Sistem Directie Colt

Directie, amortizoare, arcuri, bare anti-ruliu, discuri si placute de frana, etc.
Avatar utilizator
_je
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Mai 31, 2013 9:50 am

Mesaj de _je » Lun Iul 29, 2013 7:41 pm

Salut

Am urmatoarea problema cu un colt VI, din 2005: directia (asistata electric, din ce am inteles) ba se "rigidizeaza", ba se "inmoaie". Clasica manevra de parcare laterala cu spatele a devenit foarte distractiva, ba trag cu o mana de volan (si degeaba), ba pun ambele maini si se duce volanu' ca in branza.
Am fost cu ea la dealer, da' aia nu stiu decat "se schimba tot". Si, bineinteles, la preturi .... de mi s-a facut rau.
Acuma, principiul ar trebui sa fie similar cu cel de la alte masini cu directie asistata electric si dinamica:
- caseta de directie e pur mecanica (transforma miscarea circulara a volanului intr-o miscare stanga-dreapta)
- pe coloana de directie am un senzor (steering angle sensor) care ii zice unui calculator ca am inceput sa trag de volan
- pe caseta sau coloana de directie am un motoras controlat de calculatorul de mai sus, care ajuta, invartind coloana de directie functie de miscarea dorita de mine
- calculatorul stie sa ii zica motorasului sa ajute mai putin, atunci cand masina are viteza, in scopul unei stabilitati mai bune

Si acuma, intrebarile:
- intuiesc corect, principiul e cel descris mai sus?
- daca da, care e calculatorul care se ocupa de treaba asta, si unde e localizat?
- a mai avut cineva problema descrisa de mine? care au fost cauzele? SAS-ul, calculatorul, motorasul?
- se pot efectua reparatii pentru remedierea acestui defect? Stiti pe cineva care se ocupa?

Multumesc

Avatar utilizator
volint
EVO I
Mesaje: 5
Membru din: Mie Sep 28, 2011 10:17 am
Contact:

Mesaj de volint » Lun Iul 29, 2013 9:46 pm

Salut.

Directia asistata electric e controlata de ECU "mare"... adica cel numit "ETACS". Daca la o diagnoza apar ceva erori incearca sa le stergi, poate ai noroc.

Daca nu tine figura cred ca incepi prin a verifica toate mufele (contactele electrice) care au sau ar putea avea legatura directa/indirecta cu directia. Aici poate intra si vreo "tresa de masa". Mai trebuie: spray pt contacte, timp, manual de service si un amic sa-ti desfaca berea

Mai poate fi si senzolul "buclucas" cu probleme, da' la capitolul asta nu-s "in tema".

Cam atat imi trece printre neuroni.

Avatar utilizator
_je
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Mai 31, 2013 9:50 am

Mesaj de _je » Mar Iul 30, 2013 8:45 am

Salut volint
multam de sfaturi. Pe partea de mufarai/mase/etc masinuta pare a fi in regula, asa, de siguranta am s-o reverific.
Insa, daca se dovedeste ca nu e de acolo? Sunt ceva omuleti care sa se ocupe de reconditionat ETACS-ul?

Avatar utilizator
volint
EVO I
Mesaje: 5
Membru din: Mie Sep 28, 2011 10:17 am
Contact:

Mesaj de volint » Mar Iul 30, 2013 7:02 pm

Pt Colt trebuie interfata Mitsu adica MUT3 si p-aia o gasesti numai la reprezentanta. Mai sunt ceva "scule" ce se lauda ca pot monitoriza diversi parmetri, insa MUT3 le face sigur pe toate. Vorbeste la Mitsu, poate reusesti sa-i faci sa inteleaga ca inainte de a schimba ceva trebuie facuta o constatare "ca la carte"; cu MUT3 montat pe masina si un drum de cativa km, poti vedea exact ce si cum.

Scrie răspuns

Înapoi la “Directie, Suspensii si Frane”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator