Erori De Comunicare

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
Avatar utilizator
teutzue
EVO I
Mesaje: 15
Membru din: Vin Aug 27, 2010 12:35 pm
Localitate: Iasi

Mesaj de teutzue » Joi Oct 02, 2014 7:11 pm

Buna seara dragi colegi de forum,

Sunt posesorul unui mitsubishi colt 1.1, an 2007. De vreo doua-trei luni am niste probleme cu masinuta. Ea functioneaza corect dar din cand in cand toti martorii din bord se aprind alandala si acele indicatoare din bord cad catre zero si apoi isi revin. Cand observ acest lucru, opresc motorul, astept un minut si il pornesc din nou. La a doua pornire, totul merge bine DAR raman aprinsi martorii ABS si CHECK EGINE.

Tot de ceva vreme incoace am observat ca pornirea nu mai e ca la inceput. Dimineata prima pornire e la "sfert de cheie". Dupa parcurgerea unor distante relativ scurte prin oras, masina porneste din ce in ce mai greu. Electromotorul se invarte o secunda jumatate pana sa porneasca. Mentionez urmatoarele : masina are baterie nou nouta care lucreaza in parametri normali, alternatorul a fost verificat si incarca corespunzator.

De-a lungul celor 160,000 de km pe care ii are masina a avut nenorocul sa mai ia niste gropi dure pe la viteze de 80 km/h. Ca atare computerul central care afiseaza consumul si temp s-a defectat. Nu este el o problema dar ma intreb daca nu s-ar fi stricat si alte computer de prin masina...

Dupa toate aceste evenimente am considerat ca o diagnoza este primul pas in rezolvarea problemei. In urma ei mecanicul imi spune: doar niste erori de comunicare, toate masinile de dupa 2004 au asaceva, nu e nici o problema! Stergem erorile si continuam sa circulam cu masina in regim de oras. La o saptamana se manifesta iar aceleasi siptome....ce sa facem? Problema nefiind majora am continuat sa circulam cu ea. La un moment dat nu a mai vrut sa porneasca.....hopa.

Mers iar la diagnoza, dar de aceasta data la alt service. Aceelasi raspuns: erori de comunicare. In plus tipul de acolo a spus ca problema este computerul masinii ( nu prea ma pricep, este asta ECU?!) si ar trebui schimbat - cica ar fi acolo cateva contacte imperfecte.... Cica in Iasi ar exista baieti care repara aceasta componenta a masinii.

Aflandu-ma in mijlocul acestei situatii va cer voua ajutorul. Ce credeti ca are defapt masina? Care ar fi piesa problema si cum s-ar rezolva?


Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Sâm Oct 04, 2014 3:19 pm

Sigurantele de pe borna plus a bateriei arata bine?

Avatar utilizator
teutzue
EVO I
Mesaje: 15
Membru din: Vin Aug 27, 2010 12:35 pm
Localitate: Iasi

Mesaj de teutzue » Joi Oct 16, 2014 7:01 pm

Bornele arata bine,curate.

Am mai mers cateva zeci de km in oras si momentan merge normal.

Avatar utilizator
teutzue
EVO I
Mesaje: 15
Membru din: Vin Aug 27, 2010 12:35 pm
Localitate: Iasi

Mesaj de teutzue » Mie Oct 29, 2014 1:05 am

Iar a luat-o razna. Am scos bateria si o las asa cateva zile ca sa se reseteze compuerul de tot.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Mie Oct 29, 2014 10:40 am

Am inteles. Cred ca e timpul sa actionezi,lasatul nu rezolva nimic, si intre lasat o ora sau o decada nu e nici o diferenta dpdv electric. Prima data eu as desface bordul sa vad ce-i cu display-ul ala care nu mai merge, poate cauzeaza vreun scurt. Apoi tot ce mai poate cauza erori pe OBD, cum ar fi siguranta de la obd, inchiderea centralizata sau ce mai e pe aceeasi siguranta, as desface si inspecta cablurile de masa de la acumulator si alternator, eventual unse cu vaselina pt contactele electrice.

Dar mai intai vezi ce-i cu display-ul, nu e scump si e documentata schimbarea lui.

PS: Stiu ca ai zis de borne...dar sigurantele de la BORNA plus sunt in stare buna? Sub capacul ala rosu, sunt niste sigurante incastrate.

Avatar utilizator
zefir
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 07, 2009 9:17 pm

Mesaj de zefir » Lun Noi 17, 2014 4:15 pm

QUOTE (teutzue @ Oct 29 2014, 01:05 AM) Iar a luat-o razna. Am scos bateria si o las asa cateva zile ca sa se reseteze compuerul de tot.

Spune ne ce ai facut cu masinuta?E rezolvata?Mai ai probleme?
Multumesc

Avatar utilizator
teutzue
EVO I
Mesaje: 15
Membru din: Vin Aug 27, 2010 12:35 pm
Localitate: Iasi

Mesaj de teutzue » Dum Noi 23, 2014 4:15 pm

Masina deocamdat?ƒ sta in parcare. O sa ma prezint la reprezentanta sa-i rescriu softul. Dac?ƒ cei de acolo au si alte sugestii vom vedea. Va tin la curent. ?ncă ceva, țin cont de toate sfaturile de mai sus c?nd fac verificarea la casa auto.

Sub capacul roșu totul e ok.

Mulțumiri @alex

Avatar utilizator
SEBASTIAN_RC
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Aug 01, 2014 8:13 pm

Mesaj de SEBASTIAN_RC » Dum Noi 23, 2014 8:37 pm

Trebuie sa ieila mana toata instalatia electrica de pe motor si panouri electrice, relee totul.
Scoti fiecare mufa o verifici opric o cureti apoi o dai su spray de contact de calitatesi o montezi la loc. Atentie ambele mufe se curata si folositi spray de calitate specializat.

Avatar utilizator
teutzue
EVO I
Mesaje: 15
Membru din: Vin Aug 27, 2010 12:35 pm
Localitate: Iasi

Mesaj de teutzue » Joi Ian 08, 2015 12:05 pm

Buna ziua,

Astazi am fost fost la reprezentanta Mitsubishi din Iasi. Inainte sa plec iar mi s-a aprins bordul si am apucat sa filmez tot ceea ce se intampla:

https://www.youtube.com/watch?v=6SnmMxye4G0 .

Diagnoza a dat din nou erori de comunicare si... le-am sters iar. Discutand cu mecanicul de acolo, am facut o investigare mai amanuntita a tutror elementelor electrice ale masinii si am descoperit (ceva ce stiam deja), computerul central nu functioneaza. Pe diagnoza am vazut o schema cu toate modulele, daca e potrivit sa le numesc asa, care erau interconectate intre ele. Modulul cu displayul era rosu - deci o problema. Am observat ca pe acea schema modulele erau prganizate pe 3 nivele. Displayul central este pe nivelul 2 si sub acesta am vazut printre altele si Esp-ul, singurul pe care am putut sa il recunosc.

Bun, acum daca analizam video-ul de pe youtube, observam ca dupa ce se sting toti martorii suspecti ramane martorul ESP aprins. Deci la fata locului am suspectat ca din cauza defectiunii la displayul central am problemele pe care le am. Nu stiu ce alta responsabilitate are inafara de a afisa consumul, gradele si informatii despre radio, daca are vreo una.

Bateria e noua, sistemul de incarcare merge in parametri, probleme mecanice nu exista, deci sper ca displayul a fost cel vinovat. Acum l-am demontat de pe masina si urmeaza sa urmaresc comportamentul masinii in zilele urmatoare.

Ca o mica paranteza : comunicarea intre dealer si client este ca intre doua LUCRURI. Nu exista un interes REAL de a ajuta persoana in nevoie. Imediat ce intri pe usa dealerului te intampina cu un "resppect" fals. Apoi discutand cu el, ca si client incerci sa ii oferi cat mai multe detalii despre problema, ca mecanicul sau cine umbla la ea sa stie cat mai multe despre conditiile incare au aparut problemele. NICI VORBA de asa ceva! Nu te asculta, iti spune, "facem o diagnoza si vedem ce are masina". Simplu si sec.

Inca ceva: dupa regula nu ai voie sa intri sa vezi ce interventii se fac la masina DAR ce se intampla daca TU ca proprietarul masinii POTI oferi detalii IMPORTANTE in vederea rezovarii problemei??? NU, regula e regula, investigarea problemelor se face pe BANII CLIENTULUI. Vorbim la pereti, suntem reci si NU COMUNICAM DELOC. Clientul si dealerul ar trebui sa formeze o echipa care, impreunandu-si fortele, sa rezolve problema comuna! (Erori de comunicare umane aici ))

NU, noi suntem lacomi, clientul nu ste nimic, si nu are ce cauta sa ne incurce cat lucram la masina. Pe el il stoarcem de bani si speram sa rezolvam cat mai repede problema.

In posturile anterioare am spus ca vreau sa rescriu ECU, exact asta am cerut la service. Cand incerca baiatul sa-l rescrie, HOPA! nu are fisierele necesare pentru aceasta operatiune....Am vazut acest lucru fiindca am stat langa mecanic, lucru pe care REGULA il interzice. Bun, inapoi la dealer, el nu imi spune ca nu are posibilitatea sa rescrie softul, el imi spune ca nu este nevoie si dat fiind acest lucru interfata nu-l lasa sa scrie softul ...Dupa mine asta e o prostie, lucrez intr-un domeniu care m-a invatat ca orice este SOFTWARE se poate schimba oricand, in orice conditii, atata timp cat partea Hardware e ok. Dar dealerul e dealer, cum sa-l contrazici?! Daca adaugam si lipsa de comunicare si "raceala" cu care este tratat clientul >> problemele pot numai sa se rezolve (ironic). Si timpul sa-l pierdem ca avem de unde.

Asadar, inainte sa iti rezolvi treaba la masina trebuie sa rezolvi intai problemele intampinate cu OAMENII care AR PUTEA fi OAMENI in adevaratul sens al cuvantului, nu niste roboti.

In ceea ce ma priveste eu sunt un fan Mitsubishi. Masina pe care o conduc a fost luata de noua si intretinuta cu raspundere pana in prezent. Fiind impatimit sunt atent la fiecare detali, comportament al ei si credeti-ma pot oferi nu numai informatii despre masina dar pot fi si un partener de vorba cumsecade.

In sfarsit, nu mi-a facut placere sa discut cu domnul Daniel Condrea consultant service la reprezentanta Mitsubishi din Iasi. Mai degraba as merge pana la Bucuresti sa-l intalnesc pe @Alex44...

Daca stiti ce se intampla sau imi puteti oferi o mana de ajutor sa rezolv problema, nu ezitati sa postati.

O zi frumoasa!






Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Joi Ian 08, 2015 12:50 pm

Oricand ai drum pe aici stam la o cafea cu mare placere

Sper sa se rezolve cu display-ul. Cred ca din cauza ca sistemele masinii sunt conectate prin can-bus, nu e exclus ca o defectiune sa intrerupa comunicatia catre mai multe module nu doar cel defect.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 28 vizitatori