Scartait la franare....

Directie, amortizoare, arcuri, bare anti-ruliu, discuri si placute de frana, etc.
Avatar utilizator
AndreiS
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 29, 2007 6:04 pm
Contact:

Mesaj de AndreiS » Mar Sep 25, 2007 7:52 pm

Salutare tuturor!
Am de cateva saptamani o "problema" cu franele, mai bine zis cu zgomotul la franare...tineti minte scartaitul facut de dacie?...Exista si la lancer..., si la colt....
Scartaitul este destul de puternic la franare usoara, la cele mai puternice nu se mai aude. Sa schimb placutele? Abia daca am 7000 cu ele. Cele vechi au prezentat acelasi zgomot abia pe la 50000, am fost la service si le-au facut un tratament "special" de app 1,5 mil. Nu au mai scartait 2 zile, dupa care au luat-o de la capat. Le-am schimbat pe la 65000 tocmai datorita zgomotului facut si am constatat cu stupoare ca erau doar 50% consumate.Actualele sunt groaznice: zgomot ca de dacie si innegresc jantele in 10 min de trafic.
Stiti cumva care este explicatie si mai ales cum se poate remedia situatia?
Stiti de ce exemplarele "tip Becali", atotstiutoare de la Mcar, nu gasesc explicatie simptomelor prezentate si mai ales de ce nu spun cumparatorilor ca nu vor mai "pupa" piese de schimb ca lumea si nici tratament pe masura brandului decat poate in Japonia?
Pacat de masinile Mitsub....sunt foarte bune, fiabile si de incredere!...Singurul pacat este ca sunt intretinute in Romania!
Merci de atentie.

Avatar utilizator
Andrei Suzuki
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 03, 2007 11:59 pm

Mesaj de Andrei Suzuki » Mar Sep 25, 2007 8:25 pm

Aceeasi problema si la mine. La fel se innegresesc jantele imediat.Am dus-o la service, i-au dat cu nu stiu ce solutie,a tinut acea solutie vreo 3 zile si gata.Iar au inceput. Ciudat e ca la Colturile pe benzina,cele de 1.5 nu se intampla asta.Sau ma rog,la astea 2 pe care le stiu eu. Ciudat....

Avatar utilizator
Ady
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Apr 25, 2007 9:31 pm

Mesaj de Ady » Mar Sep 25, 2007 8:47 pm

QUOTE (Andrei Suzuki)Aceeasi problema si la mine. La fel se innegresesc jantele imediat.Am dus-o la service, i-au dat cu nu stiu ce solutie,a tinut acea solutie vreo 3 zile si gata.Iar au inceput. Ciudat e ca la Colturile pe benzina,cele de 1.5 nu se intampla asta.Sau ma rog,la astea 2 pe care le stiu eu. Ciudat....


Stiu ca exista un spray special de curatare a discurilor de frana ,probabil ca cu asa ceva a rezolvat problema pt. cateva zile. E posibil sa aveti placute de frana ecologice despre care multi afirma ca nu sunt bune (motivul nu il stiu).

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Mar Sep 25, 2007 9:00 pm

........

Avatar utilizator
AndreiS
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 29, 2007 6:04 pm
Contact:

Mesaj de AndreiS » Mie Sep 26, 2007 8:01 pm

Salut din nou...
Am auzit de mai multe ori in aceeasi zi aceeasi explicatie...placute ecologice...
Oare cele puse din fabrica nu erau ecolog?
Stiu ca erau mult mai dure si in 65000 km au mancat ceva din disc pe care, ulterior l-am si rectificat. By the way...chiar au voie sa rectifice discul inainte de a-l inlocuii?Nu cumva i se reduce rezistenta la stres mecanic prin polizare la strung?
Anyway...am cautat placute de frana la Alpadrino si am gasit, made in Japan, 9,2 mil ambele seturi.Am preferat sa le cumpar de la mcar, 3,5 mil, made in france, de tot c.......
Sincer, imi pare rau ca nu le-am luat pe cele de 9 mil...
Merci de ajutor.

Avatar utilizator
Ady
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Apr 25, 2007 9:31 pm

Mesaj de Ady » Mie Sep 26, 2007 8:24 pm

QUOTE (AndreiS)Salut din nou...
Am auzit de mai multe ori in aceeasi zi aceeasi explicatie...placute ecologice...
Oare cele puse din fabrica nu erau ecolog?
Stiu ca erau mult mai dure si in 65000 km au mancat ceva din disc pe care, ulterior l-am si rectificat. By the way...chiar au voie sa rectifice discul inainte de a-l inlocuii?Nu cumva i se reduce rezistenta la stres mecanic prin polizare la strung?
Anyway...am cautat placute de frana la Alpadrino si am gasit, made in Japan, 9,2 mil ambele seturi.Am preferat sa le cumpar de la mcar, 3,5 mil, made in france, de tot c.......
Sincer, imi pare rau ca nu le-am luat pe cele de 9 mil...
Merci de ajutor.

Ai grija cu Alpadrino ...( mai multe nu vreau sa spun)... multa lume se plange de calitatea pieselor lor ... De rectificat nu am mai auzit in zilele noastre , daca nu este treaba facuta bine iti salta pedala de frana la fiecare franare mai puternica. Eu unul nu as fi acceptat asa ceva si as fi facut un scandal monstru ,la urma urmei viata ta depinde de sistemul de franare. Nici in service la Daewoo (care e firma romaneasca) nu se rectifica discurile, pana si acolo se pun noi ...

Avatar utilizator
DeBogdan
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 22, 2007 11:59 pm

Mesaj de DeBogdan » Sâm Oct 13, 2007 12:42 am

Problema scartailului e data intr-adevar de compozitia materialului antifrictiune, si am vazut un raspuns pertinent pe tema asta dat de COObra.

Eu cred ca daca constructorul prevede aceasta operatiune de mentenanta este absolut OK. Practic prin rectificare se indeparteaza numai "varfurile" si "cocoasele" aparute pe discuri, pentru a se ajunge la acelasi nivel cu zonele de uzura mai avansate de pe disc. Deci, refacand planeitatea discului, restabilesti performantele sistemului de franare, nicidecum nu le diminuezi, asta in conditiile in care schimbi si placutele cand faci aceasta operatie.

Avatar utilizator
Ady
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Apr 25, 2007 9:31 pm

Mesaj de Ady » Sâm Oct 13, 2007 1:37 pm

QUOTE (COObra)am vandut o perioada piese de schimb si am aflat si eu cate ceva.
1 - scartaitul este dat de vibratia placutei in etrier
2 - textar are un produs (un fel de folie autoadeziva) care se lipeste pe spatele placutei si elimina zgomotul acesta.
3 - exista placute dure, discuri dure, placute moi, discuri moi.
combinatia placuta dura - disc moale duce la deformarea prematura a discului. combinatia placuta moale - disc dur duce la consumarea placutelor foarte rapida. din pacate pentru franare cele mai bune placute se pare ca sunt cele moi....care automat genereaza acel praf pe jante.
daca mai aveti intrebari si stiu sa va raspund....nu ezitati.
si totodata daca are cineva corectari la ce am spus eu .....nu de alta dar nu le stiu pe toate....da-s destept foc

Folie autoadeziva exista si de la firma 3M special pt. asa ceva. Probleme de genul asta apar datorita montajului (se omite aplicarea unei vaselinei speciale pe spatele placutei). Vaselina este special conceputa pentru temperaturi inalte, un prieten mi-a zis ca a vrut sa ii dea foc cu bricheta si ca nu arde. E in jur de 15 lei un tub cat o pasta de dinti.
Tine-ne la curent cu ce ai rezolvat intre timp !

