COLT 1.1 GPL

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Vin Iun 29, 2012 3:49 pm

Costul e mai degraba 75%. Folosesti benzina la pornire si pana ajunge temperatura lichidului de racire la o valoare prestabilita. O alta cheltuiala e si cu reviziile instalatiei de gaz. Iar gazul e putin mai mult de jumatate. Deci realist cam asa ar trebui sa-ti faci calculul. 75%. Dar si asa este o economie considerabila daca faci multi km si ai o masina gurmanda, si iti recuperezi investitia dupa 20-25.000km.

Avatar utilizator
fenom
EVO I
Mesaje: 5
Membru din: Vin Mar 16, 2012 1:45 pm

Mesaj de fenom » Vin Iun 29, 2012 5:12 pm

Revizia instalatiei de gaz la cati km se face?
Ce implica si daca imi poti spune un cost aproximativ , ma refer la niste piese de calitate buna pt revizie .
Si mai exact de cati bani ai nevoie pt a face 100 km in oras ca asta ma intereseaza f mult

Avatar utilizator
c_cata2000
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Iun 25, 2012 12:44 pm

Mesaj de c_cata2000 » Mar Iul 10, 2012 9:53 am

QUOTE (fenom @ Jun 29 2012, 03:31 PM) Salut, spune-mi te rog ce consum aveai inainte in oras 100% la un mers normal?
Acum pe gaz cat consuma ?
Costurile la 100 km sunt la jumatate ?


Consumul in oras pe benzina este 7-8l/100km iar "afara" depinde cu cat mergi; daca mergi cu 80-90km/h consuma 5-6l/100km (cu masina incarcata) dar daca mergi cu peste 100km/h consumul creste semificativ (la 130km/h cam 8-9l). Pe GPL inca nu am facut decat 3 plinuri. Consumul mediu (oras + afara) este cam 7.5l/100km. Deci consumul creste (asa cum am mai citit pe forumuri) cu 1l fata de benzina. Costul GPL-ului este 3 lei fata de 6. Eu consider ca este foarte avantajos sa mergi pe GPL dar am inca o nedumerire referitoare la functionarea motorului pe GPL. Am inteles (cred) ca motoarele care ies din fabrica cu GPL au supapele "intarite" din cauza ca la arderea GPL-ului se produce o temperatura mai mare. Nu am reusit sa inteleg daca montarea acelui sistem de ungere suplimentar Flashlube(cam 800RON) imbunatateste ceva din punctul de vedere al reducerii temperaturii... Cei care mi-au instalat sistemul au facut o setare la calcualtorul GPL a.i. la o turatie peste 3700rpm (si sarcina mare) motorul se alimenteaza cu benzina. Totusi nu au putut sa imi spuna ca sigur e suficienta aceasta masura si au mai zia ca unii au montat sistemul suplimentar de ungere la COLT (Flashlube) altii nu (optiunea lor). O sa mai studiez...sau mai intreb. Are cineva cunostinte despre acest subiect?

QUOTE (fenom @ Jun 29 2012, 05:12 PM) Revizia instalatiei de gaz la cati km se face?
Ce implica si daca imi poti spune un cost aproximativ , ma refer la niste piese de calitate buna pt revizie .
Si mai exact de cati bani ai nevoie pt a face 100 km in oras ca asta ma intereseaza f mult


Revizia la 30 000km; Se schimba niste filtre; Costa cam 200RON; Un plin este de cam 31l (rezervor de 43). Un plin costa in jur de 93RON.

QUOTE (COObra @ Jun 26 2012, 09:32 AM) cat ai consum pe gaz cat pe benzina?
cat a costat instalatia+montaj?
cat costa gpl-ul?


consum mixt: 7.5l/100km
instalatia + montaj 2 700RON
3ron/l

Avatar utilizator
andrei
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Apr 21, 2007 3:24 am
Contact:

Mesaj de andrei » Mar Iul 10, 2012 5:42 pm

Salut,
exista Flashlube varianta NEelectronica -undeva pe la vreo 200 ron. "Dezavantajul" acesteia ar fi ca nu dozeaza economic aditivul - dar in rest e ok. Mai exista si cea electronica de ~800 ron, ceea ce inseamna ca dupa ~60.000 de km amortizezi diferenta de instalatie flashlube.

Iar legat de flashube... motoarele cu supapae in 16V fiind mai mici decat cele in 8 V sunt mai sensibile la deformatie - deci pt ele merita sa pui - rau nu face oricum daca il pui.

De ex, in Italia, Colturile vin din fabrica cu instalatie GPL, chiar de la BRC.

In majoritatea cazurilor montatorul iti recomanda sa instalezi si Flashlube - tie montatorul nu ti-a spus nimic?

Avatar utilizator
c_cata2000
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Iun 25, 2012 12:44 pm

Mesaj de c_cata2000 » Mie Iul 11, 2012 8:31 am

Montatorul mi-a spus ca pot sa pun flashlube daca vreau dar nu a zis ca imi recomanda sa pun acest sistem (nu considerau ca e obligatoriu). La insistentele mele (daca chiar trebuie sa pun sau e un moft) mi-a spus ca unii au pus, altii nu (ma refer la cei cu Colt-uri), ca "rau nu face" si nu a fost in 2 ani vreun client (cu sau fara flashlube) care sa reclame vreo problema. In plus, daca am setarea cu trecerea pe benzina la peste 3700rpm au spus ca as putea sa nu pun. Sincer, cu mintea de acum as pune dar nu vreau sa arunc banii doar pentru ca "rau nu face". Nu inteleg de ce problema asta nu e destul de clara. Oare Colt-urile cu instalatie BRC din Italia au sau nu acest sistem de ungere instalat?

Avatar utilizator
ingerulol
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 15, 2012 11:31 am

Mesaj de ingerulol » Mie Aug 15, 2012 11:45 am

Consumul este mai mare cu ~ <1 litru / 100 km pentru ca timpii de injectie sunt mai mici , iar cantitatea trebuie sa fie mai mare sa-ti ofere ~ aceeasi putere la roata . Cuplul pe GPL la turatie mica e mai mare cu ~ 1-2 Nm pe toata harta , dar dupa 4500 - 5000 rpm scade cu 5 - 10 Nm . Am avut masina pe GPL , inca am si stiu despre ce e vorba , nu cred ca se merita prea tare diferenta . Ciudat este ca am mers cu un Colt 1.3 si consuma tot 7 - 8 in Bucuresti (exact cum ziceti voi de 1.1) ... posibil e prea mic si tragi mai tare de el

Avatar utilizator
c_cata2000
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Iun 25, 2012 12:44 pm

Mesaj de c_cata2000 » Joi Sep 20, 2012 8:49 am

Pana la urma am instalat si Flashlube. Nu am reusit sa primesc un raspuns clar de la montatorii de GPL din tara dar am citit pe forumuri din afara (Italia, Germania) si am vazut ca acolo ei spun ca trebuie instalat Flashlube pe Colt cu GPL. Nu inteleg de ce montatorii de la noi nu au chestia asta clara si spun ca e optional...

Avatar utilizator
and3yu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 19, 2007 1:00 am

Mesaj de and3yu » Mie Oct 31, 2012 9:41 pm

Eu am instalatia montata de aproape 1 an pe colt 1.1, este de la Tomassetto stag4, consumul este de 7.5% in iasi si 5.8% in afara orasului (consum obtinut in 1500 km cu 4 pesoane la bord si bagaje , viteza maxima de 100kmh).
Nu am montat nimic optional pentru ca am facut taximetrie pe masini care aveau peste 300000km pe gpl fara probleme. Si pana la urma daca se rupe motorul la 400000km imi convine sa il schimb cu unul second.
Eu cand am montat instalatia aveam in casa 2500leui cu care nu stiam ce sa fac si de teama sa nu ii cheltui aiurea pe haine, electronice, restaurante samd am preferat sa ii investesc si sa simt imediat dupa investitie confortul pretului mai mic la pompa al gpl. Banii oricum nu ii mai aveam azi de aceea nici nu ma intereseaza cand imi amortizez cheltuiala pe instalatie.
De cand merg pe gpl (mai am si o dacie cu gpl), din 2010, pretul a crescut de la 2.5lei la 3.3lei (in iasi...dar in afara iasului costa azi sub 3.09lei)....deci de ce sa merg din A in B cu 6 lei pe litru in loc de 3.3.
Pornirea se face pe benzina si cand ajunge la 30 grade apa, mai exact cand se stinge becul albastru din bord, se comuta pe gaz. La cald porneste pe benzina si dupa 3 secunde trece pe gaz.Setarile astea se fac in service. La mine la primele setari pornea la cald pe gaz. La peste 6000rpm se trece pe benzina.
Am butelie in locul rotii de rezerva de 28l in care intra 22l de gaz, in felul asta porbagajul nu a fost afectat si nici culisarea fata spate a banchetei.

In concluzie, daca aveti suma pentru o instalatie gpl nu mai stati pe ganduri. Merita fiecare banut.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 10 vizitatori