Motorina In Baia De Ulei - Mitsubishi Lancer 1.8 Did-mivec 2011

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Noul Mitsubishi Lancer
Avatar utilizator
Flipper
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Mar Mar 10, 2009 10:21 am

Mesaj de Flipper » Lun Iul 04, 2011 11:53 pm

Intrucat mai am 3 luni jumate pana la revizie am consultat manualul pentru a sti ce specificatii trebuie sa respecte uleiul si am vazut ca la motaorele 1.8 DID scria intr-un chenar gri ca e normal sa patrunda combustibil in ulei cand se face curatarea filtrului de particule insa daca uleiul depaseste marcajul X de pe joja acesta trebuie inlocuit. Ok deci producatorul cunoaste situatia si zice ca e ceva normal desi totusi mie nu mi se pare chiar asa normal. EU stau si ma intreb de ce si pe unde patrunde combustibil in baia de ulei atunci cand se face curatarea filtrului de particule?

Avatar utilizator
DeBogdan
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 22, 2007 11:59 pm

Mesaj de DeBogdan » Mar Iul 05, 2011 9:48 am

Flipper,
Tu nu trebuie sa-ti faci griji, motorul tau de 1.6 pe benzina are catalizator in loc de filtru de particule, deci functioneaza diferit comparativ cu un diesel cu filtru de particule.
legat de uleiul pentru motorul tau - trebuie un ulei cu API SM, ACEA A5/B5 si certificare ILSAC. Echiparea de fabrica este 0W20. (ulei japonez).

Avatar utilizator
Flipper
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Mar Mar 10, 2009 10:21 am

Mesaj de Flipper » Mar Iul 05, 2011 11:37 am

Stiu ca la motorul pe benzina 1.6 nu sunt probleme de genul asta dar ziceam ce scrie in manual care este universal pt toate motoarele.
Am o curiozitate poate stie cineva sa imi explice de ce cand se face curatarea filtrului de particule intra motorina in baia de ulei?

Legat de uleiul pt motorul meu in manual scria API SM si ACEA A3/B3, A3/B4 sau A5/B5. Eu ma gandeam sa ii pun Mobil super 3000 X1 5w40, care respecta aceste specificatii. Sicer 0w20 mi se pare mult prea putin vascos si imi vine greu sa cred ca din farica s-a pus un astfel de ulei iar daca chiar s-a pus uleiul asta la prima revizie as vrea sa pun uleiul specificat mai sus. Chiar si un ulei 5w30 mi se pare prea putin vascos. De unde sti tu ca din fabrica se pune 0w20?

Avatar utilizator
alc2
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iul 16, 2010 10:15 pm

Mesaj de alc2 » Mar Iul 05, 2011 6:41 pm

@DeBogdan , e prima data cand aud de asa ceva : mesaj de diluare a uleiului pe tabloul de bord . Care e mesajul , ce senzor masoara asa ceva ?
E veva similar cu senzorul de calitate ulei de la diesele VAG ? Eu stiu ca nu masoara dilutia , ci nivelul de oxidare a uleiului....

Avatar utilizator
DeBogdan
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 22, 2007 11:59 pm

Mesaj de DeBogdan » Mie Iul 06, 2011 9:26 am

Flipper,

Despre uleiul 0W20 scrie pe cutia lui ce si cum. Mi-am facut revizia de curand si de asta am pus.

alc2,

la modelele cu filtre de particule exista un senzor care masora gradul de diluare a uleiului. vezi in manualul de utilizare.

Avatar utilizator
Flipper
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Mar Mar 10, 2009 10:21 am

Mesaj de Flipper » Mie Iul 06, 2011 12:10 pm

DeBogdan ce marca de ulei ai pus?
Intretimp am mai studiat manualul si scrie ca pot pune ulei 0w20, 0w30, 5w30, 5w40. Mi-am schimbat puti nobtiunea si m-am oprit asupra uleiului Mobil 1 ESP formula 5w30. Eu abia in octombrie o sa fac revizia asa ca mai am timp sa ma gandesc si sa ma razgandesc, cert este ca vreau sa pun ulei Mobil si sa nu fie luat de la service ca e mai scump.

Avatar utilizator
DeBogdan
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 22, 2007 11:59 pm

Mesaj de DeBogdan » Vin Iul 08, 2011 1:47 pm

Flipper,

Ti-am zis, am pus uleiul 0W20 de la Mitsubishi. spre deosebire de alte uleiuri de pe aici, pe asta scrie "made in Japan".

Avatar utilizator
santto
EVO I
Mesaje: 14
Membru din: Sâm Ian 26, 2008 8:33 am

Mesaj de santto » Dum Iul 10, 2011 10:05 am

noi astia cu masini din 2008 did 2.0 avem sau nu filtru ? mie nu a stiut nimeni sa-mi raspunda la service . stiu ca intr-o perioada unele aveau altele nu.......

Avatar utilizator
DeBogdan
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 22, 2007 11:59 pm

Mesaj de DeBogdan » Dum Iul 10, 2011 3:36 pm

daca ai luat-o din romania nu ai filtru de particule. daca ai luat-o din germania s-ar putea sa ai filtru de particule.

Avatar utilizator
andrei
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Apr 21, 2007 3:24 am
Contact:

Mesaj de andrei » Lun Iul 11, 2011 4:00 pm

Totusi, care ar fi dezavantajele anularii din soft a filtrului de particule?

Ma gandesc ca asta ar fi probabil cea mai la indemana solutie pentru a impiedica patrunderea motorinii in baia de ulei.

Scrie răspuns

Înapoi la “Noul Lancer”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 30 vizitatori