Pagina 1 din 1
Scris: Dum Sep 21, 2008 8:53 pm
de Bogdan Breaban
Salut tuturor posesorilor de Mitsubishi. Revin cu un nou topic sper sa nu faca nimeni misto de mine. Cred ca cei cu cunostinte tehnice deosebite ma pot lamuri si pe mine care este diferenta dintre motorul MIVEC ( pe Colt am 1,3/16V/95CP/MIVEC ) si motorul SOHC ( pe Lancer Clasic 1,6/16V/98CP/SOHC)? Practic ce inseamna abrevierile, de la ce performante ale motorului vin ele? La MIVEC am idee cat de cat dar nu pot sa-mi dau seama la SOHC. Bineinteles ca am intrebat si dealerul dar s-a uitat la mine si a dat din umeri razand in acelasi timp, comunicandu-mi nostalgic ca el nu stie, dar poate stie un baiat de la service. Buna treaba sa nu stii nimic despre marfa care o vinzi. Ok, deci daca ma poate lumina cineva ii raman recunoscator. :-D :-D
Scris: Dum Sep 21, 2008 9:14 pm
de Bogdan Breaban
Hai ca pana la urma am dibuit ca SOHC vine de la Single Overhad Camshaft, adica motor cu un singur ax cu came si DOHC este cu doua axe cu came, dar nu am gasit comparatia cu MIVEC.
Scris: Dum Sep 21, 2008 9:52 pm
de Sfinxul
MIVEC = Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control system
Pe la alti producatori il mai gasesti sub denumire de VVT (variable valve timing).
Se refera la un control mai bun al valvelor ( supapelor de admisie / evacuare ).
Scris: Lun Sep 22, 2008 8:49 am
de COObra
................
Scris: Lun Sep 22, 2008 2:01 pm
de DeBogdan
Exista doua variante ale sistemului MIVEC:
a) cu variatie de legi de distributie pe admisie - cum e motorul de 2.4 de pe vehiul model de Outlander ;
b.1) cu variatie a fazei legii de distributie pe admisie - cum este pe Colt, EVO IX;
b.2) Cu variatie a fazei legii de distributie pe admisie si evacuare - Lancer 1.8, Lancer EVOLUTION (X), noul Outlander 2.4.
Numai bine, :-D
Scris: Lun Sep 22, 2008 2:47 pm
de Marty
Scuza-mi-ati ignoranta, si la MIVEC tot cu fulie defazoare? :-D
Scris: Mar Sep 23, 2008 9:30 am
de DeBogdan
Initial s-au gandit sa faca mai complicat...Da' din comoditate au apelat la solutia asta simpla...
Da e cu rola cu mecanism de defazare - pentru tipul B de MIVEC si cu un sistem special in cazul A.
Scris: Mar Sep 23, 2008 10:14 am
de Marty
Scuza-mi-ati impertinenta de data asta, tot la fel de fiabil ca la Renault? :-D
Scris: Mie Ian 28, 2009 10:37 am
de marius_lancer
din ce am gasit pe net, se pare ca daca ai 4 valve pe cilindru dinferentele nu mai sunt asa mari intre SOHC si DOHC.
Asa o fi oare ????
si alta intrebare: cica 4G15 si 4g18 ar avea multe componente comune. asa o fi oare ???
a doua intrebare e pentru ca am gasit pe net turbo-kits pt 4g15 si nu pentru 4g18.
Scris: Mar Feb 03, 2009 9:59 am
de Sfinxul
QUOTE (marius_lancer @ Jan 28 2009, 10:37 AM) a doua intrebare e pentru ca am gasit pe net turbo-kits pt 4g15 si nu pentru 4g18.
Pe tema asta s-a mai discutat. Vezi link-urile de mai jos.
http://mitsu.ro/forum/index.php?showtopic=1445
si
http://mitsu.ro/forum/index.php?showtopic=1079