Diferenta Cauciucuri New Lancer
Salut!
Din cate stiu eu, iarna, latimea anvelopei nu inseamna automat stabilitate mai mare...aderenta poate varia foarte mult de la o anvelopa la alta. Dau un exemplu: o anvelopa 205 de foarte buna calitate poate insemna mai mult decat un profil de iarna chior si o reteta de cauciuc gen albaneza la o anvelopa de 215
Sunt disponibile o gramade de articole si informatii despre cauciucul din care sunt facute anvelopele. Acest aspect extrem de important este in general neglijat de catre cumparatori care zic: aaa ala e scump si e si mai ingust. Un top al producatorilor de cauciuc bun pentru anvelope de iarna la pret scazut ar putea suna: khumo, Toyo si Pirelli
Tine-ne la curent cu alegerea facuta!
Din cate stiu eu, iarna, latimea anvelopei nu inseamna automat stabilitate mai mare...aderenta poate varia foarte mult de la o anvelopa la alta. Dau un exemplu: o anvelopa 205 de foarte buna calitate poate insemna mai mult decat un profil de iarna chior si o reteta de cauciuc gen albaneza la o anvelopa de 215
Sunt disponibile o gramade de articole si informatii despre cauciucul din care sunt facute anvelopele. Acest aspect extrem de important este in general neglijat de catre cumparatori care zic: aaa ala e scump si e si mai ingust. Un top al producatorilor de cauciuc bun pentru anvelope de iarna la pret scazut ar putea suna: khumo, Toyo si Pirelli
Tine-ne la curent cu alegerea facuta!
Din ansamblul de sisteme cu care lucreaza ESP-ul, controul tractiunii e cel care va sesiza diferenta de viteza, si apoi va frana sau taia puterea motorului. Nu e asa important cine guverneaza, important e ca e un sistem care monitorizeaza si parametrii astia si sa stii sa nu pui roti cu mult mai mari/mici. Cativa mm 7-8mm sunt ok de regula, pt ca sistemul are niste tolerante pt a permite rularea cu anvelope uzate pe o punte si noi pe cealalta, sau cu o roata de rezerva cu viteze de pana la 80-90km/h.
Cat despre aderenta, e adevarat ca nu latimea cauciucului da aderenta, ci componenta acestuia. Dar de regula, cauciucurile mai late se fac dintr-un cauciuc mai moale pt ca acestea avand amprenta lata nu se deformeaza la rulare atat ca si unele inguste si deci nu se incing atat de mult.
Totusi, un cauciuc mai lat te va ajuta daca masina ta are tendinte subviratorii la intrarea in viraje foarte stranse si apoi supraviratorii cand corectezi franand. Nu o sa faca minuni diferenta asta mica, dar daca tot schimbai cauciucurile, merita sa incerci. Sa tii cont si de indicele de incarcare atunci cand cumperi, mai mare nu este neaparat mai bun, cauta o cifra apropiata de cele standard.
Cat despre aderenta, e adevarat ca nu latimea cauciucului da aderenta, ci componenta acestuia. Dar de regula, cauciucurile mai late se fac dintr-un cauciuc mai moale pt ca acestea avand amprenta lata nu se deformeaza la rulare atat ca si unele inguste si deci nu se incing atat de mult.
Totusi, un cauciuc mai lat te va ajuta daca masina ta are tendinte subviratorii la intrarea in viraje foarte stranse si apoi supraviratorii cand corectezi franand. Nu o sa faca minuni diferenta asta mica, dar daca tot schimbai cauciucurile, merita sa incerci. Sa tii cont si de indicele de incarcare atunci cand cumperi, mai mare nu este neaparat mai bun, cauta o cifra apropiata de cele standard.
- valentin neagu
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mie Mai 04, 2011 6:11 pm
Salut baieti ,
in primul rind multumesc raspunsurilor si am efectuat urmatoarele operatiuni :
-am pus pe fata 205/60/r16 dunlop sport winter 3d m si din pacate pe spate am ramas cu cele de vara ( yokohama 205/60/r16) si saptamina trecuta am avut niste treaba pe la bran si am vrut sa vad cum se comporta iar concluzia este dezamagitoare adica in primul rind mi-a crescut consumul ( 7,6 extraurban la o viteza medie de 110 -- adica am avut portiuni si cu 160-170 iar undeva pe la 110 -120se simtea un balans fata-spate sesizabil ) .
Am ajuns in buc si deja am dat comanda de inca o pereche de anvelope dunlop sport winter 3d m ( deoarece profilul de pe dunlop este mai inalt decit profilul yoko si de aici acel balans , asa ca daca va puneti cauciucuri de iarna luati-va fratilor fata spate .
Daca am fost explicit, va multumesc pt raspunsuri .
stima
in primul rind multumesc raspunsurilor si am efectuat urmatoarele operatiuni :
-am pus pe fata 205/60/r16 dunlop sport winter 3d m si din pacate pe spate am ramas cu cele de vara ( yokohama 205/60/r16) si saptamina trecuta am avut niste treaba pe la bran si am vrut sa vad cum se comporta iar concluzia este dezamagitoare adica in primul rind mi-a crescut consumul ( 7,6 extraurban la o viteza medie de 110 -- adica am avut portiuni si cu 160-170 iar undeva pe la 110 -120se simtea un balans fata-spate sesizabil ) .
Am ajuns in buc si deja am dat comanda de inca o pereche de anvelope dunlop sport winter 3d m ( deoarece profilul de pe dunlop este mai inalt decit profilul yoko si de aici acel balans , asa ca daca va puneti cauciucuri de iarna luati-va fratilor fata spate .
Daca am fost explicit, va multumesc pt raspunsuri .
stima
balansul fata-spate nu se simtea pentru ca profilul de la dunlop era mai inalt ca cel de pe yokohama, asta se intampla in momentul in care pui cauciucuri de iarna pe fata si de vara pe fata, adica la viraje ( cel mai adesea) spatele pierde aderenta, si de aici derapaj, pierderea controlului, rasucirea autoturismului, etc.
- valentin neagu
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mie Mai 04, 2011 6:11 pm
- valentin neagu
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mie Mai 04, 2011 6:11 pm
QUOTE (DaniD25 @ Oct 30 2011, 06:16 AM) Uite, noi avem acum un exemplu clar pentru ceea ce trebuie sa insemne si sa "faca" un forum. Ma bucur pentru alegerea facuta, ai primit sumedenie de sfaturi si pana la urma ai procedat cel mai bine.
Sa auzim numai de bine!
Primesc si eu o stea pentru toate discutiile pe care le-am facut ?
Sa auzim numai de bine!
Primesc si eu o stea pentru toate discutiile pe care le-am facut ?
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 59 vizitatori