Ce Ulei De Motor Ati Pus?

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Lancer Classic
Scrie răspuns
Avatar utilizator
testos
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Apr 18, 2012 6:34 pm

Mesaj de testos » Joi Mar 24, 2016 9:40 am

danny39, ai masina cu motor pe benzina, asa ca Jaso DL-1 nu trebuie sa prezinte importanta pentru tine. Acest Jaso DL-1 se refera la specificatiile pe care trebuie sa le indeplineasca uleiul de motor care se toarna intr-un motor diesel cu filtru de particule.
Uleiul pentru masina ta trebuie sa indeplineasca normele: ACEA A1 sau A2 sau A3 (de preferat A3 ca e cea mai restrictiva, in sensul cel bun), respectiv API SG...SN (SN fiind cea mai restrictiva). Normele ACEA C1/C2/C3 sunt pentru motoare diesel cu filtru de particule. Vad ca insisti cu uleiuri obtinute prin tehnologie de sinteza si nu sintetice 100%. Sfatul meu pentru tine e sa alegi un ulei sintetic care sa indeplineasca norma ACEA A3 si API SM/SN.

Ti se pare ca un ulei care are punctul de curgere limita la -36°C se comporta la fel ca unul care are punctul de curgere limita la -51°C? Adica tehnologie sintetica (semi-sintetic) vs. sintetic

Avatar utilizator
testos
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Apr 18, 2012 6:34 pm

Mesaj de testos » Sâm Apr 02, 2016 6:14 pm

Azi am facut schimbul de ulei si de filtre, implinindu-se cei 10000 km de la ultima revizie.

Am pus Liqui Moly Synthoil Longtime 0W30, iar filtrele (ulei, aer, polen) toate marca Mahle.
Fişiere ataşate
20160402_095937.jpg
20160402_095937.jpg (1.83 MiB) Vizualizat de 6783 ori

Avatar utilizator
johnion65
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Dum Ian 03, 2016 10:03 pm

Mesaj de johnion65 » Mie Apr 06, 2016 2:29 am


Avatar utilizator
johnion65
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Dum Ian 03, 2016 10:03 pm

Mesaj de johnion65 » Lun Apr 11, 2016 8:59 pm


Avatar utilizator
EvoX
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Aug 27, 2007 7:22 pm

Mesaj de EvoX » Mar Iul 12, 2016 9:20 am

Salutare,
1. Am înțeles, de pe la mecanici, că ar fi de preferat să se utilizeze acelaşi tip de ulei de motor, că nu ştiu ce... dar nu mi-a oferit niciunul o explicație care să mă "coafeze". Aveți idee?
Personal am rămas fidel uleiului Mobil1 - 0W40, doar pentru că-mi place cum merge motorul, chiar dacă e puțin mai scump.

2. O mică observație... la motorul 4G18 ajung 3l de ulei pt. schimb. Nu mai luați bidoane de 4l, că nu aveți ce face cu restul! Mai bine cumpărați 3x1l de ulei de calitate superioară. Nu acceptați trombonelile mecanicilor aburitori cum că sunt necesari 3l pt. motor şi 0,3l pt filtru pentru că aprox. 0,3l ulei vechi rămân în motor.
Baftă!

Avatar utilizator
danburciu88
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Ian 08, 2013 10:19 am

Mesaj de danburciu88 » Mar Iul 12, 2016 9:58 am

QUOTE (EvoX @ Jul 12 2016, 09:20 AM) Salutare,
1. Am înțeles, de pe la mecanici, că ar fi de preferat să se utilizeze acelaşi tip de ulei de motor, că nu ştiu ce... dar nu mi-a oferit niciunul o explicație care să mă "coafeze". Aveți idee?
Personal am rămas fidel uleiului Mobil1 - 0W40, doar pentru că-mi place cum merge motorul, chiar dacă e puțin mai scump.

2. O mică observație... la motorul 4G18 ajung 3l de ulei pt. schimb. Nu mai luați bidoane de 4l, că nu aveți ce face cu restul! Mai bine cumpărați 3x1l de ulei de calitate superioară. Nu acceptați trombonelile mecanicilor aburitori cum că sunt necesari 3l pt. motor şi 0,3l pt filtru pentru că aprox. 0,3l ulei vechi rămân în motor.
Baftă!

Salut!
Si eu folosesc acelasi ulei,intrucat corespunde si cu normele ACEA si cu SAE, insa iau 4L pentru a avea o rezerva. Am insa o alta problema: se apropie schimbul si nu gasesc un inel de etansare pentru surubul de drena (crush washer), care in mod normal se schimba de fiecare data. Am inteles ca ar exista posibilitatea sa se inlocuiasca cu o banala saiba de cupru care se poate reutiliza, fiind moale si maleabila. Stiu ca mai exista si acele silicon -instant gasket, dar imi este teama sa nu intre in baia de ulei in momentul strangerii si apoi ...
S-a mai confruntat cineva cu aceasta indisponobilitate a piesei de inalta precizie, sau cunoasteti vre-un depozit tainic cu stocuri abundente ?
Numai bine!

Avatar utilizator
gabone
EVO I
Mesaje: 13
Membru din: Mar Apr 29, 2008 2:51 pm

Mesaj de gabone » Joi Iul 14, 2016 4:36 pm

Si eu folosesc tot Mobil 1 0w-40 si mi se pare ok. L-am folosit mai multi ani la rand fara probleme. Acel inel de etansare se poate folosi si de doua ori. Nu stiu sigur, dar cred ca e o idee buna sa il montezi la loc pe aceeasi fata, adica sa nu il intorci pe dos. Am observat ca dupa strangere suprafata pe care calca surubul se deformeaza. Probabil ca din acest motiv se numeste si "crush" washer. Cealalta suprafata care intra in contact cu baia de ulei ramane neteda.

Avatar utilizator
johnion65
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Dum Ian 03, 2016 10:03 pm

Mesaj de johnion65 » Lun Iul 18, 2016 9:26 pm

Buna seara.
A sosit in cele din urma vremea sa schimb si eu uleiurile in motor si cutie.Am incercat si chiar am reusit sa ma documentez cat mai mult inainte de a efectua aceasta operatiune.
In motor am avut Castrol Magnatec 10W40 si nu am fost multumit, nu voi mai folosi Castrol si nici 10W40 (multumesc Testos).
M-am hotarat sa folosesc pentru motor ulei Repsol Elite Competicion 5W40 si pot spune ca sunt incantat.Parca am alta masina, motorul suna mult mai frumos si discret in acelasi timp, acceleratiile sunt mai bune (cu aceeasi benzina).
Nu pot sa-mi dau seama daca toate se petrec doar din cauza uleiului de motor sau au legatura si cu schimbarea uleiului din cutie, cert este ca sunt foarte multumit.
Uleiul l-am comandat pe un site afara (mi-a fost mai comod asa), dar stiu ca se gaseste si in tara.
Despre uleiul pentru cutie voi posta pe topicul dedicat.

Avatar utilizator
testos
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Apr 18, 2012 6:34 pm

Mesaj de testos » Dum Ian 22, 2017 4:39 pm

Am schimbat uleiul de motor si cum pana acum motorul a mers exceptional de bine si nu a existat consum de ulei vizibil pe joja, am decis sa merg tot pe Liqui Moly Synthoil Longtime 0W30. Este al patrulea schimb de ulei cu acest LM 0W30, reviziile fiind facute la interval de 10000 km. Filtrele (de ulei, aer si polen) le schimb la acelasi interval ca pe uleiul de motor, marca lor fiind Mahle/Knecht.
Fişiere ataşate
20161118_172618.jpg
20161118_172618.jpg (1.96 MiB) Vizualizat de 6765 ori
20161118_172023.jpg
20161118_172023.jpg (1.7 MiB) Vizualizat de 6771 ori

Avatar utilizator
candrei92
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Ian 06, 2017 9:50 pm
Contact:

Mesaj de candrei92 » Mar Ian 24, 2017 6:41 pm

A venit timpul sa fac si eu schimbul de ulei, momentan am castrol magnatec 10w40, recomandati alt tip de ulei sau sa raman pe aceasta. faza e ca atunci cand am luat masina avea castrol gtx 10w40 iar dupa ce am pus castrol magnatec mi se aude un sunet gen de tachet (la momentul respectiv nu am gasit nicaieri 10w40 gtx), ( precizesc ca am Lancer 1.5 benzina an 2009 ).

Scrie răspuns

Înapoi la “Lancer Classic”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 16 vizitatori