Probleme incredibile la Mitsubishi Colt 1,3 SAM Safety!

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Mishulika79
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 18, 2008 9:29 am

Mesaj de Mishulika79 » Dum Mai 18, 2008 9:58 am

Am achizitionat prin leasing acum o luna si jumatate un Colt 1,3 SAM Safety pe benzina.
Masina a fost livrata conform intelegerii cu reprezentantul Mitsubishi, la 7 zile caci era pe stoc in zona libera Ploiesti.
Totul a decurs bine, pana in momentul in care de Pasti am plecat la munte. Am ajuns la munte - masina avea 220 km parcursi si cand sa urc in Poiana Brasov, pe drumul dinspre Risnov, jud. Brasov, la ultima serpentina am ramas in rampa, fara acceleratie. Pur si simplu masina nu a mai vrut sa porneasca. Erau patru persoane in masina, inclusiv eu - adica soferul. Am intors-o manual si am luat-o la vale.
Incet-incet, am ajuns pana la urma in orasul Brasov.
De remarcat: masina era noua si nefortata!
Apoi, cand sa ma intorc la Bucuresti, dupa Sinaia a inceput o ploaie abundenta si am luat o curba cu 70 km la ora, iar sistemul ASR a intrat in fuctiune si masina a franat, scuturandu-se putin.
Apoi, dupa doi km, a inceput sa piuie la bord ceva si luminita ASR nu se mai oprea. Am tras pe dreapta - si conform manualului de utilizare am oprit motorul si am dat din nou o cheie. Pe bord surpriza: nu mai clipea nimik, dar... cand am bagat-o intr-a intaia, masina cand a ajuns la 15km-20km/h a inceput sa tremure din toate incheieturile si era ca si cum as fi mers cu frana de mana trasa. In acest timp - pe bord nu aparea nimik. Am oprit si dupa 50 min., am incercat din nou dar nu ma lasa sa depasesc 20km/h si tremura de ziceai ca vrea sa se dezmembreze.
Am contactat serviciul de tractari si ... m-au pus pe rampa si am ajuns la service-ul din Ploiesti.
Intre timp, se inseninase si era chiar caldut.
Intre Nistoresti si Ploiesti cred ca sunt 45 km, dar ricum mi se pare incredibil ce a urmat.
Dupa ce au dat masina jos de pe rampa, i-au facut un test si SURPRIZA: mergea perfect. Ideea e ca totusi la citirea calculatorului a aparut ceva in neregula cu ASR-ul.
Mi s-a comunicat ca: ori a fost afectat senzorul de controlul stabilitatii, ori... trebuie inlocuit calculatorul. Asadar, daca mai apar simptome sa apelez la una dintre aceste variante.
Peste doua saptamani, acum o zi, masina nu a mai vrut sa se deplaseze de pe loc. Mentionez: motorul pornea, schimbatorul intra in viteza dar... tandemul ambreiaj/acceleratie nu facea ca masina sa demraze ci doar ca motorul sa se tureze.
Am chemat din nou tractarile si am dus masina la Expozitiei. Aici am fost intrebat daca nu am nimerit intr-o balta, intr-o groapa sau daca nu am avut vreun accident de orice natura.
Masina e noua: tocmai o spalasem manual si arata impecabil: trebuie sa ignori realitatea sau sa fii putin cam cu capul in nisip sa pui asemenea intrebari...
Oricum, masina are 700 km la bord si nu a fost deloc fortata sau afectata in vreun fel...
Acum chestia e desi masina are exact simptomele unui Colt: demaraj lent, motor zgomotos, cutie de viteze care mai haraie uneori la relanti sau cand o bagi intr-a-ntaia, este inadmisibil sa se comporte asa.
Am cerut o inspectie totala, la senzori si computer, la motor si cutia de viteze.
Curios, mai erau patru - cinci Colturi acolo la Expozitiei, nu toate de 1,3 dar mi s-a comunicat ca acele masini au probleme de tinichigerie. Toate!
Acum, nu am facut o inspectie dar este interesat cum exact acelasi model are doar probleme de tinichigerie...
In fine, sunt convins ca acum incepe o epopee de plimbari in vizite la diferite sedii de service Mitsubishi... depinde pe unde ma voi duce cu masina prin tara.
Un sfat: evitati contractele de leasing caci sunt pline de capcane. Sau daca vreti neeaparat un leasing, consulati alta firma de leasing decat cea "agreeata" de preducator/reprezentant.
De obicei vi se spune: "Daca lucrati cu Dansii... documentele Dvs. vor fi analizate mai repede." Fals.
E la fel orice procedura.
Trust my word.

Avatar utilizator
Colty
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Feb 12, 2008 4:07 pm

Mesaj de Colty » Dum Mai 18, 2008 12:56 pm

Mishulika, problemele tale m-au intristat. Am si eu un Colt 1,3 sam si ma ingrozesc la gindul ca as trece prin ce ai povestit tu. Tine-ne la curent cu mersul reparatiilor, ca sa stim de ce sa ne ferim, daca putem! Bafta!

Avatar utilizator
robbycar
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Feb 08, 2008 12:01 am

Mesaj de robbycar » Dum Mai 18, 2008 3:23 pm

Sincer nu imi place deloc ce am citit in povestea ta.Eu merg f tare cu Colticul (duminica trecuta am mers cu 220/h) si daca mi se apuca ESP-ul sau ASR-ul sa-mi faca faze de genul asta nu stiu cum "ma scot".
Parerea mea este ca ai una din urmatoarele probleme:
-un senzor de la o roata nu functioneaza corect
-senzorul de pozitie a volanului nu functioneaza corect
-un senzor de acceleratie(exista si senzor de acceleratie laterala(cel putin VW si Audi au)) nu functioneaza corect
-calculatorul de ABS nu functioneaza corect
-etc insa toate tin de ABS pt ca prin el se fac toate controalele de tractiune,stabilitate ...
Daca mi s-ar intampla mie asa ceva as face in felul urmator:as scoate siguranta de la ABS si as rula in continuare asa.In acest caz mi-ar ramane aprins macar un bec (ABS,ESP...)si as avea frana clasica dar as putea circula.As circula cu o viteza mai redusa,as fi atent la franare dar as putea merge la infinit.De mentionat este faptul ca fara ABS daca franam violent ni se blocheaza rotile ca la dacie.
As mai povesti un caz.
In service-ul meu a ajuns un Golf cu o problema asemanatoare si ghiciti ce avea:avea o bucatica f mica de metal interpusa intre senzorul de ABS de la o roata si coroana de pe care citeste turatia rotii(senzorul este inductiv).Banal,nu?Initial am crezut ca e de vina senzorul pt ca testerul mi-a spus ca turatia rotii respective nu este corespunzatoare.
Aaaaaaaaaaaaaaaa
Ce mi-am mai amintit:
Daca avem o singura roata cu alte dimensiuni fata de celelalte 3 putem avea probleme cu ABS-ul,ESP-ul etc.
Faza cu balta mi se pare PROSTEASCA.Auzi la ei!Unde scrie ca Mitsubishi Colt trebuie sa mearga doar pe uscat?Sau poate scrie in manualul masinii ca in caz de asfalt umed trebuie sa trag pe dreapta?Spuneti-mi si mie ca sa stiu.Poate daca ploua trebuie sa incui masina si sa chem taxiul.
.....si totusi....are si stergatoare de parbriz......la ce or folosi?

Avatar utilizator
robbycar
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Feb 08, 2008 12:01 am

Mesaj de robbycar » Dum Mai 18, 2008 3:24 pm

Sincer nu imi place deloc ce am citit in povestea ta.Eu merg f tare cu Colticul (duminica trecuta am mers cu 220/h) si daca mi se apuca ESP-ul sau ASR-ul sa-mi faca faze de genul asta nu stiu cum "ma scot".
Parerea mea este ca ai una din urmatoarele probleme:
-un senzor de la o roata nu functioneaza corect
-senzorul de pozitie a volanului nu functioneaza corect
-un senzor de acceleratie(exista si senzor de acceleratie laterala(cel putin VW si Audi au)) nu functioneaza corect
-calculatorul de ABS nu functioneaza corect
-etc insa toate tin de ABS pt ca prin el se fac toate controalele de tractiune,stabilitate ...
Daca mi s-ar intampla mie asa ceva as face in felul urmator:as scoate siguranta de la ABS si as rula in continuare asa.In acest caz mi-ar ramane aprins macar un bec (ABS,ESP...)si as avea frana clasica dar as putea circula.As circula cu o viteza mai redusa,as fi atent la franare dar as putea merge la infinit.De mentionat este faptul ca fara ABS daca franam violent ni se blocheaza rotile ca la dacie.
As mai povesti un caz.
In service-ul meu a ajuns un Golf cu o problema asemanatoare si ghiciti ce avea:avea o bucatica f mica de metal interpusa intre senzorul de ABS de la o roata si coroana de pe care citeste turatia rotii(senzorul este inductiv).Banal,nu?Initial am crezut ca e de vina senzorul pt ca testerul mi-a spus ca turatia rotii respective nu este corespunzatoare.
Aaaaaaaaaaaaaaaa
Ce mi-am mai amintit:
Daca avem o singura roata cu alte dimensiuni fata de celelalte 3 putem avea probleme cu ABS-ul,ESP-ul etc.In cazul nostru nu e valabil,masina fiind noua.
Chiar si la o uzura pronuntata a unui cauciuc ESP-ul o poate lua razna dar in special la viteze mari.Ba mai mult,si daca o roata este mai dezumflata tot putem avea necazuri.
Controlati periodic presiunea in roti si analizati periodic uzura pneurilor.Inversati din cand in cand rotile fata cu cele de pe spate pt a avea o uzura uniforma a cauciucurilor.(dar cred ca se stie deja)
Faza cu balta mi se pare PROSTEASCA.Auzi la ei!Unde scrie ca Mitsubishi Colt trebuie sa mearga doar pe uscat?Sau poate scrie in manualul masinii ca in caz de asfalt umed trebuie sa trag pe dreapta?Spuneti-mi si mie ca sa stiu.Poate daca ploua trebuie sa incui masina si sa chem taxiul.
.....si totusi....are si stergatoare de parbriz......la ce or folosi?

Avatar utilizator
Mishulika79
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 18, 2008 9:29 am

Mesaj de Mishulika79 » Dum Mai 18, 2008 9:45 pm

Poveastea incredibila a comportamentului celor de la service nu se reduce aici.
La prima problema aparuta cu ASR-ul, cand am fost dat jos de pe masina care ma transportase pe rampa, simgura mentiune a celor de acolo a fost ca masina era murdara, lucru insistent scris pe constatarea intocmita si scrisa fara vreo explicatie.
Oricum, ei au fost draguti... nici macar nu au incercat sa ude rotile, simuland conditiile de ploaie abundenta, pentru a vedea daca masina are din nou un comportament atitpic. Oricum, au avut rabdare sa ma asculte si desi i-am intrebat daca au curatat senzorii, singura lor reactie a fost o privire plina de uimire.
Oricum, reprosul nu a fost vizibil... decat atunci cand un reprezentant m-a condus cu masina si mi-a demonstrat ca nu are nimik.
Oricum, acum o saptamana am dus masina la spalatorie. Afara erau 21 de grade, cer senin.
Dupa ce am scos-o, am intrat pe carosabil cu a-ntaia si am accelerat, caci din spate veneau masini. Cand am ajuns la 30 km/h am bagat-o intra-a doua (exact conform manualului de utilizare - pentru perioada de rodaj) si am simtit din nou mici trepidatii, similare cu o treime din ceea ce simte un sofer cand soseaua este uda si are o curba de 90 de grade si o taie cu 100 km/h. Atunci ASR-ul intra in actiune si... se simte un franat. De indicat sa nu se accelereze atunci... Insa: eu am simtit aceeasi senzatie, doar ca pe bord nu aparea miciun semnal ca ASR-ul era in functiune. Pur si simplu parca insesizabil as fi tras frana de mana... pe sfert, apoi dupa vreo 50 m senzatia s-a oprit - cred ca senzorul era acoperit de o pelicula de apa.
Oricum, atunci cand ploua... face figuri d-astea.
Dar: de atunci nu a mai plouat in Bucuresti si deci masina a mers.
Nu vreau sa fiu ironic, dar nu am luat o masina pentru timp frumos...
Insa, problema este ca uneori parca nu are acceleratie, respectiv la plecarea din rampa e destul de greu de urnit din loc. Avand in vedere ca e o masina noua... cred ca este - indiferent de tipicul masinii - inadmisibil sa faca astfel de figuri.
Alaltaieri nu a plecat de loc din parcare si a trebuit sa chem asistenta.
Pe langa faptul ca nu mi se va pune la dispozitie o masina care sa suplineasca lipsa Coltului, trec de aceasta problema si explic:
- masina avea benzina
- motorul pornea si se tura
- schimbatorul de viteze intra in toate vitezele
- masina nu pleca de pe loc la efectuarea tandemului
Am incercat sa caut o explicatie pentru cele 2 probleme. Daca senzorul sau calculatorul poate fi de vina pentru prima... atunci a doua problema nu are o explicatie, in acest moment.
Am citit pe forum pareri negative despre cei de la Expozitiei. Intra-devar, cei de acolo nu sunt foarte politicosi. Spre exemplu nu mi s-a pus la dispozitie o masina pentru a ma intoarce acasa. Nici macar nu m-au intrebat cu ce voi pleca sau... altceva. Cand i-am intrebat, au spus ca e incheierea programului si ca oricum ei nu mai au masini disponibile.
Ideea e ca Mitsubishi se angajeaza sa puna la dispozitia clientului o masina pana la repararea defectiunilor, asa mi s-a explicat la achizitionarea masinii si asa mi s-a confirmat de catre cei de la Call Center-ul pentru situatii de urgenta.
Nu conteaza aceste aspecte, dar cred ca ma intelegeti caci atunci cand platesti 30% avans si mai dai si vreo 300 euro pe o gramada de alte taxe ce ti se baga pe sub nas... incepi sa ai pretentii pentru banii pe care ii dai.
Sunt dezamagit de masina pentru ca in decurs de 4 saptamani am avut doua tractari. In conditiile in care eu conduc de 3-4 ori pe saptamana, asta inseamna ca fac circa 700 km / luna. Asadar, pana la finalul anului voi mai contracta inca de 12 ori Call Center-ul pentru tractari.
Va spun cert: deja cei de acolo ma cunosc... si sunt vedeta.
Oricum, sunt extrem de inocenti cand afirma: "Pana in prezent nu am mai avut solicitari la Colt, la doar o luna de la achizitionare." - sa inteleg ca sunt normale interventiile de tractare la acest model... doar ca nu atat de curand de la achizitie?!

Avatar utilizator
robbycar
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Feb 08, 2008 12:01 am

Mesaj de robbycar » Dum Mai 18, 2008 11:33 pm

Eu as face totusi urmatorul test:cand masina ar face figuri as scoate siguranta de la ABS.Daca s-ar comporta normal (dupa scoaterea sigurantei) la plecare de pe loc ar insemna ca problema e legata de ABS.Daca nu ,ar insemna ca e altceva.

Avatar utilizator
damutz
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iul 06, 2007 4:22 pm

Mesaj de damutz » Lun Mai 19, 2008 12:16 pm

in primul rand, bine ai veniti in randul posesorilor de colt nemultumiti de serviceul si serviciile post achizitionare din Expozitiei. nu sunt eu vreun expert, dar pari a avea probleme cu ECU. in al doilea rand, iti recomand sa scrii direct la mitsubishi europe si sa le descrii pe un ton cat mai diplomat problema. nu uita sa precizezi la interval de maxim 2 randuri dezamagirea fata de marca mitsubishi si de serviciile din ro. nu uita sa precizezi ca serviciile MAP nu au functionat conform manualului. fa toate aste si vei fi sunat de astia de aici. eu unul am renuntat momentan la nervi si astept revizia anuala sa repar ce e defect, insa la prima abatere, voi face si eu reclamatie, in speranta ca, daca vin mai multe reclamatii, se va face ceva in ro.

Avatar utilizator
c_codrut
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Feb 20, 2008 8:51 pm

Mesaj de c_codrut » Lun Mai 19, 2008 1:25 pm

in ro nu se va rezolva niciodata nimic. am facut si eu reclamatie la mit europe in leg cu reparatia de asta iarna. au inregistrat-o si mi-a spus ca cineva ma va contacta.
normal ca m-a sunat cineva de la expozitiei, care si-a cerut scuze peste scuze. pe mine insa nu m-au incalzit deloc scuzele, asta ca sa fiu politicos si sa nu le zic ceva de bine. deci de evitat zona expozitiei pe cat posibil. chestia asta cu reclamatia e asa pt linistea voastra sufleteasca...

Avatar utilizator
Mishulika79
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 18, 2008 9:29 am

Mesaj de Mishulika79 » Lun Mai 19, 2008 9:51 pm

Va multumesc tuturor pentru suport si pentru ca a-ti avut rabdare sa imi cititi randurile.
Situatia se pune in felul urmator:
1. eu stiu ca daca am optat pentru o dotare optionala a masinii, care include un pachet si cu ASR, atunci voi beneficia de el. ASR-ul, in caz ca mai face probleme, binenteles ca voi incerca sa ii scot siguranta. Oricum, e o situatie care se pare ca nu ii poate fi facuta fata nici de cei de la Ploiesti, nici de catre cei de la Expozitiei, Bucuresti.
2. la diagnosticarea efectuata azi, 19 mai 2008 cei din Expozitiei s-a constatat ca rulmentul + discul de ambreiaj + placa de frecare sunt zob. In plus a fost afectat si suportul de metal... nu stiu care ce face legatura intre motor si ambreiaj. Mi s-a propus sa platesc 500 euro, cost ce include si manopera.
Masina cand a fost intai in service-ul de pe drumul Ploiesti-Buzau, la km 11,5 - acolo nu i s-a gasit niciun defect si erau parcursi 420 km, conform procesului de constatare.
Acum am 702 km la bord si am folosit masina la deplasari doar in Bucuresti. Asadar, pentru 282 ambreiajul nu a rezistat.
Se pare ca exista mari probleme in solutionarea defectiunilor tehnice si ... identificarea lor.
Acest fapt nu face decat sa demonstreze cat de slabe calitativ sunt piesele "originale". Chiar as vrea sa stiu unde sunt facute piesele astea teribile.
Sunt ferm convins ca s-a mers pe ideea: ei, o masina ieftina si o mentenanta + piese de rezerva extrem de scumpe. In plus, daca pui un disc de ambreiaj mai firav, fraierul de client nu se prinde si daca mai calca uneori pe pedala, va plati, caci in Romania sunt cele mai multe cazinouri si cei mai multi miliardari, asa ca romanul e fraier.
Oricum, maine primele doua drumuri vor fi la OPC si la avocat.
Pacat de masina, de marca si de asteptarile pe care mi le-am facut cand am ales masina.
Oricum, sunt convins ca nu eu am nenorocit masina, mai ales ca nu am fortat-o, si mai ales ca am carnet din 2000, iar pe vechea Dacie am facut si tinichigerie.
Ceea ce ma ingrijoreaza este ca in week-endul urmator s-au anuntat ploi...
Ceva simpatic: cand am zis sa repare masina cat mai repede, au spus ca miercuri e gata, dar pentru ca aveam un punct de impact ca un imbecil in parcare mi-a lovit-o cu portiera, au precizat ca dureaza pana pe joi... ca de', cu tinichigeria e problema mare, dar sa schimbi juma' de motor... nu e nicio problema daca fraieru' plateste... nu?
RO-MA-NI-A...

Avatar utilizator
VooN
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Ian 21, 2008 6:00 pm

Mesaj de VooN » Lun Mai 19, 2008 10:33 pm

Din ce in ce mai multe probleme cu masinile noi si din pacate pt noi destul de multe Mitsubishi noi cu belele.
Stiu prin ce treci - eu am avut masina in service la Ploiesti aproape o luna pt o problema la partea electrica, fiind livrata in felul asta.
Trebuie sa fi tare si sa nu cedezi - OPC, televiziune, reviste de specialitate. Chestiile astea fac un subiect bun pt oamenii din media.
Bafta maxima !

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 15 vizitatori