Ce Discuri Sa Montam Pe Mitsubishi?

Directie, amortizoare, arcuri, bare anti-ruliu, discuri si placute de frana, etc.
Scrie răspuns
Avatar utilizator
vasilec69
EVO I
Mesaje: 4
Membru din: Mar Apr 17, 2012 1:05 pm

Mesaj de vasilec69 » Dum Mar 09, 2014 4:17 pm

Salut,Volint
Am curatat butucul de fiecare data ,e drept ca nu am dat cu ulei si de strans le.am strans la mana,fara cheie dinamometrica.
Daca se ovalizeaza nu cred ca exista alt motiv decat materialul care nu mai este supus de catre fabricant procesului de ""imbatranire""
Vreau sa incerc o rectificare dar nu stiu care service o face si cat costa.
A mai rectificat cineva?

Avatar utilizator
volint
EVO I
Mesaje: 5
Membru din: Mie Sep 28, 2011 10:17 am
Contact:

Mesaj de volint » Dum Mar 09, 2014 8:01 pm

Deci: La prima motare a discurilor se recomanda dinamometrica să se poată face aşezarea corectă a suprafeţei de contact pe butuc prin str?ngere. Toate pisele aftermarket prezintă nişte toleranţe la fabricaţie ceva mai mari decat cele montate in fabrică şi de-aia e un pic obligatorie srtr?ngerea uniformă. Cheia dinamometrică am spus "in mare", fiind ok si un pistol pneumatic corect reglat şi folosit la presiune constantă (la vulcanizarile mici e puţin probabil să existe in funcţiune aşa ceva).

?mbătr?nirea aia a fontei (absolut necesară) o putem "ocoli" prin cumpărarea unor discuri mai "de fiţe" care-s făcute din inoxuri, cromuri, ceramice, etc.

Rectificarea... n-o recomand la discuri ventilate. Se descentrează dinamic f uşor si nu prea merită... Plus că meseriaşii ce sunt ?n stare să facă operaţia asta corect sunt pe cale de dispariţie. Auzisem ceva despre turbomecanica, da' nu cunosc personal pe nimeni acolo. Cred că un drum p?nă acolo ar rezolva misterul.

Trepidaţiile pot apare si din descentrarea butucului in urma uzurii neuniforme a rulmentului; nu-i obligatoriu ca rulmentul să aibă zgomot la rulare.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Lun Mar 10, 2014 9:25 am

Ia pune TRW sau ATE si vezi daca mai patesti asta. Si strangerea, e cum ti-a zis voilint, cea mai importanta, asa e cel mai usor sa le ovalizezi.

A 2-a cale e sa franezi puternic pana la orprire, sa inghete placuta pe disc. In momentul ala ea lasa o urma, amprenta, dar in relief, iar la urmatoarele franari zona aia se va incinge mult mai tare, pana cand diferenta de temperatura dintre zona pe care a marcat-o placuta si restul discului va duce la ovalizare.

Avatar utilizator
Adriancar
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Feb 15, 2008 3:38 pm

Mesaj de Adriancar » Mar Mar 11, 2014 4:21 pm

QUOTE (volint @ Mar 9 2014, 08:01 PM) Deci: La prima motare a discurilor se recomanda dinamometrica să se poată face aşezarea corectă a suprafeţei de contact pe butuc prin str?ngere. Toate pisele aftermarket prezintă nişte toleranţe la fabricaţie ceva mai mari decat cele montate in fabrică şi de-aia e un pic obligatorie srtr?ngerea uniformă. Cheia dinamometrică am spus "in mare", fiind ok si un pistol pneumatic corect reglat şi folosit la presiune constantă (la vulcanizarile mici e puţin probabil să existe in funcţiune aşa ceva).

?mbătr?nirea aia a fontei (absolut necesară) o putem "ocoli" prin cumpărarea unor discuri mai "de fiţe" care-s făcute din inoxuri, cromuri, ceramice, etc.

Rectificarea... n-o recomand la discuri ventilate. Se descentrează dinamic f uşor si nu prea merită... Plus că meseriaşii ce sunt ?n stare să facă operaţia asta corect sunt pe cale de dispariţie. Auzisem ceva despre turbomecanica, da' nu cunosc personal pe nimeni acolo. Cred că un drum p?nă acolo ar rezolva misterul.

Trepidaţiile pot apare si din descentrarea butucului in urma uzurii neuniforme a rulmentului; nu-i obligatoriu ca rulmentul să aibă zgomot la rulare.
Nu cred ca trebuie dinamometrica neaparat ,desi este recomandabil !Imbatranirea materialului o foloseau demult,demult suedezii,acum 30-de ani cand nu se auzise de mondializare si/sau criza .Rectificarea se poate face la orice service care se respecta doar cu discurile montate pe vehicul ! Si zau ca n-am auzit de descentrare dinamica ?!Uzura rulment fara zgomot dar cu vibratii iar nu cred !
O zi buna tuturor !

Avatar utilizator
gmodrogan
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Oct 03, 2011 9:52 am

Mesaj de gmodrogan » Vin Aug 29, 2014 1:20 pm

Salutare,

Intrebare pentru discuri + placute fata: Nipparts sau TRW? Pentru un Lancer 2011 1.6, 52.000 km rulati
Ca pret TRW 560ron si Nipparts 385ron.
Cele originale mi-au spus la reprezentanta aproape 3000 :-s dar din cate am inteles Nipparts este dealer oficial pt Mitsubishi

Mersi,
George

Avatar utilizator
Flipper
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Mar Mar 10, 2009 10:21 am

Mesaj de Flipper » Sâm Aug 30, 2014 10:53 am

Nu merita sa dai atatia bani pe discuri OEM. Un brand mai de renume aftermarket e foarte bun poate mai bun decat cele OEM. Inca nu am schimbat discurile, am schimbat doar placutele la 50.000km cu EBC green stuff si sunt foarte multumit. Au costat 230ron fata de 500ron cele oem. Acum am 62.000km.

Avatar utilizator
moro
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Mai 07, 2008 3:15 pm

Mesaj de moro » Sâm Aug 30, 2014 11:02 am

Discuri Nipparts am eu pe masina pe puntea fata, acum. Le-am montat acum 30000 km si sunt multumit de ele. Le folosesc in combinatie cu placute EBC Blacksuff sau Greenstuff si franarea este ok.

Avatar utilizator
PROMitsu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 11:32 am

Mesaj de PROMitsu » Mie Iun 10, 2015 6:01 pm

Ce parere aveti despre discurile Brembo? Cele normale, nu Max. Nu exista Brembo Max pentru Outlander 1...
De asemenea ce parere aveti de discurile Brembo normale in comparatie cu discurile ATE normale?

Vreau sa imi schimb discurile pe fata si sunt nedecis intre Brembo si ATE.
Mentionez ca am placute de frana Brembo care au 2-3.000 de km.
Discurile sunt la limita maxima de uzura cand se recomanda schimbarea lor de producator.
Desi sincer sa fiu daca nu le-as fi masurat nu mi-as fi dat seama ca trebuie schimbate. Nu am nici o problema la franare. Poate unde placutele sunt noi.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Joi Iun 11, 2015 9:10 am

Mai mergi cu discurile actuale cat mai tin placutele, apoi ia-ti ate+ate. Brembo astea normale nu sunt prea stralucite, ba dimpotriva.

Cat timp suprafata discurilor arata bine, fara depuneri, crapaturi, santuri nu trebuie sa le arunci doar pt ca s-au tocit 2mm, mai merg lejer un set de placute.

Daca te stii mega vitezoman, si incingi franele regulat atunci da, clar schimba-le imediat, cu ate/trw. Fiind mai subtiri discurile se incing mai repede si mai tare, si se pot ovaliza sau crapa mai repede la socuri termice. La discuri noi musai placute noi, altfel ai dat banii de pomana.

Avatar utilizator
PROMitsu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 11:32 am

Mesaj de PROMitsu » Joi Iun 11, 2015 6:25 pm

Pot aparea probleme daca discurile au grosimea mai mica decat cea recomandata de producator?
Din ce am inteles discurile se pot crapa, fisura sau sparge daca sunt prea subtiri.

Scrie răspuns

Înapoi la “Directie, Suspensii si Frane”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator