Anvelope cu talon marit
In cartea masinii (la noul Colt, dar cred ca si la cel vechi) sunt trecute ca principale 195/50/15 si 205/45/16.
Dupa cum se vede din poze 195/55/15 sunt asemanatoare cu 205/45/16 dar are o diferenta prea mare (peste toleranta de 3%) fata de 195/50/15 (cresc cam mult diametrul si circumferinta).
Parerea mea este, dupa cum am spus si mai sus, ca noua anvelopa trebuie sa fie compatibila simultan cu oricare din dimensiunile trecute in talon, nu numai cu una din ele.
Dupa cum se vede din poze 195/55/15 sunt asemanatoare cu 205/45/16 dar are o diferenta prea mare (peste toleranta de 3%) fata de 195/50/15 (cresc cam mult diametrul si circumferinta).
Parerea mea este, dupa cum am spus si mai sus, ca noua anvelopa trebuie sa fie compatibila simultan cu oricare din dimensiunile trecute in talon, nu numai cu una din ele.
- Fişiere ataşate
-
- untitled.jpg (370.03 KiB) Vizualizat de 6525 ori
-
- 2009_06_10_19_27_08_0008.jpg (85.38 KiB) Vizualizat de 6522 ori
Daca janta nu este perfect rotunda anvelopa are nevoie de timp pentru a se adapta, probabil asta e motivul pentru a le echilibra dupa 100km.
@f. cristi anvelope usoare 185/55/15 ar fi toyo T1R http://www.toyo.co.uk/productdetail.php ... oduct_id=2 , 1kg diferenta la greutatea anvelopei se simte destul de bine pentru ca se afla la cea mai mare distanta de axul rotii.
Legat de diferenta 195/50/15 sau 205/45/16 putem vedea adevarul intr-un weekend. De obicei exista o diferenta intre viteza reala si cea afisata pe bord, uneori ECU stie viteza reala si afiseaza o viteza un pic mai mare pe bord. Cu o interfata OBD2 se pot vedea abaterile in cazul celor 2 dimensiuni de anvelope.
@f. cristi anvelope usoare 185/55/15 ar fi toyo T1R http://www.toyo.co.uk/productdetail.php ... oduct_id=2 , 1kg diferenta la greutatea anvelopei se simte destul de bine pentru ca se afla la cea mai mare distanta de axul rotii.
Legat de diferenta 195/50/15 sau 205/45/16 putem vedea adevarul intr-un weekend. De obicei exista o diferenta intre viteza reala si cea afisata pe bord, uneori ECU stie viteza reala si afiseaza o viteza un pic mai mare pe bord. Cu o interfata OBD2 se pot vedea abaterile in cazul celor 2 dimensiuni de anvelope.
QUOTE (f.cristi @ Apr 12 2010, 02:27 PM) La ce dimensiuni te referi ? Eu tocmai vroiam sa-mi pun 185/55 R15 de vara (care in CIV sunt trecute de iarna) ca sa fie mai usoare rotile, plus ca 205/50 R15, fiind mai late, parca iau toate gropile la rand.
In CIV nu cred ca scrie ca alea sint de iarna. Dar sa trecem peste asta si sa-ti raspund. R15/165/65. 185 cred ca e cam mult si zic ca e bine sa te interesezi inainte. Cele de aliaj R16 stock sint mult mai potrivite din punct de vedere al stabilitatii.
Ideea e legata de marimea balonului. Un balon mai mare inseamna "balans" mai mare. Nu se poate rigidiza atit de tare lateralul cauciucului. De asta cele cu balon subtire sint mai potrivite daca vrei stabilitate.
Sper ca m-am facut inteles.
In CIV nu cred ca scrie ca alea sint de iarna. Dar sa trecem peste asta si sa-ti raspund. R15/165/65. 185 cred ca e cam mult si zic ca e bine sa te interesezi inainte. Cele de aliaj R16 stock sint mult mai potrivite din punct de vedere al stabilitatii.
Ideea e legata de marimea balonului. Un balon mai mare inseamna "balans" mai mare. Nu se poate rigidiza atit de tare lateralul cauciucului. De asta cele cu balon subtire sint mai potrivite daca vrei stabilitate.
Sper ca m-am facut inteles.
QUOTE (jules @ Apr 15 2010, 08:10 AM) In CIV nu cred ca scrie ca alea sint de iarna.
In CIV-ul meu scrie 185/55 R15 M+S (adica mud&snow = noroi si zapada). E vorba de Noul Colt 1.3/95 CP.
In rest sunt de acord cu tine despre marimea talonului si stabilitate. 185/55 R15 au talonul mai mic cu aproape 6 mm decat 165/55 R15 si mai mare cu 9 mm decat anvelopele stock de 205/45 R16. Avand in vedere ca eu nu consider Colt-ul masina de super viteze in curbe am ales sa fac un compromis intre stabilitate, confortul rinichilor mei si al trenului de rulare al masinii si, nu in ultimul rand, al pretului de achizitie si am redus diametrul jantelor de la 16 la 15'' si am crescut talonul de la 45 la 50, pastrand latimea la 205 si am omologat anvelopele 205/50 R15. Masina e putin mai confortabila decat cu anvelopele de 16'', iar cu stabilitatea nu am probleme, cauciucurile fiind destul de late si nici eu nu merg foarte tare. Prefer confortul in dauna vitezei impinse spre limite. Problema e ca, la ce drumuri proaste avem, am impresia ca 205 e prea lat si mai dificil de evitat gropile. De aceea as vrea sa trec la 185/55 R15 si pe vara. Cred ca si consumul ar mai scadea putin.
Tot legat de cele scrise mai sus mai am o Corsa D 2009 diesel, ceva mai nervoasa decat Coltul care a venit stock cu anvelope 185/65 R15.
In CIV-ul meu scrie 185/55 R15 M+S (adica mud&snow = noroi si zapada). E vorba de Noul Colt 1.3/95 CP.
In rest sunt de acord cu tine despre marimea talonului si stabilitate. 185/55 R15 au talonul mai mic cu aproape 6 mm decat 165/55 R15 si mai mare cu 9 mm decat anvelopele stock de 205/45 R16. Avand in vedere ca eu nu consider Colt-ul masina de super viteze in curbe am ales sa fac un compromis intre stabilitate, confortul rinichilor mei si al trenului de rulare al masinii si, nu in ultimul rand, al pretului de achizitie si am redus diametrul jantelor de la 16 la 15'' si am crescut talonul de la 45 la 50, pastrand latimea la 205 si am omologat anvelopele 205/50 R15. Masina e putin mai confortabila decat cu anvelopele de 16'', iar cu stabilitatea nu am probleme, cauciucurile fiind destul de late si nici eu nu merg foarte tare. Prefer confortul in dauna vitezei impinse spre limite. Problema e ca, la ce drumuri proaste avem, am impresia ca 205 e prea lat si mai dificil de evitat gropile. De aceea as vrea sa trec la 185/55 R15 si pe vara. Cred ca si consumul ar mai scadea putin.
Tot legat de cele scrise mai sus mai am o Corsa D 2009 diesel, ceva mai nervoasa decat Coltul care a venit stock cu anvelope 185/65 R15.
- Fişiere ataşate
-
- untitled.jpg (352.45 KiB) Vizualizat de 6524 ori
-
- 2009_06_10_19_27_08_0008.jpg (268.42 KiB) Vizualizat de 6547 ori
[quote name
Pt. cix: un moment am ramas surprins cum de mi-au scapat din calcule 195/55/15. Au cel mai mare talon din ceea ce s-a discutat pe aici (si lucrul asta ma interesa cel mai mult) si sunt compatibile cu 205/45/16 (si mai inguste cu doar 10 mm). Dar atentie ce se intampla cand compari 195/50/15 cu 195/55/15 (pe orice site de calculat) ! In plus, 195/55/15 nu le-am gasit compatibile cu Colt-ul pe niciun site studiat de mine.
[/quote]
salut
la Colt-ul neveste-mii, in carte sunt trecute jentile 175/65/14 si 195/50/15. Suplimentar au fost omologate de catre mitsu si 20/45/16.
eu vreau sa ii pun jenti si gume de iarna 175/65/14. In mod normal ar tb sa mearga, ca doar nu au trecut in talon si dimensiunile astea.
stiti ceva despre asta?
Pt. cix: un moment am ramas surprins cum de mi-au scapat din calcule 195/55/15. Au cel mai mare talon din ceea ce s-a discutat pe aici (si lucrul asta ma interesa cel mai mult) si sunt compatibile cu 205/45/16 (si mai inguste cu doar 10 mm). Dar atentie ce se intampla cand compari 195/50/15 cu 195/55/15 (pe orice site de calculat) ! In plus, 195/55/15 nu le-am gasit compatibile cu Colt-ul pe niciun site studiat de mine.
[/quote]
salut
la Colt-ul neveste-mii, in carte sunt trecute jentile 175/65/14 si 195/50/15. Suplimentar au fost omologate de catre mitsu si 20/45/16.
eu vreau sa ii pun jenti si gume de iarna 175/65/14. In mod normal ar tb sa mearga, ca doar nu au trecut in talon si dimensiunile astea.
stiti ceva despre asta?
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 53 vizitatori