Ajutor Diesel sau Benzina?
QUOTE (geticul)din punctul meu de vedere, te-as sfatui sa alegi benzina. Cand o sa fii la volan si o sa vezi ca esti in a II-a pe la 4000 rotatii si cand apesi acceleratia brusc si vezi cum tasneste si ajungi imediat pe la 60-70 km/h o sa te bucuri de senzatie.
cand ai sa ai diesel, sa stii ca deja te-ai bucurat de senzatiile tari pana la 4000 de rotatii si ai ajuns de mult la 60-70 km/h, cat despre cuplu ce sa mai vorbim?
socoteala pe care o faceti cu pretul mai mare la diesel, de bani de benzina bagati in buzunar in momentul in care ai ales benzina, lucrurile nu stau chiar asa. ati pus la socoteala ca o parte din banii dati in plus (pentru cei ce au optat pentru diesel) se recupereaza la revanzare????
va rog luati toate lucrurile in calcul. Apropo de zgomot, de mult dieselurile nu mai sunt tractorasele de alta data si sa nu uitam un alt amanunt legat de zgomot: una este sa schimbi vitezele la 4000 rot/min (benzina) si alta la 2000 rot/min.
(diesel). cei care sustin varianta pe benzina, trebuie sa recunoasca ca tocmai zgomotul mai mare ii determina sa faca o astfel de alegere, ba unii chiar isi tuneaza masinile (tobe), pentru ca sunetul sa fie mai nu stiu cum.
daca aceasta discutie se purta acum 5-6 ani aveati dreptate, dar din pacate pentru benzinari, constructorii de dieseluri au facut progrese remarcabile in acesti ultimi ani.
imi pare rau, nu vreau sa va suparati pentru acest "pro diesel" dar, asta este realitatea in ziua de azi.
cand ai sa ai diesel, sa stii ca deja te-ai bucurat de senzatiile tari pana la 4000 de rotatii si ai ajuns de mult la 60-70 km/h, cat despre cuplu ce sa mai vorbim?
socoteala pe care o faceti cu pretul mai mare la diesel, de bani de benzina bagati in buzunar in momentul in care ai ales benzina, lucrurile nu stau chiar asa. ati pus la socoteala ca o parte din banii dati in plus (pentru cei ce au optat pentru diesel) se recupereaza la revanzare????
va rog luati toate lucrurile in calcul. Apropo de zgomot, de mult dieselurile nu mai sunt tractorasele de alta data si sa nu uitam un alt amanunt legat de zgomot: una este sa schimbi vitezele la 4000 rot/min (benzina) si alta la 2000 rot/min.
(diesel). cei care sustin varianta pe benzina, trebuie sa recunoasca ca tocmai zgomotul mai mare ii determina sa faca o astfel de alegere, ba unii chiar isi tuneaza masinile (tobe), pentru ca sunetul sa fie mai nu stiu cum.
daca aceasta discutie se purta acum 5-6 ani aveati dreptate, dar din pacate pentru benzinari, constructorii de dieseluri au facut progrese remarcabile in acesti ultimi ani.
imi pare rau, nu vreau sa va suparati pentru acest "pro diesel" dar, asta este realitatea in ziua de azi.
Sunt intru totul de acord cu tine in ceea ce priveste cuplul si regimul de turatii de la diesel, insa cu zgomotul inca nu sunt convins ca s-au facut mari progrese nici acum. Mai ales pe masini de clasa mica, unde insonorizrea nu este foarte bine pusa la punct. Intr-adevar nu mai fac precum tractoarele de alta data, dar oricum au un sunet mult mai deranjant decat al motoarelor pe benzina.
Posesorii masinilor pe benzina vor intr-adevar sa scoata cat mai mult sunet din motoarele lor, dar asta se intampla pt ca motorul pe benzina suna frumos, pe masura ce turatiile cresc. Diesel-ul insa nu are un sunet care sa te inspire prea tare, la nici o turatie.
Nu o lua ca pe un afront, e doar parerea mea
Posesorii masinilor pe benzina vor intr-adevar sa scoata cat mai mult sunet din motoarele lor, dar asta se intampla pt ca motorul pe benzina suna frumos, pe masura ce turatiile cresc. Diesel-ul insa nu are un sunet care sa te inspire prea tare, la nici o turatie.
Nu o lua ca pe un afront, e doar parerea mea
Ai dreptate cu dieselul.
Multi se uita si la bani cand cumpara o masina, nu se gandesc la cati de multi bani pot sa recupereze cand vand masina peste 3-4 ani sau mai mult.
La diesel pretul e mai mare, dar si reviziile mai dese si mai scumpe.
Ai dreptate, nu am condus inca nici un diesel si nu stiu daca voi conduce asa de curand. Cel putin pana cand benzinarele nu ma dezamagesc.
Multi se uita si la bani cand cumpara o masina, nu se gandesc la cati de multi bani pot sa recupereze cand vand masina peste 3-4 ani sau mai mult.
La diesel pretul e mai mare, dar si reviziile mai dese si mai scumpe.
Ai dreptate, nu am condus inca nici un diesel si nu stiu daca voi conduce asa de curand. Cel putin pana cand benzinarele nu ma dezamagesc.
QUOTE (geticul)Ai dreptate cu dieselul.
Multi se uita si la bani cand cumpara o masina, nu se gandesc la cati de multi bani pot sa recupereze cand vand masina peste 3-4 ani sau mai mult.
La diesel pretul e mai mare, dar si reviziile mai dese si mai scumpe.
Ai dreptate, nu am condus inca nici un diesel si nu stiu daca voi conduce asa de curand. Cel putin pana cand benzinarele nu ma dezamagesc.
reviziile - mai scumpe poate, mai dese nu cred. ex: la peugeot 107 pe benzina te cheama in service la 6 luni sau 5000km.
daca nu ai condus un diesel, cum poti sfatui pe cineva sa nu isi ia?
eu nu te condamn ca esti adeptul masinilor pe banzina! sunt f. multi care prefera benzina si nu in ultimul rand, datorita pretului mai mic, pentru ati lua o masina noua, trebuie sa recunoastem ca pentru multi inseamna un efort financiar, dar, pentru asta nu trebuie sa spunem ca dieselul nu merita
Multi se uita si la bani cand cumpara o masina, nu se gandesc la cati de multi bani pot sa recupereze cand vand masina peste 3-4 ani sau mai mult.
La diesel pretul e mai mare, dar si reviziile mai dese si mai scumpe.
Ai dreptate, nu am condus inca nici un diesel si nu stiu daca voi conduce asa de curand. Cel putin pana cand benzinarele nu ma dezamagesc.
reviziile - mai scumpe poate, mai dese nu cred. ex: la peugeot 107 pe benzina te cheama in service la 6 luni sau 5000km.
daca nu ai condus un diesel, cum poti sfatui pe cineva sa nu isi ia?
eu nu te condamn ca esti adeptul masinilor pe banzina! sunt f. multi care prefera benzina si nu in ultimul rand, datorita pretului mai mic, pentru ati lua o masina noua, trebuie sa recunoastem ca pentru multi inseamna un efort financiar, dar, pentru asta nu trebuie sa spunem ca dieselul nu merita
Eu zic sa incerci un drive-test cu dieselul, va fi suficient ca sa-ti faci o idee, benzina sau diesel.
Eu as alege benzinarul, din motivele descrise mai sus de ceilalti membri ai forumului si nu numai.
O masina din clasa mica, cu un motor pe benzina suficient de puternic pentru masa sa (cu cat mai puternic cu atat mai bine) nu se compara cu nici o alta masina din alte clase, ca senzatii, distractie...practic iti permite sa devii "cel mai tare" fara a fi expert in tehnici de pilotaj, sunetul si comportamentul motorului te "dopeaza" cat timp esti la volanul masinii, odata ce ai trecut de 4000 rpm devii dependent de masinutza si orice portiune libera de sosea/strada se tranforma in pista, chiar si in oras, orice masina de fitze intalnita in trafic trebuie umilita, tot in oras ca altfel slabe sanse... ) si tot asa.
Ei bine toate acestea sunt "la maxim" cu un benzinar peste o anumita turatie...la diesel e altceva...
Motorul diesel de pe Colt este super, nu este ca celelalte...are un sunet de reactor de avion si nu ma refer la intensitate, nu suna ca un diesel (tractoras) si nu datorita insonorizarii care la prima vedere pare sa fie indentica (,) cu a benzinarului ci pur si simplu se aude bine, chiar si cu (,) capota ridicata, vibratiile sunt ca si inexistente...s-ar putea sa constati ca la anumite turatii benzinarul este mai zgomotos la interior decat dieselul, discutand strict de colt.
Sa nu mai zic ca dieselul se preteaza la tuning engine cu rezultate foarte bune, consumul este mic, cuplul mult mai mare...dar trebuie sa stii sa-l conduci (valorifici) pentru ca la 4500 rpm (parca) intra limitarea si daca esti amator de senzatii tari nu o sa fii foarte multumit...pleaca in forta si condus corect, este suprinzator.
Eu as alege benzinarul, din motivele descrise mai sus de ceilalti membri ai forumului si nu numai.
O masina din clasa mica, cu un motor pe benzina suficient de puternic pentru masa sa (cu cat mai puternic cu atat mai bine) nu se compara cu nici o alta masina din alte clase, ca senzatii, distractie...practic iti permite sa devii "cel mai tare" fara a fi expert in tehnici de pilotaj, sunetul si comportamentul motorului te "dopeaza" cat timp esti la volanul masinii, odata ce ai trecut de 4000 rpm devii dependent de masinutza si orice portiune libera de sosea/strada se tranforma in pista, chiar si in oras, orice masina de fitze intalnita in trafic trebuie umilita, tot in oras ca altfel slabe sanse... ) si tot asa.
Ei bine toate acestea sunt "la maxim" cu un benzinar peste o anumita turatie...la diesel e altceva...
Motorul diesel de pe Colt este super, nu este ca celelalte...are un sunet de reactor de avion si nu ma refer la intensitate, nu suna ca un diesel (tractoras) si nu datorita insonorizarii care la prima vedere pare sa fie indentica (,) cu a benzinarului ci pur si simplu se aude bine, chiar si cu (,) capota ridicata, vibratiile sunt ca si inexistente...s-ar putea sa constati ca la anumite turatii benzinarul este mai zgomotos la interior decat dieselul, discutand strict de colt.
Sa nu mai zic ca dieselul se preteaza la tuning engine cu rezultate foarte bune, consumul este mic, cuplul mult mai mare...dar trebuie sa stii sa-l conduci (valorifici) pentru ca la 4500 rpm (parca) intra limitarea si daca esti amator de senzatii tari nu o sa fii foarte multumit...pleaca in forta si condus corect, este suprinzator.
- Andrei_Iasi
- EVO I
- Mesaje: 1
- Membru din: Vin Noi 23, 2007 12:16 pm
salut,
iti raspund si eu pentru ca am mers si cu diesel-uri si cu benzinare cat cuprinde . pana sa am colt-ul preferam dieselul pentru cuplu imens pe care il ai la turatii mici, consum mai mic , noile tehnologii diesel (exceptand grupul vw care si acuma mai are ceva din sunetul clasic de diesel), eram mai lenes in retrogradarea intr-o treapta inferioara..deh ..cuplul mare la turatii mici iti permite acest lux. acum sincer sa fiu nu mai prefer dieselul pe masini mici (sub 1500 kg), - la cele mai mari e must have pentru ca iti trebuie cuplu mare sa o misti de pe loc - pentru ca nu prea ii vad rostul can eu vreau sa ma distrez cu masina nu sa o folosesc numai ca o necesitate.. e altceva cand urci in turatii pana la 6000 - 6500(de aici intre pe rosu) . una e sa iti puna la dispozitie tot cuplul de diesel dar pentru un timp scurt pentru ca urca repede in ture, si slta e sa ti-l ofere relativ uniform de pe la 3500 pana la 6500 . sincer pentru masinile mici pana la compacte nu prea recomad dieselul. chiar am citit luna trecuta sau acum 2 luni(nu mai stiu exact) un reportaj in auto - motor si sport in care erau luate maisini de la clasa mica la SUV si comparat numarul de km minimi care trebuie facuti intr-un an pentru a se justifica motorina(a se citi intretinere mai scumpa si pret mai mare de achzitie).
la clasa mica trebuie sa mergi mai mult de 50.000 pe an , la compacta mai mult de 35000 , la medie mai nu mai tin minte exact , la mare mai mult de 5km pe an (foarte mare diferenta aici), la clasa de lux si suv tot timpul e mai ok motorina . trage si singur concluziile.
e adevarat insa ce a spus si cineva in pagina anterioara masinile diesel au valoare mai mare la revanzare.
recomadare pt colt : benzina.
iti raspund si eu pentru ca am mers si cu diesel-uri si cu benzinare cat cuprinde . pana sa am colt-ul preferam dieselul pentru cuplu imens pe care il ai la turatii mici, consum mai mic , noile tehnologii diesel (exceptand grupul vw care si acuma mai are ceva din sunetul clasic de diesel), eram mai lenes in retrogradarea intr-o treapta inferioara..deh ..cuplul mare la turatii mici iti permite acest lux. acum sincer sa fiu nu mai prefer dieselul pe masini mici (sub 1500 kg), - la cele mai mari e must have pentru ca iti trebuie cuplu mare sa o misti de pe loc - pentru ca nu prea ii vad rostul can eu vreau sa ma distrez cu masina nu sa o folosesc numai ca o necesitate.. e altceva cand urci in turatii pana la 6000 - 6500(de aici intre pe rosu) . una e sa iti puna la dispozitie tot cuplul de diesel dar pentru un timp scurt pentru ca urca repede in ture, si slta e sa ti-l ofere relativ uniform de pe la 3500 pana la 6500 . sincer pentru masinile mici pana la compacte nu prea recomad dieselul. chiar am citit luna trecuta sau acum 2 luni(nu mai stiu exact) un reportaj in auto - motor si sport in care erau luate maisini de la clasa mica la SUV si comparat numarul de km minimi care trebuie facuti intr-un an pentru a se justifica motorina(a se citi intretinere mai scumpa si pret mai mare de achzitie).
la clasa mica trebuie sa mergi mai mult de 50.000 pe an , la compacta mai mult de 35000 , la medie mai nu mai tin minte exact , la mare mai mult de 5km pe an (foarte mare diferenta aici), la clasa de lux si suv tot timpul e mai ok motorina . trage si singur concluziile.
e adevarat insa ce a spus si cineva in pagina anterioara masinile diesel au valoare mai mare la revanzare.
recomadare pt colt : benzina.
Intre benzina si motorina poti face urmatoarea ecuatie:alegem reper masina de 95 de cai putere prezenta pe motorul de 1,3 la banzinar si motorul de 1,5 la motorinar.Ne uitam la preturile cip si consumurile medii:la benzinar versiunea invite pretul cip este 9400 euro iar motorinarul 11400 euro.Avem o diferenta de 2000 euro si o diferenta de 1,2 litrii de combustibil la 100 km.Avand in vedere ca pretul unui litru de combustibil este de 1 euro reiese in ca 100 000 km economia motorina vs diesel este de 1400 euro.In calculul acesta nu adaugam costul reviziilor.Decizia apartine fiecaruia,in functie de scopul si modul de folosire
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori