Schimb Ulei Servodirectie
Azi am schimbat lichidul din circuitul de servodirectie si am pus Liqui Moly Top Tec ATF 1200. Am scos lichidul vechi din instalatie, am spalat si degresat vasul unde se pune lichidul de servodirectie, am refacut nivelul si am facut aerisirea sistemului, apoi am facut o proba de drum, urmand ca zilele urmatoare sa verific nivelul uleiului de servodirectie si, daca este cazul, sa completez. Lucrarea am facut-o personal, cu ajutor la golirea circuitului cat si la aerisirea lui.
Este prima data cand a fost schimbat, masina fiind din 10.2008 si avand un rulaj de 78230 km. Am decis sa-l inlocuiesc pur si simplu, din cauza vechimii, neavand nicio problema la circuitul sau la pompa de servodirectie. Am atasat o poza cu vasul curat si pregatit de umplerea cu lichid nou si o poza in care se poate vedea diferenta dintre lichidul vechi si cel turnat azi.
Este prima data cand a fost schimbat, masina fiind din 10.2008 si avand un rulaj de 78230 km. Am decis sa-l inlocuiesc pur si simplu, din cauza vechimii, neavand nicio problema la circuitul sau la pompa de servodirectie. Am atasat o poza cu vasul curat si pregatit de umplerea cu lichid nou si o poza in care se poate vedea diferenta dintre lichidul vechi si cel turnat azi.
- Fişiere ataşate
-
- 20170104_151515.jpg (2.26 MiB) Vizualizat de 7466 ori
-
- 20170104_135642.jpg (2.42 MiB) Vizualizat de 7472 ori
- ursul_bipolar
- EVO I
- Mesaje: 25
- Membru din: Vin Iul 22, 2011 3:57 pm
Am cautat in Autodata sa vad cand se schimba uleiul de la servodirectie si nu zice nimic in afara de verificat nivelul si completat daca este nevoie, si asta pe toata durata de exploatare a masinii. Nu cred ca poate tine un ulei atat de mult timp, fie el sintetic si de cea mai buna calitate. Avand in vedere ca pompa de servodirectie nu e ieftin de inlocuit sau reconditionat, faptul ca circul mult urban si ma bucur de o directie usoara m-a determinat sa-l schimb.
Imi place enorm directia de la Mitsubishi care raspunde atat de fin si precis la comenzi, iti ofera un feedback de masina de curse, dar cred are si un mic minus, raportul de trasnmisie e cam mare, fiind nevoie sa trag mai mult de volan intr-un viraj la 90 de grade fata de alte masini, bineinteles in acelasi viraj care este de referinta. Una peste alta, prefer sa fac mai multa miscare cand conduc si sa simt ce fac rotile, nu sa am o directie asistata electric (cum de altfel am pe alta masina) si sa nu stiu ce se intampla cu rotile cand virez.
Imi place enorm directia de la Mitsubishi care raspunde atat de fin si precis la comenzi, iti ofera un feedback de masina de curse, dar cred are si un mic minus, raportul de trasnmisie e cam mare, fiind nevoie sa trag mai mult de volan intr-un viraj la 90 de grade fata de alte masini, bineinteles in acelasi viraj care este de referinta. Una peste alta, prefer sa fac mai multa miscare cand conduc si sa simt ce fac rotile, nu sa am o directie asistata electric (cum de altfel am pe alta masina) si sa nu stiu ce se intampla cu rotile cand virez.
- ursul_bipolar
- EVO I
- Mesaje: 25
- Membru din: Vin Iul 22, 2011 3:57 pm
Salut.
1. Ridici ambele roti de pe fata astfel incat sa nu atinga pamantul.
2. Scoti fisele de la bujii si dai la demaror concomitent cu rotirea volanului maxim stanga-maxim dreapta. Virezi stanga-dreapta maxim (lock to lock) de 5-6 ori. Intre timp te asiguri ca nivelul uleiului de servodirectie din rezervor nu scade sub minim. Atentie, daca faci operatiunea asta cu motorul pornit, intra bule de aer in ulei si numai aerisire nu faci.
3. Pui fisele la bujii inapoi. Completezi nivelul cu ulei de servo pana la maxim, lasi masina inapoi pe pamant si virezi pe loc stanga-dreapta, insa de aceasta data cu motorul pornit. Verifici nivelul doar dupa ce mergi cu masina, caci el se incalzeste cand virezi de volan si numai asa iti dai seama daca ai suficient lichid in vas.
Daca mai ai nevoie de alte informatii nu ezita sa le ceri.
1. Ridici ambele roti de pe fata astfel incat sa nu atinga pamantul.
2. Scoti fisele de la bujii si dai la demaror concomitent cu rotirea volanului maxim stanga-maxim dreapta. Virezi stanga-dreapta maxim (lock to lock) de 5-6 ori. Intre timp te asiguri ca nivelul uleiului de servodirectie din rezervor nu scade sub minim. Atentie, daca faci operatiunea asta cu motorul pornit, intra bule de aer in ulei si numai aerisire nu faci.
3. Pui fisele la bujii inapoi. Completezi nivelul cu ulei de servo pana la maxim, lasi masina inapoi pe pamant si virezi pe loc stanga-dreapta, insa de aceasta data cu motorul pornit. Verifici nivelul doar dupa ce mergi cu masina, caci el se incalzeste cand virezi de volan si numai asa iti dai seama daca ai suficient lichid in vas.
Daca mai ai nevoie de alte informatii nu ezita sa le ceri.
SALUT DIRECTIA MEA FACE UN ZGOMOT CIUDAT ZICI CA ESTE FIER PE FIER CAND ESTE RECE AFARA NU FACE DAR CAND SE INCALZESTE CARAIE CA NAIBA DAR DOAR DACA DAU USOR DE VOLAN DE ACEEA MA GANDESC SA SCHIMB ULEIUL DE SERVO AL MEU ERA ALB ...UN PIC MURDAR SI AM MAI BAGAT PESTE EL UN PIC ROSU ATF .MA GANDESC CA POATE ASTA ESTE BUBA CASETA DE DIRECTIE NU ARE SI IA CEVA DE AERISIT?
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 29 vizitatori