Cum schimb becul de la farul stanga la Colt?
- Cristian Stancu
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Lun Sep 22, 2008 5:55 pm
Salut, am un colt CZ3 si am becul de pe partea soferului (faza scurta) ars.
Esti sigur ca nu se poate schimba si altfel, adica pe deasupra pe la motor, ca pe zapezile astea parca nu imi vine sa stau in genunchi langa masina.
Am vazut ca are in spatele farului un capacel gri, dar nu pot sa il desfac, nu am reusit in niciun sens sa il desfac. Pe celalalt care este mai in spre botul masinii am reusit sa il desfac.
Nu imi vine sa ma duc nici la ei la service ca probabil imi iau un milion pe bec si inca un milion pe manopera.
Daca imi spui cum sa schimb pe deasupra dau un vin fiert. Sau rece, cum preferi
Esti sigur ca nu se poate schimba si altfel, adica pe deasupra pe la motor, ca pe zapezile astea parca nu imi vine sa stau in genunchi langa masina.
Am vazut ca are in spatele farului un capacel gri, dar nu pot sa il desfac, nu am reusit in niciun sens sa il desfac. Pe celalalt care este mai in spre botul masinii am reusit sa il desfac.
Nu imi vine sa ma duc nici la ei la service ca probabil imi iau un milion pe bec si inca un milion pe manopera.
Daca imi spui cum sa schimb pe deasupra dau un vin fiert. Sau rece, cum preferi
- Cristian Stancu
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Lun Sep 22, 2008 5:55 pm
Si mie mi s-a ars becul pe stanga... mi-am cumparat un set de philipsuri (care acum isi fac bine treaba). cred ca am stat o ora in frig pana am reusit sa le pun pe amandoua... din cate am observat, sunt doua capace... cel mai greu de pus la loc a fost cel de pe far (cel gri) si nici acum nu cred ca l-am prins bine, deoarce am vazut putin condens in interiorul farului !damn!
- triceraptor
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Joi Noi 04, 2010 7:06 pm
Buna seara.
Avand in vedere ca "o mie de cuvinte o imagine nu fac" m-am hotarat sa va descriu "epopeea" schimbarii becurilor de pe faza scurta a unui Mitsubishi Colt Safety Invite 1.3 - 95 CP 2007.
Incep prin a va spune ca un om "normal" ca mine (fara pregatire tehnica auto si cu o meserie care nu are niciun fel de legatura cu auto) a reusit sa schimbe becurile (stg + drt) in 30 de minute cu masina pe sol.
In cele 30 de minute am avut si pauza de tigara si o gura de cafea.
Va spun ca a durat atata timp deoarece nu am mai facut niciodata asa ceva (in general plateam 15 RON de bec vorba aia la service).
In concluzie nu se merita plata asta - e foarte usor.
Pregatire:
1.Cumparam becurile
Fiecare cumpara ce becuri doreste/poate.
Eu am cumparat H7 Osram Night Breaker Plus 45 RON/buc.
2.Plasam masina pe un loc drept/plan eventual curat daca se poate.
3.Tragem volanul la maximum in directie inversa becului care vrem sa il schimbam (Bec stanga - volan dreapta maximum).
4.Ne lasam pe un genunchi si ne uitam pe aparatoarea de noroi unde observam un capac de plastic negru aproximativ dreptunghic (are un colt tatiat)
5.Capacul are 2 cleme elastice de plastic si 2 cleme rigide.
6.Desfacem capacul
7.Prin fereastra creata observam un capac de culoare gri deschis
8.Impingem in sus pe clema gri (din partea de jos) si se desface si acest capac.
9.In fereastra creata observam conectorul electric al becului (2 "papuci" intr-o piesa neagra")
10.Tragem usor de el si observam ca becul iese din far sau se deprinde conectorul de pe bec.
Farul prezinta 3 sigurante metalice care tin becul fixat.
11.Se desface ambalajul becurilor noi cu grija sa nu atingem cu degetele balonul noului bec (urme de grasime).
12.Se fixeaza conectorul electric pe noul bec.
13.Atentie becul prezinta (pentru ghidaj) un "umar".
14.Pentru pozitionare se tine becul cu "umarul" in sus si se introduce usor in far.
15.Se exercita o presiune usoara pentru a trece soclul becului de sigurantele metalice si se fixeaza in far.
16.Se repozitioneaza capacul gri apoi cel negru.
Ca idee asa arata cele 2 capace negru si gri (dupa cum o sa observati sunt de pe partea drt.)
17.Gata
Atentie verificati capacele dupa montaj (sa fie prinse bine) deoarece sunt cam scumpe.
Avand in vedere ca "o mie de cuvinte o imagine nu fac" m-am hotarat sa va descriu "epopeea" schimbarii becurilor de pe faza scurta a unui Mitsubishi Colt Safety Invite 1.3 - 95 CP 2007.
Incep prin a va spune ca un om "normal" ca mine (fara pregatire tehnica auto si cu o meserie care nu are niciun fel de legatura cu auto) a reusit sa schimbe becurile (stg + drt) in 30 de minute cu masina pe sol.
In cele 30 de minute am avut si pauza de tigara si o gura de cafea.
Va spun ca a durat atata timp deoarece nu am mai facut niciodata asa ceva (in general plateam 15 RON de bec vorba aia la service).
In concluzie nu se merita plata asta - e foarte usor.
Pregatire:
1.Cumparam becurile
Fiecare cumpara ce becuri doreste/poate.
Eu am cumparat H7 Osram Night Breaker Plus 45 RON/buc.
2.Plasam masina pe un loc drept/plan eventual curat daca se poate.
3.Tragem volanul la maximum in directie inversa becului care vrem sa il schimbam (Bec stanga - volan dreapta maximum).
4.Ne lasam pe un genunchi si ne uitam pe aparatoarea de noroi unde observam un capac de plastic negru aproximativ dreptunghic (are un colt tatiat)
5.Capacul are 2 cleme elastice de plastic si 2 cleme rigide.
6.Desfacem capacul
7.Prin fereastra creata observam un capac de culoare gri deschis
8.Impingem in sus pe clema gri (din partea de jos) si se desface si acest capac.
9.In fereastra creata observam conectorul electric al becului (2 "papuci" intr-o piesa neagra")
10.Tragem usor de el si observam ca becul iese din far sau se deprinde conectorul de pe bec.
Farul prezinta 3 sigurante metalice care tin becul fixat.
11.Se desface ambalajul becurilor noi cu grija sa nu atingem cu degetele balonul noului bec (urme de grasime).
12.Se fixeaza conectorul electric pe noul bec.
13.Atentie becul prezinta (pentru ghidaj) un "umar".
14.Pentru pozitionare se tine becul cu "umarul" in sus si se introduce usor in far.
15.Se exercita o presiune usoara pentru a trece soclul becului de sigurantele metalice si se fixeaza in far.
16.Se repozitioneaza capacul gri apoi cel negru.
Ca idee asa arata cele 2 capace negru si gri (dupa cum o sa observati sunt de pe partea drt.)
17.Gata
Atentie verificati capacele dupa montaj (sa fie prinse bine) deoarece sunt cam scumpe.
- triceraptor
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Joi Noi 04, 2010 7:06 pm
Am avut Philips H7 X-TREME VISION (m-au tinut aprox 8 luni).
Lumina puternica foarte alba (obositoare pentru mine la drum lung).
Conform obiceiului lui Mitsu s-a ars intai stanga si la 2 zile dreapta (de aici am dedus ca nu sunt prezentate in bord erori gen bec ars).
Acum am pus Osram Night Breaker Plus.
Imi plac mult mai mult decat Xtreme deoarece au o lumina cu o usssssoara tenta de albastru (si aici nu vorbesc de xenon efect) mult mai aproape de lumina zilei, odihnitoare.
Ochiului meu ii place mai mult lungimea asta de unda si caldura culorii .
Iti sar in ochi toate detaliile inclusiv tot ceea ce este reflectorizant ("varul de pe strada", panourile cu semne de circulatie, etc...)
Am observat ca filtrul de culoare albastruie de pe X-TREME VISION este asezat inspre varful balonului becului, iar la Night Breaker este pozitionat inspre baza/soclul becului.
Lumina puternica foarte alba (obositoare pentru mine la drum lung).
Conform obiceiului lui Mitsu s-a ars intai stanga si la 2 zile dreapta (de aici am dedus ca nu sunt prezentate in bord erori gen bec ars).
Acum am pus Osram Night Breaker Plus.
Imi plac mult mai mult decat Xtreme deoarece au o lumina cu o usssssoara tenta de albastru (si aici nu vorbesc de xenon efect) mult mai aproape de lumina zilei, odihnitoare.
Ochiului meu ii place mai mult lungimea asta de unda si caldura culorii .
Iti sar in ochi toate detaliile inclusiv tot ceea ce este reflectorizant ("varul de pe strada", panourile cu semne de circulatie, etc...)
Am observat ca filtrul de culoare albastruie de pe X-TREME VISION este asezat inspre varful balonului becului, iar la Night Breaker este pozitionat inspre baza/soclul becului.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 49 vizitatori