Planeitate discuri de frina - cine este si ce vrea ea

Directie, amortizoare, arcuri, bare anti-ruliu, discuri si placute de frana, etc.
Avatar utilizator
damutz
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iul 06, 2007 4:22 pm

Mesaj de damutz » Sâm Iul 12, 2008 3:48 pm

Sfinxul ai dreptate cand spui de Dacie. Pot generaliza aici pentru toate masinile mai vechi. Era o vreme cand masinile se faceau din pasiune si sa nu se observe trecerea timpului. Datorita cresterii nivelului de trai la nivel mondial si a falsei crize ecologice (vezi An Inconvenient Truth) masinile se fac acum cat mai ecologic. Si nu ma refer aici numai la Mitsubishi ci la toti producatorii. Cauciucuri mai proaste tocmai pentru ca acum ai sisteme electronice, frane din materiale dubioase pe criteriul ca sunt ecologice, jumatate de caroserie din plastic ca sa ajute la impact(cica) si la reducerea costurilor producatorului. Clientul a fost prostit, este prostit si va fi prostit multi ani de acum incolo sa cumpere astfel de masini. Problema apare insa la tratamentul de dupa achizitie. Orice producator stie defectele masinii sale si isi acopera riscurile umfland artifical pretul masinii. Diferenta apare atunci cand desteptul de roman nu stie cum sa te mai fure. Fapt ce duce la nemultumirile aparute si in acest topic. Unii forumisti au intr-adevar argumente solide in ceea ce afirma, cum ar fi incalzirea unor zone de pe disc dar generalizeaza problema pana la nivelul masinilor conduse zilnic. Nu stiu cati dintre cei care folosesc masina la mers normal franeaza violent intr-un an cat franeaza un pilot intr-o cursa de masini.

Avatar utilizator
Marty
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 06, 2007 9:04 pm

Mesaj de Marty » Mie Iul 16, 2008 1:15 am

Latest news!

Mi-a soptit mie o pasarica-n seara asta ca cica-n problema de fata, singura deficienta tehnica a discurilor de frina este ca...se afla acolo unde se afla. Cica discurile n-ar avea nicio problema si c-ar fi bine merci (ceea ce va dorim si voua), dar ca problema vine de la placute, mai exact, de la compozitia placutelor. Atunci cind se incalzesc, placutele respective degaja un compus chimic (pasarica a zis "acid") care corodeaza discul pe portiunea de contact mai prelungit. Pasarica respectiva ne-a urat tuturor succes la planat si schimbat discuri dar ca problema va reaparea de cite ori va fi nevoie DACA NU SCHIMBAM PLACUTELE RESPECTIVE CU ALTA MARCA (eventual after market).
Spuneti-mi si mie, va rog, exista vreun posesor de Lancer IX, cu motor de 2 l, care s-a plins de aceasta problema?

Avatar utilizator
Cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 02, 2007 10:34 am

Mesaj de Cristi » Mie Iul 16, 2008 10:57 am

Nici la colturile 2006 nu au existat probleme.

Avatar utilizator
Sfinxul
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Aug 20, 2007 9:14 pm

Mesaj de Sfinxul » Mie Iul 16, 2008 11:17 am

QUOTE (Marty)Latest news!

Cica discurile n-ar avea nicio problema si c-ar fi bine merci (ceea ce va dorim si voua), dar ca problema vine de la placute, mai exact, de la compozitia placutelor. Atunci cind se incalzesc, placutele respective degaja un compus chimic (pasarica a zis "acid") care corodeaza discul pe portiunea de contact mai prelungit. Pasarica respectiva ne-a urat tuturor succes la planat si schimbat discuri dar ca problema va reaparea de cite ori va fi nevoie DACA NU SCHIMBAM PLACUTELE RESPECTIVE CU ALTA MARCA (eventual after market).
Asta e culmea! Stiu de problema dar nu iau nici o masura.

Avatar utilizator
body
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Mai 21, 2007 9:28 am

Mesaj de body » Sâm Aug 15, 2009 7:10 pm

Din cate stiu eu asezarea placutelor pe discuri se numeste pasuire .
Nu se recomanda sa franezi violent ceva km dupa ce se schimba placutele pt ca s-ar putea sa ai surpriza sa nu ai frane prea bune .

Avatar utilizator
metal_militia
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Iul 05, 2009 9:59 pm

Mesaj de metal_militia » Sâm Aug 15, 2009 7:57 pm

QUOTE (Marty @ Jul 16 2008, 01:15 AM) Spuneti-mi si mie, va rog, exista vreun posesor de Lancer IX, cu motor de 2 l, care s-a plins de aceasta problema?
La mine trepideaza usoooor de tot, foarte vag volanul pe franari tari la peste 100km/h. Acum nu stiu cum face la ceilalti, dar pe mine nu ma deranjeaza deloc si cred ca este normal sa faca asa.

Avatar utilizator
body
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Mai 21, 2007 9:28 am

Mesaj de body » Sâm Aug 15, 2009 9:28 pm

Nu este normal sa faca asa . Asta se intampla fie datorita arhicunoscutei pb legate de discuri , sau datorita unui dezechilibru al rotilor . La dacia care am avut-o s-a mai intamplat o faza tare . Etrierul nu actiona uniform placutele de frana inca de cand am luat masina . Au schimbat idiotii de la service discul de frana de vre-o 3 ori in ( parca 10000 km ) , pana cand am facut scandal adica nu era posibil sa fie chiar toate discurile proaste . Intr-un final un mecanic mai destept si-a dat seama de pb . A schimbat etrierul si de atunci nu am mai schimbat nici un disc . Masina are acum 97.000 km .

Avatar utilizator
metal_militia
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Iul 05, 2009 9:59 pm

Mesaj de metal_militia » Dum Aug 16, 2009 12:09 am

mie imi face foarte usor...daca nu citeam topicul despre discuri la L calsic nici nu o sesizam
discurile de 1.6 difera de cele de 2.0?

Avatar utilizator
bobu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Dec 15, 2008 6:33 pm

Mesaj de bobu » Lun Aug 24, 2009 10:58 pm

Salutare!
Datorita evenimentului din Bulgaria in care am simtit dupa o frana prelungita vibratii puternice in volan, am inceput sa caut ceva info pe gugle (brake judder, warped brake rotors).
Concluzia la care am ajuns in cazul meu este ca placutele din fabrica nu suporta temperaturi prea mari si se dau pe brazda (atasament - punctul 3)

Lecturi obligatorii pentru pasionatii de masini care vor sa afle lucruri noi despre sistemul de franare:
1. atasament
2. http://www.stoptech.com/tech_info/wp_wa ... disk.shtml
3. http://www.stoptech.com/tech_info/wp_bedintheory.shtml
4. http://www.zeckhausen.com/avoiding_brake_judder.htm
5. http://www.zeckhausen.com/bedding_in_brakes.htm
6. http://www.titantalk.com/forums/titan-f ... udder.html
7. http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=88213
Fişiere ataşate

[Extensia pdf a fost dezactivată şi nu mai poate fi afişată.]


Avatar utilizator
pitonul
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Aug 24, 2009 5:10 pm

Mesaj de pitonul » Mar Aug 25, 2009 12:00 am

Hai ca e tare acest topic.
Sincer nu cred ca am auzit atatea lucruri care chiar nu au nicio treaba cu ovalizarea discului sau frane slabe sau mai stiu eu ce.
In primul rand nu placuta ovalizaza discul asta e clar si chiar si o placuta care a ajuns la fier nu face decat sa il toceasca dar nu sa il ovalizeze.
Placutele vor fi mereu mai reci decat discul indiferent de cum franezi in ce anotimp franezi pe ce asfalt etc.
Chiar e tare chestia cu daca stai cu piciorul pe frana dupa o frana mai puternica il ovalizezi .
Placutele ca sa nu se incinga foarte tare si sa ia foc din cauza frecarii f puternice au in componenta lor AZBEST care nu ia foc este un izolant termic de aceea placuta va fi mai rece decat discul de frana. Daca incerci sa pui mana pe disc te prajesti bine daca faci acelasi lucru cu placuta e posibil sa scapi cu o arsura mai mica
De aceea s-a inventat discul ventilat pt ca la masinile puternice se folosesc si frane pe masunra unde placutele sunt mai mari pt o frecare mai mare in timpul franarii cu toate ca discul nu e considerabil mai mare.
Am vazut dacie care s-a blocat etrierul a mers cu roata infranata pana s-a inrosit discul efectiv si poate ca scapa dar dobitocul a aruncat apa pe discul inrosit si nu mai e nevoie sa va zic ce s-a intamplat
De ce sa nu franam in primii 200 km mai puternic
Cum a zis cineva in acest topic mai devreme pt ca placutele sunt noi si discul nu este nou chiar daca dai 90 de euro +TVA pe placute asa cum mi-au cerut cei de la mitsubishi nu sunt perfecte si trebuie sa se formeze pe discul vechi care daca are mai mult de 30 000km mai mult ca sigur a inceput sa faca si mici santuri de aceea si calitatea franarii in primii 200km nu este la fel de buna cum va fi dupa acest prag, dar nu inseamna ca ovalizam discul daca franam puternic cand am luat masina e o tampenie asta .
Este exact acelasi lucru cand iti pui un cauciuc nou ti se recomanda sa mergi mai incet in primii 200 km pt a isi face o uzura exact pe suprafata care ia contact cu asfaltul dupa care te duci si iti echilibreaza rotile, bine mai poti avea ghinionul sa mai nimeresti si unul prost iar cand ajungi cu masina sa echilibrezi rotile sa vezi defectiunea sau nu
Concluzia este urmatoarea un disc este ovalizat atunci cand aceste sufera un soc termic trecere de la cald la rece brusc sau atunci cand este lovit dar nu pt ca franam puternic. Discul de frana este considerat si el consumabil si in functie de cum folosesti si unde folosesti masina oras sau exterior trebuie la un moment dat schimbat nu pt ca se ovalizaza ci pt ca se toceste se pot schimba discuri pt ca s-au tocit. La prima mea masina acum mult timp care normal era o dacie am schimbat discul pt ca se tocise asa de tare incat se fisurase in cateva locuri (cred ca s-a produs datorita unei franari mai puternice si presiunea exercitata asupra lui dat faptului ca era destul de subtire afacut sa amara o fisura foarte mica in el)
Poti sa franezi mai violent in mod repetat sa treci cu viteza printr-o balta iar daca apa ajunge intr-o cantitate mai mare pe acel disc f incins datorita franarii prelungite sau f des intr-un interval de timp scurt sa il ovalizeze si atunci cand vei frana vei simti o trepidatie in pedala si nu cred ca exista o alta alternativa decat schimbatul.
Cand vine vorba de frane nu ma joc si nu las pe oricine sa bage mana si sa invete din greseli cum se zice pe masina mea eu conducand-o apoi.

Scrie răspuns

Înapoi la “Directie, Suspensii si Frane”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator