Anvelope Iarna 205 Sau 195
- conchistadorul
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mar Mai 05, 2009 11:00 am
Buna.
dupa cum spune si denumirea topicului, am citit pe alte forumuri, am vb cu alti prieteni care au BMW-uri si care ma sfatuiau sa-mi iau cauciucuri de iarna mai inguste, pe motivul ca greutatea masinii se repartizeaza pe o suprafata de contact mai mica si asta creste cu mult aderenta cauciucului de iarna. Acum vine intrebarea, este prima mea masina, este primul set de cauciucuri de iarna, si nu stiu ce sa fac.....sa-mi iau mai mici, sa-mi iau ca si cele normale, si mai intervine si intrebarea: Se merita cauciucurile de iarna???tinand cont ca e criza nu preconizez mai mult de 5000 de km, mi se pare mult sa bag 2000 de lei in anvelope.
Multumesc mult, orice raspuns e bun.
dupa cum spune si denumirea topicului, am citit pe alte forumuri, am vb cu alti prieteni care au BMW-uri si care ma sfatuiau sa-mi iau cauciucuri de iarna mai inguste, pe motivul ca greutatea masinii se repartizeaza pe o suprafata de contact mai mica si asta creste cu mult aderenta cauciucului de iarna. Acum vine intrebarea, este prima mea masina, este primul set de cauciucuri de iarna, si nu stiu ce sa fac.....sa-mi iau mai mici, sa-mi iau ca si cele normale, si mai intervine si intrebarea: Se merita cauciucurile de iarna???tinand cont ca e criza nu preconizez mai mult de 5000 de km, mi se pare mult sa bag 2000 de lei in anvelope.
Multumesc mult, orice raspuns e bun.
Explicatia BMW-istilor este cel putin hilara: aderenta unei anvelope este data de suprafata de contact a acesteia cu solul - si asta direct proportional. Suprafata de contact (in cm?) este aceeasi indiferent de latimea anvelopei. La o presiune in pneuri de 2 bar forta de apasare este de 2 kgf/cm?, rezulta ca la o latime mai mica a anvelopei vei avea o lungime mai mare a amprentei la sol. Intr-adevar, o anvelopa mai ingusta confera o stabilitate mai buna la tendinte de derapaj ale masinii tocmai datorita faptului ca ea se "turteste" mai mult decat o anvelopa mai lata. Daca vei opta pentru gume mai inguste nu uita sa iei neparat un talon mai mare (talonul fiind procent din latimea benzii de rulare).
Cat priveste cea de-a doua intrebare, evident ca merita sa-ti iei cauciucuri de iarna (daca-ti este draga viata).
Cat priveste cea de-a doua intrebare, evident ca merita sa-ti iei cauciucuri de iarna (daca-ti este draga viata).
@conchistadorul,merita cu siguranta sa-ti iei cauciucuri de iarna.Nu ma bag sa-ti dau sfaturi legat de 195 VS 205,dar vezi ca sunt f multe topicuri legate de dimensiuni,marci de cauciucuri de iarna,jante,etc,trebuie doar sa te uiti un pic atent.
Oricum 2000 ron ce spui tu acolo e imens,recomand inca o data sa cauti cu atentie pe forum,o sa gasesti ce si-au luat alti colegi recent,daca nu ma inseala memoria chiar de la 260-270 ron/bucata.
Spor la treaba !
LE : arunca un ochi si pe aici : http://mitsu.ro/forum/index.php?showforum=38,gasesti majoritatea informatiilor de care ai nevoie.
Oricum 2000 ron ce spui tu acolo e imens,recomand inca o data sa cauti cu atentie pe forum,o sa gasesti ce si-au luat alti colegi recent,daca nu ma inseala memoria chiar de la 260-270 ron/bucata.
Spor la treaba !
LE : arunca un ochi si pe aici : http://mitsu.ro/forum/index.php?showforum=38,gasesti majoritatea informatiilor de care ai nevoie.
Pt. magila:
Forta de frecare nu depinde de suprafata de frecare ci de tipul acesteia. In clasa a vi-a se invata la fizica: Ff=miu*N, unde Ff este forta de frecare, miu este coeficientul de frecare, dependent de suprafetele de contact, iar N este forta de reactiune normala la suprafata (pe plan orizontal este chiar G-greutatea).
Asta ca sa nu inducem copii in eroare...
Si restul explicatiei este nefericit formulata...IMHO
Forta de frecare nu depinde de suprafata de frecare ci de tipul acesteia. In clasa a vi-a se invata la fizica: Ff=miu*N, unde Ff este forta de frecare, miu este coeficientul de frecare, dependent de suprafetele de contact, iar N este forta de reactiune normala la suprafata (pe plan orizontal este chiar G-greutatea).
Asta ca sa nu inducem copii in eroare...
Si restul explicatiei este nefericit formulata...IMHO
i2c totusi noi vorbim de aceeasi suprafata cel putin din partea cauciucului. Doar nu o sa compari o anvelopa subtire de iarna cu una lata de vara. Deci aceeasi anvelopa, aceeasi suprafata, dar mai ingusta sau mai lata. Daca gandesc logic, in cazul unei franari, suprafata mai lata are aderenta mai mare.
QUOTE (i2c @ Nov 16 2009, 05:17 PM) Pt. magila:
Forta de frecare nu depinde de suprafata de frecare ci de tipul acesteia. In clasa a vi-a se invata la fizica: Ff=miu*N, unde Ff este forta de frecare, miu este coeficientul de frecare, dependent de suprafetele de contact, iar N este forta de reactiune normala la suprafata (pe plan orizontal este chiar G-greutatea).
Asta ca sa nu inducem copii in eroare...
Si restul explicatiei este nefericit formulata...IMHO
De acord cu tine, numai ca dupa ce vei trece de clasa a vi-a vei vedea ca exista si forta de frecare la rostogolire. Formula este urmatoarea: Fr=cr*Fn. cr este coeficientul de frecare prin rostogolire (la autoturisme cr=0,011 - 0,015) si este egal cu d/R unde d este distanta dintre perpendiculara coborata din axul rotii si punctul de contact cel mai indepartat in directia de rulare, R este raza rotii - deci cu cat d este mai mic sau R mai mare, forta de frecare prin alunecare este mai mica. Practic obtii acelasi efect umbland cu rotile dezumflate. Restul explicatiei mi-o asum oricum, mie mi se pare OK.
Faza cu clasa a vi-a a fost o gluma, nu m-a deranjat faptul ca m-ai contrazis. E bine ca mai stie cineva si fizica.
Forta de frecare nu depinde de suprafata de frecare ci de tipul acesteia. In clasa a vi-a se invata la fizica: Ff=miu*N, unde Ff este forta de frecare, miu este coeficientul de frecare, dependent de suprafetele de contact, iar N este forta de reactiune normala la suprafata (pe plan orizontal este chiar G-greutatea).
Asta ca sa nu inducem copii in eroare...
Si restul explicatiei este nefericit formulata...IMHO
De acord cu tine, numai ca dupa ce vei trece de clasa a vi-a vei vedea ca exista si forta de frecare la rostogolire. Formula este urmatoarea: Fr=cr*Fn. cr este coeficientul de frecare prin rostogolire (la autoturisme cr=0,011 - 0,015) si este egal cu d/R unde d este distanta dintre perpendiculara coborata din axul rotii si punctul de contact cel mai indepartat in directia de rulare, R este raza rotii - deci cu cat d este mai mic sau R mai mare, forta de frecare prin alunecare este mai mica. Practic obtii acelasi efect umbland cu rotile dezumflate. Restul explicatiei mi-o asum oricum, mie mi se pare OK.
Faza cu clasa a vi-a a fost o gluma, nu m-a deranjat faptul ca m-ai contrazis. E bine ca mai stie cineva si fizica.
- conchistadorul
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mar Mai 05, 2009 11:00 am
deci pana acum am avut o explicatie destul de buna....de la magila....are cineva altceva de spus?
QUOTE (radurin @ Nov 16 2009, 03:36 PM) Oricum 2000 ron ce spui tu acolo e imens,recomand inca o data sa cauti cu atentie pe forum,o sa gasesti ce si-au luat alti colegi recent,daca nu ma inseala memoria chiar de la 260-270 ron/bucata.
@radurin sunt de parerea ca decat sa imi iau ceva cauciucuri noname mai bine raman cu cele de firma de vara.....
in al doilea rand de idei.....daca e sa iei ceva cauciucuri ok, pretul unuia bate cu usurinta 400 lei=>400x4=1600. la pretul asta mai pui transportul ca nu sunt din bucuresti, ci din cluj, mai pui schimbatul anvelopelor, echilibratul rotilor, o sa vezi ca ajungi la o suma rotunda pe care am zis-o si eu mai sus.
@zambet eu sunt de parere ca nu trebuie marita latimea cauciucului pe perioada iernii, pastrata sau eventual scazuta, ai vazut ca si aici am primit explicatii stiintifice:D. vara pot sa fie mai mari de 215 dar iarna nu!!!
Mai astept pareri. MS oricum!!!
QUOTE (radurin @ Nov 16 2009, 03:36 PM) Oricum 2000 ron ce spui tu acolo e imens,recomand inca o data sa cauti cu atentie pe forum,o sa gasesti ce si-au luat alti colegi recent,daca nu ma inseala memoria chiar de la 260-270 ron/bucata.
@radurin sunt de parerea ca decat sa imi iau ceva cauciucuri noname mai bine raman cu cele de firma de vara.....
in al doilea rand de idei.....daca e sa iei ceva cauciucuri ok, pretul unuia bate cu usurinta 400 lei=>400x4=1600. la pretul asta mai pui transportul ca nu sunt din bucuresti, ci din cluj, mai pui schimbatul anvelopelor, echilibratul rotilor, o sa vezi ca ajungi la o suma rotunda pe care am zis-o si eu mai sus.
@zambet eu sunt de parere ca nu trebuie marita latimea cauciucului pe perioada iernii, pastrata sau eventual scazuta, ai vazut ca si aici am primit explicatii stiintifice:D. vara pot sa fie mai mari de 215 dar iarna nu!!!
Mai astept pareri. MS oricum!!!
N-am zis sa iei nomane.
Ai PM cu o firma serioasa din Cj care se ocupa cu anvelope,eu mi-am luat de la ei in vara yokohama 215/45/R18 cu 780 Ron,aveam nevoie doar de un cauciuc si nu gaseam nicaieri la banii astia.(pe langa faptul ca nu gaseam nicaieri in tara asemenea cauciuc repede,cum aveam eu nevoie).
Nu am sa-ti dau adresa sau nr de telefon dar te descurci tu sa dai de ei si vezi daca-ti convin preturile si nu mai platesti nici transportul,poate discuti cu ei si de echilibrat,montaj.
Bafta !
Ai PM cu o firma serioasa din Cj care se ocupa cu anvelope,eu mi-am luat de la ei in vara yokohama 215/45/R18 cu 780 Ron,aveam nevoie doar de un cauciuc si nu gaseam nicaieri la banii astia.(pe langa faptul ca nu gaseam nicaieri in tara asemenea cauciuc repede,cum aveam eu nevoie).
Nu am sa-ti dau adresa sau nr de telefon dar te descurci tu sa dai de ei si vezi daca-ti convin preturile si nu mai platesti nici transportul,poate discuti cu ei si de echilibrat,montaj.
Bafta !
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori