Sfat Achizitie Mitsubishi Colt

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
Avatar utilizator
detrei
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Iun 01, 2015 7:07 pm

Mesaj de detrei » Lun Iun 08, 2015 9:38 am

salut forumisti,

va rog sa ma ajutati cu cateva sfaturi in vederea achizitionarii unui Mitsu Colt.

am in vedere variantele CZ3 1.3 sau CZT

ca si costuri de intretinere in principal, sunt diferente majore intre aceste doua modele?

CZT'ul e in general mai scump: sa iau CZ3 mai nou/km mai putini sau un CZT mai vechi/km mai multi

in cazul in care ma decid asupra CZT'ului, la ce anume trebuie sa ma uit inainte de achizitie? care-s punctele critice la care sa fiu atent cand vad masina?

cum vi se pare http://olx.ro/oferta/vand-mitsubishi-co ... 6a191ade09 ?

mersi mult!

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Lun Iun 08, 2015 10:34 am

Diferenta majora o constituie motorul, cel 1.3 e economic, aspirat, si are distributia pe lant, cel de CZT e turbat si are distributia pe curea deci ai grija sa iei unu cu ea facuta sau negociaza din pret inlocuirea ei.

CZT e si mai rigid (atat sasiul cat si suspensia), daca ti-l iei il iei sa-l folosesti.

Daca nu ai de gand sa o modifici, ia-ti 1.3. Daca nu te multumesc nicicand caii putere, ia-ti CZT, au lasat loc de modificari.

Avatar utilizator
Donkey
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Oct 06, 2007 8:02 am

Mesaj de Donkey » Lun Iun 08, 2015 10:36 am

Salve,

Ca fost posesor de CZT iti pot da urmatoarele sfaturi:

- Amortizoarele sunt destul de rigide pe acest model si in timp tind sa curga - verifica-le
- Partea de bucsi-bielete etc. la fel, e bine sa le verifici - nu sunt scumpe dar nu cred ca ar aprecia cineva troncaneli
- Daca masina e mdificata (soft sau altceva), atunci cand o testezi, testeaza pe cat posibil mai violent, pentru ca in anumite cazuri iti poate intra in limp mode cu un soft nefacut corect.

Din punctul meu de vedere e o masina foarte ok, agila si puternica si stabila pentru ce avem nevoie de zi cu zi.
Am fost cu a mea si in drumuri de 2000 de km. Intr-adevar devine obositoare dupa drumuri lungi datorita rigiditatii.

La masina din imagine iti pot spune decat ca ar fi bine sa confirmi numarul real de kilometri. La mine consumul mixt era in jur de 7 (pe acolo, in functie de cum voiam sa merg). Dar in oras nu prea am scazut sub 10 (el declara mai putin).


Bafta multa la alegere si tine-ne la curent.

Andrei

Avatar utilizator
detrei
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Iun 01, 2015 7:07 pm

Mesaj de detrei » Lun Iun 08, 2015 10:58 am

cum pot sa confirm numarul real de km? doar daca are tot istoricul in cartea de service ma gandesc, nu?

poate mai pun intrebari stupide, dar sunt total nou la topicul masini. dar, ceea ce stiu este ca Mitsu Colt imi place la nebunie cum arata.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Lun Iun 08, 2015 11:45 am

Istoric verificabil...mare buba

O carte de service stampilata se poate produce relativ usor...

Cel mai bine e sa gasesti o masina cu istoric pe forum, o stiu multi, e a lui x, are grija de ea... dar normal ca nu gasesti asa ficare masina.




Avatar utilizator
LauCalin
EVO I
Mesaje: 10
Membru din: Dum Sep 28, 2014 11:00 pm
Localitate: Bucuresti

Mesaj de LauCalin » Lun Iun 08, 2015 11:51 am

Eu sa spun sincer nu am intalnit un Colt cu km dati inapoi. In Romania, mai ales daca masina este cumparata de noua de aici, nu prea se poarta. Posesorii nu prea isi bat capul cu asa ceva. Sansele sa gasesti km dati inapoi sunt mult, mult mai mari la masinile nemtesti. Ca deh, sunt nemtesti.
Masina este fiabila. Eu am Colt de aproape 10000 de km si merge ca in ziua cand l-am cumparat. Am schimbat doar ulei, filtre si am curatat senzorul de acceleratie ca mi s-a pus pata, el nu avea nici o problema.
Daca te hotarasti la un Colt de 1.3 iti recomand sa verifici articulatiile si suspensia. La aceasta parte Coltul este mai sensibil. Si foarte important in opinia mea, cauta un Colt cu radio cd-ul original (cum este CZT-ul gasit de tine) pentru ca altfel nu vei avea acces la computerul de bord. Iti spun din experienta ca eu am problema asta si acum vreau sa-mi iau un radio cd original pentru Coltul meu. ca sa intelegi la ce ma refer, proiectantii au avut ideea "mareata" sa monteze butonul computerului pe sistemul audio. Si daca schimbi radio cd-ul original, logic ca nu mai ai buton pentru computerul de bord.
Are si alte slabiciuni care s-ar putea sa te sperie. De exemplu cutia uneori intra mai greu in marsaliere sau in treapta intai. Este din ciclul "asa face toate". La fel si cu pedala ambreiajului care uneori mai scartaie. Eu deja o ignor ca nu face tot timpul. Important este ca slabiciuni grave, care sa te sperie la masinuta asta nu prea sunt.
Despre variantele turbo ii las pe altii care cunosc mai bine acest motor sa-ti spuna.
PS: nu iti recomand motorul de 1.1. Asta in ideea in care te va incanta cu un pret mai mic. E ok motorasul pentru caroseria asta, insa fata de 1.3 diferentele de pret nu prea se justifica daca te gandesti la putere, rafinament si consum comparativ cu 1.1.

Avatar utilizator
detrei
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Iun 01, 2015 7:07 pm

Mesaj de detrei » Lun Iun 08, 2015 12:39 pm

ce activi sunteti! mersi mult de sfaturi.

varianta cu motorizare de 1.1 nu o iau in calcul, nu prea ma atrage.(deloc)

legat de cutia de viteze si pedala de ambreiaj... se pare ca e o problema generala. momentan am un Colt din 1997 si am acealeasi "probleme", cu care m-am obisnuit deja si nu le bag in seama. momentan are 180.000 de km, o am de 20.000 si nu am avut absolut nici o problema cu ea.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Lun Iun 08, 2015 12:48 pm

Cu un kit nou de ambreiaj se rezolva problema. Rulmentul/placa sunt lenese rau, de aia ai probleme la tr 1 si marsarier... Daca mergi mult asa e posibil chiar sa distrugi sincroane prin cutie... Eu am tot tras de al meu dar cred ca pana la anul il schimb chiar daca ambreiajul nu patineaza, pt ca desi o pot baga oricand in R fara sa caraie (cand nu intra simt, si nu fortez, aduc pe liber, debreiez din nou si mai bag o data), simt la retrogradari ca nu e ce trebuie...mai ales cand retrogradez intr-a doua cand vin tare spre un viraj de viteza mica....bag ca la raba, debreiez, neutru, debreiez, viteza...

Am 215.000km si pe langa liniute si tractat cu ea, am plecat o data foarte tare de la semafor, fiind convins ca-s in tr 1 dar eram intr-a 3, asa ca am patinat ambreiajul 100m...cu fum din toate cele...acum 6 ani!!! Au facut prea bun discul si s-au zgarcit la celelalte componente haha La alta masina imi cadeau ferodourile de pe ambreiaj daca-i faceam asta.

Avatar utilizator
LauCalin
EVO I
Mesaje: 10
Membru din: Dum Sep 28, 2014 11:00 pm
Localitate: Bucuresti

Mesaj de LauCalin » Lun Iun 08, 2015 12:58 pm

Pai eu asa fac mereu cand vreau sa dau cu spatele. Mai intai o bag intr-a treia si apoi in R si merge perfect. Treapta 1 nu tot timpul se intampla sa nu intre perfect. Dar asa cum am spus nu imi fac griji. Deocamdata. Adica nu mi se pare ceva tragic. Nu este prima masina pe care o conduc si se intampla asa si la nici una nu a picat ambreiajul.

Avatar utilizator
Vic*
EVO II
Mesaje: 72
Membru din: Lun Iun 18, 2012 12:30 pm
Localitate: Sibiu
Contact:

Mesaj de Vic* » Lun Iun 08, 2015 1:45 pm

Depinde ce doresti de la masina. Daca vrei o masina economica si care doar sa te duca din punctul A in punctul B si atat, nu iti lua CZT. Daca vrei o masina distractiva si in acelasi timp nu scumpa, i-ati CZT. Costurile de intretinere sunt aproximativ aceleasi, diferenta facand-o doar distributia. Oricum la mine cureaua de distributie arata foarte bine la 100.000km (fiind cea originala), dar daca tot am desfacut-o, am schimbat-o.
Eu nu regret ca am luat CZT desi luam si eu in calcul varianta 1.3 sau 1.5 simplu inainte de a o achizitiona. Masina nu consuma foarte mult, daca nu ii dai talpa, iar daca chiar vrei sa faci o demonstratie de forta vei uimi multi cocalari cu masini mult mai scumpe si figuri )
Cel mai mic consum extern scos de mine a fost 6.2 si nu am mers doar cu 80-90km/h , iar cel mai mic consum intern a fost 7.6 Mentionez ca eu nu am nici o modificare la motor sau caroserie fata de varianta stock. Masina din anuntul tau are jante de 17' deci consumul o sa fie putin crescut.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 19 vizitatori