Probleme New Lancer. Discutii. Dezbateri.

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Noul Mitsubishi Lancer
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Alex44
EVO IX
Mesaje: 1768
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Mar Ian 09, 2018 4:13 pm

O probabilitate ar fi ca s-au dus segmentii de pe pistonul gasit mort, ucis probabil de temperaturile crescute din cauza arderii uleiului.

Cand aproape s-a terminat uleiul din baie a inceput sa traga aer, n-a mai facut presiune si s-a aprins becul. Lipsa de presiune a permis contactul metal/metal, si probabil cuzinetii s-au mancat intre ei.

Scotea fum dupa ce faceai frana de motor si apoi accelerai din nou? Numarul pistonului mort ar putea oferi indicii asupra defectiunii.

Oricum, si cu piese noi de fabrica, reprezentanta nu va putea sa reconstruiasca motorul la specificatii de fabrica. Si daca ar sti si ar putea, tot ar costa mai mult decat face.

Ia un motor SH, testeaza-l, si inlocuieste agregatul tau mort. Masina mai are 10 ani in ea. 1000 euro motor + inca 1000euro alte cheltuieli pt ca belelele nu vin niciodata singure = 2000 euro dar macar iti recapeti masina, o stii, e a ta, mai mici sansele sa ai alte surprize.

Allegro e ca ebay-ul polonezilor, eu mi-am luat de aici piese pt smart deoarece in Romania gaseam greu/scump/mizerii la dezemembrari. Zlotul e aproximativ cat leul deci iti faci usor idee despre cost.
4b10 cu zecile de vanzare

De asemenea,stiu ca nu te incalzeste cu nimic acum, dar te poate scuti de batai de cap pe viitor. Dupa schimbul de ulei, nivelul acestuia se verifica in repeate randuri.

Prima data dupa ce a mers 1 minut motorul. Opresti, inspectezi pt scurgeri, verifici nivel si completezi daca e cazul (dupa prima pornire filtrul de ulei se umple si normal mai scade nivelul pe joja)
Apoi repornesti, lasi motorul sa se incalzeasca, opresti si verifici din nou. Sa nu fie sub minim sau peste maxim! Uleiul se verifica la cald pt ca atunci e important nivelul lui nu cand motorul nu functioneaza, plus ca si uleiul se dilata la cald.
In saptamana urmatoare verifici zilnic nivelul uleiului.
Dupa o saptamana, il verifici saptamanal pt luna urmatoare.
Iar dupa o luna, il verifici lunar pana la urmatoarea revizie.

Uleiul/antigelul/presiunea in anvelope se verifica inainte de fiecare drum lung.

Poate suna sever dar aceste verificari iti iau 1 minut dupa ce-ti intrii in rutina. Prima data stai sa pui manometrul sa vezi cat ai in roti, dar a 50-a oara dai cu piciorul in roata si iti dai seama dupa cum suna daca e dezumflata. La fel si cu uleiul, daca il verifici de 100 de ori iti cam dai seama ca masina ta nu consuma ulei sau ca iti consuma 200grame la 100km si stii sa completezi fara sa mai scoti joja, s-o stergi, s-o bagi la loc, o scoti iar sa vezi cat ulei ai... devine totul automatism/reflex.

Avatar utilizator
moro
EVO VI
Mesaje: 713
Membru din: Mie Mai 07, 2008 3:15 pm

Mesaj de moro » Mar Ian 09, 2018 4:43 pm

Bine punctat Alex44.

*lukas75: Ne pare rau sa auzim ce ai patit si ne dam si noi cu parerea acum dupa ce raul s-a produs, dar, dauna totala a motorului se datoreaza neglijentei tale. Daca verificai din cand in cand nivelul uleiului (si nu numai de la ultima revizie si pana cand ai patit dandanaua, ci sa fi verificat nivelul uleiului periodic de cand ai luat masina) observai ca il consuma, iti dadeai seama ca este o problema si faceai o verificare a compresiei si, probabil, scapai doar cu o segmentare.

De aceeasi parere sunt si eu, cauta un motor sh care sa aiba compresia in parametri si mai tragi de masina inca 10 ani cel putin...bineinteles, la capitolul acesta, fiecare isi face socotelile si stie cel mai bine ce are de facut, dar nu cred ca masina merita sa fie casata.

Oricum ar fi, pretul dat de reprezentanta este de domeniul SF...

Avatar utilizator
Vasea
EVO IX
Mesaje: 1904
Membru din: Joi Ian 02, 2014 1:32 pm
Localitate: IASI
Contact:

Mesaj de Vasea » Mar Ian 09, 2018 8:21 pm


Avatar utilizator
lukas75
EVO IV
Mesaje: 202
Membru din: Mar Mai 20, 2008 5:33 pm

Mesaj de lukas75 » Mie Ian 10, 2018 9:20 pm

merci de link uri foarte utile si ieftin cel putin pe Polonia.
Masina tocmai trecuse in vara printr o revopsire completa cauzata de mici incidente gen grindina , un dobitoc care mi a zgariat partea stanga, lovituri de minge pe capota etc .... decizia la acel moment a fost sa o fac ca noua din pacate neavand nici un dram de cunostinte in 10 ani nu am verificat decat antigelu , rotile si cam atat ..... facand reviziile si vazand ca s epune ulei cu ochii mei am zis ca e suficient ....

Bineinteles ca voi incerca varianta cu motor SH dar intrebarea e si daca comand asa ceva SH la ce sa fiu atent ..... beleaua e ca cu toata testarea si desfacerea completa cei din service oficial MITSUBISHI nu mi au zis esentialul .... de ce dracu a pierdut ulei ??? Consumul in oras era 12 -13 la suta dar nu cred ca asta era o pb la motorul acesta ....
O sa incerc sa o repar dar nu am idee restul uleiruilor si altor piese care mai sunt necesare sa nu sara de alte mii de euro .....
O sa pun zilele astea devizul sa va cruciti cum un ulei poate cotsa 900 lei litrul .... smile.gif 6000 lei era doar uleiul

Avatar utilizator
lukas75
EVO IV
Mesaje: 202
Membru din: Mar Mai 20, 2008 5:33 pm

Mesaj de lukas75 » Mie Ian 10, 2018 9:42 pm

QUOTE (Vasea @ Jan 9 2018, 08:21 PM) <{POST_SNAPBACK}>


merci super informatia

Avatar utilizator
moro
EVO VI
Mesaje: 713
Membru din: Mie Mai 07, 2008 3:15 pm

Mesaj de moro » Mie Ian 10, 2018 10:19 pm

Nu vreau sa vorbesc cu pacat, dar este posibil sa fie si vina celor din service care s-au ocupat de masina cu ocazia reviziilor...poate nu au strans bine surubul de evacuare al uleiului si a tot pierdut ulei pe acolo...poate nu au strans bine filtrul de ulei...poate au pus ulei peste limita maxima la revizii ceea ce a dus la uzarea semeringurilor din cauza presiunii ridicate si la pierderi de ulei ...poate ...poate....poate...ne dam cu parerea cauzale fiind multiple si cei care s-au ocupat de masina ar trebui sa stie cel mai bine ce s-a intamplat.

Cert este ca pierderile de ulei survenite de-a lungul timpului au dus la uzarea excesiva a cuzinetilor si a pistonului (motorul mergand fara cantitatea necesara de ulei) ceea ce a dus la...dauna totala a motorului. Un motor la 120.000 km, daca este intretinut si exploatat corect nu prea are voie sa aiba cuzineti uzati peste limitele normale si nu prea are voie sa piarda ulei...asa aiurea....si vorba aceea, banuiesc ca de aceea te-ai dus in service de marca, tocmai ca se OCUPE DE MASINA ASA CUM TREBUIE....altfel tet duceai la Dorel la coltul blocului si nu mai aveai asteptari de prefesionisti.

La un motor sh trebuie sa ii verifici rata de compresie pe fiecare piston in parte...daca are compresia in parametrii atunci este ok , si sa verifici sa nu fie pierderi de ulei pe nicaieri.

Cat despre pretul unui litru de ulei la reprezentanta...si anume 900ron/l...mi se pare de-a dreptul scandalos...astia chiar sunt nesimtiti....aduc uleiul de pe luna?
App....Sa ne spui si noua in ce service de reprezentanta ai dus masina de ti-au dat scorurile astea aberante ca sa stim si noi ...ca prea ne iau de fraieri.

Avatar utilizator
lukas75
EVO IV
Mesaje: 202
Membru din: Mar Mai 20, 2008 5:33 pm

Mesaj de lukas75 » Joi Ian 11, 2018 10:41 pm

QUOTE (ursul_bipolar @ Jan 9 2018, 04:08 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Cand ai verificat ultima data nivelul la ulei? Ai verificat daca aveai cumva scurgeri pe ulei pe sub masina?
Stii ca orice motor se strica daca merge fara ulei, in principiu nu este motorul de vina ci faptul ca nu a fost verificat din cand in cand nivelul la ulei. Zic si eu.


never .... sad.gif am zis ca na daca nu da nimic eroare pe la bord e ok ... acum zilnic o sa l verific ... sa sper ca gasesc totusi in germania motor ca in Polonia e cam departe ....

Avatar utilizator
cristi4x4
EVO V
Mesaje: 404
Membru din: Sâm Mar 05, 2011 1:54 pm
Contact:

Mesaj de cristi4x4 » Vin Ian 12, 2018 12:14 pm

Daca axele cu came impreuna cu culbutorii nu sunt atacate reparatia motorului tau nu sare de 3000-3500 de lei piese+manopera.Bine aici nu vorbim de preturi de reprezentanta.
Motoarele SH sunt loterie.

Avatar utilizator
ursul_bipolar
EVO V
Mesaje: 417
Membru din: Vin Iul 22, 2011 3:57 pm

Mesaj de ursul_bipolar » Vin Ian 12, 2018 8:13 pm

moro si eu zic la fel, cei din service cred ca poarta o mare parte de vina. La cat de superficial lucreaza nu cred ca e exclus sa nu stranga corect surubul la baia de ulei sau sa puna mult prea mult ulei. Ar fi interesant de observat daca nu cumva sunt urme de ulei pe baie sau pe la busonul de scurgere acum.

Avatar utilizator
Diliu8
EVO I
Mesaje: 9
Membru din: Sâm Ian 13, 2018 1:51 pm

Mesaj de Diliu8 » Sâm Ian 13, 2018 1:59 pm

Salut, Am un lancer X din 2008 2.0 DiD, si am o problema smile.gif) nu stiu sa actionez spalatoarele faruri.. cum se face mai exact ? Multumesc mult

Scrie răspuns

Înapoi la “Noul Lancer”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori