anvelope diferite pe outlander

Dimensiuni, tipuri, tire ratings, presiune in pneuri...
Avatar utilizator
sitaruvali
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Ian 05, 2008 8:40 am

Mesaj de sitaruvali » Sâm Sep 20, 2008 6:02 am

Am avut explozie la un cauciuc. Nu am gasit pe dimensiune anvelope. Daca pun doua pe spate de 235/50/18 sunt ceva probleme? Am auzit ca ar dauna diferentialului cand mergi pe 4x4. Este cineva avizat/cunoscator in materie sa ma lamureasca si pe mine?

Avatar utilizator
ruhtra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Apr 12, 2008 10:49 am

Mesaj de ruhtra » Sâm Sep 20, 2008 10:06 pm

nimeni nu stie sigur ...unii zic ca da unii ca nu ...ieri mi.am luat 4 cauciucuri ...2 pentru spate 250/55/18 si pentru fata 235/55/18 ....maine le montez ...si sa vedem ce si cum ..spune ea singura :wink:

Avatar utilizator
ruhtra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Apr 12, 2008 10:49 am

Mesaj de ruhtra » Lun Sep 22, 2008 12:32 am

le.am montat ...dar de 245 si ..momentan e :-) bine

Avatar utilizator
andreiderme
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 16, 2007 8:37 pm

Mesaj de andreiderme » Lun Sep 22, 2008 1:02 am

Prin schimbarea dimensiunii cauciucului, schimbi raza rotii propriu-zise. Chiar si daca schimbi doar latime, din motive pe care nu le inteleg pe deplin. Va sfatuiesc sa cititi (daca nu ati citit deja): http://www.carbibles.com/tire_bible.html . Treaba e ca daca raza rotii pe fata si pe spate e diferita (chiar si cu putin cum e cazul tau - adica daca schimbi doar latimea), chestia asta deruteaza ESP-ul si diferentialul. In pagina pe care am pus-o e un convertor. Foloseste-l sa vezi cu cat o sa difere raza.
Daca ar fi masina numai cu tr fata/spate ar fi mai ok, desi daca are ABS, ca sa nu zic ESP deja nu e bine.
Concluzia este ca eu nu as face chestia asta, ci as pune TOATE 4 ROTILE LA FEL. Iar chestia cu stricarea diferentialului mi se pare plauzibila.

PS: Nu sunt specialist, ci doar un sofer oreshcare

Avatar utilizator
DeBogdan
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 22, 2007 11:59 pm

Mesaj de DeBogdan » Lun Sep 22, 2008 3:07 pm

Daca mergi numai 4x2 atunci poti sa ai doua anvelope identice ca marca, model, dimensiuni pe puntea motoare, ca altfel strici diferentialul. Daca pe cealata punte ai anvelope diferite, s-ar putea sa ai probleme cu controlul de tractiune - va sesiza o roata cu turatie diferita.

daca mergi 4x4 e musai sa ai toate rotile identice - marca, model, dimensiune. Daca nu - se strica ceva - diferential, planetare, cutie - vezi si tu ce cedeaza mai repede.

Avatar utilizator
sitaruvali
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Ian 05, 2008 8:40 am

Mesaj de sitaruvali » Mar Sep 23, 2008 6:38 pm

Multam mult. Opinia generala - toate la fel.
Nu am chef ptr 10 bulioane sau cat o fi sa rup masina. Va multumesc tuturor

Avatar utilizator
cris_tian
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Ian 28, 2008 12:22 am

Mesaj de cris_tian » Vin Oct 17, 2008 12:33 am

da-i inainte cu rotile cu dimensiuni diferite pe fata si spate. si daca crapa mitsu, pune toate rotile la fel si abea pe urma mergi la garantie. altfel scoti din portofel pentru tot ce urmeaza de acum in colo.
totusi, nu crezi ca nu e chiar caruta ca sa accepte cauciucuri mai late pe spate si mai inguste pe fata? tu mergi bine cu un pantof legat la sireturi si cu unul dezlegat? nu zic cu unul mai mare si unul mai mic.

Avatar utilizator
andreiderme
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 16, 2007 8:37 pm

Mesaj de andreiderme » Joi Noi 06, 2008 7:08 pm

Buna mentalitate de roman...

Scrie răspuns

Înapoi la “Jante si Anvelope”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori