The old war: EVO vs. STi

Versus intre modelele Mitsubishi si modelele altor marci.
Scrie răspuns
Avatar utilizator
radu_lkv
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Iun 17, 2007 1:08 pm

Mesaj de radu_lkv » Joi Aug 23, 2007 6:10 pm

QUOTE (DeBogdan)Deloc Radu,

Ma bucur ca am cu cine sa discut,

Acum ca ai adus vorba, faptul ca nu aveai al doilea catalizator chiar are importanta, pentru a permite obtinerea normelor euro 4 al doilea catalizator, ca de altfel si primul au o structura mault mai deasa decat cel de evo 8, asta ca o prima observatie. Eliminarea acestei sectiuni de lucru inseamna reducerea semnificativa a rezistentei gazodinamice pe circuitul de evacuare, deci permite turbinei sa intre in functiune mult mai repede (reduce turbolag-ul) datorita diferentei mai mari de presiune de pe ramura de intrare si cea de iesire - deci viteze de curgere a gazelor mai mari deic turatie mai mare turbinei.


Mai dezbatem.


cu mare placere

in rest stiu destul de multe (masina mea e modificata de mine ), iar in comparatie: STI-ul, dupa cum spuneam, avea toata evacuarea schimbata, fara niciun catalizator

Avatar utilizator
EVO9
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Apr 27, 2007 4:14 pm

Mesaj de EVO9 » Vin Aug 24, 2007 3:44 pm

QUOTE (DeBogdan)Multumesc Radu,

pentru atentia cu care ai urmarit expunerea.

Eu vorbeam de masini "stoc" nu de masina ta supermodificata , care in paranteza fie spus e ok. Te-ai gandit vreodata sa inlocuiesti turbo de evo9 cu doua mai mici, de colt turbo de exemplu?
Acum inapoi la topic: daca compari masele celor doua masini, sunt relativ egale, rapoartele de transmitere sunt aproximativ egale.
Oricum pentru a ajunge cu evo 9 la 100 km schimbi doar de de 2 ori.
banuiesc ca si la sti e la fel.

Masinile voastre erau amandoua cu mici modificari.

Influentele aerodinamice se simt la viteze mai mari, de la 120 in sus; la capitolul asta evo e mai rafinat.

Deasemenea conteaza foarte mult combustibilul.

La evo transmisa are mase in roatatie mai mari datorita sistemului ACD/super AYC, de aici poate apare "intarzierea" data de cifrele oficiale intre evo si sti.

Am vazut multe evo in cnr, si nu mi-a placut mult softul de pe motoarele alea, mentin turatii ridicate pentru relanti, au mers neregulat, prin comparatie sti lui grigorescu merge ca un ceas elvetian - turatia de relanti e ca la orice masina sti, motorul toarce frumos, merge liniar, se cunoaste manuta inginerului de la subaru.

ALS-ul (ANTI LAG SYSTEM) se poate seta cat vrei sa iti intarzie aprinderea , cat sa injecteze benzina , etc DECI IL POTI FACE CAT VREI DE AGRESIV !!

Aici fiecare pilot sau preparator o face cum considera el ca e mai bine !

Acest ALS se poate pornii si se poate oprii (In cazul in care softul este facut in acest fel)
Tu ce ai auzit la GG probabil a fost cu BANG -ul oprit.

FACI O MARE CONFUZIE !

Intereseaza-te ce inseamna ALS si cum functioneaza !

VAd ca ai scris mai jos de LAG, daca dai cat-urile jos.

Cu ce influentzeaza LAG-ul pefromantzele masinii pe 400 de m?
Iti spun eu : cu nimka.
Nu ajungi cu turatzia sub 3000 de rpm la o linioara :wink:

Ca dai jos catalizatorul , toata lumea stie ca masina trage mai bine doarece nu mai ai "frana" in calea gazelor.

Avatar utilizator
DeBogdan
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 22, 2007 11:59 pm

Mesaj de DeBogdan » Vin Aug 24, 2007 4:28 pm

N-ai prins ideea EVO9,

La masina despre care am vorbit nu este vorba despre agresivitatea sistemului ASL, ci despre finetea setarilor.

Vezi tu, degeaba beneficiezi de o forta bruta daca nu stii sa o stapanesti. Lucrul care face intotdeauna diferenta este finetea. Eu acest lucru il subliniam vis-a-vis de reglajul motoarelor de evo din campionatul nostru. N-am spus nici o secunda ca nu au suficienta putere, ci numai ca modul de reglaj al motoarelor este, sa ma exprim plastic, facut cu manusa de box, nu are finete , comparativ cu cel al lui grigorescu.

Asta este tot. La urma urmelor toate masinile de grupa N au, cel putin teoretic, puterea limitata la 300 CP.

In alta ordine de idei, e misto sa dai un search pe google si pe urma sa zici ca esti specialist...

Tot despre finete este vorba si in modul cum lucreaza si sistemul ACD/Super AYC in curbe, comparat cu cel de pe Subaru, care nici ala nu este prost. Finetea reglajelor pe care le face sistemul atunci cand distribuie cuplul motor catre roti, in timpul functionarii face diferenta, finetea este cea pe care o simtiti voi, cea pe care o apreciati toti posesorii de EVO, este ceea ce tu ai in avatarul tau "Evo redefines cornering"!

Asta este tot.

Oricum, asa cum i-am multumit lui Radu pentru ca este partenerul nostru de discutii, fac acelasi lucru si cu tine: multumesc pentru idei Evo 9

Este vorba despre o atitudine....japoneza: sa-i multumesti adversarului pentru ca-ti permite sa-ti exersezi cunostintele....

Numai bine,

Avatar utilizator
EVO9
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Apr 27, 2007 4:14 pm

Mesaj de EVO9 » Lun Aug 27, 2007 4:18 pm

Tu nu ai prins ideea.

ALS-ul nu are nici o treaba cu puterea maxima a masini !

Daca ti-am zis ca sa citesti cum functioneaza si la ce ajuta , ai zis ca ma cred specialist , tocmai de aceea ti-am si zis :wink:
Nu sunt nici pe departe specialist ca daca eram specialist in Mitsu poate lucram la ei

2. Nu putem vorbii de reglaje fine la o masina de curse.Relantiul este ultimul lucru care conteaza la o masina de raliu !

Te salut !

Avatar utilizator
DeBogdan
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 22, 2007 11:59 pm

Mesaj de DeBogdan » Lun Aug 27, 2007 5:44 pm

Salut EVO 9,

Nu, are legatura cu performantele de accelerare...este vorba despre cat de scurt este timpul de raspuns a turbinei, dupa ce-ai apasat aceleratia, mai ales la schimbarea treptelor...de aceea functionarea sistemului ASL nu-si are rostul, deci un soft "fin" realizat suficient de destept, stie lucrul asta si activeaza sistemul ASl numai atunci cand sesizeaza scaderea turatiei motorului numai in conditiile schimbarii treptelor de viteza...asta era ideea.

Cu performantele motorului are legatura sistemul de bypass, pe care unii il inlocuiesc cu supape de blow-off, dar pierd din avantaje...daca nu umbla la softul motorului.

Reglajul incorect al presiunii de deschidere a supapei de bypass/blow-off duce la reducerea presiunii de supraalimentare datorita sistemelor de control a injectiei...care considera abaterile de la valorile normale memorate drept situatie de avarie... si furnizeaza minimul de presiune de supraalimentare. E o functie de siguranta...

In privinta reglajelor fine sa stii ca tocmai astea fac diferenta. Din pacate la noi nu se practica...Ce crezi ca fac inginerii pe care-i vezi cu laptop-uri pe langa masini? Analizeaza date si fac, ai ghicit, reglaje fine...

Ma bucur ca ai scris si ca mentinem discutia deschisa.
Abia astept sa vedem ce mai vrei sa desbatem.
Evident ca m-as bucura sa mai participe si altii la aceasta discutie...

Cu multa stima,

PS: As prefera sa discutam la un pahar de bere sau pe marginea pistei...

Avatar utilizator
Jeff
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mai 12, 2007 3:28 pm
Contact:

Mesaj de Jeff » Lun Sep 17, 2007 11:36 am

Poate se vor bucura unii sa ii informez ca la cursele de accelerare de la Satu Mare de ieri (16 sept.) la grupa mare clasamentul a fost:
Locul 1: Mitsu Evo
Locul 2: Mitsu Evo
Locul 3: Subaru STI

Avatar utilizator
DeBogdan
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 22, 2007 11:59 pm

Mesaj de DeBogdan » Lun Sep 17, 2007 2:19 pm

Supertare.

Sa continue tot asa

Bineinteles ca astept ca cest "old war" sa treaca pe o noua treapta de EVOlutie: EVO al 10-lea (imi place cum suna) versus noul STi :twisted: :twisted:

Avatar utilizator
radu_lkv
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Iun 17, 2007 1:08 pm

Mesaj de radu_lkv » Lun Sep 17, 2007 3:30 pm

QUOTE (DeBogdan)Supertare.

Sa continue tot asa

Bineinteles ca astept ca cest "old war" sa treaca pe o noua treapta de EVOlutie: EVO al 10-lea (imi place cum suna) versus noul STi :twisted: :twisted:

subarul a recunoscut oficial pe saiturile lor si prin mailurile catre reprezentante, ca nu mai poate face fata concurentei mitsubishi in segmentul de varf si ca urmare abandoneaza lupta cu acesta, acum urmand sa atace segmentul golf gti, type r, focus st, astra opc (asta in europa)
:twisted:
cam tare evo 10-le

Avatar utilizator
mihaela75
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 22, 2007 2:51 pm

Mesaj de mihaela75 » Mie Sep 19, 2007 10:28 pm


Avatar utilizator
2dor
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Iul 05, 2007 8:32 am

Mesaj de 2dor » Joi Sep 27, 2007 9:53 am

Pacat de Subaru, eram un fan inrait al Imprezei dar asta nou e odios, mai ales hatchback-ul. Impreza actual l-as lua cu ochii inchisi, e chiar frumos. Noul WRX STi insa e dragut, l-am vazut in poze. Sper sa fie la nivelul lui EVO X.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi VERSUS...”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori