Si Mi-am Montat Gpl Pe Lancer 1.8...

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Noul Mitsubishi Lancer
Avatar utilizator
Prime
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 25, 2008 11:59 am

Mesaj de Prime » Mar Iun 11, 2013 9:32 am

Am facut-o si pe asta. Dupa ce masina a iesit din garantie, am pus pe ea un sistem GPL Tomasseto. Masina se misca aproximativ la fel ca inainte, consumul a crescut cu aprox 2l in oras pe gaz dar la pret nu se compara. Au aparut doua mici probleme:

1. Se aprinde martorul de evacuare, adica lampa aia galbena cu forma aproape dreptunghiulara din dreapta. Am inteles ca e din cauza parametrilor GPL care dau peste cap citirea evacuarii. Probabil mai trebuie reglati.

2. Cam o data pe saptamana, in zilele foarte calduroase, la prima pornire dupa o noapte de stat imi moare motorul. Daca trec pe benzina si o las sa porneasca asa, merge bine. Dupa cateva minute trec pe gaz si e totul ok.

Mai sunt oameni cu GPL pe aici? Ceva sfaturi pentru un nou venit in lumea gazului?

Avatar utilizator
driverx
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 20, 2008 8:35 pm

Mesaj de driverx » Mar Iun 11, 2013 9:35 am

E clar. In Romania nu gasesti pe cineva capabil sa inteleaga masinile si installatiile GPL si apoi sa fie in stare sa le faca sa se inteleaga.

Avatar utilizator
godaro
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Iun 15, 2010 10:26 pm

Mesaj de godaro » Mar Iun 11, 2013 9:38 am

unde ai montat instalatia ?

Avatar utilizator
mitreal
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Oct 23, 2012 8:42 pm

Mesaj de mitreal » Mie Iun 12, 2013 8:11 pm

cam aceleasi simptome le am si eu, pe 1,5 automat. check engine aprins non- stop si mi-a murit motorul de cateva ori stand la semnafor atunci cand se facea trecerea de la benzina la gaz.curios este ca toata iarna nu a facut asa, ci doar acum pe primavara- vara. astept sa mai fac cateva mii de km. si ma duc la revizie la instalatie.
eu am montat tot tomasseto la baietii de langa targul Vitan. ca si consum fac un plin de 44l cu 130 lei si fac cam 370 km in oras.

Avatar utilizator
avy
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 18, 2010 7:38 pm

Mesaj de avy » Joi Iun 13, 2013 9:15 am

Si eu am avut problemele astea la inceput si s-a dovedit ca instalatia nu era reglata bine .Stati pe capul montatorului pana ii da de cap.
La mine dadea eroare amestec sarac, a trebuit ridicata presiunea in plaman si mers cu un amestec mai bogat

Avatar utilizator
RACINGCODE
EVO I
Mesaje: 4
Membru din: Sâm Noi 20, 2010 4:03 am

Mesaj de RACINGCODE » Joi Iun 13, 2013 1:57 pm

Este o mare porcarie si o mare bajbaiala setarea la instaltile de gaz.
Instalatia nu e rea e prost pusa in opera.
Nu am vazut, nu am auzit si nu stiu pe nimeni din cei care regleaza instalati gpl sa faca amestecul corect folosind o scula imperios necesara.
Trebuie moniorizat AFR-ul in orice regim de sarcina.
In plus nici nu cred ca stiu care e raportul stochiometric la gaz si cat este corect AFR in functie de sarcina.

Avatar utilizator
m_mosu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Iun 06, 2010 3:11 pm

Mesaj de m_mosu » Joi Iun 13, 2013 9:29 pm

ok, avand in vedere toate acestea,daca montam un GPL,ne poti ajuta cu reglarea si daca da, cat costa?

Avatar utilizator
Prime
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 25, 2008 11:59 am

Mesaj de Prime » Sâm Iun 15, 2013 9:04 am

@mitreal exact asa am patit si eu intr-o intersectie. Eu banuiesc ca e de la temperatura de afara, trece prea repede pe gaz si da peste cap motorul. Am observat si eu ca atunci cand ia mai mult timp pana trece pe gaz, adica in diminetile mai reci, nu mai sunt probleme.

@avy mersi mult! Deci de acolo vin problemele, totul tine de reglaje asa cum banuiam. O sa merg la montator.

@Racingcode si unde anume pot face toate reglajele astea?

Avatar utilizator
fantomas_22
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Mar 14, 2008 9:33 pm

Mesaj de fantomas_22 » Mar Noi 12, 2013 11:21 pm

Eu am montat pe lancer 1.8 benzina/mt instalatie BRC 24.11 secvent parca, in urma cu aprox. 7 luni....timp in care am 10000km pe gpl , fara nici cea mai mica problema. Ca si o recomandare va sfatuiesc pt. montaj macar , sa mergeti la buzau (vernesti) unde am montat si eu instalatia ....va pot spune ca baietii sunt super profesionisti si au un service foarte dotat si foarte curat.

Avatar utilizator
RACINGCODE
EVO I
Mesaje: 4
Membru din: Sâm Noi 20, 2010 4:03 am

Mesaj de RACINGCODE » Vin Noi 15, 2013 5:46 am

QUOTE (mitreal @ Jun 12 2013, 07:11 PM) cam aceleasi simptome le am si eu, pe 1,5 automat. check engine aprins non- stop si mi-a murit motorul de cateva ori stand la semnafor atunci cand se facea trecerea de la benzina la gaz.curios este ca toata iarna nu a facut asa, ci doar acum pe primavara- vara. astept sa mai fac cateva mii de km. si ma duc la revizie la instalatie.
eu am montat tot tomasseto la baietii de langa targul Vitan. ca si consum fac un plin de 44l cu 130 lei si fac cam 370 km in oras.

Foarte buna instalatia Tomasseto, poti sa imi spui ce controler de gaz are cumva Stag?
Daca ai un Stag compatibil cu masina ta sansele sa rezolvam becul de motor aprins sunt mari.
Este important sa vedem care este eroarea declarata pentru acel cod de eroare.


QUOTE (avy @ Jun 13 2013, 08:15 AM) Si eu am avut problemele astea la inceput si s-a dovedit ca instalatia nu era reglata bine .Stati pe capul montatorului pana ii da de cap.
La mine dadea eroare amestec sarac, a trebuit ridicata presiunea in plaman si mers cu un amestec mai bogat

Nu este corect sa umbli la presiunea de la instalatie dupa ce a fost setata, dar este clar ca facand asta ai imbogatit usor amestecul de carburant. Corect este sa faci o setare buna cu sonda AFR si sa reglezi din soft pentru ca in unele locuri e mai bugat in altele mai sarac si trebuie urmarit amestecul de benzina altfel sondele vad si fac corectii.
Montatorul la setare in 101% din cazuri e depasit, el nu e calificat sa faca asta. El crede ca stie dar nu e asa de simplu, de fapt ceea ce fac ei e punere in functiune nicidecum un reglaj corect.


QUOTE (m_mosu @ Jun 13 2013, 08:29 PM) ok, avand in vedere toate acestea,daca montam un GPL,ne poti ajuta cu reglarea si daca da, cat costa?

Sunt foarte multe tipuri de controlere de GPL, iar noi nu avem interfetele de la toate, dar pentru care avem setam fara probleme.
Tomasseto cu Stag sunt preferatele noastre, au un program de setare foarte laborios si destul de bine facut.
Un astfel de reglaj pe dyno costa 500RON, dureaza cca. o ora daca nu mai mult si la final se da si fisa dyno comparativa benzina vs gpl. In concluzie este foarte ieftin un test dyno fiind 50Euro.



QUOTE (Prime @ Jun 15 2013, 08:04 AM) @mitreal exact asa am patit si eu intr-o intersectie. Eu banuiesc ca e de la temperatura de afara, trece prea repede pe gaz si da peste cap motorul. Am observat si eu ca atunci cand ia mai mult timp pana trece pe gaz, adica in diminetile mai reci, nu mai sunt probleme.

@avy mersi mult! Deci de acolo vin problemele, totul tine de reglaje asa cum banuiam. O sa merg la montator.

@Racingcode si unde anume pot face toate reglajele astea?

Reglajele se pot face la sediul nostru cu masina pe dyno cu sonda de AFR montata si cu simulari reale de drum, teste de putere...

Trebuie retiunut un fapt foarte important, orice instaltie GPL comnada doar amesteul GPL, amestec care este tot timpul raportat la amestecul de benzina, doarece copiaza si apoi modifica timpii de injectie pe benzina.
Compatibilitatea dintre ecu si softul stock al masinii si instalatia de gestiune electronica a instalatiei GPL este foarte importanta.

Scrie răspuns

Înapoi la “Noul Lancer”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 26 vizitatori