Jante 18"

Dimensiuni, tipuri, tire ratings, presiune in pneuri...
Avatar utilizator
GeluS
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Aug 25, 2013 1:46 pm

Mesaj de GeluS » Dum Aug 25, 2013 2:09 pm

Salutare ! Vreau sa fac un schimb de jenti de 18 cu cele de 16 pentru un Lancer 2008. Va rog nu ezitati sa ma contactati in cazul in care vreti sa renuntati la jentile voastre de 16 pentru cele de 18 . Merci !

Avatar utilizator
xyz
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Oct 15, 2007 10:02 pm

Mesaj de xyz » Vin Sep 08, 2017 10:11 pm

Salut,
Outlanderul meu a venit cu cauciucuri 225/55R18 pe jante 7Jx18 ET38. As vrea sa imi iau niste cauciucuri cu un ratio mai mare, de exemplu 65 in loc de 55.
M-am uitat pe un calculator, pe wheel-size.com si din configuratiile de acolo, cea recomandata pt dimensiunile jantelor mele este 245/50R18 care de fapt imi micsoreaza inaltimea cauciucului.
Daca as merge pe 225/60 R18, as obtine ceea ce vreau, dar imi va afecta vitezometrul (la 62 km/h imi va indica 60).
Intrebarea mea este: daca as folosi niste cauciucuri mai late, as risca sa se "descalte"?

Avatar utilizator
spinner
EVO II
Mesaje: 56
Membru din: Joi Aug 27, 2015 5:44 pm

Mesaj de spinner » Lun Sep 11, 2017 11:29 am

Riscul de dejantare tine de conditiile de drum si stilul de condus folosit.

Legat de diferente, eu nu consider ca pierzi mare lucru la inaltime:
EXISTING NEW
Diameter 704.7mm 702.2mm
Circumference 2213.9mm 2206mm
link calcul

Per total, daca iti doresti atat de mult gume mai late, atunci iti recomand sa inlocuiesti jantele cu unele cu J mai mare, >8. Daca vrei doar gume mai inalte, atunci nu ai probleme, atat timp cat nu depasesti 225/65R18 (maximum recomandat pentru jante 7J)
link calcul

Avatar utilizator
moro
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Mai 07, 2008 3:15 pm

Mesaj de moro » Mar Sep 12, 2017 10:27 pm

Asa cum spunea si Apple, daca masina a venit din fabrica cu jante pe 16 suspensia este mai moale decat cele cu roti pe 18 din fabrica. Si amortizoarele KYB (echipare tot de fabrica) se gasesc diferentiat in functie de diametrul jantei. Automat masina cu jante pe 16 echipare de fabrica nu va fi asa rigida chiar cu jante pe 18. S-a mai discutat pe forum despre diferentele dintre echiparea cu jante de 18 si cea cu jante pe 16 si, variantele cu 18 din fabrica stau mai bine la capitolul manevrabilitate nu datorita jantelor+anvelopelor, ci datorita suspensiei care este mai rigida si care are 2 componente in plus fata de variantele ce vin din fabrica cu roti pe 16.

Eu, de cand am masina am pe 18 cu anvelope de vara si pe 16 cu anvelope de jarna.
Iarna, gropile se simt putin mai atenuat, iar denivelarile se simt o idee mai putin datorita talonului mai mare, insa aici conteaza foarte mult si cu ce presiune se merge in roti.
Ca si stabilitate...cu rotile pe 18 esti in avantaj doar daca masina este prevazuta cu suspensia mai rigida..in cazul tau (cry4me) nu cred ca vei castiga ceva la stabilitate
Ca si aspect...nici nu mai incape discutie...18 in avantaj
Ca si grad de sensibilitate la gropi...in avantaj cele pe 16, dar cu atentie faci fata si cu 18...depinde mult de dimensiunea talonului anvelopelor pe 18 si de presiunea din roti
Ca si aderenta...conteaza anvelopa si nu dimensiunea (latimea) acesteia...deci 0:0
Legat de faptul ca jantele pe 18 uzeaza componentele suspensiei sau directiei mai repede...trebuie luati in calcul si alti factori (starea drumurilor pe unde se circula, stilul de condus, felul cum este intretinuta masina...daca se schimba componentele uzate la primul semn de uzura sau se lasa pana pica si altceva ca urmare a reactiei in lant) pentru a se intapla treaba aceasta.

Legat de pretul anvelopelor de vara...215/45/r18 intradevar au un pret cam ridicat...mai ales yokohama
Ca sa ies mai ieftin am inlocuit dimensiunile cu 225/40/r18, nankang ns2, de care am fost multumit ca si performante raportat la pret (310 ron bucata)... insa, datorita talonului mic au fost un cosmar...groapa si galma....groapa si janta indoita...am indreptat jantele cat am avut anvelopele de cateva ori + ca am inlocuit 2 anvelope pe care le-am taiat in gropi...ca sa protejez cat de cat anvelopele mergeam cu 2.6 presiune pe fata...ce sa mai....dimensiune aceasta a fost un cosmar.

Solutia mai buna mi s-a parut sa trec pe 225/45/r18 (chiar daca sunt putin mai grele decat dimensiunile standard)...dimensiune pe care o am acum. Ca si marca am ales tot ceva de buget, Tigar la 230 ron bucata, dar care m-au impresionat la modul placut...neasteptat de aderente si pe uscat si pe ud. Toata vara am luat si gropi, dar, pana acum nu am taiat niciuna si nici nu am capatat vreo galma...deci cei cativa mm la grosimea talonului chiar conteaza. Este prima vara cu aceste dimensiuni, dar, pentru mine, reprezinta cea mai buna varianta ca si dimensiune a anvelopelor pe r18.

Totusi, cred ca cea mai buna varianta, per total, ar fi trecerea la jante pe 17 cu dimensiune corespunzatoare a anvelopelor.
Marele avantaj ar fi pretul mai accesibil al anvelopelor din clasa premium.
In plus, masina ar castiga putin si la aspect. Parerea mea este ca discurile de frana sunt cam mici in diametru pentru jantele pe 18 si arata putin cam caraghios...cu jante pe 17 nu ramane asa mult spatiu intre janta si disc si e mai aspectuos.

Avatar utilizator
xyz
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Oct 15, 2007 10:02 pm

Mesaj de xyz » Joi Sep 21, 2017 4:08 am

@spinner si @moro, multumesc pentru explicatii.
Nu latimea ma intereseaza, ci inaltimea. Stilul de condus nu este prea bland, dar drumurile sunt ok, fara gropi. Vin de pe Mazda Tribute unde aveam 235/70R16 si masina statea mult mai bine pe sosea. La Mitsu, cand iau curbe strans, o simt ca-mi scapa spatele, dar probabil ca si din cauza cauciucurilor uzate. La Mazda nu se intampla asta , probabil si din cauza ca era 4x4 permanent si ca era mai grea.
Daca este asa cum zice moro legat de suspensie, atunci asta este, inseamna ca tinuta de drum nu se va imbunatati prea mult dupa ce ii pun gume noi. Sunt curios cand o sa-i pun rotile de iarna care sunt pe 16" cum o sa se comporte.
De bagat bani in alte jante, nu mai vreau, ca este oricum veche masina, dar la cauciucuri nu ma joc, ca tine de siguranta. Doar am schimbat discuri, placute si ceva bari de stabilitate, bucsi.
La pret, cauciucurile sunt ok, de exemplu pt dimensiunea 225/55R18, Yokohama Avid ar fi echivalentul a 150 lei, Vredestein Sportrac sau Micheline Premier cam 200. Am avut Vredestein cateva luni pe Galant si mi-au placut. Ramane sa ma hotarasc daca merg tot pe Vredestein sau Michelin.
Inca o data va multumesc pt ca v-ati rupt din timpul vostru.

Avatar utilizator
moro
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Mai 07, 2008 3:15 pm

Mesaj de moro » Joi Sep 28, 2017 3:06 pm

225/55/r18 nu prea se potriveste fata de standard 215/45/r18. Diferenta este cam mare...de 8,3%.

Avatar utilizator
xyz
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Oct 15, 2007 10:02 pm

Mesaj de xyz » Vin Sep 29, 2017 4:36 pm

Da, si mie mi se pare mare diferenta. O sa vad cum se comporta cu rotile de 16" si ma decid cum fac cu gumele de vara.

Avatar utilizator
moro
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Mai 07, 2008 3:15 pm

Mesaj de moro » Sâm Sep 30, 2017 9:37 pm

Prerea mea ca pe jantele de 18" stock, 225/45/R18 este maxim ce se poate pune. Dupa calcule merge si 235/40/R18, dar personal nu am incercat si nu stiu cum este.

Avatar utilizator
xyz
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Oct 15, 2007 10:02 pm

Mesaj de xyz » Lun Noi 13, 2017 12:41 am

I-am pus rotile de iarna de la defunctul Galant 215/60R16, acum arata ca un Logan
Partea buna este ca tinuta de drum s-a schimbat, deci cauciucurile erau de vina. O sa incerc si cu 235/70R16 j7.6 ET37 ca e prea caraghioasa cu roti mici.
Fişiere ataşate
outlander.jpg
outlander.jpg (4.11 MiB) Vizualizat de 7412 ori

Avatar utilizator
danielcalutul
EVO I
Mesaje: 1
Membru din: Joi Iun 01, 2017 2:05 pm

Mesaj de danielcalutul » Mie Noi 29, 2017 11:45 pm

Am pus PE outlander un r17. 235/55 de iarna . Vin de pe un model R18 225 /50 xl J7.5 de vara. Diferența e f mare din punctul meu .
După 100 de km pe autostrada buc -pitesti mă gândeam deja cum sa sune anunțul pe Olx.

Îmi pare instabilă , prea barca pe valuri lateral, volanul o idee mai moale. Nici nu vreau să mă gândesc cu un r16 cu 70 inaltimea . Însă după 3 ore de condus am descoperit și ceva lucruri bune. Simți gropile mult mai soft , sunt mai silențioase dar la consum poate părea subiectiv dar as zice că e mai mic .

Rămân la ele că e și iarna și mai mici mai bune insa nu mă așteptam la diferențe așa sesizabile.

Scrie răspuns

Înapoi la “Jante si Anvelope”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori