De ce se blochează butonul?

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
Avatar utilizator
Vic*
EVO II
Mesaje: 72
Membru din: Lun Iun 18, 2012 12:30 pm
Localitate: Sibiu
Contact:

De ce se blochează butonul?

Mesaj de Vic* » Vin Aug 28, 2020 8:22 pm

Poate mă luminează cineva de ce ar blochează butonul de direcționare a aerului când încerc să în rotesc dintr-o dată mai mult de 100 de grade față de punctul de pornire... Mi se întâmplă doar câteodată și nu îmi dau seama de ce. Nu pare a avea nici o problemă :wacko:

Imagine

Avatar utilizator
tiborg
EVO I
Mesaje: 9
Membru din: Sâm Ian 17, 2009 2:49 pm

Re: De ce se blochează butonul?

Mesaj de tiborg » Sâm Aug 29, 2020 11:00 am

Asa pățesc și eu. Probabil s-a uzat ceva pe acolo... Urmează într-un weekend când o fi mai răcoare să desfac bordul in zona butoanelor de ac și să văd ce e acolo... Până atunci... mă chinui așa....

Avatar utilizator
Vic*
EVO II
Mesaje: 72
Membru din: Lun Iun 18, 2012 12:30 pm
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: De ce se blochează butonul?

Mesaj de Vic* » Sâm Aug 29, 2020 11:10 am

Să îmi spui și mie dacă ai descoperit ceva. Chestia e că nu face tot timpul.

Avatar utilizator
ATM
EVO I
Mesaje: 9
Membru din: Dum Feb 13, 2011 11:50 am

Re: De ce se blochează butonul?

Mesaj de ATM » Lun Aug 31, 2020 1:08 pm

E buton clasic cu cablu, nu e cum sunt cele moderne care au contactori electrici in spate si actuatori la paletele de directionare. Parerea mea e ca s-ar putea sa inceapa sa se gripeze fie cablul in camasa lui, fie sistemul rotativ care prinde cablurile, ca sunt doua cabluri de fapt (desi e din plastic). Se scoate relativ usor din bord pentru a avea acces in spate; in cablu se toarna cu simt de raspundere ulei de mecanisme fine iar in elementele care compun prinderea de cablu se pune vaselina alba. Adica, eu unul asa am facut acum vreo trei ani cand mergea mai greu (nu se bloca) si s-a simtit apoi in bine manevra.

Avatar utilizator
Vic*
EVO II
Mesaje: 72
Membru din: Lun Iun 18, 2012 12:30 pm
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: De ce se blochează butonul?

Mesaj de Vic* » Lun Aug 31, 2020 4:12 pm

@ATM are vreo legatura daca il rotesc in ambele sensuri? Eu il rotesc si in sensul acelor de ceasornic si invers, dar de obicei folosesc doar doua pozitii care sunt diametral opuse... cea pentru dezaburire parbriz si cea in care aerul sufla egal prin bod si pe la picioare.

Avatar utilizator
Vic*
EVO II
Mesaje: 72
Membru din: Lun Iun 18, 2012 12:30 pm
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: De ce se blochează butonul?

Mesaj de Vic* » Sâm Noi 14, 2020 2:02 pm

Pana la urma am desfacut si eu partea centrala a bordului si am dat jos panoul de control al aerului conditionat.
Chestia e ca butonul de directionare a aerului intradevar actioneaza ceva cabluri, dar ele nu erau gresate deloc asa ca am gresat doar partea de plastic a butonului si agrenajele din spate cu Lithium Grease ca in imagine.
Imagine

Dupa cateva zile vaselina s-a uscat afara find mai cald, iar imbunatatirea temporara nu s-a mai simtit.
In acelasi timp am gresat si celalalt angrenaj de la capatul cablurilor pe care le actioneaza butonul. Cel alb din imaginea urmatoare...
Imagine

Vazand ca nu prea da rezultate am curatat vaselina alba si am luat un spray cu ulei siliconic care a mers bine, desi in anumite momente se mai bloca butonul cand invarteai de el. De aceea am tras concluzia ca ori se blocheaza ceva palete in bord in spate ori acele palete nu se pot misca asa repede cum invart eu de buton. Asta pentru ca daca las putin si continui rotirea butonului incepe sa mearga iar.
Din pacate acum cand a dat frigul merge foarte greu pana se incalzeste masina, cred ca din cauza uleiului.

Nu stiu daca cablurile ar trebui gresate sau nu pentru ca nu pareau a fi fost gresate deloc.

Avatar utilizator
cristi4x4
EVO I
Mesaje: 41
Membru din: Sâm Mar 05, 2011 1:54 pm
Contact:

Re: De ce se blochează butonul?

Mesaj de cristi4x4 » Dum Noi 15, 2020 2:09 pm

Scoate mizeria aia de ulei siliconic de acolo.Cu cat va fi mai rece afara cu atat vei avea probleme mai mari.Mergi la un magazin de vanatoare si ia un spray de curatat arme,se numeste Nano Protech.Baga pe toate cablurile de acolo si nu vei mai avea probleme toata viata.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 18 vizitatori