Suspensie Sport My09 Colt/ralliart

Directie, amortizoare, arcuri, bare anti-ruliu, discuri si placute de frana, etc.
Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Joi Iul 30, 2009 9:25 pm








Avatar utilizator
Danyutz
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Noi 17, 2008 10:14 pm

Mesaj de Danyutz » Joi Iul 30, 2009 11:24 pm

Superb arata! dar pe spate iti trebuie distantiere sa-ti scoata roata la nivelul aripei, sau alte jante mai latutze, cu tot cu gume? Ma uitam in catalogul de accesorii si imi plac tare mult jantele alea spitate, pentru Colt, dar e o gramada de bani setul, dar sunt profi. De unde ti-ai cumparat minunatia de set de arcuri la banii aia?

EDIT: la treaba cu ESP ca te salveaza - bulshit mare, dar nah, nu pot spune ca nu e un sistem de siguranta in plus, dar cand e vorba s-o pierzi, o pierzi si cu si fara.

Avatar utilizator
cix
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mar 18, 2008 10:24 am

Mesaj de cix » Joi Iul 30, 2009 11:49 pm

QUOTE (COObra @ Jul 30 2009, 09:03 PM) cu toate scuzoaiele de rigoare, taiatul arcurilor e o prostie.
...
arcul stock al masinii are destins 50 cm si maxim comprimat 25 cm
eibach are 47 cm destins si TOT 25 comprimat maxim permite
arcul taiat are 47 cm taiat dar comprimat la maxim are 20 cm, de unde amortizorul poate ajunge la capatul cursei si poate face POC.
pe de alta parte arcul fiind foarte dur, se taie doar cu flexul sau autogenul, oricare din metode incalzind foarte mult metalul si dacalindu-l. de acolo incep mai multe => metal mai moale + il ataca rugina mult mai repede.

Ca sa las masina in jos cu 3cm, nu e nevoie sa tai nici macar o spira asa ca poti face o mica socoteala si vezi cat are un arc stock comprimat maxim din care s-a taiat o spira. Are mai putin cu exact 1.5cm (grosimea spirei de arc). Daca tai mai putin de o spira diferenta va fi si mai mica.
Oricum, arcul nu tine amortizorul sa nu se lase la maxim, iar daca amortizorul ajunge intr-o situatie rara sa se lase de tot nu se intmpla POC. Oricum roata trebuie sa intre sub aripa destul de mult pana ajunge amortizorul la capat.
Diferenta intre un arc stock taiat si unul sport este ca cel sport e mult mai tare si masina castiga in stabilitate, dar si la gropi iti scutura toata piatra de la rinichi.
Cu autogenul iese din discutie sa il tai pentru ca este foarte complicat si nu are rost. Cu flexul se taie foarte usor, iar pentru a nu se incalzi poti pune pe cineva sa stopeasca cu apa locul in care tai. Deci nici decalitul nu tine. Daca iti faci probleme ca va rugini poti da cu un pic de grund pe capatul de unde ai taiat.

Eu nu recomand nimanui asta si nu e o solutie pentru a face masina mai stabila, ci doar pentru a o lasa mai jos, iar la stabilitate sigur nu va pierde. Eu fac asta ca pe un test, care sunt 90% sigur ca iese. Daca as fi cumparat direct arcuri eibach as fi ramas cu un set de arcuri, asa ca daca nu iese asta trec pe eibach. Deocamdata am alte prioritati decat sa dau 1000ron pe un set de arcuri.

I: Ce ar fi facut cei de la Mitsubishi daca ar fi vrut ca Lancerul sa fie mai lasat iar suspensiile sa fie la fel de tari?
R: Ar fi facut arcurile mai scurte.

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Vin Iul 31, 2009 8:16 am





daca observi arcele au niste spire mai apropiate. se numeste cu comprimare progresiva (sau asa ceva) orice denivelare de bun simt din carosabil e aproape la fel de confortabila ca suspensia normala.
daca incerci sa ma convingi ca flexul tau e aproape la fel de bun ca baietii de la eibach (care apropo pun arce si pe evo si pe la multe competitii auto).....nu tine.

QUOTE iar daca amortizorul ajunge intr-o situatie rara sa se lase de tot nu se intmpla POC
iti doresc sa ia dreptate, pentru ca daca spargi amortizoarele din vreun motiv sau ALTUL, nici mama zmeilor nu iti da garantie cu arcul taiat.

@ D - am distantieri de 8mm, dar vreau sa schimb si suroabele de la roata cu unele mai lungi ca nu am incredere, desi toata lumea mi-a zis ca merge fara probleme (inca prinde cam 1 cm fiecare surub la roata cu distantierul montat)

Avatar utilizator
cix
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mar 18, 2008 10:24 am

Mesaj de cix » Vin Iul 31, 2009 8:27 am

Nici nu mi-a trecut prin cap sa compar taierea unui arc cu calitatile oferite de un arc eibach sau de alta firma de prestigiu. Am zis ca daca tai din el doar lasi masina mai jos.
Oricum la colt nici nu se poate pune problema de taiere atata timp cat arcurile de pe spate nu au forma cilindrica, asa ca propun sa incheiem aici acest subiect al taierii arcurilor.

Avatar utilizator
Danyutz
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Noi 17, 2008 10:14 pm

Mesaj de Danyutz » Vin Iul 31, 2009 9:27 am

Pai si tot nu mi-ai spus de unde le-ai luat, ma lasi sa balesc pe o poza cu o factura <.<

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Vin Iul 31, 2009 11:51 am

racing nick sefu'
cix - ca si metoda reversibila, exista niste cleme (sunt special concepute pentru scopul asta) care iti tin lipite doua spire
o sa caut o pozna sa pun.

Avatar utilizator
Danyutz
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Noi 17, 2008 10:14 pm

Mesaj de Danyutz » Joi Aug 06, 2009 5:32 pm

Stefan, cum se simte masina, pe langa ca-i mult mai comunicativa si stabila, ma refer la comoditate. Freaca de aripa daca mai ai 1-2 in spate, sau la denivelari?

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Joi Aug 06, 2009 10:18 pm

nu freaca absolut nimic. sunt facute de eibach pentru aceasta masina. iti dai seama ca nu dadeau TUV nemtii la chestii cu atins de aripi.
plus ca momentul maxim de comprimare (sau mai bine zis arcul comprimat la maxim) are aceeasi marime cu arcul normal comprimat la maxim, doar ca destins este mai scurt si mai dur.
ce am mai observat ca si plus, a disparut sunetul ala ingrozitor cand dadeai in cate o groapa mai barosana si cred ca se loveau spirele intre ele la arcul normal.
ca si comfort, da este mai dura decat un colt normal, dar m-am asteptat la asta si nu mi se pare prea rigida. ca si exemplu, nevasta-mea e in luna a 5-a insarcinata si nu o deranjeaza de loc.

Avatar utilizator
Danyutz
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Noi 17, 2008 10:14 pm

Mesaj de Danyutz » Vin Aug 07, 2009 2:25 pm

ommigod, iasa baby Stefan? felicitari

Scrie răspuns

Înapoi la “Directie, Suspensii si Frane”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori