L200 Fierbe Motorul

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi L200
Avatar utilizator
strike
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Apr 05, 2010 3:40 pm

Mesaj de strike » Sâm Ian 29, 2011 3:43 pm

salutare, am o problema, asta vara cand urcam in 4x4 fierbea apa... am zis ca sunt eu nou pe ea si nu stiu sa urc poate am fortat-o dar dupa, la un drum de vreo 30 de km afara 35 de grade vroiam si eu sa merg cu clima dar cum pornea aerul conditionat cum se ridica apa am observat ca nici cand opream A/C-ul nu statea acul la jumatate dar nu fierbea... ca sa pot merge cu ea i-am scos termostatul si era ok nu mai fierbea dar tot se ridica peste jumatate, acum in iarna i-am pus termostatul iar, i-am schimbat antigelul si apa sta numai la jumatate dar afara sunt pe minus gradele ma gandesc ca la vara iar o sa fiarba pentru ca mie in apx 2 minute motorul e la 90 de grade . ce sa ii fac ? Am descoperit ca daca misc fulia cu motorul oprit ea se misca lejer si in stanga si in dreapta oare asa trebuie ?
va multumesc astept parerile voastre

Avatar utilizator
acvadan
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Ian 28, 2011 12:39 pm

Mesaj de acvadan » Sâm Ian 29, 2011 4:47 pm

Am avut aceeasi problema, mai grav fierbea motorul la semafor. Am desfacit si curatat toate radiatoarele din fata erau pline cu tot felul de seminte fi buruieni. Problema s-a rezolvat , masina are 4 ani.

Avatar utilizator
strike
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Apr 05, 2010 3:40 pm

Mesaj de strike » Sâm Ian 29, 2011 8:44 pm

ar fi o idee sa incerc si eu asta dar totusi eu cred ca sa fie de la fulie sa patineze pe ax... nu stiu daca fulia cand este motorul este oprit ar trebui sa pot sa o misc cu mana, acum eu nu stiu daca este ca la dacie dar cand miscam de fulie miscam tot motorul...

Avatar utilizator
Klez
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 28, 2008 9:58 am

Mesaj de Klez » Dum Ian 30, 2011 10:01 pm

Cand zici fulie, de referi la ventilatorul din spatele radiatorului? Daca da, atunci e normal. La dacie e pus direct pe fulie, la mitsu, e pe vascocuplaj. Adica atunci cand e rece motorul, ventilatorul se misca in voie, la mana, relaxat. Cand trece de 70 de grade, incepe sa devina foarte rigid, pe la 90 incepe sa se invarta cu turatia motorului. Daca opresti motorul si centrul ventilatorului (vascocuplajul) e fierbinte, atunci ar trebui sa-ti fie destul de greu sa poti sa-l invarti. Dar chiar si asa, nu o sa invarta motorul ca la dacie. E un sistem facut sa ajute motorul sa ajunga si sa stea foarte repede la temperatura optima de 90-95 de grade.
In alta ordine de idei, verifica ce ti-am spus mai sus. Tot-odata, umple "ochi" vasul de expansiune cu antigel/apa. Porneste masina si da o tura de 2-3 minute cu ea, deschide capota si stai cu urechea ciulita langa capacul vasului de expansiune, in timp ce cinea iti opreste motorul. Daca se aud bolboroseli in vas, atunci e buba chiulasa. Daca nu, ai scapat ieftin, fa o spalatura sistem de racire (int+ext). Faca ventilatorul, cu motorul fierbinte si oprit, il poti invarti la mana, atunci trebuie schimbat vascocuplajul cu unul nou. E numai centrul, nu si ventilatorul. El e sursa problemelor cu temperatura. Tot-odata, vei gasi multi "meseriasi" care se vor oferi sa-ti schimbe uleiul din el (vascocuplaj). Nu are rost. Nu tine! Si daca tine, mai mult de 1-2 luni nu o sa mearga.

Avatar utilizator
strike
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Apr 05, 2010 3:40 pm

Mesaj de strike » Dum Ian 30, 2011 11:16 pm

multumesc mult pentru sfaturi o sa incerc si poate ii dau de cap. bine ca am invatat si care e treaba cu vascocuplajul banuiam eu ca nu are cum sa fie ca la dacie ) multumesc si drumuri bune

Avatar utilizator
cipcirip
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Noi 20, 2008 11:36 pm

Mesaj de cipcirip » Lun Ian 31, 2011 10:23 am

Sa ai grija sa repari defectiunea (oricare ar fi ea) pentru ca ti se distruge chiuloasa foarte repede. Eu am avut probleme cu un termostat lenes, motorul nu sa incins niciodata peste limita de sus (se incalzea in sarcina) dar sa intamplat de cateva ori pana am descoperit problema si intre timp am "bulit" chiuloasa. Pe care nu am reusit sa o gasesc fara 400 euro (second hand) niciunde. Bafta

Avatar utilizator
Klez
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 28, 2008 9:58 am

Mesaj de Klez » Lun Ian 31, 2011 12:49 pm

Oups, ghinion. E drept ca motorul 4D56 e prajitor de chiulase daca nu-i supravegheat. Si eu am patit-o de 2 ori. Prima data de la pompa de apa, s-au tocit paletele si nu mai facea fluxul, a doua oara in teren greu. Eu am luat motor chel cu 250 E, pe la 88.000 km, de pe care am luat chiulasa. In orice caz, aproape orice defectiune legata de chiulasa, se poate repara, insa partea nasoala e ca pretul difera in functie de complexitatea "bubelor". Poate fi 100 E sau 500 E.
Eu am rezolvat problema prin adaugarea unui electro-ventilator in fata radiatorului si a unei pompe de apa electrice, pe langa cea originala.
Atentie la termostat, nu va tiganiti la 20-30 de ron, ca o sa va coste reparatia de vreo 20-30 de ori mai mult. Am montat termostat de 55 de ron, care dupa nici o luna a ramas blocat pe inchis, rezultand intr-o mica fierbere de motor. Clientul cu gura pe mine ca eu sunt de vina, l-am demontat, l-am pus la fiert in apa si a ramas stupefiat omul cand a vazut ca debia la 115 grade a inceput sa deschida foarte putin.

Avatar utilizator
jjiacobuta
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Dum Mar 07, 2010 6:25 pm
Localitate: Iasi

Mesaj de jjiacobuta » Mie Mai 11, 2011 8:34 pm

QUOTE (acvadan @ Jan 29 2011, 05:47 PM) Am avut aceeasi problema, mai grav fierbea motorul la semafor. Am desfacit si curatat toate radiatoarele din fata erau pline cu tot felul de seminte fi buruieni. Problema s-a rezolvat , masina are 4 ani.
Salut,
La modelul L200 pina in 2005 am avut si eu aceiasi problema rezolvata prin curatarea radiatoarelor fata
spalate. Treaba aste trebuie facuta la fiecare 100000km.
Pot fi si alte probleme, mult mai grave.

Avatar utilizator
Flipper
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Mar Mar 10, 2009 10:21 am

Mesaj de Flipper » Mie Mai 11, 2011 9:00 pm

Spala bine radiatorul la exterior sa nu fie infundate zabralele cu insecte si jeg ca nu mai trece aerul prin el si nu sem ai raceste. Daca si dupa curatare iti fierbe motorul desfa sistemul de racire si curatal bine sa nu fie vreun canal, furtun, radiator infundat sau partial opturat si eventual schimba si pompa de apa si termostatul(e posibil sa se fi decalibrat si sa nu mai deschida cand trebuie sau sa nu deschida complet)
PS: inainte sa desfaci sistemul de racire verifica daca nu cumva ai chiuloasa arsa sau ciupita. Verifica daca uleiul face spuma pe joja, verica daca antigelul din vasul de expansiune are pete de ulei in el. Verifica electroventilatorul daca porneste cand e motorul incins.

Avatar utilizator
stanic
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Apr 16, 2010 8:40 am

Mesaj de stanic » Sâm Iun 18, 2011 10:06 am

Salut ,

Am o problema ,imi fierbe motorul dupa 20/30 de km in functie de tempetaura de afara .Am curatat radiatorul am schimbat termostatul si am verificat restul vascocuplajul ,pompa de apa si toate furtunele care intra si ies din radiator si nimica .
La mine apare urmatorul fenomen : cand motorul se incalzeste creste antigelul in vasul de expansiune si din pacate acolo ramane nu mai reintra in radiator decat daca opresc masina si o las vreo 3-4 ore.
Mai am o singura incercare pe care am sa o faca astazi sa imi schimb busonul de la radiator ca ar putea sa fie dus .Eu personal in sufletul meu cred ca este garnitura de chiuloasa.

As avea nevoie de un sfat de la voi unde sa ma dus sa imi schimb garnitura daca se confirma banuiala mea ca eu sunt din Sibiu si pe aici nu stiu cati se baga si cati stiu .
Am un L200 an de fabricatie 2008 de 2477cmc.

Multumesc de sfaturi anticipat.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi L200”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori