Distributie

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi L200
Avatar utilizator
jjiacobuta
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Dum Mar 07, 2010 6:25 pm
Localitate: Iasi

Mesaj de jjiacobuta » Mie Iun 26, 2013 9:59 pm

Salut,
Am inteles ca s-a mai intamplat acest lucru la unii . La 172000 km mi s-a rupt curea de la arborele balansier
Am remarcat ca motorul a devenit usor mai zgomotos pe un drum , probabil dupa cum arata cureaua s-a crapat pe jumatate
si ramasese in cateva sarme care tineau cam 30% . Dupa doua zile a aparut o vibratie un pic mai mare in special cand depaseam
1800 rot/min. Am fost la reprezentanta si m-au programat dupa 5 zile.
In principiu zic ca am avut noroc ca nu mi-a agata cureauai cea mare altfel se strica motorul.
La reprezentanta am aflat ca au avut la Iasi cam 12 masini cu curea mica rupta fara a fi agatata.
Au avut la reprezentanta pe stoc un set insa fara arcul si bucsa de la balansier.
O sa o las asa 65000km si o sa comand inainte de distributie alta bucsa si arcul.
In principiu ar trebui in chit si anumite suruburi care se mai decalibreaza in timp si care ar putea ceda cand tie lumea mai draga.
Problema e alta daca eu ai aveam 18000 km pina la 90000 cand se schimba ca in indicatiile Mitsu atunci de ce s-a rupt mai devreme.
Majoritatea celor veniti cu acea curea rupta habar nu aveau ca trebuie schimbata distributia la 90000 km erau masini second .
Setul; care a fost schimbat acum 78000 km era Contitech agrerat de MItsu dar se pare cam prost. Toate componentele aratau mai bine
ca la distributia anterioara cu jocuri in standard . Pina si cureaua rupta arata ok .
Nu poti spune ca nu a fost cureaua intinsa corect deoarece se pune intanzatorul cu arc care se autoregleaza dupa care se strange pentru
blocare si ramine asa.
Cei de la Mitsu recomanda sa schimbi la 75000 km a doua distributie.
Kitul a costat 16000 . Eu mai schimb acul si rulmentul intinzator de la agregate su cureaua de agregate.
Rulmentul e cam scump 650 ron curea Gates e 80 mult mai ieftina ca cea anterioara Mitsu 390 .
In total cu tot cu tamponul de la Cutia de transfer care se strica la fiecare 50000 km ajunge distractie cam 2850 lei , dar de iti trebuie masina de teren
platesti.
Ramine doar treaba asta ciudata.
Ce pot sa spun la firma unde lucram acum 8 ani la un Pajero Sport s-a al doilea schimb de distribuite s-a rupt cureaua dupa 10000km , si s-a dus
motorul , s-a rezolvat la MIt Motors pe banii lor deoarece toate reviziile s-au facut la ei.
asa ca deja ma gandesc ca dai o caruta de bani pe distributie si ajungi sa te gandesti ca puteai sa iei si din bucatii de ex. de la Milner din bucati si o schimbi
la 50000 km si te costa mai ieftin.
Eu am luat masina de la cineva din Bucuresti la 84000 km si am avut cartea si toata lista de operatii efectuate de la MCar, insa am avut de schimbat ambreiajul
10000km deoarece s-a carat greutate cu ea la reniovatul unei case .
Nu am prea obiectat am dat pe ea 11000 EU la 84000 km si 3 ani jumatate.
Dupa 40000km de la schimbare zornaie un arc de la placa de presiune. Si e original de la Mitsu.
Ce sa faci astea sunt piesele

Avatar utilizator
apetreicatalin67
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Sep 27, 2009 7:15 pm

Mesaj de apetreicatalin67 » Joi Iun 27, 2013 12:59 pm

Ma bucur pentru tine ca ai fost atent la simtomele masinii si nu ai fost nevoit sa faci alte cheltuieli mai mari,...eu am 160.000km si ma gandesc de pe acum ce fac si eu cu distributia-agregatele,de unde sa le iau,Milner sau de la Mitsu.
Citesc si ascult cu placere...vds.

