Operatiunea ''bucsa"

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi L200
Avatar utilizator
cristian_sen
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Dec 18, 2007 11:15 pm

Mesaj de cristian_sen » Vin Aug 17, 2012 11:10 pm

Mbuuun,ma tot plangeam ca trage masina putin dreapta si nu poate fi reglata pentru ca-s blocate neste suruburi ...am zis sa o rezolv,ca deh e (inca) masina nu tigaie pe roti.
In foamea lor de profit ciuciunghezii de la mitsu au "uitat" sa puna 2 picaturi de vaselina pe suruburile excentrice din care se regleaza caderea rotii astfel incat in 5 ani si 150 000 km ele s-au sudat definitiv pe bucsele basculei inferioare ducand la o cheltuiala neplacuta pentru clientul credul ca a luat o masina buna. Bucsele de altfel tepene-tepene ,fara pic de joc si fara nici un semn de uzura,practic aproape noi cand le-am scos,de aia imi pare rau ,ca am sacrificat 4 piese bune doar pentru ca cacaciosii aia de galbejiti au facut treaba la norma.

Dupa cum ziceam a fost nevoie de schimbat cele 4 bucse de la basculele inferioare cu tot cu cele 4 suruburi excentrice care trec prin ele adica toate articolele selectate cu rosu:


Denumirile si codurile originale pentru respectivele piese:


Lucrarea a fost facuta la un mic atelier din zona mea,foarte multumit de prestatie,timp si pret , cam intodeauna la o firma mai mica clientul este mai bine tratat decat la una de fitze...au reusit sa-mi aduca de la acelasi furnizor piesele mai ieftin decat mi-au trimis mie oferta pe mail,probabil au ei vreo chestie-trestie intre ei...asa arata in realitate,se potrivesc si la alte masini (nu mi-au zis care,au cautat ei si probabil de aia au fost mai ieftine):






Pentru a da bascula jos trebuie demontat absolut tot ce e pe acolo,jumate de masina aproape:


Suruburile alea erau asa de intepenite incat cu mama barosului doar unul a fost salvat,restul au trebuit taiate :





Cam mici urechile astea pentru o masina asa grea:


S-a executat o mica inspectie pe dedesubt (gresari cruci ,alea-alea) si ne-am mirat cu totii in ce hal poate fi ruginita o masina de doar 5 ani:




Asta a fost partea frumoasa a povestii, partea nu prea frumoasa a venit in zilele urmatoare la reglaj...in continuare nu poate fi reglata!! Toate-s pe verde dar in realitate masina tot shui merge ,nimeni nu stie nimic ce se intampla,imi vine sa-i dau foc in piata mare. Da ,este mai bine dar nu cum trebuie . Am fost la 2 firme la fiecare cu cate 2 reveniri,mici schimbari dar nimic concret pozitiv,s-a incercat tot ( inclusiv rotirea rotilor-era si mai rau) incepe sa ma exaspereze situatia. Nu-s jocuri in rotule ,suspensii beton,bucse tepene dar totusi e ceva care scapa la "meseriasi" ,nu-s multumit deloc. Toata distractia (piese ,manopera ,reglaje,drumuri ) a fost cam 1000 roni,bani care nu se regasesc in comportamentul masinii ,puteam foarte bine sa o las asa cum era.

Avatar utilizator
cipcirip
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Noi 20, 2008 11:36 pm

Mesaj de cipcirip » Sâm Aug 18, 2012 2:18 pm

Salut
Masina sta drept pe roti? Nu sta pe o parte din cauza suspensiei?
Sa nu se incinga in mers vreun rulment si sa franeze roata. Ai fost la reglat si la un nene care face treaba asta "old school"? Fara lasere si alte de-astea.

Avatar utilizator
avy
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 18, 2010 7:38 pm

Mesaj de avy » Sâm Aug 18, 2012 2:48 pm

In foamea lor de profit ciuciunghezii de la mitsu au "uitat" sa puna 2 picaturi de vaselina pe suruburile excentrice din care se regleaza caderea rotii astfel incat in 5 ani si 150 000 km ele s-au sudat definitiv pe bucsele basculei inferioare ducand la o cheltuiala neplacuta pentru clientul credul ca a luat o masina buna.

Clientul credul sigur ca a luat o masina f buna dar cred ca a prins cam multa apa sarata . Ciuciunghezii sigur au bagat vaselina dar la cata rugina ai pe dedesupt sigur nu aveau cum sa scape doua suruburi amarate !
Poate e mai bine sa te orientezi spre ceva european (nemtesc pe cat posibil) pentru ca astia nu urmaresc profitul, lucreaza ,,pro bono publico" !!!

Mediul in care e utilizata scula conteaza f mult asa ca nu mai aruncati gratuit cu noroi, si eu am o masina de-a ciuciunghezilor tot de 5 ani si e perfecta pe dedesupt,si asta datorita conditiilor de exploatare.

Avatar utilizator
speed29
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Oct 13, 2009 5:20 pm

Mesaj de speed29 » Sâm Aug 18, 2012 3:29 pm

Acele doua picaturi de vaselina nu ar fi rezistat daca vrei punele tu si exploateaza masina ca si pana acum si vorbim peste 150.000 de km nu mai faceti afirmatii aiurea.Un Touareg mai nou decat mitsu tau arata prezonul la bascula mult mai praf de cat la tine si a durat 2 h desfacerea lui sa nu mai zic ca la 70.000 necesita bascula ca asa este la VW cu totul.Asa ca sa fi mandru ca ai o masina fiabila.Dupa cum arata contra arcurile ai carat ceva greutate cu ea.Centru bulon la verificat cineva sa nu fie rupt?

Avatar utilizator
cristian_sen
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Dec 18, 2007 11:15 pm

Mesaj de cristian_sen » Sâm Aug 18, 2012 5:17 pm

Permite-mi sa va contrazic:daca suruburile erau cate de cat unse de fabrica nu ar mai fi fost probleme,este si parerea mecanicului care le-a scos. Acum sunt vaselinate bine si numai in timp (ani de zile) voi vedea cine are dreptate...da,masina a vazut destule noroaie pana la butucul rotii ,apa pana la praguri si zapada pana la faruri dar niciodata nu a fost impinsa peste limita,pur si simplu mi-am facut treaba cu ea si gata.In afara de consumabile totul este original pe ea inclusiv ambreiajul. Faptul ca functioneaza bine (cu exceptia chestiei la directie) este o dovada suficienta ca a fost exploatata cat de cat corect. Am si alte masini in batatura (unele mai batrane) si nici una nu este asa ruginita pe dedesubt cu toate ca au "trait" in acelasi mediu sarat de la malul marii ,daca asta zici ca e problema...si nu,niciuna nu e nemteasca ci numai frantuzesti si o italianca SI nici una nu trage stramb cu toate ca poate au fost hamalite mai mult decat L 200.
Centrul bulon nu a fost verificat fizic niciodata dar s-a masurat distanta dintre rotile de pe aceeasi parte,este corecta si egala ,problema e ca nu se stie daca se si pastreaza constanta in mers,se va investiga. Problema nu este la puntea spate,masina nu e "aruncata" din cauza ei,rotile sunt perfect consumate iar "thrust angle" este neglijabil.
Nu am observat ca masina ar sta inclinata mai mult sau mai putin intr-o parte si nu cred ca asta ar avea vreo importanta la directie,rotile stau oricum la acelasi nivel pe sol ,mai sus e treaba suspensiei. Rulmentii sunt buni ,placutele nu-s blocate ,daca o las pe liber la 1km/h merge in continuare singura fara probleme,deci nu e nici asta.
Meserias bun din scoala veche NU exista in Constanta ,am intrebat ,am cautat si nimic...probabil voi incerca la Bucuresti la reprezentanta dar la astia daca nu te duci cu o comanda de minim 3000 euro nici nu te baga in seama.
Tuareg (si restul de suv ) au o singura bascula care se schimba cu totul ,este capsulata...L200 (Navarra ,hillux) au doua ,cea mare inferioara la care se pot schimba bucsele si pivotul si cea mica superioara care este capsulata ,se schimba cu totul ,se vede in prima poza din catalog,nu dau coduri decat pentru suruburi.
Ramane de investigat centrul bulon,bascula insasi (e posibil sa fie deformata ,cine stie) si ca ultima solutie masurarea sasiului ,poate este stramb desi nu are cum,nu exista nici un motiv de a nu fi in limite...

Avatar utilizator
speed29
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Oct 13, 2009 5:20 pm

Mesaj de speed29 » Sâm Aug 18, 2012 5:54 pm

Dupa iarna asta desfa bascula din pura curiozitate si ai sa vezi ca apapa a spalat vaselina iar in timp o spala de tot trebuia folosit teflon rezista mai bine.

Avatar utilizator
Tavi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Dec 17, 2009 1:50 pm

Mesaj de Tavi » Mie Oct 24, 2012 10:12 am

Suruburile alea trebuiesc scoase si unse la fiecare 20.000 km, sau cel putin la fiecare schimb de cauciucuri, cand e indicat sa refaci si geometria rotilor, dar asta nu ti-o spune nimeni pentru ca trebuie sa vanda spare-parts-uri. Nu numai Mitsubishi are problema asta, toate masinile care folosesc sistemul respectiv. Eu am avut experienta asta pe spate, unde am 4 asemenea suruburi, 2 la bratele inferioare unde se pot schimba bucsile, si 2 la bratele superioare care au trebuit sa fie schimbate cu totul. O gramada de bani si munca... si urmeaza fata... la urmatorul schimb de cauciucuri. Aveti dreptate sa-i maltratati pe japonezi pentru protectia anti rugina, pentru ca e pur si simplu inexistenta, daca te uiti la un Pajero nou sub ea constati ca nu are absolut nimic protectie, doar simpla vopsea, ca si pe dinafara, e normal ca rugina sa apara dupa 3-4 ani... mai ales pentru o masina care e facuta si pentru conditii grele de exploatare, off-road, etc

Avatar utilizator
jjiacobuta
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Dum Mar 07, 2010 6:25 pm
Localitate: Iasi

Mesaj de jjiacobuta » Lun Noi 05, 2012 11:50 am

Salut Cristian,
Am vazut ca esti din C-ta si e normal sa ai masina mai ruginita decat altii.
Toate masinile care lucreaza in general linga mare au o problema in plus datorita atmosferei usor saline
de la mare.
Stiu asta de la masinile second aduse din Olanda care toate erau mai ruginite pe dedesubt decat cele
din centrul Germaniei.
Vaselina oricum dupa 30000 km se spala si de la drum , ploaie etc si de la spalatorie unde turbo-jetul
scoate tot. Masina mea are si ea 150000 km sase ani si arata mai bine ca a ta pe dedesubt.
De trei an fac oricum drumuri multe prin 'glod" asa ca conditiile de lucru sunt dure. |Problema dupa mine e
mediul salin care aduce coroziune in plus.
Sasiile de la L200 2006 sunt mai deformabile ca cele vechi. si cele 2009 mai subtiri decat la cele 2006 si mai deformabile.
E posibil sa ai si problema pe sasiu, insa vezi sa nu fie probleme pe bulonul de la arcurile spate. Eu am schimbat arcurile
vechi cu cele de la Milner care au o foaie in plus, insa asta acum 30000 km .
Cu arcurile vechi masina parea lasata cu2mm pe o parte si dupa o vreme o foaie de arc a cedat. Deci poate fi si o
problema cu arcurile o foaie de arc sa fie pe duca.
Daca e din arcuri oricum va ceda in 10000 km .

Avatar utilizator
cristian_sen
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Dec 18, 2007 11:15 pm

Mesaj de cristian_sen » Mie Noi 14, 2012 10:59 pm

Nu ma intelegeti gresit ,in afara de disconfortul estetic nu ma deranjeaza rugina de sub masina ca nu e nici o problema daca e putin atacata ...important e sa nu fie mancata de rugina! Problema e ca am si alte masini in batatura (ceva utilitare frantuzesti) si ce sa vezi ...doar cateva puncte ratacite de rugina desi alea au fost mult mai hamalite decat L200.In acelasi mediu. Problema-i ca pe dedesubt e numai fier gol,fara nimic pe el in afara de vopseaua neagra si subtire de fabrica. In fine rugina si directia sunt ultimele probleme care ma mai intereseaza acum...are alta buba mult mai grava ,o sa deschid un topic separat dupa ce o voi rezolva.

Tot pentru rezolvarea problemei cu directia s-au mai schimbat la tractor amortizoarele fata ,capetele bara si bieletele...nu erau in plan dar s-a umblat acolo pe motiv de:

Adica burduf de planetara stanga ,capatul; de langa cutie...nu va zic cat e unul original ca o sa va amintiti brusc de toti sfintii din calendar.
Ca un baiat bun ce sunt o sa va zic ce sa cautati,merg la fix si costa 30 roni/buc:

Inauntru are tot ce trebe':

Burduful are inscrisuri pe el:


Pentru amortizoare am ales Kayaba pe gaz ,cele originale sunt pe ulei ,cel putin la astea noi nu sa se mai vada cand curg:

In cutie arata exact cum am vazut pe net:

Bieletele sunt simetrice stanga dreapta:

In schimb capetele de bara nu-s simetrice ...nu ma intrebati care e dreapta -stanga ,nu mai stiu :


Iar acum masina arata asa:

Despre diferentele dinamice dintre amortizoarele gaz-ulei nu prea am ce sa va zic...parca-s mai confortabile astea pe gaz dar parca mai sigure erau cele vechi...in fine ,cu timpul si astea noi vor deveni vechi. Toata operatia a fost 1001 roni incadrandu-ma la fix pentru manopera gratuita...

Am uitat sa le zic o vorba celor care zic ca vaselina o sa se spele...daca ati vedea cum intra surubul ala in bucsa va veti convinge ca nici mama jetului nu o sa intre acolo,in plus bucsa aia se comprima tinand surubul etans...tocmai de aia rugineste la o adica. Am inteles ,fabrica nu o sa puna vaselina la milioane de masini dar barem un material mai putin feros ar putea sa faca ,in definitv Mitsubishi e un holding axat in principal pe metalurgie navala ,stiu prea bine sa faca materiale care nu ruginesc in 5 ani.
Deci 2000 roni bagati pana acum in directie...si ghici ce? Tot trage!! @#$% Mai putin e adevarat ,dar tot are tendinta sa o ia in sant. Cred ca o sa-i dau foc ...si inca asta nu e problema mare de care ziceam .

Avatar utilizator
jjiacobuta
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Dum Mar 07, 2010 6:25 pm
Localitate: Iasi

Mesaj de jjiacobuta » Dum Ian 06, 2013 6:09 pm

Din punctul meu de vedere masinae destul de reusita.
Eu am mers 4 ani si pe modelul anterior din 2000-2006 si a fost vanduta la 460000 km cu motor superok fara probleme
la transmisie , intradevar a avut probleme la geometri pe la 300000 kk cu excentric blocat si schimbat, insa masina fiabila
si fara probleme mecanice majore. Masina a mers toti km facand service pentru Zapp adica 70000 km pe an oriunde si oricand.
Cu asta mai noua am deja 160000 km in care 80000 service pentru Cosmote si Vodafone cam 35000 km/an si s-a comportat bine.
Putere mai multa mai stabila foarte multumit de ea.
Fata de Nissan pick-up sau Navara e mult mai buna. Navara e foarte ok pe sosea inafara o dai de pamant oricand iar fiabilitatea e
indoielnica am schimbat ambreiaj, rulmenti afta bucse.
Singura care e mai buna un pic darr nu mult e Toyota Hilux, mai scumpa si orice accesoriu in plus costa.
In Ford nu am incredere si mai ales cunosc metoologia lor de constructie cu subansamble tip scumpe .
Asa ca Noi m avut 10 L200 model 2000 si nu am avut cu nici una probleme cu transmisii , ambreiaj sau electrice, ni s-au parit mult mai bune decat
\NIssan pick-up sau Navara (cele mai putin fiabile). Intadevar Pajero Sport are mai multe probleme ca L200 si de aste am avut 8 care au avut diverse probleme.
Am mers si pe Defender 15000 km si in teren e foarte reusit insa pe sosea esti varza si nu e tocmai fiabila, la 300000km arata mai prost dacat L200 la 450000.
Deci probleme apar la orice marca si mai e si evenimente ce tin de noroc.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi L200”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori