Un Lancer 2.0 Did Izbit De Stalp. Poze

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Noul Mitsubishi Lancer
Avatar utilizator
driverx
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 20, 2008 8:35 pm

Mesaj de driverx » Dum Apr 22, 2012 11:10 pm

QUOTE (santto @ Apr 22 2012, 08:31 PM) .....

ma uimesc cei ce considera ca a fost normal sa nu se deschida nici o punga ........ macar daca aia de genunchi se deschidea ca era prin zona lovita ....nu stiu exact unde sunt senzorii amplasati la masina - exceptie senzorii frontali ca am fost chemat sa ii schimbe ....si chiar nu mi s-a parut ok ca masina a avut o astfel de problema- insa sper sa nu fie pe sub scaun cum era la o anumita masina nu foarte veche....

fiecare insa cu parerea lui ....... multa bafta

Deci nu ti se pare normal ca nu s-a deschis nici o punga (macar una...macar una sa fie clientu satisfacut), dar nu stii unde sunt senzorii si cum trebuie sa functioneze toata tarasenia asta....... TARE

Pai....
1) Nu prea conteaza unde sunt senzorii. Alta e problema:
1.1) Airbagul are rolul nu de a crea impresii ca proprietarul este protejat
1.2) Airbagul are rolul de a proteja corpul uman de anumite deceratii puternice.
1.3) Airbagurile sunt de mai multe feluri. Fiecare tip de airbag are rolul de a proteja o anumita zona a corpului.
2) Senzorii au rolul de a masura deceleratii, NU de a constata accidente care sa se soldeze cu deschidere airbaguri. Poate pentru unii e same shit, dar NU e.
3) Deceleratii +Acceleratii. Ambele fooooarte daunatoare corpului uman.....peste anumite valori.....
3.1) Deceleratii. In timpul unui impact corpul uman este supus de deceleratii. Unele mari, altele mici. Valoarea deceleratiei depinde de o groaza de factori:
- viteza masinii tale
- masa masinii tale
- viteza obiectului de care te izbesti (daca nu e stationar....gen stalp)
- masa obiectului de care te izbesti. Importanta tare rau masa asta si la obiecte stationare, dar si la cele mobile (bicicleta, masina, camion)
3.2) Acceleratii. Pot fi imprimate de:
3.2.1) Obiectul de care te lovesti. Depinde de masa si viteza acestuia raportate la masa si viteza masinii tale
3.2.2) Airbag.....DA....airbag. Nu uitati, suntem la capitolul acceleratii + deceleratii, doua chestii daunatoare.....
4) Airbagul mai in detaliu. Ce face, cum face. Avantaje si dezavantaje. In momentul impactului, corpul tau are fix aceasi viteza cu masina +/- viteza cu care te misti tu pe scaun
Corpul uman nu e prieten bun cu opririle bruste. Sau altfel spus, deceleratii mari. Pentru a proteja corpul, ceva trebuie sa il opreasca. Dat fiind ca un impact dureaza practic sub o secunda, deceratiile sunt mari. Dat fiind ca oamenii nu ar cumpara masini care ar avea niste perne umflate pe volan, bord, stalpi, scaun, etc, producatorii auto s-au gandit ca trebuie sa le ascunda undeva. Si au gasit loc pentru fiecare. Dupa aia s-au prins ca au o problema. Pentru ca un accident se desfasoare intr-o perioada de timp foarte scurta, cumva....repede, dar TARE repede, pungile trebuie sa apara din locurile alea ascunse care le-au gasit producatorii. Repet, tare repede. Acceleratii mari. Acceleratiile mari nu plac corpului uman. Ce inseamna asta? Ca acele pungi vin TOATE catre tine. REPEDE. Dar REPEDE. Adica te loveste. TARE. Adica nu face bine la corp.

Cu alte cuvinte, un airbag poate fi in sine periculos pentru sanatatea ta. De aceea nu la orice accident airbagurile o sa se deschida. Asa sunt facute. Sunt facute sa te protejeze. Sunt muuuuulte cazuri in care un airbag care nu s-a deschis inseamna a te proteja pe tine. Suna ciudat, dar nu e deloc asa. 2-3 exemple:
- Deceleratia e suficient de mica sa nu te rupi in centura, capul sa nu iti zboare in volan. Alternativa daca s-ar deschide airbagul este ca iti un upper-cup in mecla absolut gratuit.
- Airbagul, la viteza care se dechide poate imprima o viteza buuuna capului tau. Problema e ca vectorul o sa fie fix 180 de grade invers. Asta inseamna acceleratie mare pentru creierul tau care o sa se cam plimbe gratuit prin craniul tau. Al doilea risc in cazul asta este ca ce ai tu mai scump pe lume risca sa faca cunostinta cu tetiera la o viteza nu tocmai mica. Nu cred ca vrei asta.
- Unghiuri. Nu toate accidentele sunt frontale 100%. NU toate masinile se comporta la fel. Ele au mase diferite, viteze diferite, inaltimea lonjeroanelor diferita, comportamentul lonjeroanelor diferit la deformare, etc. Astfel, in majoritatea accidentelor, vectorii fortelor sunt orice, numai nu paraleli cu masina. Masina la impact isi poate schimba brusc pozitia, se poate roti cateva zeci de grade (exemplu, doua masini lovindu-se frontal dar destul de decalate .. vezi crash teste). Problema este ca corpurile din masina o sa aiba in continuare cam acelasi vector al fortelor. Asta inseamna ca daca esti pocnit putin din lateral, risti sa nu aterizezi cu mecla frumos in airbag, ci putin pe langa. Unii o sa zica ca macar atat e suficient decat nimic, DAARR...DAR....un asemenea caz trist poate duce la leziuni serioase ale coloanei, mai ales in zona gatului. Nu cred ca va doriti asa ceva.

Mai exista un aspect. Chestia asta am vazut-o intr-un documentar si m-a amuzat la inceput. Masinile se testeaza in diferite situatii iar asteptarile sunt ca airbagurile sa NU se deschida in acel context. Exemplu: Masina care in viteza mare speed-bumps. Masina care se opreste brusc intr-o bordura. Masina care ia in viteza o bordura. Etc. etc. etc. Multe situatii previzionate de producatori care produc deceleratii. E clar ca un calculator de airbag nu poate diferentia exact detalii dinastea de finete. Astfel, sub anumite praguri ale deceleratiilor, calculatoarele sunt programate sa NU declanseze airbagul.

Omul a zis ca e bine. Asta inseamna ca masina s-a comportat exemplar acolo unde a trebuit sa o faca. Si cand zic asta, ma refer la caroserie, a ramas intreaga acolo unde a trebuit sa ramana intreaga, centura la tinut bine pe om si nu a facut cunostinta cu volanul, genunchii lui NU au avut treaba cu bordul, deci sa mor daca vad pentru ce trebuia sa se deschida vreun airbag.....sau macar ala de genunchi.... DE CE?


Va rog, omul are treburi serioase de facut. Are probleme destule pe care trebuie sa se concentreze. Probleme REALE. Cu asiguratorii, cu reparatia sa fie facuta ca lumea, receptionata ca lumea in cazul in care masina nu este declarata ca dauna totala. Lasati sfaturile astea cu Mitsu Europe, OPC si alte organizatii care credeti voi ca trebuie neaparat sa va faca voua dreptate doar pentru ca asa credeti voi....ca trebuiau sa se declanseze airbagurile........

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Lun Apr 23, 2012 10:16 am

Super explicatii. Multumesc pentru informatii. Cred ca pana la urma a fost mai bine ca nu s-au deschis airbag urile. Desi toti prietenii mei, dar si cei aditionali care au legatura cu domeniul auto, in momentul in care au vazut masina s-au mirat ca nici un airbag nu a sarit si ca, mai mult, roata stanga, acolo unde este intrata lovitura, este intacta, nu are nimic, nu a explodat, este ca noua. Adevarul este ca acum doua saptamani am luat Dunlop nou, pentru toate 4 rotile.

Cert este ca, una peste alta, eu nu am nimic, si pana la urma, tind sa cred ca masina s-a comportat exemplar. Poate daca s-ar fi deshis airbag urile cine stie unde ma loveam , imi dauna daca se deschideau. Oricum, cele 7 airbag uri sunt in continuare ok, intacte , functionale, acum doar sa vad cum fac cu masina. O sa va tin la curent cu informatiile.

Mersi pentru tot.

PS La multi ani pentru cei care azi isi aniverseaza ziua de nastere si ziua de nume.

Avatar utilizator
driverx
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 20, 2008 8:35 pm

Mesaj de driverx » Mar Apr 24, 2012 10:07 am

M-am uitat acuma mai atent la poze. Hai ca iti mai zic o chestie care trebuia sa o zica prietenii tai din domeniul auto. Desi stalpul e tare si probabil a ramas pe pozitie dupa impact, fix roata s-ar putea sa ascunda toate raspunsurile.
1) Roata in sine a participat foarte mult la impact, NU elemente tari din caroserie. Nu sunt sigur, dar cred ca ea a facut cel mai bine cunostinta cu stalpul.
2) Sarcinile preluate de roata au fost transmise instant catre caroserie prin bratul inferior. Aici pun pariu ca ai cel mai mare damage. Indoituri la greu pentru brat, elemente de caroserie care tin bratul (nu stiu cum e facut lancer 10 asa ca dau raspunsuri oarecum generaliste).

1) + 2) s-ar putea sa iti fi amortizat more or less din energia impactului. Si poate.....poate de aceea nu s-au deschis nici airbagurile.

Daca luai stalpul direct in lonjeronul stang, poate acest topic nu ar mai fi existat, sau exista altul in care ne intrebai cat costa sa schimbi toate airbagurile......

Avatar utilizator
mihainma
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Ian 04, 2012 9:09 am

Mesaj de mihainma » Mar Apr 24, 2012 8:25 pm

QUOTE (radu-lancer @ Apr 20 2012, 12:29 PM) Nu stiu de ce mi a dat amenda, scrie in procesul verbal. O sa ma ut diseara si o sa ti spun.
Politistul a scris in procesul verbal ca nu ai adaptat viteza la conditiile de drum? Daca era si vinovatul implicat in accident nu te amenda. Au deschis o ancheta sa descopere vinovatul? Reparatia o sa te coste peste 7000 de euro, crede-ma, stiu pe cineva care si-a lovit partea dreapta fata putin si a costat 4500, la tine e mai urat, asa ca mai bine ia banii de la asigurare si iti iei una noua.
Imi pare rau pentru cele intamplate. Sper sa iesi bine din toate astea.

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Vin Apr 27, 2012 11:36 am

Salutare.

Am cautat procesul verbal sa vad ce scrie pe el, chiar sunt curios ce a scris, doar ca, acesta este la asigurator, in speta Group Ama.


Zilele acestea am tot fost sa vad stadiul masinii, doar ca din cauza aglomeratiei de acolo, baietii se uitau la ea cand si cand, iar aseara , pe la 9 jumate cand am fost sa discut cu cei de le Expozitiei mi au spus ca inspectia lor se apropie de final. Si ca groso modo, reparatia masinii se apropie foarte mult de 13.000 de euro cat mi ar da asigurarea pe dauna totala. Daca de la Group Ama imi da dauna totala trebuie alta masina.

As fi curios sa aflu niste pareri, cei care au sau care au condus cum este motorul de 1.8 DID 117CP SI 150CP? Pe foaie lucrurile sunt cam aceleasi. Dar in realitate, pe drum cum simtiti masina? Va ajuta cand este nevoie? Daca este sa iau una noua tot Lancer as lua.

In rest distractie placuta de 1 mai, pe unde plecati.

Avatar utilizator
alexutzu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 18, 2008 12:25 am

Mesaj de alexutzu » Vin Apr 27, 2012 11:55 am

Chiar ieri am dus inapoi Lancer-ul de 1.8 Diesel care il dau cei de la Mcar cat ai masina la reparat. Mi-a placut foarte mult cum merge, trage foarte frumos si liniar, este mult mai silentioasa fata de 2.0 di-d, te ajuta pe depasiri fara nici o problema...ca impresie generala o recomand.
Ar fi bine sa incerci sa vezi pe jurnal de bord la cei care chiar au motorizarea asta daca au intampinat ceva dificultati cu ea in timp. Eu am avut-o doar vreo 3 zile si iti pot spune cu mana pe inima ca masina m-a surprins placut.

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Vin Apr 27, 2012 12:34 pm

Era varianta de 150 CP? sau cea mai mica de 117 cp?

Avatar utilizator
alexutzu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 18, 2008 12:25 am

Mesaj de alexutzu » Vin Apr 27, 2012 1:07 pm

Cred ca era cea de 150 cp....tragea mult prea frumos ca sa fie de 117

Avatar utilizator
nini
EVO I
Mesaje: 1
Membru din: Mie Mai 21, 2008 10:01 pm

Mesaj de nini » Vin Apr 27, 2012 5:35 pm

cel de 150 cp trage mai bine, dar cel de 117 cp, polueaza mai putin, asta a fost raspunsul unui dealer la intrebarea de ce au pus pe lancer 18 did de 117 cp!

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 931
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de radu-lancer » Vin Apr 27, 2012 8:49 pm

Frumos raspuns ai primit.

Scrie răspuns

Înapoi la “Noul Lancer”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 21 vizitatori