Avatar utilizator
avy
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 18, 2010 7:38 pm

Mesaj de avy » Lun Iul 01, 2013 5:12 pm

Nu cunosc in detaliu motorul de L200 dar pot spune ca cureaua de accesorii se poate tocii prematur din cauza fuliilor de pe accesorii. La mai multe modele de masini am vazut ca se recomanda, la +150000km inspectarea fuliilor si schimbarea la cele cu ambreiaj ! Unele alternatoare spre exemplu au fulia cu ambreiaj,iar cand acesta se uzeaza ,fulia se descentreaza si uzeaza prematur cureaua.

Avatar utilizator
cristian_sen
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Dec 18, 2007 11:15 pm

Mesaj de cristian_sen » Mar Iul 02, 2013 4:49 pm

Avy: daca se rupe cureaua de accesorii nu-i mare bai ,ramai doar fara incarcare ,servodirectie si aer conditionat...aceste mici incoveniente nu te vor impiedica sa ajungi cu masina pe roti la mecanic ( daca esti in oras). Doar daca se rupe si cea de la ventilator-pompa apa e buba dar cu putina atentie se pot evita probleme mai mari. Noi vorbim aici de cureaua de la balansier,nu se vede cu ochiul liber ,e in spatele celei de distributie si ambele-s acoperite cu 2 capace de plastic. Cand una dintre ele se rupe este prinsa de cealalta intre role cel putin unul dintre capace va arata asa:



Dupa demontarea capacelor ne punem mainele in cap ,buba se vede la rola albastra , cea mai de jos:




Ne agatam ca inecatul de pai si speram ca motorul e doar sarit de pe punct...dar vai,nu avem asa noroc:



Pe scurt: cureaua mica s-a rupt in mars (cam la 110km/h) fara nici un semn prevestitor,pur si simplu s-a oprit motorul...a fost tare interesanta frana de motor care a urmat...bine,cat a tinut motorul ,ca dupa ce s-au rupt 20 din cei 24 tacheti nu se mai simtea deloc...a trebuit sa folosesc frana de servici care e foarte simpatica fara servo la ditamai masina si putina vale. Ca un berbec am mai dat si un automat ,asa sa fie...barem sa se rupa tot daca cumva a scapat ceva.
Nu vreti sa stiti cat costa 20 tacheti si axa came evacuare...cred ca au platina in ei si pastilele alea-s de diamant ,altfel nu-mi explic cum poti sa ceri peste 2000 euro pe asa ceva. Cu foarte mare noroc am gasit o chiulasa complet echipata ,la un pret decent...initial ideea a fost sa transfer doar tachetii si arborii pe masina ...dar daca tot am avut chiulasa completa ,cu jocurile gata facute ,cu un kilometraj mult mai mic decat cea originala ...am hotarat sa o schimb cu totul.Aici o poza din timpul permutarii injectoarelor:



Aici alta dandana,garnitura trebuia neaparat cota zero(one notch) adica cea mai subtire , numai daca se schimba setul si/sau alezeaza chiulasa trebuie chiulase mai groase in funtie de ce se face acolo ( cota unu-doi). Mecanicul m-a asigurat ca motorul nu o sa porneasca in veci daca pun garnitura de chiulasa cota unu( se gasesc cacalau pe piata) in loc de zero ,chiar daca sunt doar 0.1mm diferenta!!! Motorul nu va avea compresie deloc,sunt niste cote infime de respectat. Garnitura m-a intarziat o luna ,am luat originala,e din doua foi metalice cu ceva silicon intre ele:



Bineinteles ,trebuie respectata procedura de strangere a suruburilor ( nu merg decat de 2 ori folosite ) si apoi reglarea tachetilor .Cu lera ca la dacie.
Kit de curele si role am luat Mitsuba de la Milner, la cam un sfert de ce mi s-a oferit aici original. M-am convins ce inseamna original,dau o sansa si restului.



Din fericire totul a mers din prima,masina a pornit usor,fara fum si fara erori in bord si am depasit 10000 km de la lucrare. Totusi nu-mi mai inspira incredere,merg cu frica ca oricand ma poate lasa balta,asa cum a facut-o ,in unul dintre cele mai nepotrivite momente.

jjiacobuta mi-a confirmat ce banuiam deja: cei de la reprezentanta STIU PREA BINE ca au pus curele de calitate proasta dar cu toate asta nu au facut nici o rechemare ,ii lasa pe prostii de oameni sa vina cu motorul facut bucati la ei ca e rost de bani mai multi. In mod normal m-as fi dus si le-as fi aruncat chiulasa in vitrina lor lustruita,e inadmisibil ca dupa 1200 euro schimb de kit distribuite ORIGINAL LA REPREZENTANTA ,acesta sa pocneasca la 60 000 km ( cum am patit eu). Din pacate eu am depasit limita de timp ,am avut doar an an si 90 000 km garantie la lucrare ...deci sunt acoperiti legal.

Avatar utilizator
avy
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 18, 2010 7:38 pm

Mesaj de avy » Mie Iul 03, 2013 12:07 pm

CRISTIAN : neplacuta,complicata si mai ales costisitoare a fost problema cauzata de acea curea.
Dar cum nu toate motoarele sunt la fel, nici problemele nu se aseamana intotdeauna .
O curea de accesorii,daca se rupe nu-i mare bai ,ramai doar fara incarcare ,servodirectie si aer conditionat... poate ajungi la service sau poate intr-un sant..
Istorioara incepe asa: dupa un schimb complet distributie undeva pe la 180000km, in mai putin de 1000 km cureaua de accesorii,Pirelli, incepe sa se franjureze si sa arunce sforile din ea. Dupa injuraturile de rigoare la adresa macaronarilor ca nimic nu mai e cum era odata,se recurge la operatiunea schimba cureaua,bineinteles alt producator.
Nu trec 500km ca se aprind becurile in bord ca la pomul de craciun,cateva troncaneli si motorul tace. Pe la 12 noaptea,noroc ca drumul era drept ,nu erau masini si tocmai iesam din localitate,asa ca viteza era mica.
Bineinteles distributia era sarita de la punct si a urmat al doilea rand de injuraturi adresat producatorilor de curele !
Intr-un final am ajuns acasa ,a urmat desfacerea motorului si stupoare : cureaua de accesorii iar se franjurase,atele sarite din ea au intrat pe unica gaura de inspectie a capacului distributiei,nu mai groasa decat degetul mare (gaura ) s-a infasurat pe pinionul arborelui si gata distributia. Cu ocazia asta au fost gata si 4 supape cu scaunele aferente !
Ce, cum,de ce, toata lumea isi dadea cu parerea pana cand un mecanic mai scolit a intrebat daca au fost verificate fuliile ! Fulia de la alternator era ,zis-cu ambreiaj (daca motorul e oprit si invarti de stator inapoi acesta se invarte) avea joc de uzura si trebuia schimbata si ea operatiune trecuta in caietul de sarcini, sau macar inspectata dar asa sunt mecanicii la reprezentanta,profesionisti !

Si asa am decis ca nu mai vreu sa aud de europene !!!
Iar in cazul tau cred ca nu mai vrei sa auzi de japoneze.

Avatar utilizator
cristian_sen
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Dec 18, 2007 11:15 pm

Mesaj de cristian_sen » Mie Iul 03, 2013 3:47 pm

Da,ai dreptate,foarte costisitor si extrem de neplacuta orice situatie cu distributia cazuta.
La masini compacte de oras mai treaca mearga distributie pe curea,la un motor de limuzina -pe lant dar la un motor de utilitara e inacceptabil asa ceva. Niste magari proiectantii motorului de la L200. Ajungem la vorba americanilor: distributie pe pinioane,fara moarte. Sunt curios cum vor decurge lucrurile pentru reprezentanta ,vor fi din ce in ce mai multe masini venite cu motorul stricat din cauza lor.

Avatar utilizator
anton11
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Iun 30, 2011 8:25 pm

Mesaj de anton11 » Mie Iul 03, 2013 6:53 pm

La mine la Pajero s-a rupt cureaua de echilibrare (balansier) insa asta am observat la o inspectie intamplatoare, masina avea vreo 210000 si eram curios sa vad daca distributia era OK, m-am uitat si era OK, am montat la loc capacele, motorul merge bine si fara cureaua de echilibrare. Masina era Pajero 2,5 din 1999 .Cureaua aia poti sa nu o pui.

Avatar utilizator
jjiacobuta
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Dum Mar 07, 2010 6:25 pm
Localitate: Iasi

Mesaj de jjiacobuta » Mie Iul 03, 2013 9:13 pm

QUOTE (anton11 @ Jul 3 2013, 06:53 PM) La mine la Pajero s-a rupt cureaua de echilibrare (balansier) insa asta am observat la o inspectie intamplatoare, masina avea vreo 210000 si eram curios sa vad daca distributia era OK, m-am uitat si era OK, am montat la loc capacele, motorul merge bine si fara cureaua de echilibrare. Masina era Pajero 2,5 din 1999 .Cureaua aia poti sa nu o pui.
nu se poate sa nu pui cureaua de pe balansier motorul merge aiurea trepideaza mai mult ca normal.
Normal ca trebuie pusa si pe Pajero 99 suna ca un tractor motorul am mers cu ea 20000 km
E masina solida de teren pur exceptand un Defender mi s-a parut cea mai buna masina de teren
pe care am mers.
Apropo de piese am mers 200000km pe un L200 model 2000 masina a fost in ograda pina la 460000km si tot ce a fost legat
de distributie s-a schimbat la 90000km fara nici o problema.
De aceea nu prea cred in chestia ca trebuie schimbata distributia la 75000km, si cealalta avea bolturi neschimbate
si nu prea s-a avut mila prea mare , de masina de firma blana cat poate 140 150 km/ora si nu am avut probleme.
Doar curelele de la agegate au fost greu de aliniat ,dar dupa 400000km.
Si eu data viitoare iau distributia de la Milner , in plus cumpar bolturi noi si arc si rola de arc .
Nici ei nu sunt super straluciti la piese. Am mers 50000 km cu arcuri pe spate cu sase foi si dupa a doua urcare
pe elevator in doi anila doua zile s-a rupt un capat de 15 cm de la un arc intermediar. Am pus unul de pe arcurile vechi
si o sa-l fac la Brasov din nou.
Pentru fanii distributiei cu pinioane tin sa va spun si acolo apar probleme, motor Perkins de pe grup electrogen ( de fapt de tractor) si deci firma stricat cu distributie sarita de pe punct. Motor de Volvo cu distribuitie sarita de pe punct si exemplele pot continua.
Tine de producator acest aspect. O distribuite cu lant la Navara costa 15000 lei. Bate de la 100000km si zangane tare la 180000km deci mai e si de noroc si de motor.
Apropo anton nu esti primul care nu isi da seama ca are rupta cureaua de balansier asa cum am spus in topic au venit
la Iasi cam 10 cu aceiasi problema. Majoritatea cumparasera masina de cateva mii de km si nu stiau cum trebuie sa mearga un motor normal, iar vanzatorii au fost sfatuiti sa vanda masina ca sa nu mai dea bani pe distributie.
Tu ai luat masina de noua sau esti in aceiasi situatie

Avatar utilizator
anton11
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Iun 30, 2011 8:25 pm

Mesaj de anton11 » Mie Iul 03, 2013 11:29 pm

Eu luasem masina la 155000 si am vandut-o la 205000 .
Fostele Pajero cu care Dialog (actualul Orange) au instalat telefonia mobila.
Despre kit-uri de distributie consider ca cel mai autentic este GATES !! La toate masinile pe care le-am avut am folosit doar Gates

Avatar utilizator
jjiacobuta
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Dum Mar 07, 2010 6:25 pm
Localitate: Iasi

Mesaj de jjiacobuta » Joi Iul 04, 2013 8:19 am

QUOTE (anton11 @ Jul 3 2013, 11:29 PM) Eu luasem masina la 155000 si am vandut-o la 205000 .
Fostele Pajero cu care Dialog (actualul Orange) au instalat telefonia mobila.
Despre kit-uri de distributie consider ca cel mai autentic este GATES !! La toate masinile pe care le-am avut am folosit doar Gates

daca masina era de la Orange avea mai multi km decat pe kilometraj
acum 4 ani erau Navare cat cuprinde pe net luate de la firma de leasing cu un km la jumatate
cat era real . Am colegi la Orange care mi-au spus km reali.
Samsarii au grija de kilometraj.
Masina second se ia de la persoane fizice eventual dupa un leasing unde pe bani poti afla
istoricul acesteia. Eu am vazut o Navara fatuita cu 200000k reali si accident care in bord avea
75000km si tipul tinea la pret.
Repet daca avea curea pe balansier nu poti sa nu o pui. Poti sa o scoti ca sa nu ai belele pina iti pui alta
insa turatie sub 2000 si fara 4x4.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi L200”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori