Motor Lancer Euro 5
am primit de la mitsubishi:
Lancer Sport Sedan 1.6 MIVEC Inform 11451 14200 11500
Lancer Sport Sedan 1.8 Di-D Instyle 20538 25467 22767
Lancer Sport Sedan 1.8 Di-D Invite 15463 19174 16474
coloana 1 fara tva, 2 cu tva, 3 cu 3 cupoane remat.
sunt toate variantele dar nu am stat sa le copiez pe toate.
Lancer Sport Sedan 1.6 MIVEC Inform 11451 14200 11500
Lancer Sport Sedan 1.8 Di-D Instyle 20538 25467 22767
Lancer Sport Sedan 1.8 Di-D Invite 15463 19174 16474
coloana 1 fara tva, 2 cu tva, 3 cu 3 cupoane remat.
sunt toate variantele dar nu am stat sa le copiez pe toate.
Test drive: Mitsubishi Lancer 1.8 Di-D
150CP dintr-un motor diesel pe o compactă nu mai reprezintă de multă vreme un fenomen ?n lumea auto. ?nsă c?nd treci de la motoare vechi, deja trecute prin viaţă şi lăsate ?n urmă de generaţiile noi, la unele noi, create de tine şi care arată că au ?ntr-adevăr potenţial, lucrurile nu sunt at?t de seci pe c?t ar putea părea. Constr?nşi de tehnologia din ce ?n ce mai avansată care ne ?nconjoară, cei de la Mitsubishi au renunţat de bunăvoie la vechiul diesel de doi litri şi 140 de cai de origine germană şi a apelat la proprii-i specialişti pentru a dezvolta o unitate nouă. ?n prima fază, ea a apărut pe ASX, noul SUV compact al niponilor. A venit acum r?ndul lui Lancer.
Motor/transmisie
Noul 1.8 DI-D este o evoluţie mare de la fosta unitate diesel de 2.0 litri de provenienţă Volkswagen. La toate capitolele. Iar cel mai vizibil avantaj al noului motor Mitsubishi de 1.8 litri fabricat la el acasă, ?n Japonia, este reprezentat chiar de putere şi de cuplu: 150 CP şi 300 Nm ?ntre 2000 şi 3000 rpm, ?n condiţiile ?n care vorbim de cea mai mică cilindree dintre motoarele compactelor de peste 140 CP. Reprizele sunt bune, chiar dacă trebuie să ?nveţi din mers să menţii acul turometrului undeva la minim 2500 rpm pentru a simţi at?t cuplu, c?t şi o mare parte din puterea maximă disponibilă abia mai sus, la 4000 rpm. Dacă reuşeşti să găseşti echilibrul optim, maşina se remarcă printr-o naturaleţe lină ?n accelerare şi printr-un impuls resimţit imediat după ce bagi piciorul ?n pedală. Cutia dispune de o timonerie corectă, cu mici inexactităţi datorate, probabil, v?rstei destul de reduse a maşinii de test. Una peste alta, noul motor dezvoltat de Mitsubishi place. Şi asta pentru că nu te minte ?n niciun moment. Ai ?ntotdeauna control asupra puterii şi a cuplului şi nu ai probleme atunci c?nd ai nevoie de zv?c. De altfel, ?ntr-un segment al cărui medie este de 100-110CP pe diesel, e normal ca un motor de 150CP să pară peste ceea ce piaţa oferă ?n general.
Consum
Noul motor dezvoltat de Mitsubishi reuşeşte, conform fişei tehnice, să coboare ştacheta consumului mediu mixt p?nă la 5.6 litri, o ?mbunătăţire de 0.3 litri/100 km ?n comparaţie cu vechea unitate de doi litri. Rivalii Mazda3, Skoda Octavia, Toyota Corolla sau Volkswagen Jetta - singurii cu motoare comparabile - vin cu cifre de consum mai bune, care variază ?ntre 4.8 şi 5.5 litri/100 km. Evident, diferenţa nu e mare, iar pe şosea vorbim de un Lancer care reuşeşte să consume 5.5-6.0 litri ?n afara oraşului şi 9.0-9.5 litri ?n oraş.
Performanţe
Lancer se simte bine sub impulsul pedalei, iar sentimentul de maşină care reuşeşte să se ridice la nivelul aşteptărilor celor cărora li se adresează acest tip de sedan nu este unul fals. Lancer 1.8 DI-D se ?ncadrează ?n liniile segmentului şi ?n ceea ce priveşte cifrele oficiale ale performanţelor, cu 9.9 secunde pentru 0-100 km/h şi cu o viteză maximă de 207 km/h. ?n acest clasament conduce clar Mazda3, cu doar 9.2 secunde dar cu un moto de 2.2 litri, de cealaltă parte situ?ndu-se Toyota Corolla, cu 10.1 secunde pentru 0-100 km/h.
Interior
Odată cu apariţia noului motor din gama Mitsubishi, japonezii au ?mprospătat aerul din compacta sa lansată acum trei ani. Cu această ocazie, viitorii clienţi ai lui Lancer vor avea la dispoziţie un habitaclu care reţine 95% din liniile anterioare, dar punctează la capitolul ?mbunătăţiri printr-un display de dimensiuni ceva mai mari ?ntre ceasurile de pe bord şi prin niveluri de echipare care te fac să crezi că te afli ?ntr-o maşină se segment superior. Mitsubishi Lancer răm?ne unul dintre modelele compacte create direct sedan, astfel că at?t exteriorul, c?t şi interiorul ?ţi arată că nu te afli ?ntr-un "intrus" transformat, elemente obişnuite ale segmentului. Ai spaţiu peste media segmentului, singurul element care trage nota ?n jos fiind spaţiul dedicat bagajelor. Aici, Lancer vine cu 430 de litri, deci cu 130 de litri mai puţin dec?t Octavia şi cu 80 de litri mai puţin dec?t noul Jetta, tocmai scos din cuptor de Volkswagen.
Preţ de achiziţie
Noul motorul diesel de 1.8 litri de la Mitsubishi poate fi al vostru dacă vă hotăr?ţi să achiziţionaţi măcar cea mai ieftină versiune de echipare, Intense, care vine la 21.691euro (TVA inclus). Preţul este unul bun pentru segment şi pentru o astfel de motorizare, singurele variante mai ieftine fiind Skoda Octavia 2.0 TDI 140 CP Ambiente şi VW Jetta 2.0 TDI 140 CP Highline, motoare care vin - evident - cu 10CP ?n minus. Diferenţele sunt ?nsă mici, de 700 de euro ?n cazul lui Octavia şi de 600 de euro ?n cazul lui Jetta. Deci, la o eventuală achiziţie, va conta mai degrabă cum vă simţiţi ?n maşină şi ce naţie producătoare de maşini preferaţi.
Siguranţă
Mitsubishi Lancer Sport Sedan a fost testat de organizaţia independentă europeană EuroNCAP ?n 2009, scorul final fiind cel maxim: cinci stele. Modelul japonez s-a comportat exemplar la impactul frontal şi la cel lateral, singurele scăpări fiind resimţite la impactul lateral cu st?lpul. Fără motive de ?ngrijorare, doar ai la dispoziţie p?nă la şapte airbag-uri (inclusiv unul pentru genunchi dacă ai fobii de genul ăsta) şi sistemele active de siguranţă clasice disponibile pe o compactă care se respectă.
Ţinută de drum
Unul dintre punctele forte ale lui Mitsubishi Lancer este ţinuta de drum. Amintiri plăcute aveam după ce iarna trecută ne-a trecut prin m?ini un Lancer Ralliart şi ne aşteptam ca o versiune diesel c?t se poate de cu picioarele pe păm?nt să vină cu un pachet at?t de atractiv din punctul de vedere al suspensiilor şi al ţinutei de drum pe şosea şi ?n oraş. Se vede imediat m?na inginerilor japonezi care ?şi bazează construcţiile pe roţi, nu pe fundaţii. De altfel, rigiditatea structurală a lui Lancer a fost ?mbunătăţită enorm ?n comparaţie cu generaţia precedentă (+50%), noua generaţie fiind mai rigidă dec?t ?nsuşi Lancer Evo IX, un model care nu mai are nevoie de comentarii. Explicaţia tehnică vine de sub caroserie, acolo unde suspensiile faţă cu braţ transversal drept şi cele spate multilink fac echipă bună pentru a genera exact at?t ruliu c?t ?i este permis unui model cu o carte de vizită care include particula EVO ?n familie.
Vizibilitate
Lancer nu-ţi oferă momente de minimă vizibilitate dec?t atunci c?nd condiţiile atmosferice lasă de dorit. ?n rest, vizibilitatea panoramică este bună, iar oglinzile te ajută la mişcările posterioare şi laterale necesare parcărilor de acest tip. ?ncă o dată se vede - de această dată ?n zona montanţilor posteriori - faptul că Lancer a fost g?ndit din start ca un sedan, nu ca un hatchback. Avantaj la primire.
Tehnologie
Exemplarul testat a avut la dispoziţie un sistem de navigaţie bine intenţionat care ?ţi afişa exact poziţia pe monitorul central de dimeniuni apreciabile. Tot de acolo poţi modifica setările sistemului audio Rockford Fosgate, acesta fiind disponibil acum şi pentru cei care vor să-şi lege telefonul prin Bluetooth direct la maşină. De altfel, pentru melomani există soluţia USB, portul specific şi cel auxiliar fiind regăsite ?n torpedou.
Design
Mitsubishi Lancer este unul dintre modelele cel mai bine ?nchegate din clasa sa. Şi din nou se vede avantajul de a te naşte direct sedan ?n segmentul compact, deoarece designul general al maşinii trădează - la fel ca ?n cazul lui Chevrolet Cruze, de exemplu - concepţia iniţială dinamică a modelului. Evident, Lancer beneficiază direct de faptul că designul de bază al unui EVO trebuie să fie din start unul care să inspire dinamism, deci modelul japonez bifează fără probleme condica şi la capitolul linii agresive.
Sursa
150CP dintr-un motor diesel pe o compactă nu mai reprezintă de multă vreme un fenomen ?n lumea auto. ?nsă c?nd treci de la motoare vechi, deja trecute prin viaţă şi lăsate ?n urmă de generaţiile noi, la unele noi, create de tine şi care arată că au ?ntr-adevăr potenţial, lucrurile nu sunt at?t de seci pe c?t ar putea părea. Constr?nşi de tehnologia din ce ?n ce mai avansată care ne ?nconjoară, cei de la Mitsubishi au renunţat de bunăvoie la vechiul diesel de doi litri şi 140 de cai de origine germană şi a apelat la proprii-i specialişti pentru a dezvolta o unitate nouă. ?n prima fază, ea a apărut pe ASX, noul SUV compact al niponilor. A venit acum r?ndul lui Lancer.
Motor/transmisie
Noul 1.8 DI-D este o evoluţie mare de la fosta unitate diesel de 2.0 litri de provenienţă Volkswagen. La toate capitolele. Iar cel mai vizibil avantaj al noului motor Mitsubishi de 1.8 litri fabricat la el acasă, ?n Japonia, este reprezentat chiar de putere şi de cuplu: 150 CP şi 300 Nm ?ntre 2000 şi 3000 rpm, ?n condiţiile ?n care vorbim de cea mai mică cilindree dintre motoarele compactelor de peste 140 CP. Reprizele sunt bune, chiar dacă trebuie să ?nveţi din mers să menţii acul turometrului undeva la minim 2500 rpm pentru a simţi at?t cuplu, c?t şi o mare parte din puterea maximă disponibilă abia mai sus, la 4000 rpm. Dacă reuşeşti să găseşti echilibrul optim, maşina se remarcă printr-o naturaleţe lină ?n accelerare şi printr-un impuls resimţit imediat după ce bagi piciorul ?n pedală. Cutia dispune de o timonerie corectă, cu mici inexactităţi datorate, probabil, v?rstei destul de reduse a maşinii de test. Una peste alta, noul motor dezvoltat de Mitsubishi place. Şi asta pentru că nu te minte ?n niciun moment. Ai ?ntotdeauna control asupra puterii şi a cuplului şi nu ai probleme atunci c?nd ai nevoie de zv?c. De altfel, ?ntr-un segment al cărui medie este de 100-110CP pe diesel, e normal ca un motor de 150CP să pară peste ceea ce piaţa oferă ?n general.
Consum
Noul motor dezvoltat de Mitsubishi reuşeşte, conform fişei tehnice, să coboare ştacheta consumului mediu mixt p?nă la 5.6 litri, o ?mbunătăţire de 0.3 litri/100 km ?n comparaţie cu vechea unitate de doi litri. Rivalii Mazda3, Skoda Octavia, Toyota Corolla sau Volkswagen Jetta - singurii cu motoare comparabile - vin cu cifre de consum mai bune, care variază ?ntre 4.8 şi 5.5 litri/100 km. Evident, diferenţa nu e mare, iar pe şosea vorbim de un Lancer care reuşeşte să consume 5.5-6.0 litri ?n afara oraşului şi 9.0-9.5 litri ?n oraş.
Performanţe
Lancer se simte bine sub impulsul pedalei, iar sentimentul de maşină care reuşeşte să se ridice la nivelul aşteptărilor celor cărora li se adresează acest tip de sedan nu este unul fals. Lancer 1.8 DI-D se ?ncadrează ?n liniile segmentului şi ?n ceea ce priveşte cifrele oficiale ale performanţelor, cu 9.9 secunde pentru 0-100 km/h şi cu o viteză maximă de 207 km/h. ?n acest clasament conduce clar Mazda3, cu doar 9.2 secunde dar cu un moto de 2.2 litri, de cealaltă parte situ?ndu-se Toyota Corolla, cu 10.1 secunde pentru 0-100 km/h.
Interior
Odată cu apariţia noului motor din gama Mitsubishi, japonezii au ?mprospătat aerul din compacta sa lansată acum trei ani. Cu această ocazie, viitorii clienţi ai lui Lancer vor avea la dispoziţie un habitaclu care reţine 95% din liniile anterioare, dar punctează la capitolul ?mbunătăţiri printr-un display de dimensiuni ceva mai mari ?ntre ceasurile de pe bord şi prin niveluri de echipare care te fac să crezi că te afli ?ntr-o maşină se segment superior. Mitsubishi Lancer răm?ne unul dintre modelele compacte create direct sedan, astfel că at?t exteriorul, c?t şi interiorul ?ţi arată că nu te afli ?ntr-un "intrus" transformat, elemente obişnuite ale segmentului. Ai spaţiu peste media segmentului, singurul element care trage nota ?n jos fiind spaţiul dedicat bagajelor. Aici, Lancer vine cu 430 de litri, deci cu 130 de litri mai puţin dec?t Octavia şi cu 80 de litri mai puţin dec?t noul Jetta, tocmai scos din cuptor de Volkswagen.
Preţ de achiziţie
Noul motorul diesel de 1.8 litri de la Mitsubishi poate fi al vostru dacă vă hotăr?ţi să achiziţionaţi măcar cea mai ieftină versiune de echipare, Intense, care vine la 21.691euro (TVA inclus). Preţul este unul bun pentru segment şi pentru o astfel de motorizare, singurele variante mai ieftine fiind Skoda Octavia 2.0 TDI 140 CP Ambiente şi VW Jetta 2.0 TDI 140 CP Highline, motoare care vin - evident - cu 10CP ?n minus. Diferenţele sunt ?nsă mici, de 700 de euro ?n cazul lui Octavia şi de 600 de euro ?n cazul lui Jetta. Deci, la o eventuală achiziţie, va conta mai degrabă cum vă simţiţi ?n maşină şi ce naţie producătoare de maşini preferaţi.
Siguranţă
Mitsubishi Lancer Sport Sedan a fost testat de organizaţia independentă europeană EuroNCAP ?n 2009, scorul final fiind cel maxim: cinci stele. Modelul japonez s-a comportat exemplar la impactul frontal şi la cel lateral, singurele scăpări fiind resimţite la impactul lateral cu st?lpul. Fără motive de ?ngrijorare, doar ai la dispoziţie p?nă la şapte airbag-uri (inclusiv unul pentru genunchi dacă ai fobii de genul ăsta) şi sistemele active de siguranţă clasice disponibile pe o compactă care se respectă.
Ţinută de drum
Unul dintre punctele forte ale lui Mitsubishi Lancer este ţinuta de drum. Amintiri plăcute aveam după ce iarna trecută ne-a trecut prin m?ini un Lancer Ralliart şi ne aşteptam ca o versiune diesel c?t se poate de cu picioarele pe păm?nt să vină cu un pachet at?t de atractiv din punctul de vedere al suspensiilor şi al ţinutei de drum pe şosea şi ?n oraş. Se vede imediat m?na inginerilor japonezi care ?şi bazează construcţiile pe roţi, nu pe fundaţii. De altfel, rigiditatea structurală a lui Lancer a fost ?mbunătăţită enorm ?n comparaţie cu generaţia precedentă (+50%), noua generaţie fiind mai rigidă dec?t ?nsuşi Lancer Evo IX, un model care nu mai are nevoie de comentarii. Explicaţia tehnică vine de sub caroserie, acolo unde suspensiile faţă cu braţ transversal drept şi cele spate multilink fac echipă bună pentru a genera exact at?t ruliu c?t ?i este permis unui model cu o carte de vizită care include particula EVO ?n familie.
Vizibilitate
Lancer nu-ţi oferă momente de minimă vizibilitate dec?t atunci c?nd condiţiile atmosferice lasă de dorit. ?n rest, vizibilitatea panoramică este bună, iar oglinzile te ajută la mişcările posterioare şi laterale necesare parcărilor de acest tip. ?ncă o dată se vede - de această dată ?n zona montanţilor posteriori - faptul că Lancer a fost g?ndit din start ca un sedan, nu ca un hatchback. Avantaj la primire.
Tehnologie
Exemplarul testat a avut la dispoziţie un sistem de navigaţie bine intenţionat care ?ţi afişa exact poziţia pe monitorul central de dimeniuni apreciabile. Tot de acolo poţi modifica setările sistemului audio Rockford Fosgate, acesta fiind disponibil acum şi pentru cei care vor să-şi lege telefonul prin Bluetooth direct la maşină. De altfel, pentru melomani există soluţia USB, portul specific şi cel auxiliar fiind regăsite ?n torpedou.
Design
Mitsubishi Lancer este unul dintre modelele cel mai bine ?nchegate din clasa sa. Şi din nou se vede avantajul de a te naşte direct sedan ?n segmentul compact, deoarece designul general al maşinii trădează - la fel ca ?n cazul lui Chevrolet Cruze, de exemplu - concepţia iniţială dinamică a modelului. Evident, Lancer beneficiază direct de faptul că designul de bază al unui EVO trebuie să fie din start unul care să inspire dinamism, deci modelul japonez bifează fără probleme condica şi la capitolul linii agresive.
Sursa
io-s tare curios de ce in poze apare lancer-ul lui Liviu Varciu...
Cumva si pe asta au facut-o cadou dupa ce a fost pe la toti ziaristii? Sau nu stiu, sunt curios cum si in ce fel.
Pozele par a fi facute cu cel putin 1-2 luni inainte de decembrie... Pe la sfarsitul lunii nov, inceputul lui decembrie i-a fost data masina lui Liviu...
Sau ... Sau poate nu... Da' .... totusi.....
Cumva si pe asta au facut-o cadou dupa ce a fost pe la toti ziaristii? Sau nu stiu, sunt curios cum si in ce fel.
Pozele par a fi facute cu cel putin 1-2 luni inainte de decembrie... Pe la sfarsitul lunii nov, inceputul lui decembrie i-a fost data masina lui Liviu...
Sau ... Sau poate nu... Da' .... totusi.....
- marius_EVO
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Lun Apr 27, 2009 4:50 pm
Razvan, nu stiu daca ar trebui sa gasim prea multa logica in actiunile astea.
Pur si simplu se vrea reclama la costuri cat mai mici, deci.. de ce sa ia doua masini, una pentru a o inmana unei persoane cu care au contract de imagine si una pentru parcul dedicat media, cand pot lua una singura care dupa ce isi consuma resursa de masina media ajunge la respectiva persoana.
Daca nu ma insel, asa a fost si in cazul lui Bogdan Lobont cu CZT-ul pe care l-a avut, de asemenea si primul EVO care a fost dat la Politie, cel cu YRR la numar a fost masina de test-drive.
Pur si simplu se vrea reclama la costuri cat mai mici, deci.. de ce sa ia doua masini, una pentru a o inmana unei persoane cu care au contract de imagine si una pentru parcul dedicat media, cand pot lua una singura care dupa ce isi consuma resursa de masina media ajunge la respectiva persoana.
Daca nu ma insel, asa a fost si in cazul lui Bogdan Lobont cu CZT-ul pe care l-a avut, de asemenea si primul EVO care a fost dat la Politie, cel cu YRR la numar a fost masina de test-drive.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori