Surub Roata

Discutii de ordin tehnic. Pe categorii.
Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Joi Mar 26, 2009 9:48 am

la logan daca nu ma insel este prezon.
oricum trebuie vazut si pasul surubului.
ca asa merge si de dacie

Avatar utilizator
eth0tty1
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Dec 28, 2007 10:40 am

Mesaj de eth0tty1 » Sâm Apr 25, 2009 8:47 pm

QUOTE (COObra @ Mar 22 2009, 07:47 PM) deci ......l-am rupt.
cum dracu am reusit nu stiu dar e pe fata si as vrea repede unul.
are cineva? cred ca e bun si de lancer.
pana la alte concluzii reiese ca-s puternic



si eu am rupt la fel ca tine din prea mult exces de zel cand am strans o roata ( am ramas cu sechele de pe vremea cand aveam un ford escort, si roata din spate ma depasea in mod constant odata la 2-3 zile ) )

l-am luat din reprezentanta la un pret exorbitant de 25 lei .

Avatar utilizator
cotcodac
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Ian 12, 2010 10:22 pm

Mesaj de cotcodac » Vin Feb 05, 2010 10:47 pm

Desi a trecut ceva timp de cand nu sa mai scris aici , referitor la gresarea suruburilor/prezoanelor ,vin si eu cu o parere si anume- reperele mentionate se pot gresa cu un strat subtire de vaselina rezistenta la temperaturi ridicate ,ea se mai foloseste si la gresarea filetului sondelor lambda sau suruburile galeriei de evacuare. Concluzie personala-daca aveti vreodata un surub de roata care nu se desface atunci cand actionati cu o forta de bun simt nu va puneti forta cu el ptr.ca va ceda si in cazul acesta incercati cu un pistol de impact si se va desface 99%. Daca nu sunteti de acord cu mine explicati si de ce .

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Sâm Feb 06, 2010 7:14 am

de cand nu s-a mai scris, am mai rupt vreo 3 la masina mea si vreo 2 la lancerul lui PEX.
face in felul urmator: se desfileteaza vreao 2 ganguri (deci se slabeste), dupa care se blocheaza.
te contrazic cu pistolul, pentru ca nu am reusit cu pistolul si a trebuit sa ma bag la servomuschi.
o explicatie pe care am gasit-o, ar fi ca e materialul de cacao si se decaleste la temperatura, pentru ca e cam ciudat, dar se intampla doar pe fata, adica unde rotile se incalzesc mult mai tare de la franari.
poate oi reusi sa gasesc altele mai bune.

Avatar utilizator
Hyp
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 03, 2009 3:42 pm

Mesaj de Hyp » Sâm Feb 06, 2010 6:02 pm

si eu am la activ un prezon rupt deoarece boii de la o vulcanizare mi-au insurubat piulita direct cu pistolul [mai intai il pui cu mana sa intre pe canal un pic...si pe urma bagi pistolul]
ei nu...si mi-au reeditat toate santurile...bineinteles stramb
cand am vrut sa dau jos roata dupa ce am taiat cauciucul..surpriza...am ramas cu un cric in mana...
ce se gasea in comert nu mi se potrivea...am cautat mult si bine si am facut comanda la reprezentanta
dupa o luna mi-a venit si prezonul ) am luat 2 ca nu se stie niciodata

Avatar utilizator
cotcodac
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Ian 12, 2010 10:22 pm

Mesaj de cotcodac » Sâm Feb 06, 2010 8:00 pm

Am analizat poza primului post ,cea cu surubul rupt,si mie mi se pare ca este cu filetul intins si asta ar explica de ce apuca sa se desfaca 1 sau chiar 2 ture ptr .ca apoi revine pe un sector de filet neantins si se blocheaza la fel ca atunci cand incerci sa bagi o piulita cu un pas pe un surub cu alt pas . La prima infiletare merge iar la a doua se blocheaza si daca se insista cu forta se incaleca si efortul de infiletare depaseste rezistenta surubului asta provocand ruperea lui . Daca ar fi suruburile proaste s-ar strica unul dintre filete dar ele nu fac asta. Se poate fie sunt stranse prea tare fie se durizeaza din cauza extremelor termice repetate.Recomand gresarea suruburilor cu vaselina compound pe baza de cupru sau nichel si strangerea suruburilor mai cu mila . Nu vreau sa contrazic pe nimeni ci am incercat sa ofer o explicatie fenomenului din primul post si am venit cu ceva solutii care au dat rezultate in majoritatea cazurilor si am explicat si punctul meu de vedere.

Avatar utilizator
Adriancar
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Feb 15, 2008 3:38 pm

Mesaj de Adriancar » Lun Feb 08, 2010 11:16 am

QUOTE (BUGHY @ Mar 22 2009, 10:28 PM) Apropo de forta , am la activ trei coarbe rupte incercand sa schimb o rezerva la un transporter blindat .
Mare grija cand nu aveti la indemana una , si luati din benzinarii asa ceva . Made in china spune tot .

Coobra, nu au baietii in service un surub ramas in vreo cutie uitata pe raft ?

Suruburile nu se greseaza din cauza prafului, nisipului si altor impuritati care si-ar putea face loc pe acolo . In combinatie cu ceva unsuros, da-ti seama ce se intampla.

Nu te cred !!!
Eu doar acum am vazut .... c-an bancul cu Mihai Viteazul ...

@cotcodac

Nu sunt urme de alungire de material .Ruperea este la oboseala.
Nu se greseaza nici macar cu vaseline pe baza de cupru.Pasul este prea mare si se pot desface...
Probabilitatea ingradirii si /sau ruperii prezoanelor este destul de mica ,deci acceptabila ...

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Lun Feb 08, 2010 12:30 pm

Adrian - si eu am rupt cruci dalea din peco. sunt niste rahaturi (nu toate). se rup de la sudura.

Avatar utilizator
cotcodac
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Ian 12, 2010 10:22 pm

Mesaj de cotcodac » Lun Feb 08, 2010 12:35 pm

Adevarul este ca am intrat pe un teren minat ! Daca gresezi cu ceea ce am propus nu este bine , daca strangi piulitele prea tare iar nu este bine, daca le strangi insuficient de tare iar nu-i bine , nu ne ramane decat sa strangem la cuplul specificat de producator si sa ne rugam ca se vor desface fara incidente chiar si pe strada acolo unde am facut pana. In cazul unei pene reale ne putem descurca cu mijloacele bordului ? Ma refer la cricul masinii si la "coarba" masinii, atunci cand avem un singur surub rebel care nu se desface decat daca-l rupem. DE aceea am propus gresarea lor cu ce am spus tocmai ptr. a reduce probabilitatea blocarii nedorite nici decum ptr. excluderea totala a blocarii. Stie cineva la ce cuplu se strang piulitele de roata in cazul de fata ? Cati oameni a-ti vazut cu o cheie dinamometrica pe la roti ?

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Lun Feb 08, 2010 12:59 pm

120 Nm
garantat am strans cu mult mai multa putere.

Scrie răspuns

Înapoi la “Tehnica si Service”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori