Turatie Relanti Colt 1.1
Salut!
Nu stiu daca este o problema sau nu, dar totusi intreb. Am un Colt de 1.1 si imi sta relantiul cand motorul e cald putin sub 1000 rpm... undeva in jur de 950 rpm. Iar atunci cand am motorul rece imediat cand porneste, relantiul se duce aproape de 1500 rpm si pentru scurte perioade, de vreo 5-10 secunde se duce pana la aproape 2000 rpm. Acest fenomen (turatie de peste 1500 rpm) se intampla doar cand motorul e rece si dupa ce masina nu a fost pornita de vreo 8-10 la temperaturile de acum... adica de sub 5-6 grade. Saptamana trecuta cand am cumparat-o nu facea asa, dar era si mult mai cald. Este din cauza vremii sau e posibil sa fie o problema cu masina? Ale voastre fac la fel?
Intreb pentru ca la cealalta masina cu motor de 1.4 75 CP (4 cilindri) nu am avut niciodata aceasta problema. Cand motorul e rece turatia sta pe la 1200 rpm (niciodata nu a crescut mai mult la relanti, decat in momentul pornirii motorului... fenomen cat se poate de normal) si cand motorul se incalzeste turatia coboara la 750 rpm.
Multumesc!
Nu stiu daca este o problema sau nu, dar totusi intreb. Am un Colt de 1.1 si imi sta relantiul cand motorul e cald putin sub 1000 rpm... undeva in jur de 950 rpm. Iar atunci cand am motorul rece imediat cand porneste, relantiul se duce aproape de 1500 rpm si pentru scurte perioade, de vreo 5-10 secunde se duce pana la aproape 2000 rpm. Acest fenomen (turatie de peste 1500 rpm) se intampla doar cand motorul e rece si dupa ce masina nu a fost pornita de vreo 8-10 la temperaturile de acum... adica de sub 5-6 grade. Saptamana trecuta cand am cumparat-o nu facea asa, dar era si mult mai cald. Este din cauza vremii sau e posibil sa fie o problema cu masina? Ale voastre fac la fel?
Intreb pentru ca la cealalta masina cu motor de 1.4 75 CP (4 cilindri) nu am avut niciodata aceasta problema. Cand motorul e rece turatia sta pe la 1200 rpm (niciodata nu a crescut mai mult la relanti, decat in momentul pornirii motorului... fenomen cat se poate de normal) si cand motorul se incalzeste turatia coboara la 750 rpm.
Multumesc!
Va multumesc!
A mea sub 900rpm cu aproximatie nu coboara. Nu stiu, poate o pot regla sa fie relantiul mai jos. Dar eu ma gandeam ca fiind un motor de mic litraj si in 3 cilindri e ok un relatiu asa de ridicat. Pe de alta parte masina a condus-o o femeie in Bucuresti si poate ii era teama ca va muri" motorul in intersectie si s-a gandit sa-l regleze mai sus in turatii. Ma gandesc.
Si inca ceva,desi sunt cam off topic. Imi scartaie ambreiajul si cand il apas si cand ridic piciorul de pe el. El de schimbat schimba bine si nici nu e tare. Deci ma gandesc ca nu e picat si trebuie doar uns. Ma insel?
A mea sub 900rpm cu aproximatie nu coboara. Nu stiu, poate o pot regla sa fie relantiul mai jos. Dar eu ma gandeam ca fiind un motor de mic litraj si in 3 cilindri e ok un relatiu asa de ridicat. Pe de alta parte masina a condus-o o femeie in Bucuresti si poate ii era teama ca va muri" motorul in intersectie si s-a gandit sa-l regleze mai sus in turatii. Ma gandesc.
Si inca ceva,desi sunt cam off topic. Imi scartaie ambreiajul si cand il apas si cand ridic piciorul de pe el. El de schimbat schimba bine si nici nu e tare. Deci ma gandesc ca nu e picat si trebuie doar uns. Ma insel?
Ambreiajul e hidraulic, daca scartaie ceva scartaie pe la pedala probabil.
Nu ai cum sa reglezi relantiul fara sa o resoftezi, ma indoiesc ca facea cineva asta. Poti sa incerci o curatare de clapeta si senzor map dar nu cred ca o sa influenteze prea mult asta, cum ai zis si tu, e normal pt un motor mic, mai ales pe vreme ca asta, cu consumatori electrici mai multi.
Nu ai cum sa reglezi relantiul fara sa o resoftezi, ma indoiesc ca facea cineva asta. Poti sa incerci o curatare de clapeta si senzor map dar nu cred ca o sa influenteze prea mult asta, cum ai zis si tu, e normal pt un motor mic, mai ales pe vreme ca asta, cu consumatori electrici mai multi.
Pedala de ambreiaj este trasa in sus de un arc - acolo este problema cu scartaitul. Trebuie utilizat un spray cu vaselina prevazut cu tub subtire de dirijare a jetului si trebuie gresata zona in care arcul se prinde in bord (cel putin la mine asa a fost). Pentru asta e nevoie ca scaunul soferului sa fie tras la maxim in spate, presul de la picioare trebuie scos sau acoperit cu un material curat pe care se va intinde persoana ce face gresarea. Pozitia e foarte incomoda, se sta cu capul in jos, dar se poate... Succes !
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori