Scris: Joi Feb 14, 2013 7:29 pm
Asadar, de ceva vreme aud niste zgomote haioase dinspre motor, din ce in ce mai des. Se manifesta atit la rece, cit si la cald, dar sunt zgomote diferite.
1. La rece, temperaturi negative: Motorul porneste normal, fara zgomote, batai, etc. Cind ma pun in miscare, daca apas pedala de acceleratie normal (nu sa-i dau ca animalu'), incepe sa bata ceva. Daca apas pedala mai usurel, cu atentie, si schimb viteza pina in 2000 rpm, nu se mai aude. Toata chestia se intimpla pret cam de un minut, dupa aia nu mai face.
Cind temperaturile la pornire sunt de peste +10 grade, nu intimpin aceasta problema.
2. La cald, orice anotimp: pleoscaie o supapa la turatii mici, cum facea la Dacie cind erau culbutorii dereglati si o bagai in sarcina.
Am mai observat si ca a inceput sa-i placa uleiul. Dupa patania cu Motul-ul (cind mi-a mincat juma' de litru intre schimburi), la urmatorul schimb (Q8) n-a mai facut. Dupa Q8 am bagat Aral, cu care am mers vreo 13 mii de km. (dar vreo 12 mii in afara tarii) si mi-a papat 500 ml. Acu' am schimbat tot cu Aral, am vreo 6 mii cu el si vad ca a ajuns la jumatate pe joja, intre min si max.
De mentionat ca intre timp am facut toate demersurile tehnice necesare pentru inmatricularea masinii in Elvetia, iar testele de gaze s.a.m.d. au iesit cum trebuiau, fara sa se schimbe nimic, deci masina e in parametri.
Pentru toate de mai sus eu banuiesc un tachet hidraulic (daca nu mai multi), poate confirma sau infirma cineva? Am vazut ca mai zicea cineva pe aici de acelasi zgomote care s-au rezolvat prin curatarea unui intinzator sau ceva de genul.
Care-i metoda de diagnoza la astia, cum imi dau seama care-i plecat cu pluta si care nu? N-as vrea sa-i schimb pe toti pentru ca ma costa piesele vreo 5-600 de franci.
1. La rece, temperaturi negative: Motorul porneste normal, fara zgomote, batai, etc. Cind ma pun in miscare, daca apas pedala de acceleratie normal (nu sa-i dau ca animalu'), incepe sa bata ceva. Daca apas pedala mai usurel, cu atentie, si schimb viteza pina in 2000 rpm, nu se mai aude. Toata chestia se intimpla pret cam de un minut, dupa aia nu mai face.
Cind temperaturile la pornire sunt de peste +10 grade, nu intimpin aceasta problema.
2. La cald, orice anotimp: pleoscaie o supapa la turatii mici, cum facea la Dacie cind erau culbutorii dereglati si o bagai in sarcina.
Am mai observat si ca a inceput sa-i placa uleiul. Dupa patania cu Motul-ul (cind mi-a mincat juma' de litru intre schimburi), la urmatorul schimb (Q8) n-a mai facut. Dupa Q8 am bagat Aral, cu care am mers vreo 13 mii de km. (dar vreo 12 mii in afara tarii) si mi-a papat 500 ml. Acu' am schimbat tot cu Aral, am vreo 6 mii cu el si vad ca a ajuns la jumatate pe joja, intre min si max.
De mentionat ca intre timp am facut toate demersurile tehnice necesare pentru inmatricularea masinii in Elvetia, iar testele de gaze s.a.m.d. au iesit cum trebuiau, fara sa se schimbe nimic, deci masina e in parametri.
Pentru toate de mai sus eu banuiesc un tachet hidraulic (daca nu mai multi), poate confirma sau infirma cineva? Am vazut ca mai zicea cineva pe aici de acelasi zgomote care s-au rezolvat prin curatarea unui intinzator sau ceva de genul.
Care-i metoda de diagnoza la astia, cum imi dau seama care-i plecat cu pluta si care nu? N-as vrea sa-i schimb pe toti pentru ca ma costa piesele vreo 5-600 de franci.