Jante 18"

Dimensiuni, tipuri, tire ratings, presiune in pneuri...
Avatar utilizator
cry4me
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Ian 17, 2011 1:27 pm

Mesaj de cry4me » Sâm Apr 16, 2011 2:38 am

Salut... Am vazut din ce in ce mai multa lume ca renunta la jantele de 18 OEM de la Mitsubishi. Am si eu o intrebare, de ce? Eu momentan mai am jantele de 16 cu cauciucuri de iarna, si cel tarziu sapt viitoare sper sa imi cumpar nistr jante p 18 OEM cu gume de vara. Acum intrebarea mea este daca merita sau sunt prea rigide? Eu nu cred ca se observa diferenta de la o janta la alta ci doar in functie de cauciuc... Vreau doar o parere de 'pro' sau 'contra' daca sa trec sau nu pe jante de 18. Eu sunt din sibiu si aici dupa iarna asta grea, ciudata si ca pixu, gropile au inflorit intr-un ritm alarmant. Ma intereseaza daca se aude foarte tare in habitaclu echiparea cu jante p 18 ( sincer si cred ca este una din cele mai mari probleme la lancer, antifonarea, se aude si vantu si cand sare o piatra in prag etc... ) avantajele jantelor p 18 este cresterea stabilitatii, vitezei, aderenta, aspect bineinteles si altele nu foarte semnificative. Dezavantajele ar fi cresterea consumului de carburant ( oricare ar fi el) zgomot in habitaclu, zgaltzairea creierilor in prostie la gropi, suspensii telescoape etc... Astept niste pareri pro contra bineinteles sa fie argumentate. Ms fain si... Un weekend fain respect.

Avatar utilizator
Malakai
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Apr 18, 2010 9:48 pm

Mesaj de Malakai » Sâm Apr 16, 2011 10:11 am

Sunt mai zgomotoase, confortul este mai mic, sunt mai greu de "intretinut" la drumurile noastre, cauciucurile sunt mai scumpe... Cam astea ar fi motivele. Eu spre ex. am jantele de 16" si sunt mai mult decat multumit ca nu ma dor ficatii... daca ar fi vreodata sa le schimb, as pune 17 maxim. Nu cred ca merita mai mult tara asta.

Avatar utilizator
Flipper
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Mar Mar 10, 2009 10:21 am

Mesaj de Flipper » Sâm Apr 16, 2011 11:14 am

Cu jante de 18 sutn avantaje(stabilitate, aspect) si dezavantaje(risc mai mare de indoire de la gropi, confort scazut, pret riodicat pt jante si cauciucuri).
Eu zic ca nu are rost sa dai banii pe jenti OEM, gasesti jenti pe 18 aftermarket si la mai puti nde jumatate din pretul celor OEM.

Avatar utilizator
laudia1975
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Oct 05, 2008 8:50 am
Contact:

Mesaj de laudia1975 » Sâm Apr 16, 2011 2:37 pm

Eu folosesc jantele de 18 OEM vara! Le-as da numai ca nu le pot da la un pret bun pe praful asta!
Cel mai ieftin cauciuc posibil ma ajunge 900 RON cu transport cu tot. Poate la iarna sa mai gasesc un pret mai bun! (- financiar) Mai pui 100 si-ti cumperi 4 gume pe 16 !
Zgomot in maisina ai de la gume nu de la Jenti ! Nu as pune nici + nici -
Stabilitate in viraje sau pe ploaie tot gumele sunt responsabile! Daca-s mai vechi de 3 ani , pot fi mai riscante decat cauciucuirle de 215X60XR16 !
Aspect ! Cred ca avem garantat un + !!!
Expunere la gropi... Nu sunt cel mai precaut sofer si am dat cu ele rau de tot in unele locuri (mai ales zona Copsa Mica-Blaj) . Au rezistat ! Alt + !
Confort ? Mi s-a atras din start atentia ce e "Limuzina sport !" Nu prea pot vota aici ! Nici + nici - !
Deocamdata scorul e 2+ la 1- ! Le mai port o vara!

Avatar utilizator
marius_EVO
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Apr 27, 2009 4:50 pm

Mesaj de marius_EVO » Sâm Apr 16, 2011 3:54 pm

eu am trecut de la 16 la 18...si sunt incantat....masina a castigat in primul rand un mare plus la aspect...roti mai mari si mai late...cat despre pret..asta e...sufera baba la batranete...iar despre drumurile noastre....merg un pic mai atent...foarte atent la denivelari si la gropi...iar la trecerile peste linia de tramvai merg mult mai incet...asta ar fi diferenta

parerea mea e ca merita

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Dum Apr 17, 2011 12:33 pm

Daca masina nu e instabila cu jantele pe 16, nu cred ca e nevoie sa le schimbi. Eventual, cand ai chef de nebuneli, mai bagi putin aer in ele, ca si cum ai avea-o incarcata la maxim. Crede-ma, presiunea conteaza foarte mult la manevrabilitate/stabilitate.

Cred ca cel mai bine ar fi sa mergi cu o masina care are jante pe 18 si sa vezi care sunt diferentele. Pt ca nu stiu cat de obiective vor fi parerile. Fiecare va lauda ce are, pt ca le are doarece a considerat la momentul cumpararii ca acea configuratie e mai buna.

Eu am trecut recent pe spate de la 175/65R14 la 215/45R15 si cand dau in gropi este o diferenta enorma, mult mai mare decat am anticipat. Trebuie sa merg mult mai incet pe drumurile mai

Avatar utilizator
lucil
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Noi 28, 2009 8:03 pm

Mesaj de lucil » Dum Apr 17, 2011 6:35 pm

sal.am jenti de 16-tabla.am mers cu ele aproape non-stop(31.000km- 1 an si 4 luni). timp de 2 saptamani am pus jantele de 19 de la mitsu echipate cu yokohama-design perfect,priviri,admiratie....mie mi se ridicasera cele 2 pietre din rinichi!sper sa nu fiu off,dar design vs confort...merg pe confort

Avatar utilizator
Apple
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 13, 2008 4:57 pm
Contact:

Mesaj de Apple » Mar Apr 19, 2011 9:10 am

vorbiti de zgaltait, etc. dar nu luati in calcul faptul ca aveti alta suspensie cei cu versiunile de echipare care vin cu jante pe 16. Suspensia de la inform si invite este comfort, nu este sport. Deci asta cu zgaltuitul, mai rigida masina etc. este doar placebo. Asa am zis si eu cand am pus jantele de iarna pe masina (de 16") ca poate balonul mai mare al cauciucului va mai atenua. De unde, mi-au clantanit dintii la fel in gropi sau denivelari.

Avatar utilizator
cry4me
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Ian 17, 2011 1:27 pm

Mesaj de cry4me » Joi Apr 21, 2011 1:50 am

Va multumesc de raspunsuri... in principal sunt si + si -... toata treaba este ca de la jante de 18" nu afecteaza doar ficatii proprii ci si cei ai masinii... incep greierasii sa rasara, bucsi chestii, deci utilizabilele se duc mult mai repede decat anticipat, nu vorbim daca se **** un brat pe spate sau vreun arc sau etc Eu am avut pe golf 3 195/50 R15 si vreau sa spun ca simteam orice gropita, nici nu imi imaginez cum le simteam cu o janta pe 16-17 In principiu stiam de la bun inceput care sunt avantajele si dezavantajele, vroiam practic sa vad cam ce pareri sunt si practic parerile sunt impartite... fiecare este atras de avantajul categoriei de jante alese... acum normal ca, cauciucul face tot dar nu pot pune pe o janta de 18 (cel putin nu la lancer, ca la hummer pajero pathfinder merge lejer) cauciucuri mai mari de 45 cred ca la 60 deja apar probleme, atinge deja (cred, doar cred) deci in concluzie cu cauciucul asta trebuie sa conducem si astfel jantele pe 18 sunt mult mai dure. Cum a spus si colegul, ca depinde de echipare... cu o echipare confort pui jante sport, gropile sunt atenuate putin mai bine etc. din cauza arcurilor suspensiei (care este mai putin rigida) pe cand pe o suspensie sport cu jante 18 gropile se simt, nu doar la ficati, ci la intreg sistem imunitar ) Oricum din punct de vedere al masinii cred ca mai mult merg jantele pe 18 pentru ca e totusi un sedan da mult mai bine si la aspect, si la condus mai agresiv etc... acum la gropi si cu cele de 16 si cu cele de 18 le simti la fel... am condus mai multe variante de passat (nu dau ex si alte masini) dar parca nu se simteau gropile nici pe 16 nici pe 18cum se simte la mitsa... acum na fiecare lucru are + si -... din punctul meu de vedere jantele de 18 au mai multe - decat + si eu deocamdata sunt nehotarat. Merg maine sa vad niste jante pe 18 de mitsa (OEM) (nu stiu cu ce cauciucuri sunt echipate) si o sa ma gandesc pe urma. Oricum am gasit cauciucuri de vara pirelli, continental(215sau225/45/18, la un pret 600RON perechea (adica 2) si eu spun ca e un pret destul de acceptabil. Cauciucurile prezentau un 20% uzura... si la banii aia eu zic ca e super. Nu merita sa cumperi cauciucuri noi decat daca sunt in maxim 1000RON setul de 4... si sa fie si ceva de calitate, nu toate prostiile...

Avatar utilizator
wall
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 01, 2010 1:06 pm

Mesaj de wall » Mar Apr 26, 2011 11:57 pm

Eu am 16 pentru iarna si 18 pentru vara. Le-as schimba pe cele de 18 cu unele de 17 in primul rand ca sa fie mai usoare. Altfel eu caut de fapt sa schimb anvelopele de 215 cu unele de 235. Sincer pe unde merg eu drumul e destul de bun si oricum evit gropile indiferent ce jante am. Nu as putea spune ca zguduie in mod diferit anvelopele de iarna/vara. Poate in ziua in care le schimb sa simt diferente...apoi se estompeaza.

Scrie răspuns

Înapoi la “Jante si Anvelope”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori