 am
@orgoviciladislau: Miscarea de rotatie pe loc a planetarei, cea de care spuneai, e ceva oarecum normal la o masina cat de cat uzata. Lega de ansamblu "cap de planetara", se gasec si pe bucati la piese auto. Ai grija ca atunci cand il montezi, sa greseze bine cu vaselina pe sub burduf. Daca mecanicosul o sa-ti spuna ca e deja gresat, insista! E gresarea din fabrica ca sa nu rugineasca materialul pe raft. E doar o pelicula mica de ulei. Daca si asa dai planetara jos, verifica su burdufurile sa fie ok, fara sparturi.
@ cipcirip: L200 are pe spate suspensie pe foi de arc. Nu se poate compara suspensia cu foi, cu una pe elicoidale. Normal ca "te fura" in curbe pe macadam. Nu inteleg in schimb ce vroiai sa spui prin: "Telescoapele sunt facute anume sa opuna rezistenta doar pe un sens si rotile raman in aer probabil". Pai, telescoapele opun rezistenta doar la comprimare, nu si la extindere. Rolul telescopului este de a face roata sa stea cat mai lipita de teren, nu sa sara ca o minge. Daca asta se intampla si la tine, atunci da, poate fi datorita uzarii telescoapelor.
Tot-odata, eu as mai verifica urmatoarele:
-Bucsele la telescoape,
-Bucsele la foile de arc (si din fata , si din spate),
-Cat de bine sunt prinse bridele de la foi la punte.
***Nu stiu daca L200 are Panhard pe spate, dar daca are, eu i-as schimba intai bucsele, apoi m-as uita la restul.
@ cipcirip: L200 are pe spate suspensie pe foi de arc. Nu se poate compara suspensia cu foi, cu una pe elicoidale. Normal ca "te fura" in curbe pe macadam. Nu inteleg in schimb ce vroiai sa spui prin: "Telescoapele sunt facute anume sa opuna rezistenta doar pe un sens si rotile raman in aer probabil". Pai, telescoapele opun rezistenta doar la comprimare, nu si la extindere. Rolul telescopului este de a face roata sa stea cat mai lipita de teren, nu sa sara ca o minge. Daca asta se intampla si la tine, atunci da, poate fi datorita uzarii telescoapelor.
Tot-odata, eu as mai verifica urmatoarele:
-Bucsele la telescoape,
-Bucsele la foile de arc (si din fata , si din spate),
-Cat de bine sunt prinse bridele de la foi la punte.
***Nu stiu daca L200 are Panhard pe spate, dar daca are, eu i-as schimba intai bucsele, apoi m-as uita la restul.
- orgoviciladislau
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mie Ian 20, 2010 10:20 am
Referitor la cele de mai de sus:
Cap planetara: 250 EURO+ manopera
Burduf: 70 EURO +manopera
Miscare alam bala la spate: motiv- lamele din arcul lamelar fisurate rupte
cost: 1010 EURO buc + Manopera
A si nimic nu se schimba in garnantie. Jur ca nu am incarcat mai mult decat 500 kg pe masina si totusi....
Incep sa cred ca am cumparat o masina de bibelou de fite de care poti sa te folosesti numai pe asfalt fara 4x4 si neincarcat
Cap planetara: 250 EURO+ manopera
Burduf: 70 EURO +manopera
Miscare alam bala la spate: motiv- lamele din arcul lamelar fisurate rupte
cost: 1010 EURO buc + Manopera
A si nimic nu se schimba in garnantie. Jur ca nu am incarcat mai mult decat 500 kg pe masina si totusi....
Incep sa cred ca am cumparat o masina de bibelou de fite de care poti sa te folosesti numai pe asfalt fara 4x4 si neincarcat
Nu te alarma. Capul de planetara m-i se pare ok ca si pret, burduful putin umflat. Astea merg schimbate. Daaar, un kit de foi de arc sa coste 1000 de euro ? Pai... la 2000 de euro cat costa amandoua kit-uri, iti faci conversie la suspensie pe elicoidale cu 4 link + panhard si ai si confortul mult dorit.
Totusi, daca ai facut aceste constatari in reprezentanta, eu te-as sfatui sa incerci la un alt service si sa-i rogi sa-ti faca o verificare de bucse. Foile de arc nu se fisureaza, ele se rup si atat. Daca foile se rup, masina se apleaca de spate, fara sa-ti danseze spatele, cum se inampla la tine. Eu tot insist, sa faci o verificare de bucse spate, mai mult ca sigur astea sunt problemele.
Totusi, daca ai facut aceste constatari in reprezentanta, eu te-as sfatui sa incerci la un alt service si sa-i rogi sa-ti faca o verificare de bucse. Foile de arc nu se fisureaza, ele se rup si atat. Daca foile se rup, masina se apleaca de spate, fara sa-ti danseze spatele, cum se inampla la tine. Eu tot insist, sa faci o verificare de bucse spate, mai mult ca sigur astea sunt problemele.
- orgoviciladislau
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mie Ian 20, 2010 10:20 am
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 34 vizitatori