Pagina 1 din 3

Scris: Sâm Sep 17, 2011 11:13 pm
de Malakai
Salut,

Dimensiunea mea standard e 205/60/16. Am un prieten cu niste anvelope de iarna nerulate, 205/55/16. Exista posibilitatea sa ma lipesc la un pret mult mai ok deci mi-ar conveni. In talon n-am nicio dimensiune trecuta deci n-ar fi probleme cu Politia. Sunt constient de faptul ca masina ar mai cobori cu aprox. 1 cm, zic eu. Alte probleme ar putea aparea? Ce alte repercusiuni sunt la schikbarea asta? Ce ma sfatuiti sa fac? Sa le iau pe astea?

Later:
Am citit aici: http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=100607 , am facut si o simulare cu calculatorul gasit pe aceeasi pagina, diferenta e de -3% parca, diferenta admisa de lege parca.

Scris: Dum Sep 18, 2011 9:57 pm
de Flipper
O sa ai eraore la vitezometru, garda la sol o idee mai mica, risc mai mare sa indoi janta. Eu unul nu as pune anvelope de alta dimensiune chiar si daca le primesc moca.

Scris: Dum Sep 18, 2011 10:01 pm
de marius_EVO
pune-le...daca nu gasesti talon de 60...nu ar fi o problema 55...mergi mai incet si aia e

daca sunt si noi..e si mai bine

Scris: Lun Sep 19, 2011 2:09 pm
de LucianF
si eu am aceeasi dilema , am gasit la un pret f bun pe dimensiunile 205 cu 55 de iarna , pe vara am dimensiunile din talon, daca sunt la fel de safe as merge si eu pe 55. Daca ies din tara aveti idee daca e o problema?

Scris: Lun Sep 19, 2011 4:28 pm
de andrei
Diferenta nu e mare, iar daca nu iesi prea mult din oras pe timp de iarna nu vad de ce ai avea probleme.

Scris: Lun Sep 19, 2011 5:14 pm
de Malakai
Eroarea la vitezometru e insesizabila.
Anvelopele sunt nerulate, DOT 3910 sau ceva pe-aproape. Le-am vazut, le tinea acoperite intr-o basca, zona fara umiditate deci au fost ingrijite daca pot spune asa.
De indoit janta nu o indoi, sunt eu sigur pe mine.
Sunt in dubii.

Scris: Lun Sep 19, 2011 6:57 pm
de nini
am citit pe undeva ca ar putea da eroare la esp.
chiar daca dimensiunile nu sunt trecute in talon, sunt trecute in cartea de identiatate, iar daca faci itp cand ai aceste cauciucuri, daca omul de la itp este corect o sa pici itp-ul.
s-a mai discutat pe aici pe cateva pagini despre schimbarea dimensiunilor cauciucurilor, fiecare face cum considera, eu unul nu as schimba dimensiunea

Scris: Lun Sep 19, 2011 7:02 pm
de al_eugen
@Malakai

QUOTE Later:
Am citit aici: http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=100607 , am facut si o simulare cu calculatorul gasit pe aceeasi pagina, diferenta e de -3% parca, diferenta admisa de lege parca.

Poti, te rog, sa imi dai o referinta in lege la abaterea asta de 3%?

Caut si eu subiectul acesta si pana acum nu am gasit aproape nimic. Doar un standard european vorbea de o abatere de +/- 6mm la diametru rotii admisa; ceea ce e ciudat fiind o valoare fixa si nu un procent. Cu cat roata e mai mare, cu atat ar trebui sa fie mai precis fabricata

Scris: Lun Sep 19, 2011 8:40 pm
de Стрелок
Eu zic sa le pui fara probleme. O sa traga mai bine masina. Am avut jante pe 307 (greutatea in carte de 1350kg la gol) cu anvelope dimensiunea aia. Nu indoi nicio janta, stai linisit. 3% e chiar ok; de multe ori, la alea nemtesti (deh, astia parca isi dau mai mult silinta), sunt trecute intalon foarte multe dimensiuni (eu la ibiza cred ca am vre-o 8 lejer) la care diferenta intre ele poate ajunge la peste 2% (discut de dimensiunile omologate, din cartea de identitate a masinii). in afara de o minora eroare la vitezometru nu te doare.

Scris: Lun Sep 19, 2011 9:20 pm
de Malakai
@ nini, ma gandesc ca nu e chiar atat de mare diferenta, de-asta sunt in dubii. In mod normal si eu respect dimensiunile din carte. Ca idee, ITP'ul trebuie sa il fac in vara in 2012... daca ar fi fost diferenta de la 60 la 40 nici nu m-as fi incumetat sa intreb. Asa, inca ma mai gandesc ce sa fac...

@ al_eugen, stiu ca citisem undeva, acum ceva timp, daca mai dau peste acel articol, arat aici.

@ Стрелок, raspunsul tau nu face decat ca hotararea mea sa fie mai greu de luat. multumesc ca ti-ai exprimat parerea. Oricum, putin ma intereseaza ca masina trage mai bine, iti zic sincer. Pentru mine e important ca masina sa nu dea rateu la sistemele de siguranta. Cam atat.

Vad ca parerile voastre sunt impartite, cam juma-juma, acu' chiar ca nu stiu ce sa fac.
Nu as sta pe ganduri sau sa ma tocmesc macar o secunda daca as fi avut momentan 1500-2000 ron disponibili pentru anvelope de iarna. Ne-a lovit criza, ce sa-i faci. Dar o scoatem pana la urma la capat.