Jenti 18" Pentru L200
Salutare la toata lumea !
Am intrat de cateva luni si eu in randul privilegiatilor posesori de L200 si am invatat o caciula de lucruri interesante de la voi, citind pe-aici, lucru pentru care va multumesc !
Voiam sa va supun atentiei urmatoarea tema cu care ma confrunt, poate v-ati intalnit careva cu ea:
Jentile pe care le am sunt pe 16" si, pentru ca am primit odata cu masina un set frumos de jenti pe 18" si cauciucuri de iarna noi pentru ele, m-am pus pe treaba sa le schimb, ca tot va veni iarna in curand.
Problema1: Jentile pe 18" au gaurile pentru piulite la prezoane mai mici (cred ca de 28mm diametru, daca am masurat bine), deci piulitele de la cele pe 16" nu se potrivesc. In plus, partea de janta ce intra in contact cu piulita este conica. Dau fuga la furnizor de piese, cauta, nu se gasesc decat originale, pretul ... (nu vreau sa recunosc cifra )
Iau dezmembrarile la rand, studiaza oamenii problema, fac rost de vreo 3 modele (in general de pe la Ford Focus se pare ca se potrivesc) si gata, 24 buc.
Stiti ceva despre asa ceva ? Sau fac vreo nefacuta ?
Problema 2: Partea de prezon care ramane libera pentru infiletarea piulitei, inclusiv zona conica, este de aprox 12mm. Este de ajuns, avand in vedere ca sunt, totusi, 6 prezoane ?
Problema 3: Cu prezoanele in punga, cu jentile si cauciucurile in carlinga purced spre vulcanizare sa ma bucur, in sfarsit, de ele montate. Pun la socoteala ca abia am gasit vulcanizare cu presa pentru jenti de 18" si raman, din nou, cu ''buza umflata'': se pare ca trebuie o tubulara extrem de subtire in carne care sa intre pe orificiul jentii si sa fie si pe dimensiunea piulitei. Stiti ceva despre existenta unei astfel de tubulare ?
Problema 4: Nu in ultimul rand (poate chiar in primul rand), stiti ceva despre solicitari nerecomandate pe care le-ar produce acest tip de jenti masinii ? Ca idee, masina va fi utilizata 60% pe asfalt si 40% pe drumuri normale de pamant / noroi / zapada (santier)
In speranta ca nu am facut prea multe greseli de exprimare tehnica, astept ceva opinii de la voi, daca puteti.
Multam frumos !
Am intrat de cateva luni si eu in randul privilegiatilor posesori de L200 si am invatat o caciula de lucruri interesante de la voi, citind pe-aici, lucru pentru care va multumesc !
Voiam sa va supun atentiei urmatoarea tema cu care ma confrunt, poate v-ati intalnit careva cu ea:
Jentile pe care le am sunt pe 16" si, pentru ca am primit odata cu masina un set frumos de jenti pe 18" si cauciucuri de iarna noi pentru ele, m-am pus pe treaba sa le schimb, ca tot va veni iarna in curand.
Problema1: Jentile pe 18" au gaurile pentru piulite la prezoane mai mici (cred ca de 28mm diametru, daca am masurat bine), deci piulitele de la cele pe 16" nu se potrivesc. In plus, partea de janta ce intra in contact cu piulita este conica. Dau fuga la furnizor de piese, cauta, nu se gasesc decat originale, pretul ... (nu vreau sa recunosc cifra )
Iau dezmembrarile la rand, studiaza oamenii problema, fac rost de vreo 3 modele (in general de pe la Ford Focus se pare ca se potrivesc) si gata, 24 buc.
Stiti ceva despre asa ceva ? Sau fac vreo nefacuta ?
Problema 2: Partea de prezon care ramane libera pentru infiletarea piulitei, inclusiv zona conica, este de aprox 12mm. Este de ajuns, avand in vedere ca sunt, totusi, 6 prezoane ?
Problema 3: Cu prezoanele in punga, cu jentile si cauciucurile in carlinga purced spre vulcanizare sa ma bucur, in sfarsit, de ele montate. Pun la socoteala ca abia am gasit vulcanizare cu presa pentru jenti de 18" si raman, din nou, cu ''buza umflata'': se pare ca trebuie o tubulara extrem de subtire in carne care sa intre pe orificiul jentii si sa fie si pe dimensiunea piulitei. Stiti ceva despre existenta unei astfel de tubulare ?
Problema 4: Nu in ultimul rand (poate chiar in primul rand), stiti ceva despre solicitari nerecomandate pe care le-ar produce acest tip de jenti masinii ? Ca idee, masina va fi utilizata 60% pe asfalt si 40% pe drumuri normale de pamant / noroi / zapada (santier)
In speranta ca nu am facut prea multe greseli de exprimare tehnica, astept ceva opinii de la voi, daca puteti.
Multam frumos !
Salut,
Daca am citit cu atentie ce ai scris (ceea ce nu garantez la ora asta... scuze), ai un set de jante pe 18" in 6 prezoane + gumele de iarna primite o data cu masina. Dar exista o problema cu piulitele...
Ce as comenta eu, ca proprietar de masina incaltata cu 18" vara si 16" iarna:
- 18 e fain pe sosea si doar acolo: precis in directie, rapid. In rest simt fiecare denivelare, si Outlanderu n-are o suspensie chiar tare.
- cu 16 trec peste multe damburi (speed bumps de ex) fara sa simt aproape nimic...
Ma gandesc serios sa trec la anul pe 16 si pentru vara.
In rest, daca estetica masinii cere jante pe 18", ar merita cantarita o roata echipata pe 18 si una pe 16 sa te asiguri ca sunt relativ egale. O roata mai grea va cauzeaza mai mult stress in transmisie/suspensie. Acuma, cat e proiectat L200 sa duca... nu stiu
In plus, e de verificat daca jantele actuale se sprijina pe butuc (hub-centric) sau doar pe prezoane (lug-centric). Ideal, cele pe 18 ar trebui sa fie in acelasi sistem
Sper ca randurile de mai sus sa fie de un ajutor.
Bafta
Alex
Daca am citit cu atentie ce ai scris (ceea ce nu garantez la ora asta... scuze), ai un set de jante pe 18" in 6 prezoane + gumele de iarna primite o data cu masina. Dar exista o problema cu piulitele...
Ce as comenta eu, ca proprietar de masina incaltata cu 18" vara si 16" iarna:
- 18 e fain pe sosea si doar acolo: precis in directie, rapid. In rest simt fiecare denivelare, si Outlanderu n-are o suspensie chiar tare.
- cu 16 trec peste multe damburi (speed bumps de ex) fara sa simt aproape nimic...
Ma gandesc serios sa trec la anul pe 16 si pentru vara.
In rest, daca estetica masinii cere jante pe 18", ar merita cantarita o roata echipata pe 18 si una pe 16 sa te asiguri ca sunt relativ egale. O roata mai grea va cauzeaza mai mult stress in transmisie/suspensie. Acuma, cat e proiectat L200 sa duca... nu stiu
In plus, e de verificat daca jantele actuale se sprijina pe butuc (hub-centric) sau doar pe prezoane (lug-centric). Ideal, cele pe 18 ar trebui sa fie in acelasi sistem
Sper ca randurile de mai sus sa fie de un ajutor.
Bafta
Alex
Multam, Alex, pentru opinii ! Sunt binevenite, clar.
Aceasta situatie, cu siguranta, e un compromis pentru iarna asta, ca am jentile astea si gumele de iarna noi pentru ele.
Voi face in iarna cateva drumuri Arad-Constanta si retur si nu as avea curaj fara cauciucuri de iarna, oricat de ''4X4'' e masina si oricat de ''driver'' m-as considera. De cand ma stiu driver, ''iarna-Cesar" trebuie sa primeasca ce-i al ei, clar revizie de iarna la masina si gume de iarna.
Jantele actuale se sprijina pe prezoane, la fel si cele noi. Comparatie de greutate intre jenti echipate, nu am reusit sa fac, dar sigur cele pe 18" sunt mai grele.
Voi merge azi sa caut o tubulara care sa se potriveasca (oricum imi trebuie pentru eventuale interventii) si vad cum se comporta masina dupa montaj.
Pun si o imagine, poate imi spune cineva care mai are modelul asta cum se comporta.
Numai bine !
Aceasta situatie, cu siguranta, e un compromis pentru iarna asta, ca am jentile astea si gumele de iarna noi pentru ele.
Voi face in iarna cateva drumuri Arad-Constanta si retur si nu as avea curaj fara cauciucuri de iarna, oricat de ''4X4'' e masina si oricat de ''driver'' m-as considera. De cand ma stiu driver, ''iarna-Cesar" trebuie sa primeasca ce-i al ei, clar revizie de iarna la masina si gume de iarna.
Jantele actuale se sprijina pe prezoane, la fel si cele noi. Comparatie de greutate intre jenti echipate, nu am reusit sa fac, dar sigur cele pe 18" sunt mai grele.
Voi merge azi sa caut o tubulara care sa se potriveasca (oricum imi trebuie pentru eventuale interventii) si vad cum se comporta masina dupa montaj.
Pun si o imagine, poate imi spune cineva care mai are modelul asta cum se comporta.
Numai bine !
- Fişiere ataşate
-
- Janta_18_.JPG (133.59 KiB) Vizualizat de 7023 ori
Salut
Sunt jante originale Pajero din ce vad eu. De aceea iti raman doar 12 mm din prezon.
Daca nu fortezi in teren accidentat nu ar trebui sa fie probleme. Daca ai sari santuri s-ar putea sa rupi cateva prezoane.
Bafta
Nu stiu cum s-ar potrivi piulitele de la Focus. Stiam ca astea japoneze au alt pas la filet. Da mai stii...
Sunt jante originale Pajero din ce vad eu. De aceea iti raman doar 12 mm din prezon.
Daca nu fortezi in teren accidentat nu ar trebui sa fie probleme. Daca ai sari santuri s-ar putea sa rupi cateva prezoane.
Bafta
Nu stiu cum s-ar potrivi piulitele de la Focus. Stiam ca astea japoneze au alt pas la filet. Da mai stii...
@ cipcirip: am banuit eu ca nu sunt de L200, ca nu seamana cu niciunele vazute pe net...
Cu siguranta voi fi foarte atent cu ele (daca voi fi multumit de cum se aseaza la montaj). Filetele de la prezoanele de Focus se potrivesc la prezoane, sunt in pas.
Dar, daca reusesc sa le montez, oricum le voi verifica de vreo 2 ori/saptamana sa vad cum se comporta prezoanele/piulitele.
Iar rotile astea vor vedea doar mers ''batranesc'' pe asfalt iar la santier voi avea grija sa nu le fortez.
Offroad fac doar pe 2 roti, pe 4 nu ma pricep si nici nu ma atrage prea tare ideea ...
@ Alex44: Piulitele par sa se aseze bine pe scaunele jentilor, dar e greu de apreciat, avand in vedere ca scaunele jentilor sunt foarte adanc situate in janta. Nu stiu cum si daca le-as putea studia mai corect.
Clar jentile se centreaza doar pe suruburi, deci probabilitatea ca ''taurul de L200" sa se razbune pe prezoane la o fortare este destul de mare, sunt constient de asta. Si ultimul lucru pe care cred ca si-l doreste cineva este sa ramana fara roata cine-stie-pe-unde sau in trafic ...
Multumesc amandurora pentru opinii.
Cu siguranta voi fi foarte atent cu ele (daca voi fi multumit de cum se aseaza la montaj). Filetele de la prezoanele de Focus se potrivesc la prezoane, sunt in pas.
Dar, daca reusesc sa le montez, oricum le voi verifica de vreo 2 ori/saptamana sa vad cum se comporta prezoanele/piulitele.
Iar rotile astea vor vedea doar mers ''batranesc'' pe asfalt iar la santier voi avea grija sa nu le fortez.
Offroad fac doar pe 2 roti, pe 4 nu ma pricep si nici nu ma atrage prea tare ideea ...
@ Alex44: Piulitele par sa se aseze bine pe scaunele jentilor, dar e greu de apreciat, avand in vedere ca scaunele jentilor sunt foarte adanc situate in janta. Nu stiu cum si daca le-as putea studia mai corect.
Clar jentile se centreaza doar pe suruburi, deci probabilitatea ca ''taurul de L200" sa se razbune pe prezoane la o fortare este destul de mare, sunt constient de asta. Si ultimul lucru pe care cred ca si-l doreste cineva este sa ramana fara roata cine-stie-pe-unde sau in trafic ...
Multumesc amandurora pentru opinii.
Montat. Am gasit tubulara si am montat. Arata intr-un mare fel. Stiu ca pentru voi nu e nimic iesit din comun ca nah, pentru unii dintre voi e pasiune veche, dar pentru mine e minunatie...
Nu stiu daca ma vor lasa cei care mediaza acest site, dar eu voi posta si cateva fotografii. Daca e cu suparare, le sterg
Mentionez ca sunt destul de temator cu piulitele de Focus, pentru ca prind maximum 8-9mm din prezon. Am folosit 6 piulite de Focus pe fata si 6 piulite luate de la un ''dezmembrari'' doar de japoneze din Arad, care par sa se cupleze mai bine cu janta. Voi cauta zilele urmatoare inca 6 astfel de prezoane, sa le schimb si pe fata (nu mai spun ca m-au uscat de bani prezoanele: 12 buc = 100Ron, ceea ce mi se pare destul de mult, dar mult mai putin decat comandate originale noi = 25ron/buc). Voi fi atent sa le verific cu cheia o data la doua zile sa vad daca nu se slabesc.
Datorita faptului ca toata forta si greutatea masinii se transpune in direct in ''seile'' piulitelor, sper sa nu am probleme cu ele. De asemenea, cred ca riscul de forfecare a prezoanelor nu este de neglijat, iar aici imi mai puteti povesti (sper sa nu fie astfel de cazuri) din astfel de experiente. Inco o data: sper sa nu fie cazul.
Urmeaza sa ma apuc de studiat tema carligului de remorcare, bullbar-ului pe fata si scutului de protectie fata. Orice sugestii sau redirectionari catre topic-uri de aici sunt binevenite, mai ales ca nu mai reusesc sa imi fac timp sa citesc toate lucrurile interesante scrise de voi aici.
Daca e cineva interesat de dezmembrarile de japoneze descoperite in Arad, iata numarul de telefon (nu fac reclama): Auto Center Parc 0257276440 / 0744607237. Atentionez, insa, pe cei care ar putea apela acolo, ca, desi par foarte seriosi si ca se pot gasi de toate acolo, sunt FOARTE SCUMPI (ca sa nu spun altfel). Dar asta e o problema, probabil des intalnita, la dezmembrari: te ''miros'' ca ai nevoie acuta de piesa aia, stiu ca e foarte scumpa de cumparat noua si te jupoaie la pret.
Multam inca o data si tinem aproape.
Nu stiu daca ma vor lasa cei care mediaza acest site, dar eu voi posta si cateva fotografii. Daca e cu suparare, le sterg
Mentionez ca sunt destul de temator cu piulitele de Focus, pentru ca prind maximum 8-9mm din prezon. Am folosit 6 piulite de Focus pe fata si 6 piulite luate de la un ''dezmembrari'' doar de japoneze din Arad, care par sa se cupleze mai bine cu janta. Voi cauta zilele urmatoare inca 6 astfel de prezoane, sa le schimb si pe fata (nu mai spun ca m-au uscat de bani prezoanele: 12 buc = 100Ron, ceea ce mi se pare destul de mult, dar mult mai putin decat comandate originale noi = 25ron/buc). Voi fi atent sa le verific cu cheia o data la doua zile sa vad daca nu se slabesc.
Datorita faptului ca toata forta si greutatea masinii se transpune in direct in ''seile'' piulitelor, sper sa nu am probleme cu ele. De asemenea, cred ca riscul de forfecare a prezoanelor nu este de neglijat, iar aici imi mai puteti povesti (sper sa nu fie astfel de cazuri) din astfel de experiente. Inco o data: sper sa nu fie cazul.
Urmeaza sa ma apuc de studiat tema carligului de remorcare, bullbar-ului pe fata si scutului de protectie fata. Orice sugestii sau redirectionari catre topic-uri de aici sunt binevenite, mai ales ca nu mai reusesc sa imi fac timp sa citesc toate lucrurile interesante scrise de voi aici.
Daca e cineva interesat de dezmembrarile de japoneze descoperite in Arad, iata numarul de telefon (nu fac reclama): Auto Center Parc 0257276440 / 0744607237. Atentionez, insa, pe cei care ar putea apela acolo, ca, desi par foarte seriosi si ca se pot gasi de toate acolo, sunt FOARTE SCUMPI (ca sa nu spun altfel). Dar asta e o problema, probabil des intalnita, la dezmembrari: te ''miros'' ca ai nevoie acuta de piesa aia, stiu ca e foarte scumpa de cumparat noua si te jupoaie la pret.
Multam inca o data si tinem aproape.
- Fişiere ataşate
-
- PB070023.JPG (118.23 KiB) Vizualizat de 7014 ori
-
- PB070022.JPG (109.43 KiB) Vizualizat de 7010 ori
-
- PB070021.JPG (123.7 KiB) Vizualizat de 7031 ori
-
- PB070020.JPG (128.05 KiB) Vizualizat de 7027 ori
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 40 vizitatori