Ce Se Schimba/inlocuieste In Timp La Masina

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Noul Mitsubishi Lancer
Avatar utilizator
Nashu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Feb 01, 2008 1:06 am

Mesaj de Nashu » Lun Feb 08, 2016 11:44 am

Va rog daca puteti sa specificati ce se schimba la o masina in timp/revizii.

Stim cu totii de ulei, filtre, placute, discuri si distributie dar sunt unele chestii pe care soferii noi nu le cunosc de exemplu am aflat pe pielea mea ca se schimba si lichidul de frana cand mi-a fiert si am ramas fara frane, de asemenea de curand am mai aflat ca se schimba si antigelul.

Cred ca m-ar ajuta mult si pe mine si pe altii care pana acum nu au primit sfaturi de la parinti fie ca nu stiu fie ca nu vor sa cheltuiasca bani (ai mei in afara de ce e de baza nu schimba nimic)

Daca puteti spune si la cat timp sau nr de km se schimba cu atat mai bine

Eu masina asta o am de aproape 8 ani si nu as renunta la ea vre-o data (inca ma amuza fata alor mei cand ma intreaba daca vreau sa schimb masina) iar datorita parintilor, mecanicilor prosti si manualului incomplet recunosc ca am tratat-o prost asa ca hai sa ne ajutam unii pe altii si sa incepem cream o lista frumoasa ca toata lumea sa o vada.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Lun Feb 08, 2016 1:56 pm

Antigelul si lichidul de frana se schimba la 4 ani. Antigel G12+ amestecat 50/50 cu apa distilata/demineralizata si lichid de frana DOT 4 sau DOT 5.1, nu DOT 5 ca ala e incompatibil.

Daca ai servo-directie hidraulica, trebuie si lichidul de servo verificat anual si schimbat daca isi pierde din proprietati.

Anual, poti verifica si nivelul electrolitului in celulele bateriei (daca e cu intretinere), completezi cu apa distilata si o incarci pe redresor.

Avatar utilizator
AvionarU
EVO I
Mesaje: 3
Membru din: Mie Apr 21, 2010 12:47 am

Mesaj de AvionarU » Mar Mar 29, 2016 12:36 pm

In teorie, tot ce e necesar e scris in cartea masinii + ce mai iese la diagnoza la service. La 100k eu a trebuit sa resigilez garnitura de la capacul motorului, pentru ca scapa f putin ulei. Probabil va trebui sa o schimb cu totul, ca am senzatia ca tot scapa un pic.
Bateria am schimbat-o dupa 5.5 ani, dar probabil mai mergea daca nu stateam 45 de minute cu statia audio si toti ceilalti consumatori si motorul oprit undeva in camp la Otopeni Si bateria se verifica la revizie si primesti un bon cu valorile masurate.

Ce a trebuit schimbat/completat, am facut la revizii, dar nimic iesit din comun.

Ah, am auzit una la ultima revizie la MCar Expozitiei - a trebuit sa schimb flansa + rulment si mi-au zis sa iau si bieleta, ca desi nu e stricata, o sa se strice la demontare ca e veche si se distruge cauciucul (?!). Am fost la alt service si mi-au schimbat rapid fara sa se strice nimic, deci acum am o bieleta in plus.

Avatar utilizator
spinner
EVO II
Mesaje: 56
Membru din: Joi Aug 27, 2015 5:44 pm

Mesaj de spinner » Mar Mar 29, 2016 4:17 pm

QUOTE (AvionarU @ Mar 29 2016, 12:36 PM) Ah, am auzit una la ultima revizie la MCar Expozitiei - a trebuit sa schimb flansa + rulment si mi-au zis sa iau si bieleta, ca desi nu e stricata, o sa se strice la demontare ca e veche si se distruge cauciucul (?!). Am fost la alt service si mi-au schimbat rapid fara sa se strice nimic, deci acum am o bieleta in plus.

Ocazional, la demontarea bieletelor piulitele acestora sunt atat de gripate incat nu pot fi desfacut. Asta e motivul real. Prin acelasi lucru am trecut si eu, doar ca le-am comandat atunci cand am vazut ca prima piulita nu o pot desface.

FYI: am facut lucrul asta la mine la garaj/atelier/service.

ONTOPIC:

Eu asa imi ingrijesc masina:

- Anual sau la 10-15000km (in functie de regimul de mers) se schimba uleiul si filtrul de ulei + verificare frane si restul lichidelor + bujii + baterie
- Anual inlocuire filtre aer + polen;
- La doi ani: inlocuire lichid frana + lichid cutie viteze + antigel

De asemenea o verificare rapida a celor de mai sus o fac inainte de concediu sau de drumuri mai lungi (ocazional job-ul ma poarta prin nordul tarii)

Avatar utilizator
volint
EVO I
Mesaje: 5
Membru din: Mie Sep 28, 2011 10:17 am
Contact:

Mesaj de volint » Mar Mar 29, 2016 9:07 pm

Schimb uleiul si filtrul cand imbrac sau dezbrac inexprimabilii (izmenele) , adica de 2 ori pe an (km rulati nu ma conving). Celelalte fluide cand e nevoie: ala de frana cel mult 3 ani sau dupa prima "fierbere". La servo zeama inca e-n parametrii, AC-ul baga inca rece cu toate ca "specialistii" zic c-ar trebui schimbat.
Spre toamna se vor schimba toate racordurile franelor (asa de nebunie).
Am schimbat sapt trecuta cureaua de accesorii; n-a scartait inca dar la demontare parea imbatranita (textura aia de guma de sters). Tot atunci am inlocuit bucsele de la basculele fata (si mari si mici), urmeaza pe spate cam toate articulatiile "sensibile".
Presimt ca dupa intalnirea de primavara schimb iarasi lichidul de frana (zona Zarnesti e plina de drumuri ce solicita franele).
De cate ori am ocazia verific cablul "de masa" sa fie bine prins si fara oxizi la nici un terminal. Cam o data pe an se reseteaza tot ce mananca electroni prin metoda clasica (borna luata de pe baterie cam 15 min).

Avatar utilizator
SEBASTIAN_RC
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Aug 01, 2014 8:13 pm

Mesaj de SEBASTIAN_RC » Mar Mar 29, 2016 10:22 pm

Un subiect destul de delicat.
Am o recomandare importanta si special pentru motor.
Inlocuirea uleiului la maxim 10000km daca nu chiar la 7500km.
Propun o injumatarire a intervalului de service a uleiului de motor, nefiind obligatorie inlocuirea filtrului de ulei la fiecare schimb la jumatate de interval. Inclusiv pentru masinile in garantie.

Volint - resetarea ecu nu se mai face la modele noi prin decuplarea bateriei si va rog atentie, dupa resetare corect ar fi sa se faca o procedura de invatare a ecu.

Avatar utilizator
Nashu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Feb 01, 2008 1:06 am

Mesaj de Nashu » Mar Mar 29, 2016 10:25 pm

QUOTE (SEBASTIAN_RC @ Mar 29 2016, 09:22 PM) Volint - resetarea ecu nu se mai face la modele noi prin decuplarea bateriei si va rog atentie, dupa resetare corect ar fi sa se faca o procedura de invatare a ecu.
Asta nu am mai auzit pana acum, cum se face?

Avatar utilizator
SEBASTIAN_RC
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Aug 01, 2014 8:13 pm

Mesaj de SEBASTIAN_RC » Mie Mar 30, 2016 6:07 am

In general ecu foloseste un soft adaptiv, intr-o anumita proportie.
La valorile trecute in tabelel din soft se permite ousoara variatie pe care masina o face singurica in functie de felul in care simte conform senzorilor ca functioneaza.
Aceasta variatie se afla in "memoria volatila" a ecu pe care o resetati.
Pentru a competa corect valorile de functionare e bine sa folositi masina cu sarcini mici si medii progresive, fara a forta, prima data in treptele 1-2 si apoi 3-4, iar invatarea este gata in proportie de 80-85% restul fiind complet gata in cca. 200-300km cand reuseste sa treaca cam prin toate regimurile de functionare.

La modelele SST schimbarea uleiului la cutia de viteze trebuie facuta foarte des, recomadarea este la 7500km maxim 10000km pentru cine vrea o cutie perfecta mult timp. Consider ca desi este o cutie foarte buna, performanta sunt oarecare deficiente de proiectare si mereu apare in ea multa pilitura.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Mie Mar 30, 2016 10:40 am

Eu am schimbat furtunele de frana dupa 8 ani cu unele ranforsate HEL. Cele originale se prezentau inca foarte bine la momentul respectiv, dar in timp imbatranesc si pot crapa...

Avatar utilizator
AvionarU
EVO I
Mesaje: 3
Membru din: Mie Apr 21, 2010 12:47 am

Mesaj de AvionarU » Joi Mai 05, 2016 4:26 pm

schimb de ulei la 7500-10000 pt toate motoarele, in regim de folosinta normal? Nu e cam exagerat? Nu vad motivatia clara de a injumatati timpul recomandat de producator (chiar mai mult de injumatatire), la o exploatare normala.

Scrie răspuns

Înapoi la “Noul Lancer”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 21 vizitatori