Zgomot La Pornire
Dimineata la pornire am sesizat ca atunci cand stationez, cu motorul la relanti, si ridic piciorul de pe pedala de ambreiaj
(pornesc masina intotdeauna vara/iarna cu pedala de abreiaj apasata) se aude un zgomot mai pronuntat. Zgomotul
seamana mai mult a articulatie cardanica decat a rulment, dispare dupa ce motorul a atins temperatura normala de
utilizare si nu se mai repeta la pornirile din aceeasi zi.
Va rog sa nu radeti pentru ca recunosc ca nu stiu exact cum functioneaza la aceasta masina transmisia - mai precis nu stiu
daca axul cardanic sau articulatia cardanica de la iesirea din motor se invarte sau nu atunci cand cutia de viteze e la
punctul mort iar pedala de ambreiaj nu este apasata.
Masina are doar 1800km si a fost folosita doar pe sosea fara schimbari bruste de trepte de viteza si chiar fara
accelerari cu pedala la podea insa inainte de a ma prezenta la service pentru o verificare as vrea sa stiu daca este
un fenomen/zgomot normal sau nu.
Multumesc.
(pornesc masina intotdeauna vara/iarna cu pedala de abreiaj apasata) se aude un zgomot mai pronuntat. Zgomotul
seamana mai mult a articulatie cardanica decat a rulment, dispare dupa ce motorul a atins temperatura normala de
utilizare si nu se mai repeta la pornirile din aceeasi zi.
Va rog sa nu radeti pentru ca recunosc ca nu stiu exact cum functioneaza la aceasta masina transmisia - mai precis nu stiu
daca axul cardanic sau articulatia cardanica de la iesirea din motor se invarte sau nu atunci cand cutia de viteze e la
punctul mort iar pedala de ambreiaj nu este apasata.
Masina are doar 1800km si a fost folosita doar pe sosea fara schimbari bruste de trepte de viteza si chiar fara
accelerari cu pedala la podea insa inainte de a ma prezenta la service pentru o verificare as vrea sa stiu daca este
un fenomen/zgomot normal sau nu.
Multumesc.
- DarkDaemon
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mie Mai 25, 2011 11:29 am
- Contact:
salut gabriel
nu sunt mecanic de meserie iar la mitsu sunt proprietar mai recent. inainte am fost proprietar de audi.
dar tinand cont de intrebarea pe care ai pus-o pot sa iti spun cu mana pe inima ca nu se invarte nimic(ma refer la transmisii) cata vreme masina ta se afla in stationare iar cutia este la punctul mort.
de unde stiu asta ? tocmai am avut si eu un zgomot ciudat la pornirea de pe loc si accelerarea la 1500 ture unde se intampla sa vibreze urat. asa ca am ridicat si eu masina pe un elevator si am testat cu ea in viteza si accelerat si cu ea fara sa die in viteza (punctul mort).
din umila mea experienta de sofer as paria pe rulmentul de presiune care are probleme. faza ca se incalzeste motorul este posibil sa nu mai faca galagie.
nu sunt mecanic de meserie iar la mitsu sunt proprietar mai recent. inainte am fost proprietar de audi.
dar tinand cont de intrebarea pe care ai pus-o pot sa iti spun cu mana pe inima ca nu se invarte nimic(ma refer la transmisii) cata vreme masina ta se afla in stationare iar cutia este la punctul mort.
de unde stiu asta ? tocmai am avut si eu un zgomot ciudat la pornirea de pe loc si accelerarea la 1500 ture unde se intampla sa vibreze urat. asa ca am ridicat si eu masina pe un elevator si am testat cu ea in viteza si accelerat si cu ea fara sa die in viteza (punctul mort).
din umila mea experienta de sofer as paria pe rulmentul de presiune care are probleme. faza ca se incalzeste motorul este posibil sa nu mai faca galagie.
- cristian_sen
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mar Dec 18, 2007 11:15 pm
QUOTE (GabrielC @ Sep 13 2011, 09:05 AM) Va rog sa nu radeti pentru ca recunosc ca nu stiu exact cum functioneaza la aceasta masina transmisia - mai precis nu stiu
daca axul cardanic sau articulatia cardanica de la iesirea din motor se invarte sau nu atunci cand cutia de viteze e la
punctul mort iar pedala de ambreiaj nu este apasata.
Ce auzi tu acolo este ambreiajul. Stai linistit ca la 1800 km nici vopseaua de pe arcurile din disc nu e dusa iar in placa de presiune inca este praf tailandez. ;0
Este chiar recomandat sa raportezi la service orice zgomot suspect dar asteapta-te sa primesti acolo decat un zambet ,nu-ti vor face nimic. La iesire din motor nu e nici un cardan,ala e la iesirea din cutie iar daca se invarte sigur rotile vor fi actionate. Lantul cinemtic este acelasi ca la orice masina obisnuita : motor.>ambreiaj>cutie>arbori(cardani ,planetare)> roti,nu e nimic SF la L200 ...daca motorul merge si ambreiajul e decuplat se invarte numai volanta ,daca e cuplat invarte si ceva din cutie chiar daca-i la punctul mort.
Ca recomandare personala :daca nu stii cum merge transmisia pune mana pe manual sau roaga pe cineva dezghetat de la service sa-ti zica ce e cu maneta aia mica,cand si cum se foloseste,ai ocazia sa salvezi o planetara rupta. Ce tip ai, super sau easy select?
daca axul cardanic sau articulatia cardanica de la iesirea din motor se invarte sau nu atunci cand cutia de viteze e la
punctul mort iar pedala de ambreiaj nu este apasata.
Ce auzi tu acolo este ambreiajul. Stai linistit ca la 1800 km nici vopseaua de pe arcurile din disc nu e dusa iar in placa de presiune inca este praf tailandez. ;0
Este chiar recomandat sa raportezi la service orice zgomot suspect dar asteapta-te sa primesti acolo decat un zambet ,nu-ti vor face nimic. La iesire din motor nu e nici un cardan,ala e la iesirea din cutie iar daca se invarte sigur rotile vor fi actionate. Lantul cinemtic este acelasi ca la orice masina obisnuita : motor.>ambreiaj>cutie>arbori(cardani ,planetare)> roti,nu e nimic SF la L200 ...daca motorul merge si ambreiajul e decuplat se invarte numai volanta ,daca e cuplat invarte si ceva din cutie chiar daca-i la punctul mort.
Ca recomandare personala :daca nu stii cum merge transmisia pune mana pe manual sau roaga pe cineva dezghetat de la service sa-ti zica ce e cu maneta aia mica,cand si cum se foloseste,ai ocazia sa salvezi o planetara rupta. Ce tip ai, super sau easy select?
Multumesc cristian_sen. Sa inteleg ca nu trebuie sa-mi fac griji. Mi se pare cam puternic zgomotul sau oricum diferit de celelalte masini pe care le-am avut - ultima fiind o Toyota
RAV4 adica un 4x4 permanent - desigur incomparabila cu Mitsu din aproape toate punctele de vedere.
Scuze pentru exprimarea gresita cu "iesirea din motor" - e firesc ca nu se poate transmite toata puterea/cuplul motorului direct in vreun ax cardanic/planetara
ci ca trebuie sa treaca prin ceva (ambreiaj/cutia de viteze) dar nefiind vreun priceput am scris "iesirea din motor" pentru ca in mintea mea nu le vad separate ci
ca pe un tot unitar .
Cutia de transfer este de tipul SuperSelect si am citit cu mare atentie manualul iar baietii din service au fost chiar foarte expliciti la livrarea masinii,
indicandu-mi cu lux de amanunte cum si in ce conditii se folosesc treptele cutiei de transfer. Normal ca teoria e una si practica (fiind cea care de obicei ne
omoara) e alta dar sper cu timpul sa invat, nu din propriile greseli, a o folosi corect.
RAV4 adica un 4x4 permanent - desigur incomparabila cu Mitsu din aproape toate punctele de vedere.
Scuze pentru exprimarea gresita cu "iesirea din motor" - e firesc ca nu se poate transmite toata puterea/cuplul motorului direct in vreun ax cardanic/planetara
ci ca trebuie sa treaca prin ceva (ambreiaj/cutia de viteze) dar nefiind vreun priceput am scris "iesirea din motor" pentru ca in mintea mea nu le vad separate ci
ca pe un tot unitar .
Cutia de transfer este de tipul SuperSelect si am citit cu mare atentie manualul iar baietii din service au fost chiar foarte expliciti la livrarea masinii,
indicandu-mi cu lux de amanunte cum si in ce conditii se folosesc treptele cutiei de transfer. Normal ca teoria e una si practica (fiind cea care de obicei ne
omoara) e alta dar sper cu timpul sa invat, nu din propriile greseli, a o folosi corect.
- cristian_sen
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mar Dec 18, 2007 11:15 pm
A,e bine atunci. L200 va avea viata buna si te va servi cu incredere mult timp. Am zis ce am zis mai sus pentru ca la ultima revizie era la service un L200 cu planetara dreapta rupta, o tanti a "uitat'" cum se foloseste. La toyo nu ai avut permanent ci doar o punte ( nu stiu care la rav4 ,fata sau spatele) iar cand in caz de pierdere aderenta intra cealalta. Acelasi comporatment il vei avea la L200 in 4H.
Multumesc iar pentru explicatii. Cred ca voi face totusi un drum la service pentru ca am gasit ceva asemanator pe sectiunea Lancer aici. In cel de-al doilea post din acest thread este chiar un link - al unui posesor de Colt - cu o inregistrare care seamana frustrant de mult cu ceea ce aud eu si chiar este specificat la comentarii (sub acel mic video) ca dispare dupa cateva minute.
Va tin la curent dupa vizita la service.
Va tin la curent dupa vizita la service.
- cristian_sen
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mar Dec 18, 2007 11:15 pm
Update
Azi orele 0800 m-am prezentat in service cu masina in urma programarii facute marti.
Nu i-a trebuit foarte mult timp domnului inginer sef de service ca sa isi dea seama de unde vine zgomotul si ce anume l-ar putea cauza.
Concluzie preliminara - rulmentul de presiune care cica nu ar fi fost fixat bine din fabrica. Probabil ca ansamblul cutie/ambreiaj are acelasi
furnizor pentru mai multe modele de Mitsubishi si, iar probabil, au mai existat cazuri similare din moment ce a stiut despre ce este vorba.
Luni dimineata la orele 0800 sunt programat sa aduc masina in service ca sa ii dea jos cutia, sa faca constatarea si sa remedieze problema.
O sa dureze 2 zile pentru ca vor trebui, dupa constatare, sa comande piesa de la Bucuresti. Sper sa se rezolve.
Revin cu nou update de indata ce voi ridica masina.
O zi buna tuturor
Azi orele 0800 m-am prezentat in service cu masina in urma programarii facute marti.
Nu i-a trebuit foarte mult timp domnului inginer sef de service ca sa isi dea seama de unde vine zgomotul si ce anume l-ar putea cauza.
Concluzie preliminara - rulmentul de presiune care cica nu ar fi fost fixat bine din fabrica. Probabil ca ansamblul cutie/ambreiaj are acelasi
furnizor pentru mai multe modele de Mitsubishi si, iar probabil, au mai existat cazuri similare din moment ce a stiut despre ce este vorba.
Luni dimineata la orele 0800 sunt programat sa aduc masina in service ca sa ii dea jos cutia, sa faca constatarea si sa remedieze problema.
O sa dureze 2 zile pentru ca vor trebui, dupa constatare, sa comande piesa de la Bucuresti. Sper sa se rezolve.
Revin cu nou update de indata ce voi ridica masina.
O zi buna tuturor
- DarkDaemon
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mie Mai 25, 2011 11:29 am
- Contact:
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 46 vizitatori