Revizie 100mii Cvt 1.8

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Noul Mitsubishi Lancer
Avatar utilizator
DeBogdan
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 22, 2007 11:59 pm

Mesaj de DeBogdan » Joi Mar 29, 2012 10:56 am

La CVT iti schimba uleiul cand zice calculatorul de CVT ca trebuie schimbat - asta daca trebuie schimbat mai repede decat este programata revizia. Calculatorul de CVT calculeaza gradul de uzura al uleiului, in functie de modul de exploatare. Asta o verifica cu testerul in service.
Sa nu bagi alt ulei decat cel recomandat ca strici cutia. Uleiul respectiv nu este ATF.
In rest, ce mai schimbi in afara de uleiul ala de ai ajuns la pretul ala?

Avatar utilizator
66RRR
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 19, 2010 1:01 pm

Mesaj de 66RRR » Joi Mar 29, 2012 3:25 pm

Salut! Confirm ceea ce spune DeBogdan.

Tocmai am sunat la service-ul dealer-ului din Ploiesti si mi-au spus ca ei fac o verificare a uleiului cu tester-ul, la fiecare revizie si ca doar calculatorul este cel care decide in ce masura s-a uzat uleiul, in functie de modul in care a fost folosita cutia.

Ce mi se pare putin ciudat este faptul ca mie mi-au spus ca uleiul este de tip ATF. O sa ma informez mai mult pentru momentul cand voi face schimbul la masina mea. Nu stiu ce inseamna ATF, insa daca cineva ne poate ajuta cu explicatii, acestea sunt binevenite.

Ca si pret, schimbul de ulei + filtru ajunge undeva la 1000 lei, suma compusa din ~ 70 euro pretul filtrului, ~ 300 lei pretul a 8 litri de ulei (atat intra in cutie) si restul manopera.

Multumesc!

Avatar utilizator
Tanaka
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 07, 2009 4:41 pm

Mesaj de Tanaka » Joi Mar 29, 2012 5:53 pm

QUOTE (66RRR @ Mar 29 2012, 03:25 PM) Nu stiu ce inseamna ATF, insa daca cineva ne poate ajuta cu explicatii, acestea sunt binevenite.

ATF = Automatic Transmission Fluid

Avatar utilizator
66RRR
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 19, 2010 1:01 pm

Mesaj de 66RRR » Joi Mar 29, 2012 7:01 pm

Multumesc Tanaka.

Sunt surprins de acest paragraf: "SP-III - All Hyundai, Mitsubishi and Kia (except CVT and dual clutch)" - deduc faptul ca ATF nu este pentru CVT, deci cei de la service-ul din Ploiesti nu stiu despre ce vorbesc...

Avatar utilizator
driverx
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 20, 2008 8:35 pm

Mesaj de driverx » Vin Mar 30, 2012 8:45 am

Ei probabil amesteca mere cu camioane. Cutia automata e cutie automata, CVT e alta mancare de peste. As pune pariu ca daca ii iau la intrebari pe unii din service cum functioneaza CVT, ar incepe sa imi explice cum ii treaba cu pinioanele.....

Avatar utilizator
Lancerlot
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Mar 28, 2008 11:27 am

Mesaj de Lancerlot » Sâm Mar 31, 2012 5:43 pm

Felicitari, Prime, pentru cei 100k de km! Eu abia am facut revizia de 40k ...
Costul uleiului CVT poate fi asa de mare, deoarece este unul cu adevarat special.

In ziua de azi termenul de cutie automata a devenit prea vag, deoarece sunt mai multe tipuri de cutii automate cu principii de functionare foarte diferite. Ce au in comun este doar faptul ca nu e nevoie ca soferul sa dea din levier. Automata "clasica" nu difera in principiu de cutia manuala, fiind bazata tot pe schimbarea rapoartelor cu ajutorul pinioanelor. CVT are fulii care isi modifica dinamic diametrul de lucru, angrenate prin curea metalica. Aceasta particularitate implica o mare diferenta la ulei. In timp ce la cutiile cu pinioane e nevoie doar de lubrefiere, la CVT e nevoie de aderenta la contactul curea-fulie si lubrefiere in rest. Uleiul CVT asigura aderenta cu ajutorul unei chimicale care la presiune extrema (cum e la contactul fulie-curea) cristalizeaza, iar in conditiile in care presiunea dispare, redevine lichida.
Concluzia: CVT si ATF sunt din lumi diferite.

Avatar utilizator
sabin.b
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Iul 11, 2011 3:45 pm

Mesaj de sabin.b » Sâm Mar 31, 2012 8:16 pm

QUOTE (66RRR @ Mar 29 2012, 03:25 PM) Tocmai am sunat la service-ul dealer-ului din Ploiesti si mi-au spus ca ei fac o verificare a uleiului cu tester-ul, la fiecare revizie si ca doar calculatorul este cel care decide in ce masura s-a uzat uleiul, in functie de modul in care a fost folosita cutia.

Ce mi se pare putin ciudat este faptul ca mie mi-au spus ca uleiul este de tip ATF. O sa ma informez mai mult pentru momentul cand voi face schimbul la masina mea. Nu stiu ce inseamna ATF, insa daca cineva ne poate ajuta cu explicatii, acestea sunt binevenite.
Probabil ca cei din service ti-au spus ca e ulei ATF pt ca nu stiu nici ei care este diferenta intre AT si CVT. Insa, fiind service-ul dealer-ului, sunt sigur ca ei iti vor pune uleiul care trebuie, pentru ca asa il primesc, chiar daca nu stiu ca, de fapt, acela este un ulei special pentru CVT, iar nu un ulei ATF.

Avatar utilizator
DeBogdan
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 22, 2007 11:59 pm

Mesaj de DeBogdan » Dum Apr 01, 2012 1:48 pm

Diferenta o stiu altfel decat crezi tu - adica pentru CVT trebuie ulei cu codul xxxxxx nu cu codul yyyyyy.
Din punctul de vedere al unui tehnician este suficient.

Avatar utilizator
Prime
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 25, 2008 11:59 am

Mesaj de Prime » Vin Apr 06, 2012 11:04 am

DeBogdan pretul ala mi l-au spus si service-ul Mitsu din CT si serviceul M-Car Distribution. Problema e ca nu mi-au spus nici unii nici altii ca trebuie sa se uite in calculatorul masinii sa vada daca trebuie, pur si simplu mi-au spus ca la 100k il schimba. Idiots...mai naspa e ca nu stiu daca apare vreun mesaj pe display-ul masinii "CVT oil change required" sau ceva de genul asta, era simpla treaba.

Avatar utilizator
66RRR
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 19, 2010 1:01 pm

Mesaj de 66RRR » Vin Apr 06, 2012 11:23 am

Din cate mi-au spus cei de la Litex, in bord nu exista un martor care sa indice acest lucru si nici pe BC nu apare un mesaj de avertizare.
Acum, dupa faza cu ATF/nonATF, nu stiu daca sa ii mai cred pe cei mai sus mentionati, dar poti da un telefon la CT sau M-Car sa intrebi si tu.
In felul acesta te lamuresti si ne ajuti si pe noi ceilalti, care avem tot CVT.

Multumesc!

Scrie răspuns

Înapoi la “Noul Lancer”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 20 vizitatori