Buji Incandescente Rupte? Ce Procent?

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
Avatar utilizator
Samyaza
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Feb 04, 2009 2:22 pm

Mesaj de Samyaza » Mar Ian 13, 2015 5:30 pm

Salutare, azi mi s-a mai intamplat una...
Vroiam si eu ca omul sa-mi schimb bujiile incandescente ca 2 din 3 le am arse de deva timp. Masina avand compresie buna si eu ne-prea avand bani am mers cu ea asa.
Am fost la un service auto.. i-am intrebat cat ma costa, dupa ce mi-au comunicat suma (130 RON) au intervenit repede sa-mi spuna ca ..da se schimba dar daca sunt delea lungi si subtiri (si da, sunt delea lungi si subtiri) ei nu-si asuma riscul.. ca poate sa se rupa si trebuie data chiulasa afara.. Astfel o treaba de 3 x 65 ron bujiile incadescente plus 130 ron schimbatul se poate schimba intr-o treaba de 4000 RON! Rectificari, etc..
Boon mi-am zis..hai sa sun la service autorizat Mitsubishi.. Ii intreb si acolo.. Da.. 150 RON .. Acolo nu mi s-a spus nimic de rupt dar i-am intrebat eu.. Mai baieti..ia spuneti exista acest risc? Si atunci sub intrebare.. da exista acest risc.. Si i-am intrebat practic daca au patit si cat de des.. la care raspunsul invariabil a fost ca au patit dar nu la Mitsubishi.. he he.. normal ca nu la Mitsubishi.. Ce banii mei nu sunt buni? Sau cum? Ei sau eu nu mai plec cu masina de acolo.
Sunt foarte confuz.. nu stiu ce sa fac.. Pe de-o parte trebuiesc schimbate si vreau sa le schimb pe toate 3 ..ca asa trebuie.. nu numai doua..
Pe de alta parte .. sa-mi rup bujiile in chiulasa sa imi dau de furca.. n-am chef.. mai merg naibii cu ea asa.. ca oricum , are compresie.. se aprinde imediat nu o invart tare. De fapt chiar si pe gerul ala de -17 mi-a pornit f bine..
Stiu ca nu e sanataos..dar ce sa fac?
Cica din cauza ca am mers cu ele asa.. s-a depus calamina acolo pe ele si am toate sansele sa se rupa.
Voi ce-ati patit din practica? Ce stiti? Se rupa asa cu una cu doua bujiile astea?
A schimbat careva pe colt diesel si i s-a rupt?
O spun si ei preventiv..sau e ceva frecvent?...
M-ar interesa un procent.. din 100 de oameni la cati se rup.. Bine, realizez ca e o intrebare idioata ca conditiile de exploatare difera.. dar ca sa va spun eu asa am mers vreo 2 ani cu ea asa.. cu ele moarte..
In primul rand nu mi-am dat seama ca-s moarte.. daca se aprindea bine am zis ca e contact imperfect..pe urma m-am prins eu s-au ars.. am pus masina pe kts mi-a iesit 2 si 3 moarte..
Nu stiu ce sa fac.. voi ce parere aveti?
Sa ma risc sa nu ma risc?.. daca mi le rup desteptii astia .. ma termina.. asa mai merg cu ea..

Avatar utilizator
Vic*
EVO II
Mesaje: 72
Membru din: Lun Iun 18, 2012 12:30 pm
Localitate: Sibiu
Contact:

Mesaj de Vic* » Mar Ian 13, 2015 6:33 pm

Parerea mea e ca sunt toate sansele sa se rupa daca ai mers 2 ani cu ele moarte. Eu am avut la lucru un Fiat Ducato care a mers vreo 100.000 km cu o bujie arsa si cand am vrut sa o schimbam s-a rupt. Nu sunt mecanic, poate sunt altii care stiu mai bina... dar eu cred ca se vor rupe.

Avatar utilizator
Samyaza
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Feb 04, 2009 2:22 pm

Mesaj de Samyaza » Mar Ian 13, 2015 7:17 pm

Am cautat si eu pe net acum si am gasit pe un forum o masina cu motor ca a mea..si ...i s-a rupt una cand a vrut s-o schimbe.. ah ..ce porcarie..

Avatar utilizator
cristi4x4
EVO I
Mesaje: 41
Membru din: Sâm Mar 05, 2011 1:54 pm
Contact:

Mesaj de cristi4x4 » Mar Ian 13, 2015 9:15 pm

Daca sunt bujiile originale strinse de fabrica ai toate sansele sa le scoti intregi,daca s-a mai umblat pe acolo si au fost strinse de un dorel la cit l-a tinut mina....problem.Partea proasta este ca intre chiuloasa care e din aluminiu si corpul bujiei care e din otel apare o reactie chimica care duce la oxidarea bujiei in corpul chiuloasei.Legea de baza la schimbarea lor e ca motorul sa fie cit mai rece...adica duci masina azi si miine se apuca de treaba.

Avatar utilizator
Samyaza
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Feb 04, 2009 2:22 pm

Mesaj de Samyaza » Mie Ian 14, 2015 5:28 am

merci cristi.. buna veste! sa sti ca-s originale ale masinii! nu le-am schimbat ca nu a fost cazul si nici astia de la Mitsubishi nu mi-au zis nimic la revizii. Ieri cand cand i-am intrebat de ce sa se rupa, mi-au zis ca trebuiesc schimbate la 2 ani!

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Mie Ian 14, 2015 8:37 am

Exista sanse sa se rupa, dar daca dai cu mult degripant degripant si o lasi si peste noapte, ai sanse sa le scoti intregi. Am auzit si de forfour-uri cu bujii incandescente rupte, dar stiu si baieti care si le-au schimbat singuri cu grija si nu s-a intamplat nimic.

Avatar utilizator
Samyaza
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Feb 04, 2009 2:22 pm

Mesaj de Samyaza » Mie Ian 14, 2015 10:10 am

Nu prea ai acces la ele Alex. Nu se vad.. sunt undeva in spate. Poate le pot accesa pe dedesubt.
Am inteles ca nu filetul e problema, nu filetul se strica ci ramane o parte din electrod in precamera. Poti sa dai cu degripant pana mori, filetul ti se desface, electrodul are calamina cat casa pe el (unde nu intra degripantul) si cand pui cheia pe el face pac!
Azi la 11 ma duc sa schimb termostatul.. o sa iau si o camera de filmat la mine poate va fi de folos posteritatii filmuletul.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 17 vizitatori