Lichid Frina/ambreiaj

Directie, amortizoare, arcuri, bare anti-ruliu, discuri si placute de frana, etc.
Avatar utilizator
Marty
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 06, 2007 9:04 pm

Mesaj de Marty » Vin Dec 03, 2010 11:13 pm

La revizia de 40 de mii, in August, am schimbat (printre altele) uleiul din cutie si lichidul de frina. In cutie am bagat Motul 75W90, in instalatia de frinare am bagat Motul DOT 5.1 (interschimbabil cu DOT 4). Toate bune si frumoase, multumit de toate cele dupa revizie, facut un drum de vreo 6-700 de km. Apoi, din diverse motive masina a stat. Am inceput s-o misc cind incepuse sa coboare temperatura sub 10 grade, la inceput de Octombrie. Na belea ca agata cutia de viteze la schimbarea treptelor. De retrogradat nici nu putea fi vorba decit la o anumita viteza. Am mers eu cu ea asa pina cind n-am mai suportat, deja cind schimbam din 1 in 2, sarea masina si simteam sincroanele. Ma duc la M Car, Ovidiu (super amabil ca de obicei) ma baga la schimbat uleiul din cutie. Schimbam uleiul, imi da masina-n probe... intra mai bine in 1, dar in 2 tot nasol facea. Intre timp vine si COObra linga masina si din vorba-n vorba aflu ca si el facuse aceeasi miscare in urma cu citva timp si ca si lui i se pare ca-i o problema cu cutia de viteze. Si nu stiu cum naiba-i vine ideea ca s-ar putea sa fie de la aerisirea ambreiajului. Ii zic lu' Ovidiu, baga omu' masina-n service, aeriseste ambreiajul, o scoate afara si-mi zice ca n-a iesit nimic in afara de lichid de frina. In schimb, cutia se prezenta impecabil. Plec de la service, a doua zi (simbata trecuta) fac un drum de vreo 600 de km., cu trecut prin viscol si ninsoare si alte d-astea... totul ok. De doua zile iar imi face belele de nu mai stiu pe unde s-o apuc. Maine o sa-ncerc sa-mi aerisesc singur ambreiajul, la rece, sa vad daca se-mbunatateste ceva. Daca da, e clar ca tre' sa schimb lichidul de frina ca asta-i mult mai higroscopic decit prevede legea.
Intrebare: a mai patit cineva asa ceva in afara de mine si COObra?

Avatar utilizator
adictoma
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Mar 10, 2008 7:26 pm

Mesaj de adictoma » Sâm Dec 04, 2010 4:29 am

si mie imi agata a I-a cand retrogradez si a II-a cand avansez, dupa ce am schimbat ambreiajul; se intrampla numai la rece.

cand se mai incalzeste revine la sentimente mai bune

Avatar utilizator
the1
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Oct 03, 2009 2:37 am

Mesaj de the1 » Sâm Dec 04, 2010 12:39 pm

Adica e de vina Motul-ul DOT 5.1?

Avatar utilizator
gabitzu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Apr 24, 2007 4:04 pm

Mesaj de gabitzu » Sâm Dec 04, 2010 3:32 pm

La mine totul merge ok insa m-ai pus pe ganduri Marty. Trebuie sa schimb si eu cam toate lichidele la masina ca exceptand uleiul, au ramas originale. Te rog sa postezi daca rezolvi problema si cum.

Avatar utilizator
the1
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Oct 03, 2009 2:37 am

Mesaj de the1 » Sâm Dec 04, 2010 4:16 pm

Si eu ma aflu in aceeasi situatie. In afara de ulei, totul este ''original''. La service-ul MCar sau la dealeri ce lichid de frana se pune?

Avatar utilizator
Marty
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 06, 2007 9:04 pm

Mesaj de Marty » Lun Dec 06, 2010 8:05 pm

QUOTE (adictoma @ Dec 4 2010, 05:29 AM) si mie imi agata a I-a cand retrogradez si a II-a cand avansez, dupa ce am schimbat ambreiajul; se intrampla numai la rece.
cand se mai incalzeste revine la sentimente mai buneLa fel si la mine! Pe de alta parte, cind se-ncalzeste se-ntareste si pedala de frina. Asta ai observat cumva ca se-ntimpla si la tine?
Ai schimbat cumva si lichidul de frina de curind?

Avatar utilizator
Marty
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 06, 2007 9:04 pm

Mesaj de Marty » Mie Dec 08, 2010 10:41 am

NU mai gasesc manualul de service sa vad cum se schimba lichidul de frina si cum se aeriseste pompa de ambreiaj. Ma poate ajuta cineva?

Avatar utilizator
adictoma
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Mar 10, 2008 7:26 pm

Mesaj de adictoma » Mie Dec 08, 2010 11:17 am

pai lichidul de frana nu este acelasi cu cel de ambreiaj?

avand in vedere ca am schimbat ambreiajul cred ca mi-au schimbat si lichidul; eu asa am inteles de la cel care m-a ajutat.

plus ca eu ii cerusem inlocuirea sau macar completarea lichidului de frana.

Avatar utilizator
Marty
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 06, 2007 9:04 pm

Mesaj de Marty » Mie Dec 08, 2010 11:20 am

Tocmai, lichidul de frina e acelasi cu cel de ambreiaj, dar nu se schimba neaparat cind se schimba si ambreiajul! Daca nu s-a aerisit si pompa de ambreiaj, na problema!

Avatar utilizator
Marty
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 06, 2007 9:04 pm

Mesaj de Marty » Sâm Dec 11, 2010 10:59 am

Aerisirea pompei ce actioneaza ambreiajul se face-n felul urmator:

1. Se scoate bara de rigidizare
2. Se scoate clema de sigurantare a pompei de frina
3. Se indeparteaza pompa de frina CU CONDUCTELE PE EA
4. Se calca pedala de ambreiaj si se depreseaza USOR/INCET
5. Ajuns la capatul superior al cursei pedalei, se slabeste aerisitorul si se apasa pedala de ambreiaj pina la podea
6. O data ajunsa pedala la podea, se stringe aerisitorul
7. Montarea se face invers punctelor 3,2,1.

Scrie răspuns

Înapoi la “Directie, Suspensii si Frane”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori