Scris: Mar Ian 09, 2018 4:13 pm
O probabilitate ar fi ca s-au dus segmentii de pe pistonul gasit mort, ucis probabil de temperaturile crescute din cauza arderii uleiului.
Cand aproape s-a terminat uleiul din baie a inceput sa traga aer, n-a mai facut presiune si s-a aprins becul. Lipsa de presiune a permis contactul metal/metal, si probabil cuzinetii s-au mancat intre ei.
Scotea fum dupa ce faceai frana de motor si apoi accelerai din nou? Numarul pistonului mort ar putea oferi indicii asupra defectiunii.
Oricum, si cu piese noi de fabrica, reprezentanta nu va putea sa reconstruiasca motorul la specificatii de fabrica. Si daca ar sti si ar putea, tot ar costa mai mult decat face.
Ia un motor SH, testeaza-l, si inlocuieste agregatul tau mort. Masina mai are 10 ani in ea. 1000 euro motor + inca 1000euro alte cheltuieli pt ca belelele nu vin niciodata singure = 2000 euro dar macar iti recapeti masina, o stii, e a ta, mai mici sansele sa ai alte surprize.
Allegro e ca ebay-ul polonezilor, eu mi-am luat de aici piese pt smart deoarece in Romania gaseam greu/scump/mizerii la dezemembrari. Zlotul e aproximativ cat leul deci iti faci usor idee despre cost.
4b10 cu zecile de vanzare
De asemenea,stiu ca nu te incalzeste cu nimic acum, dar te poate scuti de batai de cap pe viitor. Dupa schimbul de ulei, nivelul acestuia se verifica in repeate randuri.
Prima data dupa ce a mers 1 minut motorul. Opresti, inspectezi pt scurgeri, verifici nivel si completezi daca e cazul (dupa prima pornire filtrul de ulei se umple si normal mai scade nivelul pe joja)
Apoi repornesti, lasi motorul sa se incalzeasca, opresti si verifici din nou. Sa nu fie sub minim sau peste maxim! Uleiul se verifica la cald pt ca atunci e important nivelul lui nu cand motorul nu functioneaza, plus ca si uleiul se dilata la cald.
In saptamana urmatoare verifici zilnic nivelul uleiului.
Dupa o saptamana, il verifici saptamanal pt luna urmatoare.
Iar dupa o luna, il verifici lunar pana la urmatoarea revizie.
Uleiul/antigelul/presiunea in anvelope se verifica inainte de fiecare drum lung.
Poate suna sever dar aceste verificari iti iau 1 minut dupa ce-ti intrii in rutina. Prima data stai sa pui manometrul sa vezi cat ai in roti, dar a 50-a oara dai cu piciorul in roata si iti dai seama dupa cum suna daca e dezumflata. La fel si cu uleiul, daca il verifici de 100 de ori iti cam dai seama ca masina ta nu consuma ulei sau ca iti consuma 200grame la 100km si stii sa completezi fara sa mai scoti joja, s-o stergi, s-o bagi la loc, o scoti iar sa vezi cat ulei ai... devine totul automatism/reflex.
Cand aproape s-a terminat uleiul din baie a inceput sa traga aer, n-a mai facut presiune si s-a aprins becul. Lipsa de presiune a permis contactul metal/metal, si probabil cuzinetii s-au mancat intre ei.
Scotea fum dupa ce faceai frana de motor si apoi accelerai din nou? Numarul pistonului mort ar putea oferi indicii asupra defectiunii.
Oricum, si cu piese noi de fabrica, reprezentanta nu va putea sa reconstruiasca motorul la specificatii de fabrica. Si daca ar sti si ar putea, tot ar costa mai mult decat face.
Ia un motor SH, testeaza-l, si inlocuieste agregatul tau mort. Masina mai are 10 ani in ea. 1000 euro motor + inca 1000euro alte cheltuieli pt ca belelele nu vin niciodata singure = 2000 euro dar macar iti recapeti masina, o stii, e a ta, mai mici sansele sa ai alte surprize.
Allegro e ca ebay-ul polonezilor, eu mi-am luat de aici piese pt smart deoarece in Romania gaseam greu/scump/mizerii la dezemembrari. Zlotul e aproximativ cat leul deci iti faci usor idee despre cost.
4b10 cu zecile de vanzare
De asemenea,stiu ca nu te incalzeste cu nimic acum, dar te poate scuti de batai de cap pe viitor. Dupa schimbul de ulei, nivelul acestuia se verifica in repeate randuri.
Prima data dupa ce a mers 1 minut motorul. Opresti, inspectezi pt scurgeri, verifici nivel si completezi daca e cazul (dupa prima pornire filtrul de ulei se umple si normal mai scade nivelul pe joja)
Apoi repornesti, lasi motorul sa se incalzeasca, opresti si verifici din nou. Sa nu fie sub minim sau peste maxim! Uleiul se verifica la cald pt ca atunci e important nivelul lui nu cand motorul nu functioneaza, plus ca si uleiul se dilata la cald.
In saptamana urmatoare verifici zilnic nivelul uleiului.
Dupa o saptamana, il verifici saptamanal pt luna urmatoare.
Iar dupa o luna, il verifici lunar pana la urmatoarea revizie.
Uleiul/antigelul/presiunea in anvelope se verifica inainte de fiecare drum lung.
Poate suna sever dar aceste verificari iti iau 1 minut dupa ce-ti intrii in rutina. Prima data stai sa pui manometrul sa vezi cat ai in roti, dar a 50-a oara dai cu piciorul in roata si iti dai seama dupa cum suna daca e dezumflata. La fel si cu uleiul, daca il verifici de 100 de ori iti cam dai seama ca masina ta nu consuma ulei sau ca iti consuma 200grame la 100km si stii sa completezi fara sa mai scoti joja, s-o stergi, s-o bagi la loc, o scoti iar sa vezi cat ulei ai... devine totul automatism/reflex.