Pagina 2 din 2

Re: Pornire la a 2a....10a cheie

Scris: Vin Noi 29, 2019 1:00 pm
de mototol
Alex44 scrie:
Joi Noi 07, 2019 11:31 am
Daca decuplezi borna negativa a acumulatorului 15 minute si apoi pornesti, cum face?

Poate ECU masinii s-a dereglat din cauza GPL-ului. In mod normal calculatorul GPL ar trebui sa se auto-regleze dar si ECU masinii are mecanisme de compensare.
Revin cu "noutăţi". Cel mai probabil este cum ai spus tu mai sus, ECU dereglat din cauza GPL. După lupte seculare am reuşit să mă programez la o curăţare de injectoare, dar mecanicul de la service-ul care ar fi trebuit să monteze/demonteze injectoarele (era un service Dacia, cel pe de Şos Berceni).
El: are GPL?
Eu: da
El: atunci de la gaz e. Porneşte greu dimineaţa, nu?
Eu: da, dar porneşte pe benzină, cum să fie de la GPL?
El: da, nu contează, de la GPL e. ECU şi-a făcut setările ca pentru GPL şi de aia porneşte greu. Nu mai curăţaţi injectoarele. Mergeţi pe benzină o perioadă şi o să vedeţi că îşi revine.

Zis şi făcut. După circa 1 săptămână de mers pe benzină a început să o ia la prima cheie. De vreo 3 zile, chiar şi pe frig, prima cheie. Deci concluzionez că asta era buba. Întrebarea e, cum fac să merg totuşi pe GPL, fără să am probleme la pornire?

Re: Pornire la a 2a....10a cheie

Scris: Lun Dec 02, 2019 6:06 am
de 230EVO
Nu e nevoie sa faci nimic, decat sa alimentezi cu benzina mai des, dar in cantitate mai mica ! Benzina isi pierde calitatile daca "zace" prea mult timp in rezervor. Am patit-o si eu la masina mea, dar mi-am dat seama de problema pt ca ma avertizasera cei de la gpl. Acum tin f putina benzina in rezervor, cam un sfert, si alimentez de 50 de lei cam la 2-3 plinuri de gpl. Daca vezi ca se aduna prea multa benzina in rezervor, trebuie sa o consumi, astfel incat sa ai tot timpul benzina "proaspata" !
PS. Ecu nu are nici o vina :D

Re: Pornire la a 2a....10a cheie

Scris: Mar Dec 03, 2019 4:07 pm
de Alex44
Cred ca problema colegului nu e de la benzina trezita, ci de la setari GPL improprii motorului.

ECU masinii compenseaza pt ca el e pacalit, nu stie ca merge pe gaz, crede ca merge pe benzina dar vede ca ceva nu se pupa si regleaza amestecul si avansul ca sa dreaga situatia. Problema e ca ECU are un singur set de reglaje, nu stie sa faca reglaje diferentiale pt gaz si benzina, asa ca daca se regleaza pt gaz nu mai merge bine pe benzina.

Ca sa mearga bine pe benzina ar trebui reglat calculatorul de GAZ, ca sa nu mai fie nevoie sa compenseze ECU masinii. Pt asta trebuie mers la cei care au montat instalatia sau la cei care au experienta cu acest model de instalatie de gaz. Ei vor fi in stare sa-ti faca un reglaj mai apropiat de ce iti trebuie.

Re: Pornire la a 2a....10a cheie

Scris: Vin Dec 06, 2019 2:22 pm
de mototol
Mulţumesc de răspunsuri.
Povestea continuă. După ce am mers 2 săptămâni pe benzină şi problema cu pornirea s-a rezolvat, trecut înapoi pe GPL, şi m-am lovit de altă problemă. Se opreşte motorul în mers. Se opreşte brusc şi "smucit". Apoi după o secundă porneşte singur, ca şi cum nu s-ar fi întâmplat nimic. Se aprinde martorul de la ulei (presiune ulei cred)şi apoi se stinge.
Am observat că se întâmplă când e motorul turat (3000+ RPM) şi apăs ambreiajul, dar nu sunt sigur pentru că nu am studiat fenomenul.

Am fost cu maşina la service-ul GPL (e în garanţie instalaţia), dar nu au făcut mare lucru. Ei au spus că nu găsesc nici o eroare şi oprirea motorului nu am putut să o reproduc (am dat o tură dar nu s-a mai oprit motorul). Azi iar s-a oprit motorul în mers. Să fie tot ceva legat de setările ECU, sau să caut altundeva problema?