pajero

Tractiune integrala, motoare puternice si multa distractie pe coclauri.
Avatar utilizator
gnok
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Apr 22, 2008 5:56 pm

Mesaj de gnok » Vin Dec 12, 2008 9:50 am

pajero 2.5 td ''93. de la achizitie la forma finala :
Fişiere ataşate
Picture_033.jpg
Picture_033.jpg (75.53 KiB) Vizualizat de 7103 ori
Picture_006.jpg
Picture_006.jpg (74.18 KiB) Vizualizat de 7096 ori
P4044404.JPG
P4044404.JPG (103.67 KiB) Vizualizat de 7061 ori
DSCF0310.jpg
DSCF0310.jpg (89.16 KiB) Vizualizat de 7104 ori

Avatar utilizator
Klez
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 28, 2008 9:58 am

Mesaj de Klez » Vin Dec 12, 2008 1:18 pm

QUOTE (gnok @ Dec 12 2008, 09:50 AM) pajero 2.5 td ''93. de la achizitie la forma finala :

Fain cazanu` nenea... Sa-ti creasca mare

Avatar utilizator
balishag
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Iul 07, 2008 11:21 am

Mesaj de balishag » Lun Oct 19, 2009 1:55 pm

salut, vin cu o intrebare. am un pajero 2004 si am observat zilele astea ca daca vreau sa cuplez 4x4, dupa cateva secunde se aprinde un beculet portocaliu din mijlocul iconitei cu cele 4 roti, la bord, stingandu-se verdele de la roti. ai patit sau stii care e faza?

Avatar utilizator
Klez
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 28, 2008 9:58 am

Mesaj de Klez » Lun Oct 19, 2009 6:15 pm

Daca se aprinde exact in centrul celor 4 roti, adica la mijlocul masinii, este blocantul central. Daca se aprinde intre cele 2 roti spate, este blocantul spate (daca este echipat cu asa ceva masina). Oricum, eu tind spre blocant central. Mitsu Pajero cele mai vechi >92 nu au diferential central, odata cuplat 4x4 in reductor, puterea se transmite egal, 50%-50% spre puntea fata/spate. Cele mai noi, cum este si a ta, a renuntat la acea idee si a bagat diferential central, eventual si cu blocant.

Avatar utilizator
balishag
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Iul 07, 2008 11:21 am

Mesaj de balishag » Lun Oct 19, 2009 7:56 pm

exact in centrul rotilor...dar care-i faza cu blocantul central?

Avatar utilizator
Klez
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 28, 2008 9:58 am

Mesaj de Klez » Lun Oct 19, 2009 8:18 pm

Cu toate ca ai 4X4, tie de fapt iti trage doar o singura roata din cele 4, stabilite dupa calculator. Mai exact, calculatorul imparte prin diferential cuplul intre puntea fata si spate. Adica de exemplu 10% fata, 90% spate. In momentul cand "blochezi centralul" cuplul se imparte egal intre punti, 50-50%. In general, diferentialul te ajuta doar cand mergi pe asfalt, unde aderenta poate fi mare.
Cu centralul blocat, pe asfalt, fara mari eforturi poti rupe o planetara, un cardan, etc. Cand virezi maxim intr-o parte, e imposibil ca o roata de pe fata sa aibe aceasi turatie ca una pe spate, de aici apar presiuni in planetare, cardane, grupuri si diferential sau reductor.
Cand esti fara diferential central blocat, calculatorul masinii trimite el turatia intre una din cele 4 roti, tocmai pentru a exclude posibilitatea unor "neplaceri"
Pentru a te convinge, blocheaza centralul in 4x4 si fa un viraj strans pe asfalt uscat, Ai sa ai impresia ca masina e infranata incontinuu. Nu insista prea mult ca nu toate piesele sunt facuta sa tina pentru tot-deauna.

Avatar utilizator
balishag
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Iul 07, 2008 11:21 am

Mesaj de balishag » Lun Oct 19, 2009 9:59 pm

deocamdata merg pe 2x4 pana ajung la service ...

multumesc !

Avatar utilizator
Klez
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 28, 2008 9:58 am

Mesaj de Klez » Mar Oct 20, 2009 10:32 am

Poti merge linistit si cu 4x4 pe orice drum, dar fara sa cuplezi blocantul central. Cand ai aderenta mai scazuta, gen namol mare, o balta, etc, atunci apasa butonul si gata.

Avatar utilizator
balishag
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Iul 07, 2008 11:21 am

Mesaj de balishag » Vin Oct 23, 2009 9:57 am

salut klez, am fost la service cu problema cu 4x4 si se tragea de la o mufa...

Avatar utilizator
gnok
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Apr 22, 2008 5:56 pm

Mesaj de gnok » Mar Sep 21, 2010 4:07 pm

Maaama da ce de timp am lipsit de pe aici...hai sa bag cateva poze din ultimile ture de prin 2009..asa de backup...



Si dupa o pauza de un an,...m-am apucat de RK la Pajero...set motor/distributie/consumabile...si vopsit...la final bari fata si spate HD home made by me...asta cam peste 1 luna wink.gif ...deocamdata masina asteapta sai montez motoru sus si ne pregatim de haine noi..smile.gif
Fişiere ataşate
Picture.jpg
Picture.jpg (714.14 KiB) Vizualizat de 7058 ori
pajerosii_071.jpg
pajerosii_071.jpg (138.49 KiB) Vizualizat de 7054 ori
htgdx_031.jpg
htgdx_031.jpg (148.03 KiB) Vizualizat de 7048 ori
DSCF3408.JPG
DSCF3408.JPG (115 KiB) Vizualizat de 7037 ori
2008_07210094.JPG
2008_07210094.JPG (103.64 KiB) Vizualizat de 7038 ori

Scrie răspuns

Înapoi la “Offroad Zone”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori