Probleme Franare Lancer 1.6 An 2007

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Lancer Classic
Scrie răspuns
Avatar utilizator
volint
EVO I
Mesaje: 5
Membru din: Mie Sep 28, 2011 10:17 am
Contact:

Mesaj de volint » Joi Dec 22, 2011 10:26 pm

Problema e a butucului. Daca are cineva timp/chef/bani/etc... poate verifica: se demonteaza butucul si se echilibreaza dinamic. In bucale exista prin Berceni un stand de-asta, dar se foloseste cu predilectie pt turbine si rotoare hidro/termo electrice. Despre pret... cam cat un lancier nou, poate mai mult, deci cam iese din calcul.

Butucul ala nu a fost centrat corect la prelucrare sau a fost facut "din 2 prinderi" (care v-ati jucat cu strungaria intelegeti). Cel mai ieftin e schimbarea butucului si verificarea "la milimetru" a ansamblului aferent (port fuzeta, rulmenti, distantieri, cota de centrare a discului).

Ar mai fi o posibilitate, dar e cam de porc: cantitate mica de vaselina in burduful planetarei; aia se poate aseza cum vrea muschiu ei (radial neuniform) si la niste turatii descentreaza dinamic butucul. Mai adunam niste km intr-un interval de timp si gata cu "bataia" de 2-3 grame-forta aparuta "de nicaieri". Tot aici ar intra si constructia burdufului (la sectunea "de porc"). Daca e turnat defectuos e mai gros intr-o parte si apare trepidatia la niste turatii.

Poate bat campii, nu dati cu pietre... sunt patit la dacie si m-am convins pe timpul si banii mei ca berbecii din service nu-s decat schimbatori de piese. Mecanicii adevarati nu schimba discul la prima strigare daca apare trepidatia.

Avatar utilizator
body
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Mai 21, 2007 9:28 am

Mesaj de body » Sâm Ian 21, 2012 7:20 pm

A mai incercat cineva ceva in problema asta?

Avatar utilizator
cosma1973
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Ian 31, 2012 11:35 am

Mesaj de cosma1973 » Dum Feb 19, 2012 9:27 pm

[quote name='volint' date='Dec 22 2011, 10:26 PM' post='100979']
Problema e a butucului. Daca are cineva timp/chef/bani/etc... poate verifica: se demonteaza butucul si se echilibreaza dinamic. In bucale exista prin Berceni un stand de-asta, dar se foloseste cu predilectie pt turbine si rotoare hidro/termo electrice. Despre pret... cam cat un lancier nou, poate mai mult, deci cam iese din calcul.

Volint
Chiar atat sa coste o echilibrare dinamica? Pai asta inseamna ca, la echilibrarea unui rotor al unui motor electric (ex. motor electric 220v 2,4 kw), se cheltuie bani cat un lancer nou, dupa care fabrica vinde acel motor in pierdere, cu aprox. 1200- 1400 ron? Piesele, (butucul de lancer si rotorul unui motor electric) sunt cam de aceeasi dimensiune si greutate, si nu cred ca nu se poate gasii nici un angajat de la o asemenea firma care se vrea sa faca in "ciubuc", si chiar in mod oficial nu poate costa atat. Pai, atunci mai bine iti iei masina noua- Lancer.

Un mecanic, pe care l-am intrebat de ce apare ovalizarea discurilor la lancer, mi-a spus ca de vina este materialul din compozitia lui si ca atunci cand uzezi mult de frane, discul se incinge iar in cazul in care este stropit cu apa (ex. din balti de pe drum), acesta se decaleste neuniform iar in timp apare o uzura neuniforma a discului, deci o ovalizare mare. In acest caz, discul trebuie rectificat , dar neaparat pe un dispozitiv special pentru asa ceva, nu la strung cum se facea cu cela de Dacie, pe vremuri. Ori ce greseala de centrare duce la amplificarea batailor.
Asta mi-au spus-o cei de la Bosch Car Service Deva, si se laudau ca si detin un asemenea dispozitiv. La momentul respectiv nu simteam nici un fel de vibratii la franare, si nu am fost de acord cu nici o rectificare. Nici acum, la 45000 km nu simt, dar o sa fiu atent la acest aspect. Evit franarile excesive. De ce sa-i dau "talpa" daca peste 100 m trebuie sa opresc? Pana acum am uzat placutele de frana doar de jumatate. Sper sa ma mai tina cativa ani , mai ales ca cele originale ar trebui sa fie mai bune decat altele luate ca similare, de la alte firme.

Avatar utilizator
avy
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 18, 2010 7:38 pm

Mesaj de avy » Dum Feb 19, 2012 10:28 pm

Am avut si eu aceasta problema cu "bate volanul la franare" si am dat vina si pe cauciucuri,jante neechilibrate sau culisantii de la etrier,adica orice dar poate nu schimb discurile ! Cand am schimbat gumele de vara cu iarna si invers am si gresat etrierii, am si echilibrat, am folosit si alte cauciucuri si bataia tot acolo era. Pana la urma am schimbat discurile si ce sa vezi, era de la discuri ! Adevarul e ca m-am mintit muult timp ca discurile sunt scumpe, +montaj,daca nu e de la ele si dau banu' degeaba... Cand am cautat mai bine discurile nu erau scumpe deloc -3bulioane perechea, erau si Brembo (stiu,unii vor zice ca sunt facute pe vapor...) si se pot monta in fata blocului . Acum am 7000km cu ele si se comporta f bine.
Dar ce am observat e ca in cazul in care nu ai grija cu stransul suroabelor in diagonala si nu tare din prima ,odata cu janta se va aseza si discul prost. Si cum aia la vulcanizare debordeaza de prostie , stati si cu ochii si cu gura pe ei !
Ca o completare masina e Lancer 2.0 2007 iar schimbarea a fost la 60 000 dar faceau pe nebunele de la 45 000.

Avatar utilizator
cosma1973
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Ian 31, 2012 11:35 am

Mesaj de cosma1973 » Mar Feb 21, 2012 6:04 pm

Salut avy!
De ce ai optat pentru schimbarea discurilor? Nu puteau fi rectificate? Sunt destul de groase din constructie asa ca, ma gandesc ca suporta mai multe rectificari pana la inlocuire .
E adevarat ca, nu m-am interesat niciodata cat costa o asemenea operatiune, dar sigur nu poate fi cat un disc nou.

Avatar utilizator
avy
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 18, 2010 7:38 pm

Mesaj de avy » Mar Feb 21, 2012 8:09 pm

In primul rand nu sunt de acord cu rectificatul discurilor,dar e o parere personala ( o decalire neuniforma ce are ca efect o dilatare neuniforma in momentul franarii ,chiar daca le rectifici problema ramane). Am inteles ca rectificarea e oricum 250 lei . Din cate am citit pe forum efectul e de scurta durata,cam dupa 5000 km incepeau din nou sa bata .Eu am luat discurile cu 300lei ,ambele bucati de la autokarma si am rezolvat problema.De precizat ca discurile prezinta garantie decat daca sunt montate in service ,eu am citit conditiile abia dupa ce le-am montat si am pierdut garantia ,dar parca aud textele cu utilizarea neconforma asa ca nu mi-am facut griji.
In legatura cu echilibrarea dinamica am prieteni care au usurat volanta si au facut si echilibrarea dinamica,asa ca utilajele exista si stiu ca pretul a fost modic (baietii usurau volanta pentru masina de VTM si nu au existat probleme)

Avatar utilizator
PaulT
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 10:07 pm

Mesaj de PaulT » Dum Feb 26, 2012 11:18 am

@avy - Eu le-am rectificat de peste 11,000km si nu am nici o problema. La fel cum nu am intampinat nici o problema nici la service cand le-am reclamat problema, la 27,000km rulati. Lucrarea s-a facut pe garantie, fara discutii. Referitor la un post anterior, cauciucurile deformate sau rotiile neechilibrate dau vibratii in volan in timpul rulajului, nu cand se franeaza.
@volint - Cum crezi ca s-ar comporta in timpul rulajului un butuc descentrat?? Ar oscila roata cu totul in timpul miscarii de rotatie(si nu ai putea folosi masina mai deloc... ), nu ar astepta 20,000km pentru a induce usoare vibratii doar in franare. Asta pe langa faptul ca simpla rectificare a discurilor nu ar ajuta la nimic...

Avatar utilizator
marius_lancer
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Ian 10, 2008 9:26 am

Mesaj de marius_lancer » Lun Feb 27, 2012 8:10 pm

Stiu ca am mai prezentat aceasta problema dar iata ca ma repet:
In urma unui accident, dupa reparatii, mi-a aparut aceasta faimoasa bataie in volan. Dupe ce am schimbat bara aia care venea din cutie la roata, bataia a ramas persistenta pe franare.
Dupa indelungi investigatii (sa nu mai vorbesc de nervi), a fost schimbat si butucul impreuna cu discurile si placutele. De atunci au trecut peste 20000 km si totul este OK.
Cand a fost schimbat butucul, cei de la MCar Expozitiei, au zis ca vor incerca sa introduca in procedura de constatare dupa accidente si aceasta verificare. Sper sa nu mai am nevoie, insa daca se mai intampla, o sa ii pun personal sa imi verifice butucul.

Avatar utilizator
Marty
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 06, 2007 9:04 pm

Mesaj de Marty » Mie Aug 08, 2012 11:30 pm

Am fost azi sa-mi echilibrez rotile, ca DIN CIND IN CIND trepida volanul la 120 si peste. Surpriza!!! Rotile sunt perfect echilibrate, nu au nevoie de plumbi, se pare ca-i de la discuri. De data asta pun discuri drilluite si schimb si butucii, imi bag picioarele!

Avatar utilizator
driverx
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 20, 2008 8:35 pm

Mesaj de driverx » Joi Aug 09, 2012 8:54 am

Cand trepida? Doar la franare?

Scrie răspuns

Înapoi la “Lancer Classic”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 14 vizitatori