Pagina 1 din 2

Scris: Vin Oct 21, 2011 11:02 pm
de EmiSeven
motorul de 1.6 cu 117 sau motorul 1.8 cu 140 , aspecte de luat in vedere:
1) zogomotul (fie el placut sau nu)
2) diferenta de consum , ca de altfel la noi cred ca e mai ieftin sa mergi cu kerosen de avion
3) taxe,ace brice si carice...
4) overall merita?
De luat in cosiderare ca majoritatea drumurilor vor fi prin oras, in Constanta

Scris: Sâm Oct 22, 2011 9:12 am
de chacha
1.8 motor mai greu, clar consum mai mare urban, doar la viteze de 130+ poate consuma la fel ca cel de 1.6 insa avantajul unui motor mai puternic se simte daca ai nevoie de el. Automat nu uita de intretinere (taxer, casco, RCA), va fi mai mare la 1.8. Depinde doar de nevoile tale de care ai nevoie. La 90% urban, clar as cumpara 1.6, la 70% extraurban, probabil m-as gandi la 1.8.

1.6 exista cateva pe forum, lumea este multumita de el, insa legat de fiabilitate este devreme de spus, nu sunt masini cu peste 100.000 de km, insa oricum, japonezii stiu sa faca benzinare aspirate mai bine decat oricine, deci nu cred ca ar fi probleme din punctul asta de vedere.

Scris: Sâm Oct 29, 2011 6:32 am
de DaniD25
Ia-ti motorul mai mare fara sa te mai gandesti prea mult....cai in plus, lejeritate in trafic!

Succes!

Scris: Dum Oct 30, 2011 10:35 am
de DeBogdan
depinde ce stil preferi, mers normal-calm sau mai sportiv.
1.8 are niste avantaje. surplusul de putere este notabil, chiar se simte.
este deasemenea foarte elastic - iti permite sa rulezi in a 5-a cu 50 km/h fara problema, sau sa fii foarte bine pe punctul de a trece in treapta a 2-a daca ai nevoie.
evident, consuma mai mult - cam 2 litri la 100 km.
ca observatie consumul poate fi mult sub cel declarat de constructor daca stii cum sa conduci: eu obtin o medie undeva la 9.5 - 9.8 /100 km, la un lancer 2008, 1.8, cu un consum urban declarat de 10.5 l/100 km. si am un traseu foarte aglomerat - podul grant.

Scris: Dum Oct 30, 2011 4:13 pm
de evocris2006
1.8 the best, ala de 1,6 e bun dar nu e cu nimic deosebit fata de logan 1.6 16v, plus ca eu care am 1.8 ma asteptam sa poata mai mult de atat(sa treaca de 200km/h fara sa aiba acel lag)

Scris: Dum Oct 30, 2011 7:39 pm
de DaniD25
da de 1,8 diesel ce zici? ca cu cateva clase peste oricare benzinar!

Scris: Lun Oct 31, 2011 9:18 am
de DeBogdan
evocris,

Motorul de 1.8 este limitat electronic. in mod normal motorul se duce in 6800 rpm. in tr a 5-a se opreste la 5500 rpm, pentru a nu depasi viteza maxima.

DaniD25,

Daca faci peste 45 - 50000 km / an, da merge un diesel, altfel in mod clar NU, din punct de vedere al costurilor, confortului, etc.
Am mai spus despre aspectul asta, asa ca nu repet.

Scris: Lun Oct 31, 2011 6:28 pm
de Flipper
Al meu 1.6 s-a oprit la 195km/h si putin peste 5000rpm desi puterea maxima e la 6000rpm. Acum nustiu daca e limitat sau pur si simplu motorul nu mia avea putere sa invinga frecarea cu aerul si etc. In carte scrie viteza maxim 191km/h. In acel moment eram pe autostrada soarelui in drum drept. De la 170 in sus accelereaza destul de greu. Pentru un uz de zi cu zi e super motorul. Daca ai injur de 100km/h in tr a 5a si dai a3a si o calci la fund fuge de rupe pamantul cel putin asta e impresia mea. imi place sa fac multe depasiri in situatia descrisa mia sus.

Scris: Lun Oct 31, 2011 6:55 pm
de PaulT
QUOTE (DeBogdan @ Oct 31 2011, 09:18 AM) evocris,

Motorul de 1.8 este limitat electronic. in mod normal motorul se duce in 6800 rpm. in tr a 5-a se opreste la 5500 rpm, pentru a nu depasi viteza maxima.

DaniD25,

Daca faci peste 45 - 50000 km / an, da merge un diesel, altfel in mod clar NU, din punct de vedere al costurilor, confortului, etc.
Am mai spus despre aspectul asta, asa ca nu repet.


Singurul motiv pentru care nu urca peste 5500rpm in ultima treapta este ca motorul nu mai are forta sa invinga rezistenta la inaintare (motiv valabil la orice vehicul in afara de "monstrii" declarati ca fiind limitati electronic din fabrica la viteze gen 250km/h). Nu exista limitare electronica in cazul masinilor noastre de zi cu zi. Pur si simplu atat poate urca motorul in ultima treapta. O solutie pentru a il duce mai sus in ture ar fi, de exemplu, un raport mai scurt pentru ultima treapta, care ar mari cuplul la roata si ar permite o usoara marire a vmax. Dar asta ar insemna turatii mai mari la rularea in regim extraurban, consum mai mare de combustibil si scaderea confortului acustic. Si, sincer, unde rulezi constant cu viteze de genul 180-200km/h? Pana si pe autobahnul nemtesc, in zonele fara limitare 90-95% din masini merg cu max 130-140km/h si restul cu maxim 150-160km/h. Foarte rar vezi masini ruland cu peste 200km/h, si alea sunt cam mereu supersporturi.
Sunt perfect de acord cu afirmatia ca printr-o conducere corecta poti obtine consumuri sub cele declarate de constructor. Testat pe mai multe marci cu rezultate bune mereu.

Scris: Lun Oct 31, 2011 10:04 pm
de livbest
Si ce ar insemna o conducere corecta? As vrea si eu niste guidelines.
Eu de ex. nu prea reusesc sa scad sub 9.5 (cu motorasul de 1.5), cat zice DeBogdan ca reuseste cu al lui 1.8, in conditiile utilizarii zilnice pe traseul Timpuri Noi - Dr. Taberei (semi-aglomerat). Ce-i drept, nu opresc niciodata A/C, am scos si sub 8 cand era orasul mai liber, dar constant se situeaza undeva intre 9 si 10. Conform celor spuse de voi, ar trebui sa reusesc si eu un consum de 7.5. Cum se poate realiza?