Avatar utilizator
megh
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 06, 2007 12:02 pm

Mesaj de megh » Mar Noi 06, 2007 12:18 pm

QUOTE (Ady)Folie autoadeziva exista si de la firma 3M special pt. asa ceva. Probleme de genul asta apar datorita montajului (se omite aplicarea unei vaselinei speciale pe spatele placutei). Vaselina este special conceputa pentru temperaturi inalte, un prieten mi-a zis ca a vrut sa ii dea foc cu bricheta si ca nu arde. E in jur de 15 lei un tub cat o pasta de dinti.

problema cu scartaitul dintre cilindru si placuta o am si eu (cred ca de acolo provine si la mine).. oricum e infiorator zgomotul scos de masina mea la franari usoare... la cele mai "dure" nefiind nici o problema, frana e f eficienta, etc
din start mentionez ca placutele si discurile sunt noi... ca sa elimin o posibila intrebare

vad ca esti destul de informat, deci spune-mi si mie te rog un magazin de unde pot cumpara vaselina cu pricina si la ce temperaturi trebuie sa reziste... stiu ca la franari excesive temperatura la sistemul de franare poate ajunge si la 300 gr C... si, dat fiind faptul ca vaselina asta va fi pusa la aprox 1 cm si ceva de suprafata de franare, ma gandesc sa nu "migreze"... !!

pe de alta parte cred ca treaba cu folia autoadeziva e mai safety si pt asta am vorbit cu doi agenti de la 3M Romania iar acestia habar nu aveau de respectiva folie..

deci, daca ai mai multe detalii in sensul asta te rog sa ni le oferi si noua

Avatar utilizator
Ady
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Apr 25, 2007 9:31 pm

Mesaj de Ady » Sâm Noi 10, 2007 9:11 pm

QUOTE (megh)QUOTE (Ady)
Folie autoadeziva exista si de la firma 3M special pt. asa ceva. Probleme de genul asta apar datorita montajului (se omite aplicarea unei vaselinei speciale pe spatele placutei). Vaselina este special conceputa pentru temperaturi inalte, un prieten mi-a zis ca a vrut sa ii dea foc cu bricheta si ca nu arde. E in jur de 15 lei un tub cat o pasta de dinti.

problema cu scartaitul dintre cilindru si placuta o am si eu (cred ca de acolo provine si la mine).. oricum e infiorator zgomotul scos de masina mea la franari usoare... la cele mai "dure" nefiind nici o problema, frana e f eficienta, etc
din start mentionez ca placutele si discurile sunt noi... ca sa elimin o posibila intrebare

vad ca esti destul de informat, deci spune-mi si mie te rog un magazin de unde pot cumpara vaselina cu pricina si la ce temperaturi trebuie sa reziste... stiu ca la franari excesive temperatura la sistemul de franare poate ajunge si la 300 gr C... si, dat fiind faptul ca vaselina asta va fi pusa la aprox 1 cm si ceva de suprafata de franare, ma gandesc sa nu "migreze"... !!

pe de alta parte cred ca treaba cu folia autoadeziva e mai safety si pt asta am vorbit cu doi agenti de la 3M Romania iar acestia habar nu aveau de respectiva folie..

deci, daca ai mai multe detalii in sensul asta te rog sa ni le oferi si noua

1 Nu este nici un fel de problema ca m-ai abordat ! (legat de privat)
2 Daca cei de la 3M nu au habar de asta iti recomand vaselina . Sincer eu numai asa am vazut pana acum ca se monteaza la orice service care se respecta. Pana acum nu am auzit sa "migreze" vaselina.
3 Poti cumpara vaselina de la orice magazin de piese auto ... daca nu ai cunostinte sau persoane in care sa ai incredere te indrum la Augsburg ei fiind printre putinii care nu au si piese no name (sau contrafacute). Daca te duci la un service unde sa iti demonteze placutele si sa iti aplice vaselina stai langa ei sa fii sigur ca fac ceea ce trebuie. Nu sunt suspicios doar ca am vazut destui oameni care au platit filtre de aer , de polen si care au constatat ca lipsesc (un simplu exemplu de ce intampla pe la noi prin service-uri).

Tine-ne la curent cu evolutia lucrarii, succes iti doresc !

Scrie răspuns

Înapoi la “Directie, Suspensii si Frane”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator