Revizii (la general)
Pana la urma am luat filtru de ulei mann insa are codul W610/3 iar cel de pe masina original care e luat din reprezentanta tot mann scrie pe el insa am vazut ca are codul w67. POate sa imi confirme cineva daca acest filtru se potriveste pe motorul meu 1.6 117CP euro 5 an 2010?
Pe situl mann arata ca pt motorul de 1.5 filtru este w67 iar pt 1.6 e w610/3. Sa imi fi pus astia fintru de 1.5 la prima revizie?
Initial comandasem filtru de ulei Knecht iar cand m-am dus sa ridic comanda au zis ca asta e pt lancer 1.5 si mi-au dat filtru mann w610/3. Am 15 zile in care pot saschimb piesele daca nu sunt bune iar eu la revizie ma duc cam peste 1 luna.
Pe situl mann arata ca pt motorul de 1.5 filtru este w67 iar pt 1.6 e w610/3. Sa imi fi pus astia fintru de 1.5 la prima revizie?
Initial comandasem filtru de ulei Knecht iar cand m-am dus sa ridic comanda au zis ca asta e pt lancer 1.5 si mi-au dat filtru mann w610/3. Am 15 zile in care pot saschimb piesele daca nu sunt bune iar eu la revizie ma duc cam peste 1 luna.
Astazi am tras o fuga pe la Mcar metalurgiei si pt ca in cateva zile trebuie sa fac revizia am intrebat ce ulei folosesc. Au zis ca au primit o hartie de la importator incare se recomanda ca la motoarele 1.6 euro5 sa bage ulei 0w20. Au zis ca ei au Mobil 1 0w20 la 60RON/L, cam scump. Pe net am gasit Mobil 0w20 advenced fuel economy la 48RON/L.
Daca importatorul recomanda as pune acest ulei dar oare nu e prea subtire? Eu as fi vrut sa pun mobil 1 ESP formula 5w30 dar am vazut ca pe el nu mia scrie decat API C2/C3 ceea ce inseamna ca e pt motoare cu aprindere prin compresie(diesel) desi pe eticheta scrie camerge si la motoarele pe benzina.
La prima revizie cei de la iricad mi-au pus mobil super 3000 5w40. SI imediat dupa aceasta parca a crescut putin consumul ceea ce ma face sa cred ca masina a venit din fabrica cu 0w20.
Daca importatorul recomanda as pune acest ulei dar oare nu e prea subtire? Eu as fi vrut sa pun mobil 1 ESP formula 5w30 dar am vazut ca pe el nu mia scrie decat API C2/C3 ceea ce inseamna ca e pt motoare cu aprindere prin compresie(diesel) desi pe eticheta scrie camerge si la motoarele pe benzina.
La prima revizie cei de la iricad mi-au pus mobil super 3000 5w40. SI imediat dupa aceasta parca a crescut putin consumul ceea ce ma face sa cred ca masina a venit din fabrica cu 0w20.
Incearca mobil 1 0w30 (10.3cst@100C), are tot A5/B5, sau orice alt ulei din gama asta. Eu totusi as face ceva pe CAFE si as merge pe 0W40 A3/B3 care e bun pt motor nu pt statistici de poluare. Am folosit Amsoil 0w20 API SN ACEA A5/B5 si 5w30 cu A3/B3/B4 si asta a tinut mai bine, desi am facut mai multi km. Dar ca Shell 0w40 (13.6cst@100C)n-a tinut niciunul, si la asta ma intorc.
E cam cald la noi pt 0w20 (8.7cst@100C). Este excelent ca se incalzeste repede, si protejeaza bine motorul, dar nu tine 15.000km. Maxim 10.000 daca mergi frumos cu masina. Mai putin daca iti place sa ii dai gaz.
Toti fac miscarea asta spre ulei f subtire ca sa mai taie cateva grame de co2 din poluare, dar pe termen lung ma tem ca noi vom plati pt asta cu motoare uzate...
Tot uitandu-ma pe fise, vad ca M1 0w20 are un VI de 173, care nu este excelent tinand cont de cat de subtire e de fapt uleiul. Shell are 186 desi e mai gros! Iar HTHS la shell e 2,7 iar la shell e 3.68. Deci e un ulei mai gros dar care curge mai bine, cu o pelicula mult mai rezistenta. Daca iti place sa o tii in ture eu pe asta as merge, in detrimentul a 0.1L/100km de benzina consumati in plus
PS consumu ti-a crescut cu mobil 3000 pt ca o zdreanta de ulei, facut din resturi/reciclat. E cu chiu cu vai la limita acceptabilului.
E cam cald la noi pt 0w20 (8.7cst@100C). Este excelent ca se incalzeste repede, si protejeaza bine motorul, dar nu tine 15.000km. Maxim 10.000 daca mergi frumos cu masina. Mai putin daca iti place sa ii dai gaz.
Toti fac miscarea asta spre ulei f subtire ca sa mai taie cateva grame de co2 din poluare, dar pe termen lung ma tem ca noi vom plati pt asta cu motoare uzate...
Tot uitandu-ma pe fise, vad ca M1 0w20 are un VI de 173, care nu este excelent tinand cont de cat de subtire e de fapt uleiul. Shell are 186 desi e mai gros! Iar HTHS la shell e 2,7 iar la shell e 3.68. Deci e un ulei mai gros dar care curge mai bine, cu o pelicula mult mai rezistenta. Daca iti place sa o tii in ture eu pe asta as merge, in detrimentul a 0.1L/100km de benzina consumati in plus
PS consumu ti-a crescut cu mobil 3000 pt ca o zdreanta de ulei, facut din resturi/reciclat. E cu chiu cu vai la limita acceptabilului.
Intretimp m-am mai documentat pe net ci C2/C3 inseamna ca e pt motoare echipate cu sisteme post combustie filtru de particule(diesel) sau catalizator(benzina).
MObil 0w20 are specificatia API A1 cea ce inseamna performante standard, iar Mobil ESP 5w30 are API A5 ceea ce inseamna performante ridicate pt motoare de ultima generatie. Pana la urma cred ca o sa merg pe Mobil 1 ESP formula 5w30. Dar inca mai sap.
Daca dati o cautare pe google cu PDF la urma, EX: Mobil 1 ESP formula 5w30 PDF, o sa gasiti specificatiile tehnice pt acel tip de ulei.
Ce ulei imi recomandati de la MOBIL ca sunt intr-o mare dilema?
MObil 0w20 are specificatia API A1 cea ce inseamna performante standard, iar Mobil ESP 5w30 are API A5 ceea ce inseamna performante ridicate pt motoare de ultima generatie. Pana la urma cred ca o sa merg pe Mobil 1 ESP formula 5w30. Dar inca mai sap.
Daca dati o cautare pe google cu PDF la urma, EX: Mobil 1 ESP formula 5w30 PDF, o sa gasiti specificatiile tehnice pt acel tip de ulei.
Ce ulei imi recomandati de la MOBIL ca sunt intr-o mare dilema?
- alinutza-colt1.5
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mar Sep 20, 2011 9:01 pm
Deci, cred ca o sa merg pe Mobil 1 ESP formula 5w30 pentru ca 0w20 sincer mi se pare prea subtire. Acest ulei e ACEA C2/C3, A5/B5 si API SL/SM.
Eucred ca acest ulei ar fi mult mai potrivit pt motorul meu. Dealerul recomanda 0w20 doar pt ca e mai subtire, reduce o idee consumul si odata cu el si noxele dar avadn o vascozitate redusa uzura motorului e ceva mia mare. Eu prefer sa protejez motorul.
Dupa indelungi sapaturi pe net am gasit ca:
ACEA A1 inseamna Vascozitate redusa, Frecare redusa , pentru reducerea consumului de combustibil
ACEA A3 Specifice motoarelor de putere ridicata, Intervale prelungite de schimb de ulei, Conditii severe de exploatare, Volatilitate scazuta max 13% pentru limitarea consumului de ulei
ACEA A5 Intruneste conditiile de vascozitate redusa impuse de normele A1/B1, Intruneste conditiile de calitate A3/B4, performante superioare normelor A1/B1
ACEA C2 Proprietati Fuel Economy foarte ridicate , peste 2.5 %, Continut mediu SAPS: 0.07 % < P <0.09 %; S < 0.3 % ; CS < 0.8 % HTHS > 2.9
ACEA C3 Proprietati Fuel Economy , peste 1 %, Continut mediu SAPS0.07 % < P <0.09 %; S < 0.3 % ; CS < 0.8 % HTHS > 2.9
API SM Motoare pe benzina 2004. Impune imbunatatirea performantelor pentru a a sigura un interval de schimb extins. Indeplineste teste mult mai severe decat norma anterioara (SL), TEOST, testul oxidarii (Seq III g, echivalentul 2 Seq III f). Performante fizico-chimice avansate, echivalente normei ILSAC GF-4.
Eucred ca acest ulei ar fi mult mai potrivit pt motorul meu. Dealerul recomanda 0w20 doar pt ca e mai subtire, reduce o idee consumul si odata cu el si noxele dar avadn o vascozitate redusa uzura motorului e ceva mia mare. Eu prefer sa protejez motorul.
Dupa indelungi sapaturi pe net am gasit ca:
ACEA A1 inseamna Vascozitate redusa, Frecare redusa , pentru reducerea consumului de combustibil
ACEA A3 Specifice motoarelor de putere ridicata, Intervale prelungite de schimb de ulei, Conditii severe de exploatare, Volatilitate scazuta max 13% pentru limitarea consumului de ulei
ACEA A5 Intruneste conditiile de vascozitate redusa impuse de normele A1/B1, Intruneste conditiile de calitate A3/B4, performante superioare normelor A1/B1
ACEA C2 Proprietati Fuel Economy foarte ridicate , peste 2.5 %, Continut mediu SAPS: 0.07 % < P <0.09 %; S < 0.3 % ; CS < 0.8 % HTHS > 2.9
ACEA C3 Proprietati Fuel Economy , peste 1 %, Continut mediu SAPS0.07 % < P <0.09 %; S < 0.3 % ; CS < 0.8 % HTHS > 2.9
API SM Motoare pe benzina 2004. Impune imbunatatirea performantelor pentru a a sigura un interval de schimb extins. Indeplineste teste mult mai severe decat norma anterioara (SL), TEOST, testul oxidarii (Seq III g, echivalentul 2 Seq III f). Performante fizico-chimice avansate, echivalente normei ILSAC GF-4.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 22 vizitatori