Problema Cutie Automata Colt 2005

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
Avatar utilizator
valentinobv
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Apr 27, 2015 12:12 pm

Mesaj de valentinobv » Mie Aug 19, 2015 5:36 pm

Salutare colegi de forum,

Prin aprilie am achizitionat (adusa de dincolo de cineva cunoscut, deci se exclude din start chestiunea samsarilor) un Mitsu Colt de 1.3 , 92cp. Am vrut o masina cu cutie automata, sa nu-mi mai bat capul cu schimbarea vitezelor, circuland in mare parte in oras. De curand a inceput sa se comporte ciudat, in cele din urma voi detalia:

Eram in concediu la mare (nasoala treaba ) in Mangalia, si intr-o dimineata dau sa plec cu masina. Fiind automata (de fapt am inteles ca este o cutie manuala robotizata), manevra de plecat este: se pune schimbatoul pe N, se porneste motorul, apoi se "baga" in 1, apoi in A (ambele fiind in aceeasi pozitie). Cam aceasta este secventa:

http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/L...iX/$_1.JPG

Bun, zis si facut, doar ca in acea dimineata a plecat de pe loc cu niste smucituri, de fapt n-am mers mai mult de 1m, caci am oprit-o, nestiind ce sa fac altceva. Sub masina era si o balta...nici prea mare dar nici mica. L-am sunat pe mecanic si, cu balta am rezolvat rapid, nefiind decat condens de la AC. Dar cu cealalta problema, solutia de moment a fost sa o las oprita si cu cheia scoasa din contact pentru cateva min si apoi sa incerc iarasi. A doua oara a luat-o fara a mai smuci. De atunci, pb cu pricina se repeta cam zilnic, plus ca mai nou se mai intampla ceva ciudat. Pun pe N (evident toate schimbarile de viteze se fac cu piciorul pe pedala de frana), pornesc, iar pana sa vreau sa dau in 1 si apoi A, masina are oarecum o tendinta sa plece de pe loc, se simte ca face ca un balans spre inainte...nu este puternic, dar se simte. Aceasta anomalie nu se repeta zilnic, ci o data la cateva zile.

Daca cineva are vreo idee ce ar putea fi, vreo sugestie, ar fi binevenite. Altfel, in mers, in A, schimba normal. Am mai citit pe oarece "forumuri" ca ar putea fi un senzor, sau de pe la calculator.

Va multumesc si va doresc drumuri line.

Vali

Avatar utilizator
zefir
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 07, 2009 9:17 pm

Mesaj de zefir » Mie Aug 19, 2015 7:23 pm

SALUT
Am la fel COLT cu cutie semiautomata ,am avut necazuri mari acum un an, facea urat in marsarriere,,insa CLUJUL nu i a dat de cap, eu iti propun sa alergi in BUCURESTI -RMB INTER AUTO TIRIAC...suna ,cauta i se ocupa de MITSUBISHI si acolo poate o diagnoza iti spune ce este...astia n CLUJ NIMIC...au vorbit cu singurul om specializat din capitala care le a trimis un soft.....inainte cu 2 ani fusesem la o updatare a motorului cred.....sunt foarte sofisticate cutiile de viteze si masinile n sine si specialisti nimic.
spun sa mergi acolo sa nu ajungi ca mine sa dai cam 2 mii euro pe actuator kit ambreiaj si o gramada de inele semeringuri cu 100 euro bucata care le am pleznit in mers daca nu era calibrata masina -cutia de viteze-marsarrierul.
A mea e din 2008 ,nu trebuia sa se intample asa ceva:) cred ca s cele mai slabe masini ,sensibile ,ciudate si ireparabile, cutia de viteza AMT - la care nimeni nu se pricepe...nici sa mi comande una noua,ca nu ma costa asa mult,dar am distrus si actuatorul,mecanismul=creierul ambreiajului automat si si ambreiajul, circulanad cu hibe. MULT SUCCES SI NU ASTEPTA SA CRAPI PIESE FINUTE IN MASINA!( ca mine)

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Joi Aug 20, 2015 10:11 am

Cati km are coltul? De obicei AMT-urile nu duc mai mult de 100.000k cu ambreiajul, cele manuale duc cel putin dublu, dar nu se compara controlul piciorului cu controlul actuatorului electric... In plus cand actionezi tu ambreiajul, poti sa reactionezi daca masina se comporta ciudat sau nu a cuplat bine, AMT-ul nu e atat de sofisticat.

Daca circuli mult cu ambreiajul tocit risti sa strici si actuatorul. Pe langa ambreiajul tocit mai poate fi si placa de presiune sau rulmentul care nu cupleaza/decupleaza bine.

Iti trebuie o diagnoza, sa vezi ce cursa are actuatorul, sau daca esti in jur de 100.000km un kit nou de ambreiaj.

Exista update de soft, exista si o procedura de ajustare a actuatorului la prima instalare, dar in rest el se auto-calibreaza, si nu ar trebui sa ai smucituri si bube din astea.

Un kit de ambreiaj e 10-11 mil, nu-i un capat de tara,spre deosebire de o cutie distrusa.

Sa acorzi atentie si celorlalte variabile, clapeta de acceleratie sa fie curata, bateria sa fie in stare perfecta (AMT_urile papa mult curent ca sa schimbe treptele, si sa actioneze ambreiajul), switch-ul de pe pedala de frana sa fie functional.

Daca prin brasov te aburesc mecanicii si nu stiu ce sa-i faca, de unde sa se apuce de ea ca sa-i dea de cap, mai bine vino usurel in bucuresti. Daca ai nevoie iti dau pe PM datele de contact ale fostului sef pe mecanica smart de la mercedes, stie cu ce se mananca cutiile astea robotizate pt ca avem si noi exact acelasi motoare/cutii.

Avatar utilizator
valentinobv
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Apr 27, 2015 12:12 pm

Mesaj de valentinobv » Joi Aug 20, 2015 10:42 am

Salut Zefir si Alex,

Multumesc de respunsuri. Coltul are peste 150.000km,nu stiu cu exactitate numarul lor, dar pe la 153.000 Deci banuiesc ca va trebui clar sa schimb kit-ul de ambreiaj.
Ideea este ca de ieri s-a aprins si martorul acela de "defectiune motor" si nu s-a mai stins, deci tind sa cred ca problema escaladeaza. Azi nu am mai mers cu masina, si pana nu ii fac o diagnoza nici ca mai merg, nu vreau sa distrug tot pe acolo.


Ms inca o data.

Vali

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Joi Aug 20, 2015 11:08 am

Check engine se aprinde de regula de la clapeta murdara. Se mai intampla sa se arda rezistenta de incalzire de la a 2-a sonda lambda (downstream). Poti sa-i faci o diagnoza simpluta cu o mufa OBD2>Bluetooth si un telefon cu Torque.

Daca masina e noua pt tine, curata-i clapeta, pune bateria o noapte pe redresor si vezi a 2-a zi cum e. Dar la km aia, destul de sigur ca nu mai are viata in el ambreiajul.

Nu-ti face griji, ai sa vezi ca dupa ce o pui la punct un pic o sa fie brici

Avatar utilizator
valentinobv
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Apr 27, 2015 12:12 pm

Mesaj de valentinobv » Joi Aug 20, 2015 11:25 am

Merci din nou, Alex. masina a fost adusa din Germania pe roti prin aprilie. Deci, da, pentru mine este destul de noua. In afara de drumuri in oras si imprejurimi, cel mai lung a fost cel facut la mare.
Pana sa se intample brusc problema in Mangalia, masina a mers fara nicio problema. Plus ca inainte de drumul acesta, au fost schimbate filtrele (aer, ulei, habitaclu), iar ca o cireasa de pe tort, a trebuit sa schimb si radiatorul de clima, care 1/3 era cam impuscat. Ah, si uleiul a fost schimbat.

Vali

P.S. Sper sa fie o rezolvare fara sume exorbitante, caci acum trebuie sa investesc $ si in ceva amenajari. (fingers crossed)

Avatar utilizator
jules
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Apr 09, 2008 11:34 am

Mesaj de jules » Lun Aug 24, 2015 3:01 pm

Colt 2008 cu cutie AMT. Mizerie adica.
Dar la un moment dat nu mai intra in R. Decit dupa foarte multe incercari. Fiind pe garantie, solutia a fost schimbare de ambreiaj. Dupa vreo 5000 km din nou.
La o verificare mai atenta, era vorba de nus ce senzor care verifica grosimea discului. Senzor care era putin decalibrat.
Dar poate e cazul sa schimbi si tu ambreiajul? Nu de alta, insa tind sa cred ca pe la 150k km e cam cazul. La mine fix atit are si uneori am parte de niste smucituri aiurea.

Avatar utilizator
zefir
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mai 07, 2009 9:17 pm

Mesaj de zefir » Lun Aug 24, 2015 6:42 pm

Sa ne tii la curent cu ceea ce faci,sunt curios si eu.....iti doresc succes!

Avatar utilizator
valentinobv
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Apr 27, 2015 12:12 pm

Mesaj de valentinobv » Joi Aug 27, 2015 10:06 pm

Salutare.
Deocamdata gandacelul este la doctor, aka mecanic. Din prima inspectie a masinii, ar rezulta ca este o problema la actuator, acesta nemastiind care ii este pozitia neutra. Mai multe va spun pe parcurs, si eu sunt curios

Numai bine.

Vali

Avatar utilizator
valentinobv
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Apr 27, 2015 12:12 pm

Mesaj de valentinobv » Vin Aug 28, 2015 8:28 pm

Salutare,

Revin cu informatii noi, sau poate nu chiar atat de noi. Se pare ca, da, este actuatorul de vina, acel modul care citeste si transmite mai departe ambreiajului in ce treapta de viteza este cutia. Chestia asta draguta ma va costa vreo 2200 lei plus manopera. Vb cuiva...life suck, and then...you die . O perioada de austeritate si apoi...revenire la normal .

Toate cele bune.

Vali

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 15 vizitatori